Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2012, 16:29
femiegirle
femiegirle is offline
op school word ik gepest door het "coole clupje" om het zo te zegn om dat ik lelijk ben en ik begin het onder tusn zelf te geloven ik hep ook een vriendje op school en ze zegn dan tegn hem met je lelijk lief en al ik hep daar door al gedacht aan zelf moord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-05-2012, 16:48
icetea296
icetea296 is offline
dat groepje moet je gewoon negeren joh als jij niet reageert op hen beginnen ze het vanzelf saai te vinden, en ga gewoon lekker verder met je vriend en hoe moeilijk het ook lijkt hij moet er dan ook niet op reageren

ik ben ook erg verliefd op een meisje en die werd soms ook weleens een beetje gepest omdat ze altijd lacht en ik vind dat juist super leuk maar sommigen beginnen haar daardoor een beetje te pesten en toen heb ik me bek wel een keer flink open getrokken en heb iemand ook flink te pakken gehad hierdoor zijn ze wel gestopt maar dan gaan sommigen jongens weer anders doen tegen hem je weet maar nooit

gewoon proberen te negeren en succes en dat zelfmoord moet je natuurlijk vergeten he
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 07:27
levike1
levike1 is offline
Ind laat ze hun doel is om je te kwetsen zeg gewoon heel secastisch ja "jullie hebben hellenmaal gelijk"

Hopenlijk heb je hier iets aan

Levike1
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 22:26
Verwijderd
Laat niet zo over je heen lopen joh
Met citaat reageren
Oud 10-05-2012, 20:41
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Negeren is vaak inderdaad het beste, maar dat werkt helaas niet altijd. Dat zelfmoord op zo'n moment door je hoofd schiet is begrijpelijk, maar dat lost niks op. In welke klas zit je?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 08:32
Verwijderd
Inderdaad, probeer het te negeren en ga om met de mensen die je wel leuk vindt! Laat je niets wijsmaken en doe de dingen die je graag doet. Probeer je er niets van aan te trekken en geniet gewoon van de tijd met je lief.
Het blijft natuurlijk enorm rot en pijnlijk als mensen zulke opmerkingen maken. Dat is niet leuk, onbeschoft, kinderachtig en ook gewoon klinkklare onzin. Het is triest dat de 'coole' (dus eigenlijk totaal-niet-coole) mensen zulke dingen nodig hebben om zich goed door te voelen.
Als je een bepaalde richting opgaat zijn daar vaak gelijkgestemden en houden dat soort pesterijen meestal wel op. Dit is even een hele nare periode maar als je straks wat ouder bent komt het allemaal goed. Ik spreek uit ervaring.
Heb je verder al wel eens met docenten gesproken, of met je ouders misschien?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 10:22
mytholon
mytholon is offline
Je zou waarschijnlijk echt geen vriendje hebben als je lelijk was, dus waarschijnlijk lullen ze maar wat niks van aantrekken en negeren
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 19:37
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
Je zou waarschijnlijk echt geen vriendje hebben als je lelijk was, dus waarschijnlijk lullen ze maar wat niks van aantrekken en negeren
Dus je kunt écht geen vriendje hebben als je niet mooi bent?
Oud 12-05-2012, 19:53
marijke 1992
marijke 1992 is offline
Ik werd ook aktijd gepest tot ik naar het mbo ging.
De havo was voor mij echt een hel
Ze negeren werkte niet want ze bleven me gewoon doorpesten om mn flaporen en panty's
ik voelde me er elke dag rot over en was blij als het weekend was.
Ik ben bij een vertrouwens persoon geweest en die heeft me erdoorheen geholpen.
Haar advies was blijf jezelf en ben blij met jezelf.
Kijk naar je kwaliteiten en probeer negatieve
reacties en gedachten een plaatsje te geven in een vergeet put.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 22:46
Siron
Siron is offline
Negeren is een goed advies, maar er is wel een kans dat negeren niet helpt. Het probleem is dat de pesters in groep zijn dus het enige wat ze willen is elkaar laten lachen om zo bij elkaar in de smaak te vallen. Wat je zeker niet mag doen is gekwetst hierop reageren, want daardoor zullen ze het alleen maar leuker vinden. Probeer dus te laten merken dat ze jou niet raken (ook al is dat in het begin erg moeilijk). Probeer dus blij te zijn met jezelf, jezelf te apprecieren en te geloven in jezelf, want dat zal je meer zelfvertrouwen geven.

