Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
^Ik vind het geen belediging wanneer iemand mij niet als moeder zou zien, eerder een teken dat ze mij niet goed (genoeg) kennen...
Ik vraag me ook af wat zijn beeld is van een moeder, misschien verschillen jullie daarin 'gewoon' heel erg van mening. Ik ken immers genoeg mensen die ook écht geen 'standaard ouders' zijn, en toch zijn het hele goed ouders. En ziet hij jou niet als moeder van random kinderen of niet als moeder van zíjn kinderen? Daar zit nogal een verschil in. Imo valt het in het eerste geval nog wel het een en ander te veranderen door veel te praten ofzo. In het tweede geval heb je botte pech, denk ik.... Ik wil heel graag kinderen, altijd gewild, en toch wilde ik geen kinderen met mijn ex. Niet dat we daar al aan toe waren, maar toch. Verder zou ik het echt heel erg achterlijk vinden van hem als hij denkt 'ik ben 32 dus moet opschieten want mannen kunnen zich zo ongeveer voortplanten tot ze dood zijn. Mijn vriend is 33 en wil graag kinderen, maar niet voordat ik ze wil. En dat duurt nog minstens vijf jaar. Hij heeft maar te wachten, graag of niet. Als hij je een soort ultimatum gaat stellen, zou ik sowieso gaan, anders krijg je kinderen om de totaal verkeerde reden. |
![]() |
|
Ik denk dat hij dusdanig graag kinderen wil dat hij nu aan het bedenken is of hij nog meer tijd gaat investeren in jou of het uit gaat maken om een geschiktere vrouw te zoeken. Ik bedoel als je kinderen wilt met iemand moet je toch op zijn minst wel even bij elkaar zijn geweest en aangezien hij snel kinderen wil, ziet hij tijd met een vriendin waarmee hij dat niet ziet gebeuren als verspilde tijd. Dat is een beetje het gevoel dat ik er bij krijg, maar ik ken jullie niet dus ik kan er naast zitten.
Persoonlijk zou ik het als belediging opvatten als mijn vriend mij niet als geschikte moeder zou zien. Je weet natuurlijk nooit helemaal van tevoren hoe het uitpakt maar ik heb het vertrouwen dat als ik eenmaal een kindje zou hebben dat ik heus wel weet wat ik moet doen en ik denk dat dat voor de meeste vrouwen wel zo is. Kan je vriend ook uitleggen waarom hij nit ziet als de moeder van zijn kinderen? Ik zou me eigenlijk gaan afvragen of ik zo iemand nog wel zou zien als de mogelijke vader van mijn kinderen...
||
Citaat:
- Ik zie jou niet als moeder, als in: ik vind je geen bemoederend type. - Ik zie jou niet als de moeder van mijn kinderen, als in: ik vind je echt niet goed genoeg voor mijn kinderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Niet goed genoeg om moeder te zijn van zijn kinderen, maar wel goed genoeg om te neuken totdat hij de perfecte moeder voor zijn kinderen heeft gevonden? Dumpen, die handel. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is heel belangrijk wat hij precies zei: - Ik zie jou niet als moeder, als in: ik vind je geen bemoederend type. in dit geval kan het nog wat worden, praat met hem erover en zeg dat je je gekwetst voelt dat hij jouw niet als een bemoederend typ ziet en vertel hoe jij kinder zou opvoeden misschien ziet hij dan wel in dat je moeder kunt zijn - Ik zie jou niet als de moeder van mijn kinderen, als in: ik vind je echt niet goed genoeg voor mijn kinderen. in dit geval is alles voorbij, dit betekent vrij vertaalt: ik zie jouw niet als de ware dus denk goed na wat hij precies zei, ik wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd |
![]() |
|
![]() |
Als je zelf al zegt dat er geen toekomst in zit, dan lijkt het me duidelijk dat jullie niet voor elkaar zijn weggelegd. Ook denken jullie blijkbaar totaal verschillend over de nabije en vergelegen toekomst.
In zo'n situatie zou ik zeggen; En nog een heel fijn leven... (hoe moeilijk dat ook kan zijn) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder ben ik het met syori eens en zou ik ernstig beledigd zijn. En óf hij heeft een heel specifiek beeld voor ogen van hoe de moeder van zijn kinderen eruit moet zien, wat niet erg realistisch is want mensen zijn altijd wel anders opgevoed en hebben andere ideeën. Dan wordt het gewoon hopeloos omdat hij te kieskeurig is en te veel kritiek heeft op anderen. Óf hij vindt dat er iets mis is met jouw ideeën, normen, principes, etc. En dan is het ook hopeloos.
|
Net zoals jij bepaalde eigenschappen/kwaliteiten zoekt in jouw partner, doet hij dat ook. Schijnbaar is 'moederlijkheid' of 't hebben van 'n kinderwens één van zijn eisen aan z'n potentiële partner. Als jij daar niet aan kunt voldoen en hij wijst je daarop af, dan kun jij (noch hij zelf) daar in mijn ogen weinig aan doen.. Je kunt 'm hooguit ervan proberen te overtuigen dat je momenteel nog niet toe bent aan kinderen, maar dat dat met de tijd wel zal veranderen en dan is 't aan hem of hij 't geduld daarvoor heeft.
|
Verwijderd
|
^ Heel veel vrouwen veranderen wel in hun houding ten opzichte van kinderen. Ik heb drie jaar geleden serieus overwogen me te laten steriliseren en had wel het inzicht dat ik wellicht als 29-jarige niet hetzelfde zou denken als als 19-jarige. Toen er later leuke kinderen langskwamen, kon ik ze wel leuk vinden. Nog steeds vind ik veel kinderen ronduit vervelend en hoef ik echt niet ondergekwijld te worden, maar ik houd wel van het dochtertje van mijn zus en heb er alles voor over. Bij mij kwam het dus sneller dan ik zelf had gedacht.
Los daarvan vind ik zijn houding ronduit absurd, als ik zo alles snel doorlees. Ik zou inderdaad niks afwachten en gewoon doei zeggen. Sowieso, je gaat een relatie aan met een persoon en de combinatie moet wel of niet geschikt zijn voor kinderen. Als je per se kinderen wil, dan zit dat er zo diep in dat je daar al voor kiest bij je partner. Hoe hij nu doet, zou ik onacceptabel vinden en er wel behoorlijk klaar mee zijn. Kakvent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan me goed voorstellen dat de 6 jaar tussen 26 en 32 in sommige gevallen (weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is) een groot verschil kan zijn en dat het leven van de gemiddelde man van 32 niet meer bestaat uit 'spannende jonge meisjes'. Vind alle kritiek op hem wat zwaar.. Hij twijfelt en is eerlijk over zijn twijfel. Twijfel hoort nu eenmaal ook bij een relatie (hoewel Volk ongetwijfeld straks gaat roepen van niet). Ja, hij had zijn twijfel wat subtieler kunnen verwoorden, maar dat maakt het niet ineens andere twijfel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar misschien vind jij het niet vreemd dat iemand zo'n sterk (arche)typisch beeld heeft van een "moeder", en daar vervolgens ook een relatie mee wil. Ik krijg er alleen freudiaanse rillingen van. |
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat wanneer een man aan een bepaalde fase van z'n leven begint, zijn gehele optiek veranderd. Dat houdt ook in dat hij met andere dingen rekening houdt en dus ook andere eisen/verwachtingen heeft van een eventuele partner. Daar komt nog bij dat ik weet dat een groot gedeelte van de vrouwen (en mannen) geen idee heeft van wat het inhoudt om een kind op te voeden...
Dan is zijn twijfel aan haar (maar dus stiekem ook aan zichzelf) opeens niet zo raar. Als hij namelijk alle vertrouwen in zichzelf had gehad had hij waarschijnlijk niet zo heftig gereageerd. |
![]() |
||
Citaat:
Aan de andere kant, jullie ken elkaar nog maar net anderhalf jaar. Als hij op zoek is naar een moeder, dan is dit wel het moment om erover te beginnen of voor altijd te zwijgen. Hij is al best oud en ik kan me voorstellen dat hij geen nog oudere vader wil zijn. Hij zal niet de eerste man zijn die 35 de laatste grens vind voor kinderen ook al blijft hij nog even sperma produceren. Als hij echt snel kinderen wil zit hij nu sowieso al verkeerd. Misschien is hij in die 18 maanden een andere levensfase ingegaan en ben jij nog niet klaar voor die stap. Dan kan ik me voorstellen dat jullie allebei beter af zijn zonder elkaar. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij Ratrom | 2 | 15-01-2013 16:06 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Liefde & Relatie |
Moeder zit in de weg... Anathemaruled | 5 | 19-08-2004 12:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid xxesther | 20 | 07-06-2004 19:58 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Droom van de vrijheid Ieke | 0 | 09-04-2004 14:44 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |