Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2012, 17:56
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Ik wil een feest gaan organiseren in een club in Rotterdam,namelijk in Eclipse,kort geleden veranderd,het heette Eclipse.Ik wil dit feest houden voor meerdere scholen in Rotterdam en er kunnen 2000 man in de grootste zaal die ik wil huren.Ben nu navraag aan het doen wat het kost om die zaal te huren.Maar het belangrijkste is.Heeft iemand ervaring en kan mij adviseren en heeft iemand tips voor goede artiesten en hoe ik veel mensen kan bereikem?Ik ga namelijk ambassadeurs inzetten op meerdere scholen voor de kaartverkoop en dacht aan promotie via de sociale netwerken en flyeren in Oosterhof,winkelcentrum daar in de buurt en in het centrum van Rotterdam.Als iemand tips heeft hoor ik het graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2012, 19:22
Verwijderd
Spaties zetten na leestekens, dat is de beste tip die ik je kan geven. Succes ermee. Mensen met initiatief. <3
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 20:25
Verwijderd
De flyers en andere tekst-gerelateerde zaken uitbesteden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 20:38
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
@Reverend Mijn broer zit op een grafisch school en helpt me,hij weet wel wat ie doet
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 20:41
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Weet iemand toevallig nog goede artiesten die in trek zijn bij jongeren op dit moment? ,geen zangers ,alleen rappers en dj''s graag
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 21:59
Verwijderd
Gino Pietermaal
Met citaat reageren
Oud 13-03-2012, 23:18
Linda Prins
Linda Prins is offline
Hoi, veel van die goede artiesten en rappers en dj's hebben een eigen website, waarop je informatie kan vinden over tel.nrs. en adressen waar je ze kan bereiken, en hoe je ze kan boeken, en wat de bedragen zijn, die ze vragen, hun eisen over de kleedkamers podia enz. hou er vast rekening mee, dat de bedragen die goede populaire top rappers en DJ's per uur voor een optreden vragen al naar gelang hun populariteit behoorlijk kunnen oplopen,
Succes
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 09:05
Verwijderd
Rotterdam toch? Paul Elstak erbij en het wordt geheid een knaller.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 13:07
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Het is wel in een feest in Rotterdam maar wel voor jongeren en als jij 1000 gabbers weet die komen,kan je wel paul elstak regelen,Iemand verder nog dingen waar ik op moet letten?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 13:13
Verwijderd
Kraantje pappie!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 13:14
Verwijderd
Mr Polska!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 13:25
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Dacht meer aan Artistic Raw en als een rapper als JeBroer of Mr. Polska. Budget is denk ik zo'n 3000-4000 euro voor de artiesten maar daar gaat 300 euro vanaf voor een dj voor de gehele avond naast de optredens.Dus budget is zo'n 2700-3700 euro als we uit gaan van een huur van 4000 en een kaartverkoop met totaal 10000 euro.Dan houden we 1000 euro winst over,maar denk dat de kaartjes 7,50 worden dus wil 1500 kaartjes verkopen,er mogen 2000 man in de zaal en als iemand in Rotterdam woont en wil komen,kom maar,ik laat je dan weten wanneer het is en waar je tickets kan kopen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 13:26
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Iemand die dit al eerder heeft gedaan en met succes en me wat tips kan geven?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 14:17
Verwijderd
Mr. Polska is echt bagger maar goed
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 16:05
