Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2009, 18:24
Mathies
Mathies is offline
hee,

ik zit met een probleem ik zit nu in havo 4 alleen het ziet er naar uit dat ik het school jaar niet haal( ik zit nu halverwege het jaar).ik heb wat delicten op school gehad en dat zou betekenen als ik dit jaar blijf zitten dat ik dan van school moet. en vanwege mijn werk houding. dus ik dacht mischien kan ik wel naar MBO maar ik weet niet of dat nu mogelijk is om daar in te stromen.en of het mischien verstandiger is om vmbo 4 te doeN?
ik zo ugraag jullie meningen en adviezen willen hebben.

bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2009, 13:16
Buster
Buster is offline
Hoi,

Je kunt vanuit HAVO 4 rechtstreeks doorstromen naar het MBO. Het heeft geen zin om eerst nog VMBO 4 te gaan doen, omdat een overgangsbewijs van HAVO 3 naar HAVO 4 gelijk staat aan een VMBO TL diploma.
Ik ben zelf op dezelfde manier ingestroomd op het MBO, en mijn ervaring is wel dat het MBO dan wel vrij makkelijk is.
Ik zou als ik jou was daarom wel overwegen om de HAVO op een andere manier toch af te maken (dan wel op een andere school, dan wel HAVO Sprint of iets dergelijks). Ik heb iig wel spijt dat ik dat niet gedaan heb.

Laatst gewijzigd op 20-02-2009 om 13:17. Reden: spelling
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 13:20
xxceline
xxceline is offline
Ik zou overwegen om je havo op een andere school af te maken! Desnoods VAVO oid. (Kan ik één jaar) Werkt uitstekend!

Mocht je dat niet willen .. tja. Je kunt idd naar het MBO zonder een vmbo-tl diploma. Ik zou persoonlijk liever wel een diploma hebben van de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2009, 11:53
Reinz
Reinz is offline
ik heb vmbo 4 gedaan en doe nu havo en zit in hetzelfde schuitje wat je moet doen als je mbo wilt doen is aanmelden voor mbo werk zoeken voor een half jaar full time en dan vrijstelling vragen om een half jaar te mogen werken... en als hij het goedkeurd dan mag et... vmbo tl moet je niet doen dat is 1 jaar uit je neus peuteren man dat is echt niks... ik heb bijv 4 jaar niks gedaan echt NIKS af en toe een beetje en heb mijn examen gehaald met een 7,3... dus je moet het maar zelf weten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten