Advertentie | |
|
![]() |
|
Zoek even op wat kim betekent. Dan kom je erachter dat het o.a. horizon betekent. Er wordt hier dus gezegd dat mensen de polder intrekken, naar het 'eeuwige onbekende' 'achter de dijken, achter de grijze kim'. Er wordt dus zoveel gezegd als: we gaan heel ver weg de polder in, helemaal tot achter de dijken en tot achter de grijze kim. Als je kim hier leest als horizon, dan gaan mensen dus tot áchter de horizon. En grijze slaat dan op de kleur van de horizon - grijs doet me hiermee denken aan grauwe en bewolkte luchten. Klinkt erg Nederlands in combinatie met de dijken.
![]() Ik weet niet precies hoe ik de stijl zou moeten benoemen. Maar misschien is het handig om te bedenken waarover dit gedicht gaat. Over wie gaat dit? Is het echt een roversbende? Gaat het over criminelen? Wie is de ik-persoon? Hoe oud is deze/wat voor leefwereld heeft diegene? Oftewel: waar gaat het gedicht precies over?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Nederlands gedicht Joost3344 | 2 | 11-03-2010 15:05 | |
Nederlands gedicht Gish | 3 | 13-02-2009 19:07 | |
[Gezocht!!] Nederlands gedicht RTR | 5 | 08-03-2005 14:56 | |
nederlands gedicht linnepinkraay | 6 | 06-12-2004 17:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Verzameltopic: school is lastig, dichten niet :) ILUsion | 21 | 19-07-2004 16:54 | |
nederlands gedichten loenatikkie | 2 | 13-02-2003 19:04 |