![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
gaatjes vullen doet geen zeer, 6 kiezen eruit laten trekken, dat doet pas zeer.
bij vullen heb ik nog nooit een verdoving gehad, is onzin ook, die verdoving doet meer "pijn" dan het vullen zelf en je voelt zelf niet meer aan of die tandarts wel goed zit te slijpen/boren/plakken.
|
Ik heb onlangs drie verstandskiezen laten trekken en ik moet zeggen dat het erg meeviel. Ook de verdovingen. Bij vullen heb ik ook nog nooit een verdoving gehad, maar als het geen groot gat is dan is dat volgens mij ook niet nodig.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() En zelf liet ik eerst ook zonder verdoving vullen, maar met verdoving vond ik toch prettiger. Van de prikjes voel ik zelf bijna niks, het heeft er vooral mee te maken hoe gevoelig je tandvlees is.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar om eerlijk te zijn deed het trekken van de kiezen alleen pijn bij de kies die enorm verrot was de rest voelde ik niets van, eigenlijk was ook daar de verdoving het pijnlijkst van de hele behandeling, wat dan op zich weer betekent dat de verdoving goed werkte. Ik vind de tandarts/kaakchirurg sowieso niet eng, ik heb nooit echt pijn gehad maar misschien heb ik wel een goede, ik wil best erkennen dat het een irritant gevoel is bij het "boren" maar verder dan dat wil ik niet gaan.
|
Ja, de kaakchirurg, maar dat is ook een ander geval he.
![]() Naar de kaakchirurg ga je als het niet gemakkelijk is om de kies te verwijderen. Die trekt eigenlijk ook niet je kies, die snijdt en boort om je kies in stukjes te verwijderen. Dat kan inderdaad wel wat meer pijn doen en langer duren.
|
uiteindelijk heeft hij maar 1 stukje wortel moeten boren, de rest is ook gewoon met de tang gedaan.
maar heeft dat er dan mee te maken dat de tandarts geen ontstekingsremmende medicatie mag uitschrijven o.id.?
|
Nee, de tandarts is niet opgeleid om ingewikkelde operaties uit te voeren, een kaakchirurg wel. Als een kies bijvoorbeeld dwars ligt kan de tandarts hem niet zomaar verwijderen, dan moet er geboord worden in de kies of gesneden in het tandvlees.
|
![]() |
de kaakchirurg heeft mijn 4 verstandskiezen ook getrokken begin dit jaar. (2 per keer) Het vervelendste is het smaakje van de verdoving!
Ik over 1 kies zat nog een beetje tandvlees. Maar een chirurg trekt tientallen kiezen op een dag, die draait z'n hand er niet voor om. Voor een tandarts is een kies trekken een speciale ingreep. Als je kiezen versleten zijn is het echter een heel ander verhaal. Mijn tante had last van d'r kiezen rond dezelfde tijd. Die kon de chirurg niet in 1 stuk er uit trekken. Dus die moesten er stukje voor stukje uit gebroken worden. Daar heb je inderdaad wel last van. |
![]() |
|
Denk dat je met dit soort verhalen haar alleen maar zenuwachtiger maakt.
@ Kleine prinses: probeer je afspraak te plannen op een tijdstip dat je afleiding hebt zodat je er niet zo mee bezig bent en geen tijd hebt om zenuwachtig te zijn. Zelf maakte ik bijvoorbeeld vaak een afspraak net na kerst ofzo of op een dag dat je al iets anders hebt waarvoor je zenuwachtig bent. Als je goed poetst en goed voor je gebit zorgt heb je geen redenen om heel bang te zijn. Als er iets speciaals moet gebeuren moet je vaak toch een nieuwe afspraak maken. Ik ben zelf ook heel bang voor de tandarts maar ga wel elk halfjaar omdat ik dan het idee heb dat als ik het bijhoud ik ook niet ineens voor hele grote (nare) verrassingen kom te staan. Ik poets goed en flos ook elke dag zodat ik er zelf in elk geval alles aan doe om goed voor m'n gebit te zorgen.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kan ook door je zenuwen niet gaan, je tanden lekker verder laten rotten en dan uiteindelijk je tanden in kleine stukjes eruit laten snijden wat bij het herstel vooral een stuk vervelender is.
|
Ik heb weleens gaatjes gehad. Het was geen fijn gevoel maar echt pijn deed het niet en als 'ie klaar is voel ik er al niets meer van. Als 'ie een plaatselijke verdoving had gebruikt heb ik daar weinig van gemerkt. Ik zou zeggen, geen reden om zenuwachtig te zijn.
![]()
|
Verwijderd
|
Nou ik zal alle wilde verhalen maar even laten voor wat ze zijn..
Ik ken het gevoel, ik maak me ook altijd dagen van tevoren zenuwachtig en hou ook niet van prikken, MAAR ik heb een tip. Ik vraag altijd aan tandarts (en ik heb het al heel vaak gehad) wilt u het even zeggen als u de injectie gaat pakken? Dan doe ik m'n ogen even dicht. Dat je die naald niet op je af ziet komen scheelt heel veel! En dan gewoon op je ademhaling letten, rustig diep in en uit ademen, dan ontspan je ook vanzelf. En mijn tandarts die kan verdovingen echt HEEL goed geven, voel er letterlijk echt niks van. Een wortelkanaalbehandeling is wat minder heb ik gemerkt, maar bij gaatjes vullen vraag ik altijd verdoving. 1 keer zonder laten doen de eerste keer, maar dat is niks voor mij. Dus gewoon lekker heengaan. En door goed te flossen elke dagen en speciale tandenstokers te gebruiken voorkom je ook dat er gaatjes kunnen ontstaan tussen je tanden in. (had ik eerder moeten doen haha) Nou take care en relax. Voor je het weet sta je weer buiten. En trouwens, ALS er al een gaatje wordt gevonden bij controle hebben ze meestal toch geen tijd om dat gelijk te gaan vullen, dus dan krijg je nieuwe afspraak. Dus niet druk maken. En altijd zeggen dat je er tegenop ziet. Dan is ie NOG aardiger en rustiger met je. doei! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja dat geboor, ach.. je went eraan en als je verdoving hebt, voel je er niets van en dan denk je: ja boor maar hoor... geeft niks. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Kalmerend middel voor bij de tandarts Little Phoebe | 23 | 18-11-2016 12:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wortelkanaal behandeling Naru | 29 | 26-02-2006 18:44 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat heeft de tandarts allemaal al bij jou uitgespookt? Verwijderd | 59 | 19-02-2006 15:04 | |
Psychologie |
Steekwoordentopic nieuwe stijl - nummer 2 Verwijderd | 500 | 07-10-2004 21:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
tandarts mgirl | 3 | 23-03-2003 21:09 |