Veel succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 01:31
Verwijderd
Citaat:
waarom sloop je complimenten in een topic met een onzekere TS? :')
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 18:07
Verwijderd
Hee,
Probeer gewoon jezelf te zijn! Ik ben vroeger ook gepest, maar ik ben altijd mezelf gebleven. Daarvan word je alleen maar sterker!

Negeer die pestkoppen, doe lekker wat je zelf wil!
Be yourself!
X
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 22:16
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
waarom sloop je complimenten in een topic met een onzekere TS? :')
Euhm, omdat het niet klopt. Maar ik ben er ook wel zeker van dat de TS mooier is dan ze denkt

En met meer zelfvertrouwen word je natuurlijk nóg mooier! Fuck pesters, dat zijn mensen zonder hart voor anderen. Wees blij dat je nog emotie voelt, jij bent later in het leven toch echt beter af dan zij.
Oud 13-05-2012, 22:38
Verwijderd
Het heeft niet veel zin om hier door te praten. femiegirle is, met uitzondering van de dag na haar bericht, nooit meer teruggekomen hier
Just sayin'.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 21:28
Verwijderd
Citaat:
schoonheid straal je uit, je karakter. Uiterlijke schijn, waar jij denk ik op doelt, zal nooit ware liefde vindne omdat de lusten op den duur verdwijnen. Dan is de spanning weg, wordt het saai, en omdat je alles van uiterlijke 'bling bling' moet hebben, valt alles uit elkaar.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 13:39
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Citaat:
schoonheid straal je uit, je karakter. Uiterlijke schijn, waar jij denk ik op doelt, zal nooit ware liefde vindne omdat de lusten op den duur verdwijnen. Dan is de spanning weg, wordt het saai, en omdat je alles van uiterlijke 'bling bling' moet hebben, valt alles uit elkaar.
Is dat niet wat ik ook bedoel?
Oud 28-05-2012, 22:08
brocoliboy
brocoliboy is offline
Citaat:
op school word ik gepest door het "coole clupje" om het zo te zegn om dat ik lelijk ben en ik begin het onder tusn zelf te geloven ik hep ook een vriendje op school en ze zegn dan tegn hem met je lelijk lief en al ik hep daar door al gedacht aan zelf moord
Daar zit het probleem
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Daar zit het probleem
Huh? Waar? Dat ze zich door de coole cq. trieste gasten zo laat intimideren of?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 21:55
Lomyrne
Lomyrne is offline
Weet je dat de pesters de meest onzekere mensen zijn? Ze hebben iemand nodig om te pesten zodat ze zichzelf zekerder voelen en meer vertrouwen krijgen.

Hoogstwaarschijnlijk vinden ze je helemaal niet lelijk, maar zien ze dat het effect heeft op jou. Zoals er eerder werd gezegd, negeren kan helpen.

En dit klinkt misschien hard, maar is er iets in jou wat aantrekkelijk is voor pesters? Vaak pikken ze de onzekere mensen er uit!

Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 04:10
Verwijderd
Citaat:
Weet je dat de pesters de meest onzekere mensen zijn? Ze hebben iemand nodig om te pesten zodat ze zichzelf zekerder voelen en meer vertrouwen krijgen.

Hoogstwaarschijnlijk vinden ze je helemaal niet lelijk, maar zien ze dat het effect heeft op jou. Zoals er eerder werd gezegd, negeren kan helpen.

En dit klinkt misschien hard, maar is er iets in jou wat aantrekkelijk is voor pesters? Vaak pikken ze de onzekere mensen er uit!

Sterkte!
Hmmm, ik weet niet of dat helemaal waar is. Ik denk eerder dat het zo is dat zij inderdaad onzeker zijn, maar niet per se de meest onzekere. De meest onzekere mensen zijn vaak stil en vermijden contact. Pesters zijn vaak juist sociaal sterk, op de manier van populair zijn, maar doen tegelijkertijd asociaal tegen anderen om zich zo beter te voelen (een kenmerk van onzekerheid). Dan hoeven ze dus niet per se het meest onzeker te zijn, maar gewoon ronduit asociaal, omdat zij anderen kleineren om zichzelf beter te laten voelen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 18:47
Verwijderd
Ik heb vroeger gigantisch veel mensen gepest op school, als ze me negeerden vond ik het niet leuk meer, dit lijkt me dus een goede tip.

regards,
Dolan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten