Beste mensen,
Ik zit met een probleem.
Ik ben met moeite overgegaan naar HAVO Bovenbouw een jaar terug en ik heb het hele afgelopen schooljaar op mijn tenen gelopen.
Nu is een vriend van mij (die net als mij de ict in gaat) ook vanuit het zelfde jaar naar een 'fast-lane traject' gegaan. Dat is een samenwerking tussen het ROC eindhoven en de fonty's waarmee je je HBO in een jaar minder kan halen. Ik wil ook zo'n zelfde traject gaan volgen. Maar ik heb niet bepaald mee werkende ouders.
Ik heb een gesprek met school gehad en school zei dat de kans erin zat dat ik HAVO niet zou halen. En er zijn gewoon vakken die totaal NIET lukken, en mijn ouders zeggen dat ik er maar voor moet knokken omdat ze vinden dat ik veel te snel op zou geven.
Tegenlijkertijd was er tijdens dat gesprek ruzie ontstaan met mijn ouders waardoor ik er met mijn stomme kop mee heb in gestemd dat we in november eens rustig verder kijken hoe het gaat. en of havo nog een optie is. Nou als t slecht blijkt te gaan kan ik dus niet meer instromen op het ROC dan.
Nu vroeg ik me eigenlijk af. Hoe kan ik met mijn ouders in gesprek gaan, zodat ze niet (wat ze tot nu toe de heletijd doen) erop blijven hameren dat ik die vriend van mij achterna loop, of impulsief ben, of blijven hameren op die afspraak met school (waar ik al van heb gezegd dat ik t daar niet mee eens was).
Kortom, hoe kan ik met mijn ouders een gesprek aangaan waar in word gekeken wat de beste keuze is los van alle gesprekken en afspraken en shit?
Thanks
ShadowAS1
|