Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2012, 11:32
Verwijderd
Er is een jongen bij mij in de klas die ieder uur iedere dag word gepest.
Ik wil dit eigelijk stoppen omdat dit niet normaal meer is.
Ik merk dat die jongen helemaal gebroken is. Hij word zo erg gepest dat hij haast ieder uur huilt. De jongens bij mij in de klas vinden dat natuurlijk geweldig. Ik hen al een paar keer geprobeert om het te stoppen maar das nmiet zo goed gelukt .

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2012, 11:38
bloodyb
bloodyb is offline
Erg goed van je dat je dat doet! Spreek je mentor hier op aan en als die er niks aan doet ga je naar het hoofd van je school. En laat die pesters weten dat ze ontzettend kinderachtig zijn.

Laatst gewijzigd op 04-11-2012 om 11:43.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 11:52
Verwijderd
Probeer ik ook te doen maar mijn mentor is naar Indie deze week en dus gaan ze nu los
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 11:56
bloodyb
bloodyb is offline
Ik zag net je andere post. Ben jij soms zelf die jongen?
Oud 04-11-2012, 12:00
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 12:19
Verwijderd
Ik zou als ik jou was in de pauze naar de lerarenkamer gaan, het bij álle betrokken leraren aankaarten en zeuren tot ze er wat aan doen. Als ze er niks aan doen, sta je op een goede dag op en klap je er ééntje in zijn gezicht met een zware rugzak. Daar schrikken ze wel van, en alle laffe meelopers ook. Bovendien is het een mooi signaal dat er écht iets moet gebeuren. Zolang jij (en alle andere zogenaamd onschuldige maar in werkelijkheid laffe meelopers) er niets aan doen, lijkt dat een versterking voor de pestkoppen. Je mag het ook subtieler aanpakken natuurlijk, wat die rugzak betreft, maar als leraren niks er mee doen, hoop ik dat jij (en evt. vrienden van je?) moedig genoeg zijn om eens te zeggen dat het vanaf vandaag klaar is.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2012, 20:49
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Er is een jongen bij mij in de klas die ieder uur iedere dag word gepest.
Ik wil dit eigelijk stoppen omdat dit niet normaal meer is.
Ik merk dat die jongen helemaal gebroken is. Hij word zo erg gepest dat hij haast ieder uur huilt. De jongens bij mij in de klas vinden dat natuurlijk geweldig. Ik hen al een paar keer geprobeert om het te stoppen maar das nmiet zo goed gelukt .

ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Eerst en vooral, als je zelf de gepeste gaat beschermen, kan je zelf slachtoffer worden. Dus kijk goed uit voor je een actie onderneemt.

Hmmm, misschien kan je onderstaande eens proberen:
1. De directie aanspreken, zij moeten het pestgedrag stoppen.
2. Praat er eens over met je ouders.
3. Rapporteer dit bij de politie.
Hoe stom het ook klinkt, op pestgedrag wordt er gereageerd als de gepeste zelfmoord pleegt. Meer dan dat, kan jij vrees ik niet doen. ik duim wel dat er door je school iets aan gedaan wordt.

Ik heb hier een artikel gevonden over pesten: http://www.klasse.be/ouders/10735/pe...spuwen-op-hem/

Misschien helpt dat je wel verder.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Eerst en vooral, als je zelf de gepeste gaat beschermen, kan je zelf slachtoffer worden. Dus kijk goed uit voor je een actie onderneemt.
Het is zonder meer waar, maar deze houding houdt pesten wel in stand. Iedereen zit te angsthazen dat ze zelf het slachtoffer worden. Zeg maar de 90% van de klas. En achteraf natuurlijk roepen 'oh was er maar iemand die er wat aan deed'.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 11:06
ShySora
ShySora is offline
Citaat:
Het is zonder meer waar, maar deze houding houdt pesten wel in stand. Iedereen zit te angsthazen dat ze zelf het slachtoffer worden. Zeg maar de 90% van de klas. En achteraf natuurlijk roepen 'oh was er maar iemand die er wat aan deed'.
Het is belangrijk dat je zelf een sterke wilskracht hebt, voor je zelf opgaat tegen de pesters. Ik heb dit eerder gedaan en heb veel hate over me gekregen. Ik kon het wel verdragen. Ik had veel steun van mn vrienden en zo :3
Na drie maand was de situatie weer gekoeld en was er geen gepest meer in de klas. Nu, op mijn school greep de directie in bij pestgedrag. Ik heb verhalen gehoord waar er niks aan gedaan wordt.
Maar, ik hoop dat ze op de school van Michello hier iets aan doen. Alleen kan je erg weinig doen. De mens als kudde dier zeg maar... Ik vertikte om schaap te zijn en mee te lopen met de pesters. Ik vind het not-done.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 11:41
Verwijderd
Ja, dus ik hoop dat er nog wat vrienden zijn die achter hem staan en dat de meelopers ook laf genoeg zijn om bij enige tegenstand meteen te kappen. Leraren moeten er wat aan doen, directie ook.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Zoiets hangt vooral van je eigen plaats op de sociale ladder in de klas af. Een knaapje bij mij in de 2e werd ook gepest omdat hij onhandig, een beetje dikkig en ronduit gay was. Op een gegeven moment werd ik daar een beetje kriegel van (de pesters zelf waren in mijn ogen minimaal zo gay) en heb ik daar een einde aan gemaakt.

Het ding is dat pesters, zeker op de lagere/middelbare school over het algemeen azen op mensen die zelf totaal niet weerbaar zijn, zowel fysiek als sociaal. Weten dat het wordt afgekeurd en gestraft door iemand die dat wel is is meestal genoeg reden om een ander slachtoffer te zoeken.

Op het moment dat het pesten niet meer zonder gevolgen kan plaatsvinden houden ze er doorgaans mee op.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2012, 15:49
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik zou denk ik (als ik de moed had) op zo'n pestmoment zelf iets roepen als 'zo, nu ben ik er klaar mee. kappen met dat getreiter, dit is niet leuk meer.' en dan verder niet op commentaar ingaan en met een neutrale blik weer verder gaan waar je mee bezig was. Mocht het dan nog een keer gebeuren, zonder aankondiging naar een docent gaan en die erbij halen en eisen dat het wordt opgelost.

Eventueel kun je ook proberen te organiseren dat er zo'n anti-pestmiddag of zoiets komt. Volgens mij zijn er een boel van dat soort dingen te vinden. Ik kan me herinneren dat er bij mij op school wel eens iemand in de klas iets kwam vertellen en dat er dan met de hele klas over gesproken werd.

Daarnaast kun je de gepeste jongen een hart onder de riem steken door hem te vertellen dat de pesters achterlijke klootzakken zijn waar 'ie zich niets van aan moet trekken.

Oh en als je een gesprek over pesten op gang zou willen brengen, zou je morgen over dit bericht iets kunnen zeggen: http://nos.nl/artikel/436969-rouwadv...-veel-los.html

Nu is mijn inspiratie op.
Oud 11-11-2012, 19:39
Mistertween
Mistertween is offline
Ik kan je helpen met het pesten

Over mezelf: Ik ben vroeger 2 jaar lang gepest in de brugklas en de 2e klas van de middelbare school.

Ik ben toen altijd begreigd, opgewacht, geslagen en uitgescholden door groepjes jongens, en iedereen lachte me uit, ik voelde me toen altijd zooo bedreigd en slecht dat ik depressieve gedachtes kreeg, ik weet exact hoe je je voelt.

Ik ben na 2 jaar op taekwondo en kickboxen gegaan, heb daar meer dan 4 jaar op gezeten en ben regionaal en landelijk kampioen geworden middelklasse.

|Toen ik gepest werd hielp niemand me, iedereen was bang dat hij/zij ook gepest zou worden als hij/zij me zou helpen. Mijn ouders deden weinig en leraren heb je HELEMAAL NIKS aan, ze willen alleen er maar over praten praten en nog eens praten: FOUT DAT HELPT HELEMAAL GEEN *

Laurens

Laatst gewijzigd op 12-11-2012 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 08:27
Verwijderd
Kijk, een e-mailadres voor een gratis vechtmachine voor welk doel dan ook.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 13:30
bloodyb
bloodyb is offline
@mistertween Vast heel aardig van je bedoeld maar het kan natuurlijk ook anders uitpakken:
1 (gunstigste geval waar jij denk ik van uit gaat) Pester(s) zijn zo bang geworden dat ze met een grote boog om hem heen lopen.
2 Pester(s) zijn zo pissig geworden dat ze hun eigen Badr Hari meenemen die die jongen eens grondig verbouwt..
3 De politie komt net langs als jij bezig bent de pester(s) wat sociale vaardigheden bij te taekwando-en. In dat geval heb je wat uit te leggen op het politiebureau.
Reageren

Regels voor berichten