Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2012, 20:00
dejan1k
dejan1k is offline
Mijn vraag is: kun je een moedervlek weg scheren? niet met een elektrische, maar gewoon met een scheermesje? als je een moedervlek eraf trekt, krijg je een litteken. dat wil ik niet....
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 20:19
Verwijderd
Nop, geen goed plan. Het gebeurt weleens per ongeluk maar heb je last van een moedervlek, dan kun je die meestal door de huisarts weg laten halen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 20:52
Martiño
Martiño is offline
Dan scheer je dus een laag huid weg. Lijkt me behoorlijk pijnlijk los daarvan loop je het risico op een infectie. Niet doen dus, ga naar de huisarts.
Oud 28-03-2012, 22:04
Verwijderd
Hahaha nee dat kan niet. Meestal is het ook zo dat de moedervlek onderhuids doorgaat (en dus niet alleen aan de oppervlakte zit), dus daar heb je echt een scherp gekromd mesje voor nodig. Dat hebben ze bij de huisarts, dus als je er echt van af wilt moet je er een afspraak voor gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 07:56
Verwijderd
Nou, of het echt met scheren lukt, dat weet ik niet. Maar ik had wel een moedervlek die ik onbewust opengekrabd had, daar verscheen een korstje op en toen het korstje weg was, was de moedervlek dat ook. Dat zal vast niet bij alle moedervlekken zo gaan, en het lijkt me ook niet echt dé manier om ze weg te halen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 16:45
Diamera
Diamera is offline
Als je van plan bent je huid eraf te schrapen, doe maar niet want ik weet niet hoe je zou moeten snijden maar het lijkt me erg waarschijnlijk dat je in ieder geval diep genoeg moet om een litteken over te houden. Ik heb toen ik voor het eerst mijn benen schoor een flink plakje huid boven mijn enkel meegenomen, en nu vijf jaar later zit er nog een beetje een donkere vlek.

Laat inderdaad maar door een professional doen, je huisarts heeft vast fijnere werkwijzen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 17:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het kan wel, m'n broertje heeft het toen ie jonger was gehad met een moedervlek op z'n wang. Een goed idee is het echter niet. Als je van een moedervlek af wil kan je veel beter een afspraak maken bij je huisarts. Die zorgt dat het netjes weggehaald wordt of verwijst je door (naar een dermatoloog of plastisch chirurg).

Regels voor berichten