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Het gaat er niet om of ie goed is maar dat ie veel mensen trekken,het gaat me om het geld niet om goede optredens alleen optredens die veel bekijks trekken,maar weer on topic,Iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 16:52
Verwijderd
DUs je wilt een feest waar iedereen op afkomt maar de muziek en de sfeer kut is om 1 keer te cashen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 20:40
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou, lekkere instelling heb je. Ik zou sowieso niet komen naar een feest van iemand die geen idee heeft wat 'ie aan het doen is.
Oud 15-03-2012, 00:02
Linda Prins
Linda Prins is offline
Citaat:
Iemand die dit al eerder heeft gedaan en met succes en me wat tips kan geven?
Hoi, ik zou zeggen je hebt toch minstens minimaal negen maanden tot een jaar van te voren nodig om een evenement voor minimaal 1 dag te organiseren die jij wil, de meeste top artiesten hebben een overvolle agenda, en zijn nu al volgeboekt, en kan je meestal niet tussentijds boeken, je hebt ook nog diverse vergunningen nodig van de gemeente, met de huur van een zaal ben je er nog niet, catering moet je nog regelen,voor het eten en drank, beveiliging, EHBO, die voorzieningen zijn nodig voor 2000 bezoekers die je verwacht, die zijn niet bij de huur van de zaal inbegrepen, en dan moet je nog een podium laten opbouwen, en dan nog de verlichting, om een leuke sfeer neer te zetten, ik zou zeggen probeer mee te werken of te kijken bij een vergelijkbaar evenement ergens anders in het land, maar een budget van 4000 euro is toch echt te weinig, om de voorzieningen te regelen die nodig en ook verplicht zijn. 4000 euro is denk wel voldoende om en dj te boeken op een eind examenfeest op school,
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 00:18
Verwijderd
Je zou verwachten dat bij een club een redelijk gedeelte van die dingen die je opnoemt aanwezig zijn eh.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 01:21
Linda Prins
Linda Prins is offline
Die zal een club als Eclipse ook wel kunnen regelen, maar als je een zaal huurt, is dat vaak standaard zonder voorzieningen, en moeten al die extra voorzieningen apart worden geregeld, je kan het allemaal uitbesteden zodat die club het allemaal voor je regeld, maar dat moet allemaal naast de vergoeding voor de zaalhuur in een aparte huurovereenkomst worden vastgelegt, en dan kunnen de kosten flink oplopen. ook belangrijk vraag vooraf een offerte, met het totale kosten plaatje en de gemaakte afspraken, en leg dat vast. Als je niet wilt dat de rekening achteraf toch hoger zal uitvallen dan was afgesproken
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 10:29
Verwijderd
Ja of het kost hem niks want baromzet blijft voor de club.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 13:55
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Het gata em niet om 1 keer cashen maar mr polska is beroemd en trekt veel mensen,dit is geld en hij zet echt wel een sfeertje neer hoor.En met al die voorbereiding ben ik het niet eens dat je daar 9-12 maanden voor nodig hebt.Mr polska is namelijk niet zo vol geboekt en de disco regelt het grootste gedeelte plus je hebt helemaal geen vergunning nodig.Btw alles zit bij de prijs in.Je hoeft alleen paar dingen extra te regelen voor de artiesten
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 14:44
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
De eerste mailtjes zijn de deur uit,naar club Eclipse en de boekingskantoren,bij de club heb ik om de prijsopgave gevraagd voor de grootste zaal en wat hier allemaal bij inbegrepen zit en bij de boekingskantoren heb ik van diverse artiesten prijsopgaves en beschikbaarheid opgevraagd.Nu hopen op antwoord en positieve antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 16:59
Verwijderd
En wat doe je als de kaartverkoop enorm tegenvalt?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2012, 17:45
Verwijderd
Springt ie van de brug af, hier zit al z'n geld in waarschijnlijk

Maar, ik zou inderdaad Mr. Polska en Paul Elstak als publiekstrekkers proberen te strikken, jappiedrappie;-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2012, 23:41
ThomasJu
ThomasJu is offline
Ik zou het je echt afraden. Ik heb aardig wat ervaring met evenementen op school, verder nog bij een poppodium.

Zonder enige kennis/ervaring moet je er inderdaad veel tijd insteken. Vergunningen?. Wettelijke eisen? Enz.

Verder is 4k niets voor 2000 mensen!
Misschien dat het net genoeg is als je de zaal met facaliteiten huurt. Maar anders moet je drinken inkopen, en apparatuur huren. Dan ben je al 3 keer over je bedrag heen.

Mijn advies, loop mee bij andere evenementen oud voor ervaring. Dan zie je hoeveel werk er bij komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 12:10
jappiedrappie
jappiedrappie is offline
Iedereen zegt er hier verstand van te hebben,sorry voor de mensen die het misschien wel hebben,maar ik vraag tips,geen afrading en ik weet dat er vele risico's aan verbonden zitten maar ik heb ook gezien hoeveel succes je kan boeken.En je moet naar allebei kijken en dan kijken wat je doet en ik ga het gewoon doen.Ik heb al over annuleren en dergelijke gesproken met de discotheek dus het komt wel goed.Ik betaal voor de discotheek waarschijnlijk maar 1250 en alle drankomzet en kan food verkopen en daar krijg ik nog eens 80 procent van.Verder regel hun een heel groot gedeelte.De beveiliging,het personeel en alle techniek is aanwezig.Alles wat ik zelf moet regelen is kaarten verkopen en dj's regelen.We moeten dus alleen dingen voor food zelf inkopen en de eventuele wensen van de dj's of artiesten voor dingen die aanwezig moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 09:32
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Nou, lekkere instelling heb je. Ik zou sowieso niet komen naar een feest van iemand die geen idee heeft wat 'ie aan het doen is.
zou je uberhaupt naar een feest gaan?
Oud 18-03-2012, 15:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
zou je uberhaupt naar een feest gaan?
Ik ben denk ik bij meer feesten geweest dan jij, dus je bijdehandte opmerking faalt.
Oud 18-03-2012, 15:17
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ik ben denk ik bij meer feesten geweest dan jij, dus je bijdehandte opmerking faalt.
in de Eclipse?

Ennuh ik betwijfel 't ten zeerste.. maar dat terzijde
Oud 18-03-2012, 15:44
Linda Prins
Linda Prins is offline
Citaat:
De eerste mailtjes zijn de deur uit,naar club Eclipse en de boekingskantoren,bij de club heb ik om de prijsopgave gevraagd voor de grootste zaal en wat hier allemaal bij inbegrepen zit en bij de boekingskantoren heb ik van diverse artiesten prijsopgaves en beschikbaarheid opgevraagd.Nu hopen op antwoord en positieve antwoorden.
Ik hoop voor je dat alles naar wens gaat, ik wil je niet bang maken, maar wees voorzichtig, maar pas op voor juridische en financiële valkuilen bij het boeken van de artiesten, vergeet niet, de keerzijde van de munt, achter die glitter en glans, is het een keiharde business, dus let goed op wat je tekend, als je de contracten van de artiesten voor je neus krijgt, dus let goed op of je aan de gestelde voorwaarden kan voldoen, vraag bedenk tijd, teken niet bij twijfel of in een roes of opwelling, hou je hoofd erbij, (nuchter) want éénmaal getekend zit je er echt aan vast, en kunnen de annuleringskosten voor jou enorm oplopen, als je bij nader inzien toch afhaakt. Succes
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 20:30
Verwijderd
Citaat:
in de Eclipse?

Ennuh ik betwijfel 't ten zeerste.. maar dat terzijde
Ga jij anders ff trots zijn dat je vaak naar Eclipse/Outland bent geweest, schaam je dood man
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 21:17
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ga jij anders ff trots zijn dat je vaak naar Eclipse/Outland bent geweest, schaam je dood man
ik kan eerlijk zeggen dat ik er nog nooit ben geweest...
Oud 19-03-2012, 13:12
Verwijderd
Citaat:
ik kan eerlijk zeggen dat ik er nog nooit ben geweest...
Dan begreep ik je verkeerd, goed bezig jij
Met citaat reageren
Oud 19-03-2012, 17:09
freezer
freezer is offline
Mc biggah!
Oud 07-04-2012, 18:54
Captured2
Captured2 is offline
Citaat:
Gino Pietermaal
Iedereen wil een fiets swaaaaa!