Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2002, 22:18
Verwijderd
Is dit een nieuwe internet-worm? Ik krijg de laatste tijd veel mailtjes van 'gewone' adressen (dwz voornaamachternaam@hotmail.com, geen random generated adressen) met een vage Spaanse spreuk als titel...de mails hebben een grootte van 318k. Als attachment is er een .cpl bestand aangehangen van 238k. Het lijkt me wel dat dat een nieuwe worm is, eentje die zichzelf (as allways) doorstuurt naar willekeurige adressen uit je adresboek, met een ander willekeurig adres als afzender (de afzenders zijn mij onbekende personen).

Het gekke is nou, dat Norton Antivirus er dus niks 'malicious' in ziet...noch in het openen van de mail met Script Blocking en Mail Scanning, noch wanneer het bestand gedownload op de harde schijf staat met de Full System Scan (en dat nog wel met de nieuwste virus definitions van 03-08-2002). Op de site van Symantec heb ik nog geen beschrijving gevonden die eraan voldoet.

Meer mensen hier last van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2002, 22:38
Aegishjalmur
Aegishjalmur is offline
deze http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=297 ??
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Aegishjalmur schreef:
deze http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=297 ??
Ja idd. Blijkbaar geen nieuwe, maar een oudje, zelfs zo oud dat-ie niet meer in de 'recent threat list' voorkomt. Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 12:34
jungle_brother
jungle_brother is offline
Het idee achter dit virus is inderdaad niet nieuw, maar de code misschien wel. Het is vrij makkelijk om een .cpl virus te schrijven (is gewoon een soort Applet voor Windows…denk maar aan het configuratie scherm…). Als een grapjas een ander virus schrijft, maar de .cpl methode gebruikt dan zal deze door scanners niet worden gezien.
Wat ik dus wil zeggen, is dat je niet altijd blindelings op je AV scanner moet vertrouwen. Ze lopen altijd minimaal een week achter…
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 14:31
GinnyPig
GinnyPig is offline
Jah daar had ik dus ook last van. Erg irritant, aangezien binnen no-time je hotmail account vol zit...

Het was na anderhalve week ook weer helemaal over... Blijkbaar was de geinfecteerde persoon er achter gekomen
Oud 05-08-2002, 14:53
Verwijderd
CPL is gewoon een programma, in de vorm van een Control Panel Applet. Het wordt net zoals elk ander programma uitgevoerd .. en kan dus dodelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:25
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
******** schreef:
CPL is gewoon een programma, in de vorm van een Control Panel Applet. Het wordt net zoals elk ander programma uitgevoerd .. en kan dus dodelijk zijn.
Dodelijk? Loopt het 220 volt door naar je keyboard ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 17:29
bam
bam is offline
Citaat:
Marcade schreef:

LMAO
Oud 05-08-2002, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef:
Nope, als dat wel kon, zou ik het wel doorsturen naar jou
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:18
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Ook een paar keer gehad idd...
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 20:56
TAFKAB
TAFKAB is offline
ik krijg ze ook steeds, behoorlijk kut want ze tikken wel aan op je account groote!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:23
Verwijderd
die hebbik vandaag voor t eerst gehad(en hopelijk t laatst)

t was nog van iemand die ik ken ook, gelukkig nie geopend
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 17:53
bam
bam is offline
whaaaaaa ik had m gister 1-tje uit canada kende ik niej eens
maar jah ik hoop dat t de laaste is
die ene van 41/40kb doet zich nog steeds de ronde jammer genoeg vandaag weer 2 gehad
Oud 08-08-2002, 16:48
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Ik krijg ze elke dag en het gekke is dat ze allemaal van Hotmail accounten af komen... Microsoft....
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 21:03
jungle_brother
jungle_brother is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
Ik krijg ze elke dag en het gekke is dat ze allemaal van Hotmail accounten af komen... Microsoft....
Tja, Hotmail loopt NOG verder achter als het gaat om recente AV defs. Als McAfee een update heeft, dan moet je niet verwachten dat het via Hotmail safe is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:57
BleuQueen
BleuQueen is offline
Citaat:
Tiger_Wolf schreef:
ik krijg ze ook elke dag, best wel vervelend
Oud 11-08-2002, 19:03
Rutger
Rutger is offline
5 per dag krijg ik er.. allemaal met spanje subject..
Oud 12-08-2002, 15:06
Verwijderd
ja echt klote mail in ongewenste post...blabla espanol 313 kb .cpl..ik vraag me af of t nu eindelijk voorbij is ..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 10:53
Scorpion3000
Scorpion3000 is offline
Citaat:
GinnyPig schreef:
Jah daar had ik dus ook last van. Erg irritant, aangezien binnen no-time je hotmail account vol zit...
Had die dingen nog nooit gezien, ga 1 week op vakantie, kom terug, zie dat mijn inbox al na 1 dag vol was door een lading van die (*&@&*(^ mailtjes..
Oud 14-08-2002, 10:13
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Citaat:
Scorpion3000 schreef:

Had die dingen nog nooit gezien, ga 1 week op vakantie, kom terug, zie dat mijn inbox al na 1 dag vol was door een lading van die (*&@&*(^ mailtjes..
Hier ook
Oud 14-08-2002, 21:06
Tiger_Wolf
Tiger_Wolf is offline
Nou heb ik er al een tijdje geen last meer van gehad
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten