Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2010, 23:00
Sandro Aries
Sandro Aries is offline
Hoi ik ben 18 jaar oud en wordt al een tijdje gepest omdat ik praat,loop en handgebaren maak als een homo. Ik wil hier van af en zo snel mogelijk. Ik ben vandaag ook lastig gevallen door 2 jongens een zit in de 2e en een in de 3e klas. Wat kan ik aan hun doen ze deden me na en gingen me ook duwen op straat. En oh jah negeren kan ik niet!!!!!!!!!!
Sandro Aries
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2010, 23:12
Sandro Aries
Sandro Aries is offline
Zeg iets please!!!!!!!!!!! Geef me tips ik durf morgen niet eens naar de plek te gaan waar die jongens ook zullen zijn!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:22
Verwijderd
Doe een strak verband om de hand waarmee je die gebaren maakt, zo strak dat je nauwelijks je hand kan bewegen. Als ze dan vragen wat er is zeg je dat je je hand hebt bezeerd op een of andere manier. Met lopen en praten zou ik je niet echt kunnen helpen, want het duurt lang om dat soort dingen af te leren
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:26
Sandro Aries
Sandro Aries is offline
Oh god wat moet ik doen!!!!!!
ik heb ook zo'n kut leven!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:43
Verwijderd
ga naar de (con)rector, nobody likes a snitch, maar op korte termijn is het een goede oplossing
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:45
Sandro Aries
Sandro Aries is offline
Die jongens zitten niet bij my op school. Maar ga ik naar de moskee voor eidgebed en dan kom ik ze daar tegen!!!!! Kun je me je vorige bericht uitleggen in NL gaarg!
Dankje
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:46
Verwijderd
ga naar de (con)rector. Nobody likes a snitch, maar op korte termijn is het een goede oplossing
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 23:49
Sandro Aries
Sandro Aries is offline
Wat is een snitch en wat is op korte termijn een goede oplossing!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 00:11
Verwijderd
Ik zou bijna zeggen, negeren die gastjes. Maar ja als ze je gaan lopen duwen wordt dat toch lastig. Ik wil niet oproepen tot geweld en ben er ook geen voorstander van, maar als iemand zomaar aan me gaat zitten dan kan hij (meestal een hij, meisjes doen dit niet) wel een klap verwachten. En hoe oud zijn ze, 14/15? Heb je al eens met hun ouders gesproken? Desnoods via je eigen ouders? Heb je straatcoaches in de buurt?

Ik weet dat homoseksualiteit heel erg gevoelig ligt in het geloof (zowel christelijk als in de islam), maar zou de imam geen invloed uit kunnen oefenen op die jochies? Misschien als je het met hem bespreekt een keer na het gebed en alles uitlegt dat hij je wel wil helpen. Je staat hier vast niet om te springen maar als ik je posts zo lees is de nood erg hoog.

Verder ben je zoals je bent daar kan je niks aan doen. Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 06:47
Verwijderd
Heb je het zelf door als je het doet? Ik vind dat je bent zoals je bent, maar ik begrijp inderdaad ook goed dat homoseksualiteit gevoelig ligt.
Ik denk niet dat je het snel kan veranderen. Je moet er echt op letten wánneer je het doet, dan kan je er wat aan veranderen. Vraag aan een vriend of hij wil aangeven wanneer je het doet, zodat je het gelijk kan veranderen. Ik heb moeten leren om anders te staan, vaak had ik dat ook niet door. Maar als mijn moeder of iemand anders zei dat ik niet goed stond, dan kon ik mezelf corrigeren. Ik denk dat zoiets bij jou ook moet gebeuren. Vraag gewoon aan een klasgenoot of een vriend of ze eerlijk willen zijn als je het doet. Op een gegeven moment doe je het waarschijnlijk uit jezelf.

En verder.. Als die jongen aan je zitten, dan laat je dat toch niet toe? Je hoeft niet te vechten, maar je kan wel duidelijk laten merken dat je het er niet mee eens bent!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 11:28
Pluis
Pluis is offline
Dit heeft niks met seks te maken, maar wel met vriendschap en relaties, en daarom gaat dit topic naar L&R.
Oud 16-11-2010, 13:28
hookee
hookee is offline
Citaat:
Je bedoelt Allah neem ik aan?
Kinderen zoeken altijd wel een zondebok om te plagen, waren het niet je handen, dan vonden ze je neus wel raar staan. Ga volgende keer niet alleen naar de moskee maar met wat vrienden. Als ze dan nog wat proberen, spreek ze er dan eens op aan, met je vrienden voel je je sterker.
Wees eerst eens wat zekerder van jezelf; je weet dat je geen homo bent, straal zekerheid uit, dan kunnen ze zeggen wat ze willen, je kan ze dan gewoon negeren.
En ook al ben je wčl homo, is dat in Nederland niets om je voor te schamen, sterker nog; duizenden zijn er trots op.
Wat hier niet wordt geaccepteerd is pestgdrag, daar zit de schoolleiding bovenop, maar dan moet je 't ze wel vertellen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 14:33
schaapje7
schaapje7 is offline
Allereerst jij kunt er niets aan doen dat je dat soort gebaren maakt. Ook al ben je een homo (hoeft niet) denk dan, boeieeeeen..
Misschien moet je eens een keer iets terug zeggen.
Vertel het aan vrienden, die komen wel voor je op.
Of aan de (con)rector, die doet er wel iets mee. Ik zelf zit ook in de tweede. Maar mij maakt het allemaal niet uit

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, laat het weten hoe het verder gaat!

Schaapje7
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 14:40
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Honderdduizend uitroeptekens maken niks beter, hoor.
Die jongens zijn jonger dan jij. Logischerwijs moet jij dus verstandiger zijn dan zij. Sowieso, als zij de behoefte hebben om iemand een naar gevoel te geven om zichzelf beter te voelen, ben jij al een beter mens dan zij. Of je nou homo-gebaren maakt of niet.
Je hebt nodig: Zelfvertrouwen. Als ze dingen naar je roepen moet je zo reageren dat zij denken dat het je echt geen flikker uitmaakt wat ze van je vinden, omdat zij toch zulke kleine eikeltjes zijn. Dit kun je zover krijgen door jezelf te accepteren: ze vertellen je niks dat je nog niet weet. Goed, misschien heb je een wat verwijfde lichaamstaal of zoiets. Maar als je dat nou weet en daar zelf vrede mee hebt kunnen zij je er niet mee pesten.
Vervolgens. Als ze je duwen, jij bent hopelijk wat groter dan zij. En zelfs als dat niet zo is, zeg gewoon heel beheerst dat je dat een stomme actie vindt, niet normaal of fatsoenlijk of wat dan ook en loop dan weg. Je moet sowieso hen zielig vinden en dat duidelijk laten merken.
Als ze jou pesten en jij daarvan ongelukkig wordt, hebben zij macht over je, en dat vinden ze geweldig. Daar doen ze het voor, dat gevoel vinden ze het beste wat er is. Als ze jou pesten en jij daardoor alleen maar laat weten dat je hen een stelletje droeftoeters vindt zullen ze geen goed of machtig gevoel meer overhouden aan het pesten. Dan voelen ze zich ook zielig. Je moet de rollen omdraaien en je moet bovenal om ze lachen, dat is het belangrijkste. Als je boos wordt of verdrietig of bang dan hebben ze alsnog macht over je.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Je leven is niet kut, je kan er altijd wat van maken.
Dan ga ik nu je titel aanpassen naar iets waardoor ik niet mijn ogen wil uitprikken met een fonduevorkje.
Oud 16-11-2010, 16:06
Verwijderd
Ik vind het automatische verband dat tegenwoordig wordt gelegd tussen meisjesachtig/vrolijk doen en homoseksualiteit walgelijk. Alsof alle homo's huppelen en alle hetero's dagelijks mensen in elkaar slaan! Kom op zeg!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 16:32
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Geef ze geen macht door zelfs over ze te dénken! Ik word weleens uitgescholden voor gothic, niet dat ik daar op lijk, en vaak uitgelachen door wat meisjes uit me klas. Natuurlijk is dit niet leuk, maar je doet jezelf echt alleen maar pijn door aan hen te denken. Wees niet bang om door school te lopen en loop rechtop. Voel je trots op wie je bent.
Neem desnoods karate-lessen, ik zeg niet dat je mensen in elkaar moet slaan maar je moet je zeker kunnen verdedigen.
Het begint natuurlijk wel met je innerlijke zelfbeeld, later kun je dit bekrachtigen door bijvoorbeeld je zeker te voelen bij een sport zoals karate, waar je respect mee opeist.
Succes!
Oud 16-11-2010, 17:42
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Hahaha xD Wat een grappenmaker ben je, Sandro!(!!!!!! please hou op, I'm seri-ass)

Wat een held ben je, Sabir. Ik kon alleen maar dromen van zo'n prachtige manier van dubbelposten

Dat mensen je kunnen pesten, ik zou alleen maar de hele tijd dubbel liggen. Uiteindelijk boos worden omdat je me in een coma hebt laten lachen.

Tikkie meer ontopic (serieus pratend): Wat dacht je van wat meer zelfvertrouwen? Wat minder flikkerig doen kan misschien helpen. Kijk, een gehandicapt kind kan er niks aan doen dat hij op een manier anders eruit ziet, een homo kan er ook niks aan doen dat hij op mannen valt. Alleen een flikker is iemand die "gay doet", iemand die een vrouwenstem gebruikt, zulke gebaren gebruikt, debiel praat... Aagh, laat me niet teveel eraan denken.
Het is gewoon te erg om te zien, zal vast wel nummer 1 irritatie van your average guy zijn.

!!!!!!!! en ojah, zijn niet vooral niet moslims fel tegen elke vorm van homofilie?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:07
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
^ Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is een serieus topic en Afwezignummer2 vindt het een grote grap.

Jongen, laat je niet veranderen door wat iemand anders van je vindt. Jij hoeft niet te veranderen als je dat niet wilt, vooral niet als het niet hóéft! Het is jouw leven en je kunt alleen jezelf gelukkig maken. Stop met het ervoor zorgen dat deze jongens je aan het twijfelen zetten, dit doe je dus mentaal.

Lees boeken, ik raad ze echt aan. Veel mensen vinden dat raar, maar hier zoek je toch ook tips en dat is toch ook geschreven?
Oud 16-11-2010, 18:20
moyra
moyra is offline
Negeer ze gewoon ... ik weet dat het moeilijk is maar het is wel het beste ...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 18:33
Em.
Em. is offline
Als je wordt gepest vanwege, weet ik veel wat, de manier waarop je loopt, vind ik het raar dat meteen de oplossing dan maar is 'leer jezelf anders te lopen' (of gebaren of whatever). De pesters zitten fout, híj niet! En natuurlijk, het kán zeker handig zijn dat te veranderen/er op te letten, maar in mijn ogen is dat niet het eerste wat je moet doen, of in ieder geval niet het eerste waarvan je ervan uit moet gaan dat je het moet doen. Zelfvertrouwen ontwikkelen is in mijn ogen belangrijker. En zelfs al doe je in het begin maar alsóf je het allemaal maar grappig, dom, oninteressant en heel erg niet kwetsend vindt, als je het goed weet te spelen dan gá je het uiteindelijk ook zo vinden. Dus eigenlijk wat de rest al zegt, doe alsof het je niets kan schelen, lach ze uit als ze iets stoms zeggen, trek je er niet te veel van aan (of doe alsof), zoiets. Het is vanzelf niet leuk meer voor ze.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 21:54
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Hun 14
jij 18

dan moet je toch meer voor je zelf op kunnen komen
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 10:53
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als je wordt gepest vanwege, weet ik veel wat, de manier waarop je loopt, vind ik het raar dat meteen de oplossing dan maar is 'leer jezelf anders te lopen' (of gebaren of whatever). De pesters zitten fout, híj niet! En natuurlijk, het kán zeker handig zijn dat te veranderen/er op te letten, maar in mijn ogen is dat niet het eerste wat je moet doen, of in ieder geval niet het eerste waarvan je ervan uit moet gaan dat je het moet doen. Zelfvertrouwen ontwikkelen is in mijn ogen belangrijker. En zelfs al doe je in het begin maar alsóf je het allemaal maar grappig, dom, oninteressant en heel erg niet kwetsend vindt, als je het goed weet te spelen dan gá je het uiteindelijk ook zo vinden. Dus eigenlijk wat de rest al zegt, doe alsof het je niets kan schelen, lach ze uit als ze iets stoms zeggen, trek je er niet te veel van aan (of doe alsof), zoiets. Het is vanzelf niet leuk meer voor ze.
Ik ben het met je eens, maar het punt is natuurlijk dat het nogal lastig kan zijn om extra zelfvertrouwen te kweken, al zal dat het enige zijn wat echt zal helpen. Maar er is ook al gezegd dat het misschien handig is om ervoor te zorgen dat je met meerdere mensen bent als je die jongens tegenkomt, op zo'n moment is het wel handig als je met een groep bent, dan kunnen ze je minder/niets doen.
Oud 29-11-2010, 20:51
Shibbeeh
Shibbeeh is offline
Citaat:
Weet je, als je 18 bent (zij misschien ook, weet het niet) zou ik het heel kinderachtig vinden dat ze je pesten.. ik zou dus echt niet weten wat je moet doen, ben zelf nooit gepest geweest .
En probeer misschien eens te oefenen op wat zij vinden 'normaal' praten?
Je moet je natuurlijk niet gaan aanpassen omdat zij dat willen...
Oh, en je hebt ZEKER GEEN kut leven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten