Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2012, 14:22
Ampow
Ampow is offline
Hi! Voor duist moest ik een brief schrijven. Ik heb geen idee of het een beetje klopt. Wil iemand het controleren? En hoe zeg je dat je elkaar in de voorjaarsvakantie hoopt te zien?

PLAATS, 8.03.12
Lieber Jochen,
wie geht es dir? Mir geht’s ganz gut. Ich war letzte Woche auf Schneeurlaub in der Schweiz. Wir waren vom 24. Februar bis zum 4. Märtz in der Schweiz.
Mittags am 13 Uhr sind wir mit den Zug in die Schweiz gefahren. In die Schweiz haben wir ein Auto gemietet. Ich war mit meine Eltern und zwei Freunden in Urlaub gefahren. Wir haben übernachtet in das Hotel. Wir schlafen zu dritten auf das Zimmer.
Unsere Zimmer waren auf 3000 Meter hoch und wir haben schön Aussicht. Das Wetter war schlecht. Es war kalt und es hatte viele Schneefälle. Nachts habt es 12 Grad Celsius gefroren. Auch sind wir in Crans Montana ins Kino gegehen.
Schreibst du mir bald zurück?
Grüß deine Eltern von mir.
Ciao!
Deine NAAM
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2012, 17:01
Verwijderd
Ich hoffe, dass wir uns sehen in den Ferien.

Maar ik weet niet of dat goed is
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 17:08
mathfreak
mathfreak is offline
*ik geef hieronder de tekst met de nodige correcties weer*
ORT, 8.03.12
Lieber Jochen,
wie geht es dir? Mir geht’s ganz gut. Ich war letzte Woche auf Schneeurlaub in der Schweiz. Wir waren vom 24. Februar bis zum 4. März in der Schweiz.
Mittags um 1 Uhr sind wir mit dem Zug in die Schweiz gefahren. In der Schweiz haben wir ein Auto gemietet.
*mit heeft de derde naamval en Zug is mannelijk, dus je krijgt "mit dem Zug", in heeft hier de derde naamval omdat er sprake is van een zich ergens bevinden, dus je krijgt "In der Schweiz"*
Ich war mit meinen Eltern und zwei Freunden in Urlaub gefahren.
*mit heeft de derde naamval en Eltern is meervoud, dus meine krijgt de verbuigingsuitgang -n*
Wir haben übernachtet in dem Hotel. Wir schliefen zu dritt auf dem Zimmer.
*in en auf hebben hier de derde naamval omdat er sprake is van een zich ergens bevinden, dus je krijgt "in dem Hotel" en "auf dem Zimmer"*
Unser Zimmer war auf 3000 Meter Höhe und wir hatten eine schöne Aussicht. Das Wetter war schlecht. Es war kalt und es gab viele Schneefälle. Nachts fror es 12 Grad Celsius. Auch sind wir in Crans Montana ins Kino gegangen.
*gehen wordt vervoegd volgens het schema gehen-ging-gegangen*
Schreibst du mir bald zurück?
Grüß deine Eltern von mir.
Ciao!
Deine NAME

Laatst gewijzigd op 11-04-2012 om 11:54.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 17:59
arPos
arPos is offline
ik vind "mittags am 13 Uhr" trouwens een beetje dubbelop, ik zou zelf of '13 Uhr' of Mittags am 1 Uhr" zeggen.
Oud 08-04-2012, 19:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
ik vind "mittags am 13 Uhr" trouwens een beetje dubbelop, ik zou zelf of '13 Uhr' of Mittags am 1 Uhr" zeggen.
Ik heb het gewijzigd in Mittags um 1 Uhr.
Oud 08-04-2012, 19:53
Verwijderd
ieeww duits blehhhh
Met citaat reageren
Oud 10-04-2012, 18:58
SophieBerry
SophieBerry is offline
Volgens mij is het ook "mit dem Zug" en ".. hat es 12 Grad..." en "ins Kino gegangen"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 10:54
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Volgens mij is het ook "mit dem Zug" en ".. hat es 12 Grad..." en "ins Kino gegangen"
Met ".. hat es 12 Grad..." (een voltooid tegenwoordige tijd) beschrijf je een afgesloten gebeurtenis in het verleden die doorwerkt in het heden. Met ".. hatte es 12 Grad..." (een voltooid verleden tijd) beschrijf je een afgesloten gebeurtenis in het verleden die aan een andere gebeurtenis in het verleden vooraf ging. Ik heb er inmiddels een gewone verleden tijd van gemaakt. De andere 2 dingen heb ik ook in mijn eerste reply aangepast.

Laatst gewijzigd op 11-04-2012 om 11:56.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 15:09
Ampow
Ampow is offline
heel erg bedankt!
ik ga het even bekijken

nog even een vraagje,
hoe zeg je dat er savonds veel te doen was?
En dat je in de voorjaarsvakantie graag wilt afspreken?

Laatst gewijzigd op 11-04-2012 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 17:12
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
heel erg bedankt!
ik ga het even bekijken
Graag gedaan.

Citaat:
nog even een vraagje,
hoe zeg je dat er 's avonds veel te doen was?
Es war abends viel los.

Citaat:
En dat je in de voorjaarsvakantie graag wilt afspreken?
Ich möchte mich in den Frühjahrsferien mit dir verabreden.
Oud 13-04-2012, 21:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Of: 'Vielleicht könnten wir uns in den Karnevalsferien treffen.'. Er zijn veel manieren om het te zeggen. Of ze voorjaars- of carnavalsvakantie hebben hangt van het deel van Duitsland af trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten