![]() |
|
ik heb er ook eentje op mn hand en als dat haartje op gaat vallen trek ik m er ook uit maar niet dat ik m meteen eruit trek als er een puntje uitgroeid.. maar idd ik heb dat ook gehoord dat je met moedervlekken waar ene haartje uitgroeid naar de dokter meot gaan maar ik ben niet zon fan van de dokter en ach ik heb geen last van dat ding dus laat maar ff zo!
|
![]() |
|
![]() |
Ik had zo'n bultje, zwart bultje, op m'n schouder/nek.
Ik heb het afgelopen voorjaar weg laten halen. Heeft de huisarts gedaan. Een klein verdovingsprikje, en het ding met een mesje afgesneden. Deed nauwelijks pijn, dat prikje, en van het snijden merkte ik niets. Ik kreeg het ding in een glazen potje mee om in te leveren bij het priklab (ze wilden het onderzoeken voor iets), was best grappig. ![]() Ik heb er dus nauwelijks pijn aan gehad. Toen het bultje weg was een tijdje een pleister erop gehad, maar eerlijk: een schaafwondje doet meer pijn. ![]() Waarom ik het weg liet halen: vooral cosmetisch. En ik was bang dat ik het zelf een keer open zou scheuren (het was dus echt een bultje), dat zou pijnlijk kunnen zijn. Wondje is bijna helemaal genezen, ik heb er een heel klein littekentje aan over gehouden. ![]() |
![]() |
|
![]() |
( = sarahbressers)
Neehoor, dat kan echt geen kanker veroorzaken... kanker ontstaat doordat cellen zich overmatig gaan delen, en dat kán komen doordat je ze een natuurlijke aansproing geeft tot delen, maar als je een haar epileert dan groeit-ie daarna niet sneller aan dan wanneer je 'm scheert... dus voor de celdeling maakt dat niets uit. Voor de rest zou ik die moedervlekken wel een beetje in de gaten houden, op zich... kijken of ze niet te donker zijn (zwarte moedervlek als je een lichte huid hebt = vaak niet goed) en of ze niet groeien (een beetje meerekken met je huid is niet zo erg, maar als je kijkt en denkt 'hee, hij is echtwel groter dan twee weken geleden', dan zit er vaak iets verkeerd), beetje op de vorm letten (een lieve brave moedervlek is altijd min of meer rond) en af en toe even opletten of-ie niet jeukt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar idd, wanneer hij groeit, jeukt of spontaan gaat bloeden.. dan kan je hem het beste gewoon weg laten halen. Zo gedaan, en dan ben je er vanaf. |
![]() |
|
Nee is echt zo, haartjes niet uit een moedervlek trekken!!!
Als hij erg zichtbaar is kun je hem afknippen of als je dat graag wilt, scheren. Als je een haar uit je lichaam trekt dan gebeurt er echt wel iets onder de huid hoor. En al helemaal als het om een moedervlek gaat, dan is de kans groot dat een bultje wordt of dat de moedervlek gaat groeien. Goed opletten dus! Liefs Sask!a (die zelf aardig wat moedervlekken heeft)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ook wanneer je je per ongeluk in een moedervlek prikt/snijdt en hij gaat bloeden, gaan helemaal geen kwaad. Zo'n ding wordt niet kwaadaardig omdat hij beschadigd. Als hij kwaadaardig wordt, wordt hij dat gewoon. Je kan hem echt niet kwaadaardig maken door een haar eruit te trekken of hem te beschadigen. 't Is écht onzin dat het kwaad kan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Je kan die haren er ook gewoon uithalen. Ik had een hele grote moedervlek in mijn nek waar dat ook het geval bij was en toen ben ik wel een keer langs een arts geweest, en ik had zelfs al een afspraak om hem weg te halen, maar dat is toen niet gebeurd omdat ik echt al sde dood was voor die naald, maar hij heeft er toen wel naar gekeken.. En hij zei toen tegen mij dat ze echt zelden kwaad kunnen.. En dan moet je echt heel veel verandering merken zoals groeien van de vlek.. en donkerder kleuren.. daar doen die paar haartjes niets aan hoor...
dus conclusie; je kan ze gewoon weghalen
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat veel mensen denken, maar wat niet zo is. Allure | 403 | 28-01-2010 14:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Winst en verlies. Verwijderd | 6 | 28-09-2006 19:14 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote moedervlekken topic Fantôme | 48 | 17-07-2005 07:20 | |
De Kantine |
Een eeuwige vraag!? Wat was er het eerst: de kip of het ei? blueeyes_jochie | 160 | 05-12-2003 15:41 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Burger King NecroDopey | 17 | 02-11-2002 12:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
gister ben ik geopereerd.... kans op huidkanker... *topanga* | 16 | 18-11-2001 13:55 |