Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2012, 20:59
Winstonn
Winstonn is offline
Ik ben Winston 14jaar,
Ik zit nu in 2 HAVO en over een jaartje moeten we een vakkenpakket uitkiezen,
maar ik weet absoluut niet welke richting ik op wil gaan,
Ik houd heel erg van Skateboarden,Surfen etc.
Is het beter voor me om daar nu nog niet over na te denken of zal ik gewoon het algemeenste en breedste pakket kiezen?

Ik hoor graag van jullie !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2012, 21:10
Em.
Em. is offline
Ik wist ook niet wat ik wilde doen, en toen heb ik NT/NG gekozen. Daardoor kan ik nu nog élke opleiding doen. Nu doe ik vwo, maar ik kan me voorstellen dat zoiets ook op de havo van toepassing kan zijn. Helaas weet ik nu nog steeds niet wat ik wil doen, en moet ik wel volgend jaar aan een studie beginnen, of dat was het plan.

En verder: je hebt nog een jáár. Dan word je vast nog wel genoeg voorgelicht en krijg je er alles over te horen. Dan weet je ook welke keuzes precies mogelijk zijn op jouw school, want niet alles kan bij elke school.
Oud 06-04-2012, 18:33
Verwijderd
Ik zou daar volgend jaar pas over beginnen met denken. Dat is echt wel vroeg genoeg.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 17:52
arPos
arPos is offline
Ik zou altijd NT + bio kiezen maar enfin dat ben ik, misschien wil jij wel iets met economie en/of maatschappij gaan doen en dan kies je daar niet voor.

Als je echt geen flauw idee hebt is het misschien een idee om ergens in het komende jaar een studiebeurs te bezoeken om je te oriënteren op wat je leuk vind, daar kan je dan ook aan allerlei mensen vragen stellen over wat de vereisten zijn voor de opleidingen e.d.
Oud 08-04-2012, 17:53
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik zou altijd NT + bio kiezen maar enfin dat ben ik, misschien wil jij wel iets met economie en/of maatschappij gaan doen en dan kies je daar niet voor.
Als je iets met economie gaat doen ben je alsnog het best af met NT hoor.
Oud 08-04-2012, 19:55
arPos
arPos is offline
lijkt me niet aangezien ik helemaal geen economie in dat pakket had.
Oud 09-04-2012, 09:11
Brabant234
Brabant234 is offline
ik heb natuur en techniek gekozen.
dat is erg leuk hoor.
maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Maar het kan wel volgens mij. En je kan economie als extra vak erbij nemen natuurlijk.

Maar je kan je het beste volgend jaar pas gaan oriënteren hoor. Dat is inderdaad vroeg zat! Volgend jaar krijg je waarschijnlijk allemaal testen waaruit blijkt wat voor jou het beste profiel is. Je moet er ook rekening mee houden welke vakken je leuk vindt en welke vakken je goed liggen, en dan kom je er uiteindelijk echt wel uit!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2012, 19:20
Em.
Em. is offline
Citaat:
Dat is nu juist de grap. Met NT zonder economie ben je beter af/beter voorbereid voor een economische studie dan met EM mét economie. Het zit 'm erin dat die paar termen die je dan op de middelbare bij economie al hebt gehad niet zoveel verschil maken, maar je wiskundig inzicht juist wél als je het een beetje goed wilt doen in een economische studie.
Oud 11-04-2012, 21:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat is nu juist de grap. Met NT zonder economie ben je beter af/beter voorbereid voor een economische studie dan met EM mét economie. Het zit 'm erin dat die paar termen die je dan op de middelbare bij economie al hebt gehad niet zoveel verschil maken, maar je wiskundig inzicht juist wél als je het een beetje goed wilt doen in een economische studie.
Ik wil je gerust geloven echter ik merk zelf dat ik erg veel moeite heb met economische opgaven (zoals hier in de huiswerkfora) vooral omdat ik niet gewend ben aan de vraagstelling, dit terwijl ik helemaal niet slecht ben in wiskunde.
Nu wil ik verder niet beweren dat ik een schoolvoorbeeld ben hoor.

maar het zou kunnen dat als ik een tijdje echt aan de gang ga met economische opgaven dat het dan wel goed wil.
Oud 11-04-2012, 22:29
Martiño
Martiño is offline
Er zijn bijna geen studies die alfavakken verplicht stellen, maar bij betastudies zijn betavakken wel vaak verplicht (losstaand van het feit dat je dan geen ervaring hebt met het vakgebied als je uiteindelijk voor een alfastudie kiest).

Als je dus vanuit vakken en toelating redeneert kun je dus het beste een N-pakket kiezen, maar als je het zeker wil weten kies je gewoon NT met biologie en economie in je vrije deel, dan heb je zowat alles afgedekt.
Reageren

Regels voor berichten