Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2012, 10:47
Compliicated
Compliicated is offline
Hallo,

Ik heb een vraag over de 21+ toets, Ik heb al research gedaan op het internet maar ik word er niet veel wijzer van.
Dit jaar heb ik MBO niveau 3 international business afgerond dat is een engelstalige opleiding alleen heb geen motivatie om het nog 1 jaar te volgen voor niveau 4 omdat mbo gewoon niks is.
Ik heb Nederlands afgerond op 3f en Engels kan ik nog afronden op C niveau als ik dat wil, nu is het B1. Als ik de toets zou willen doen krijg ik dan geen vrijstelling voor die toetsen? Als ik rechten wil gaan doen.

Dank jullie wel alvast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2012, 11:08
Axel11
Axel11 is offline
Vrijstellingen worden niet verleend voor de 21+ toets.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 11:24
xxceline
xxceline is offline
Volgens mij krijg je enkel vrijstelling voor bepaalde onderwerpen met een vwo certificaat voor dat vak
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 11:27
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij krijg je enkel vrijstelling voor bepaalde onderwerpen met een vwo certificaat voor dat vak
Ja, dat wel Of een Havo-certificaat als je Rechten op HBO-niveau wil studeren.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2012, 15:48
Compliicated
Compliicated is offline
Aah oke, dank je wel dat wou ik even weten. Hebben jullie ervaring met zo'n toets? is het te doen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 09:29
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Niet helemaal waar. Ik heb een 21+ toets gedaan voor taal- en cultuurstudies aan de UU. Daarvoor moet je Nederlands en Engels sowieso doen en 2 van de 3 kiezen uit Frans, Duits en Geschiedenis.

Ik had al een Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE) en een Goethe-Zertifikat B1 Deutch gehaald. Daarmee kreeg ik vrijstelling voor de toetsen van Engels en Duits.
Oud 18-04-2012, 09:49
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Niet helemaal waar. Ik heb een 21+ toets gedaan voor taal- en cultuurstudies aan de UU. Daarvoor moet je Nederlands en Engels sowieso doen en 2 van de 3 kiezen uit Frans, Duits en Geschiedenis.

Ik had al een Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE) en een Goethe-Zertifikat B1 Deutch gehaald. Daarmee kreeg ik vrijstelling voor de toetsen van Engels en Duits.
De Universiteit Utrecht heeft inderdaad een andere procedure: voor elke student wordt individueel door een commissie bepaald in welke vakken hij/zij toelatingsexamen moet doen. Dit bepalen duurt (tegenwoordig) vaak enkele maanden. Geadviseerd wordt zelfs 1 jaar voor start van je studie al een aanvraag in te dienen.

Bij de meeste andere universiteiten en hogescholen zijn de eisen echter wel gestandaardiseerd.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 10:44
Lorelei
Lorelei is offline
Hm. Ik weet niet of het veranderd is sinds ik ben begonnen maar bij TCS waren de eisen ook gestandaardiseerd hoor? En ik heb destijds ook bij de UvA geinformeerd, ook zij namen genoegen met een CPE voor Engels.
Oud 18-04-2012, 11:20
Axel11
Axel11 is offline
Geen idee, maar tegenwoordig heeft de Universiteit Utrecht al gauw 3 maanden nodig om te bepalen in welke vakken je toelatingsexamen moet doen. Op de website staat dat een commissie het hele dossier per individuele student beoordeelt. Eisen ontbreken. Als de eisen echt gestandaardiseerd zijn, lijkt de termijn me ook nog al lang.

Bij bijv. de VU is het duidelijk: vrijstelling alleen op basis van VWO-certificaten. Beslissing op vrijstellingsverzoek wordt genomen binnen 4 weken. Misschien dat vrijstelling op een andere basis wel wordt toegewezen, maar die zekerheid bestaat zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2012, 11:30
Lorelei
Lorelei is offline
Vreemd dat ze dat veranderd hebben. Volgens mij heb ik hen gewoon gebeld... Nja, anyway, met certificaten zijn er soms mogelijkheden
Oud 25-04-2012, 18:55
wudong
wudong is offline
ow ga je de 21 toets doen daar heb ik verstand van (of wat verstand) zie topic.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten