Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik voelde dat ook wel een beetje zo in mijn relatie, toen had ik ook dadwerkelijk minder contact met mensen. Maar nu ik dus geen relatie meer heb, ben ik steeds bang dat ik te weinig contact heb, terwijl ik meer contact heb met vrienden dan in mijn relatie. Dat is nou juist wat ik er zelf ook zo vreemd aan vind. Misschien is dit omdat ik bijna niet vrijgezel ben geweest in de afgelopen paar jaar. Op mijn 15e kreeg ik mijn eerste vriendje, daarmee had ik iets tot mijn 17e, iets van een maand later had ik weer een niewe relatie, die tot mijn 19e duurde, zo'n anderhalf week later had ik wer een vriendje, maar dit duurde maar een maandje ofzo, en iets van 4 maanden daarna kreeg ik weer een vriendje,met wie het nu twee weken uit is. In die 4 maaden had ik ook nog een scharrel. Dus als je het zo bekijkt ben ik vanaf mijn 15e in totaal iets meer dan een half jaar vrijgezel geweest. Misschien moet het inderdaad wel gewoon even wennen....
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
tja... daar loopt mijn ex stage, dus dat is geen optie. Bovendien vond ik het daar toch al niet leuk...
|
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. Ik weet niet wat er zo eng is aan alleen zijn. Kan mezelf prima in mijn eentje vermaken. Misschien komt dat omdat ik vaak alleen ben geweest toen ik klein was. Heb het nooit erg gevonden.
Heb jij dan ook (misschien) mensen nodig om je te vermaken? Dat je ergens gaat zitten in de hoop dat iemand een gesprek met jou begint? (als in: Ik zit hier; entertain me)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Jeetje
![]() Wat ik me trouwens afvraag: de mensen met wie je afspreekt, heb je daar nu ook echt een goede band mee? Als in, zijn ze geïnteresseerd in jou, weten ze meer van je dan je naam, je leeftijd en waar je woont? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder: ik heb ook geen heel groot sociaal leven. Ik heb hier drie vriendinnen en in het dorp waar ik geboren ben, twee, misschien drie vrienden. Ik ga niet elke week uit, doe geen heel spectaculaire dingen en geniet van een avondje alleen op de bank. Ik ben ook van mening dat niet iedereen gemaakt is voor een hele groep vrienden. Ik zou daar helemaal kriegelig van worden, een groep vrienden die bestaat uit twaalf man en daar elk weekend mee uit te moeten. Ik heb genoeg verhalen gehoord over vriendengroepen waar elk weekend wel ruzie in was en daar heb ik geen zin in. Er is helemaal niks mis mee om weinig vrienden te hebben of neit elk weekend in de kroeg te zitten. En als je wel graag een grote vriendengroep wil, moet je er toch echt zelf achteraan. |
![]() |
|
Wow, grappig om een topic van 5 jaar geleden van mezelf te lezen. Mijn angst in die tijd werd vooral veroorzaakt doordat mijn toenmalige relatie net uit was gegaan, en mijn ex altijd heel veel nadruk legde op het sociaal moeten doen, want anders ben je een loser (en dat ook zag als een van de punten die hij niet leuk vond aan mij). Ook besteedde ik in die tijd ongeveer 5-8 uur per week aan mijn studie (want te makkelijk) en had ik dus totaal niets te doen overdag, waardoor ik ging zitten piekeren. Verder had ik het jaar daarvoor een bestuursjaar gedaan waarin je eigenlijk alleen maar contant hebt met anderen, behalve als je slaap. Het contrast met anderhalf uur per dag studeren en 's avonds een eetafspraak was dus heel erg groot, zeker als je relatie net uit is.
Inmiddels zie ik de dingen heel anders. Ik heb vrienden waarmee ik af en toe afspreek, maar niet altijd zo vaak als ik zou willen omdat iedereen het druk heeft. Ik kan mezelf bezighouden en verveel me eigenlijk nooit omdat ik altijd wel iets weet te verzinnen om zelf te doen. Inmiddels kan ik eigenlijk wel genieten van alleen zijn, omdat ik niet meer bang ben om een grote failure te zijn als ik een avondje niet met iemand afspreek. Hoe dat zo is gekomen kan ik niet echt uitleggen. Ik heb een aantal dingen gedaan waardoor mijn zelfvertrouwen gegroeid is. Ik heb alleen gereisd, heb toneel gespeeld, heb nog twee kleinere bestuursjaartjes gedaan, ik ben uiteindelijk een moeilijkere master gaan doen, zodat ik mezelf meer kon uitdagen. Ook daardoor is het steeds makkelijker om het verschil tussen kwantitatief veel contact en kwalitatief goed contact met mensen te zien en om me te realiseren dat het helemaal niemand iets kan schelen als jij zin hebt om eens een dagje in mijn joggingbroek door het huis te lopen en niks te doen, zodat ik me daarover niet meer schuldig voel naar mezelf toe.
|
![]() |
hallo iedereen,
Ik ben journaliste bij jeugdwerknet, een Belgische website voor jongeren en jeugdwerkers.Ik ben op zoek naar iemand die anoniem wil getuigen over zijn of haar gevoelens van eenzaamheid. Indien je dat ziet zitten of iemand kent die dat ziet zitten mag je altijd een mailtje sturen naar allieske@hotmail.com. Het artikel zou maximum 1 A4 lang zijn met ook nog andere mensen aan het woord dus het zou maximum maar over 1 paragraaf gaan. Groetjes |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Bang om ziek te worden. Amore | 23 | 23-11-2004 16:00 | |
Psychologie |
Bang om volwassen te worden Sterretje* | 40 | 31-05-2004 16:40 | |