Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmmm, misschien kan je onderstaande eens proberen: 1. De directie aanspreken, zij moeten het pestgedrag stoppen. 2. Praat er eens over met je ouders. 3. Rapporteer dit bij de politie. Hoe stom het ook klinkt, op pestgedrag wordt er gereageerd als de gepeste zelfmoord pleegt. Meer dan dat, kan jij vrees ik niet doen. ik duim wel dat er door je school iets aan gedaan wordt. Ik heb hier een artikel gevonden over pesten: http://www.klasse.be/ouders/10735/pe...spuwen-op-hem/ Misschien helpt dat je wel verder. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Na drie maand was de situatie weer gekoeld en was er geen gepest meer in de klas. Nu, op mijn school greep de directie in bij pestgedrag. Ik heb verhalen gehoord waar er niks aan gedaan wordt. Maar, ik hoop dat ze op de school van Michello hier iets aan doen. Alleen kan je erg weinig doen. De mens als kudde dier zeg maar... Ik vertikte om schaap te zijn en mee te lopen met de pesters. Ik vind het not-done. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoiets hangt vooral van je eigen plaats op de sociale ladder in de klas af. Een knaapje bij mij in de 2e werd ook gepest omdat hij onhandig, een beetje dikkig en ronduit gay was. Op een gegeven moment werd ik daar een beetje kriegel van (de pesters zelf waren in mijn ogen minimaal zo gay) en heb ik daar een einde aan gemaakt. Het ding is dat pesters, zeker op de lagere/middelbare school over het algemeen azen op mensen die zelf totaal niet weerbaar zijn, zowel fysiek als sociaal. Weten dat het wordt afgekeurd en gestraft door iemand die dat wel is is meestal genoeg reden om een ander slachtoffer te zoeken. Op het moment dat het pesten niet meer zonder gevolgen kan plaatsvinden houden ze er doorgaans mee op. |
![]() |
|
Ik zou denk ik (als ik de moed had) op zo'n pestmoment zelf iets roepen als 'zo, nu ben ik er klaar mee. kappen met dat getreiter, dit is niet leuk meer.' en dan verder niet op commentaar ingaan en met een neutrale blik weer verder gaan waar je mee bezig was. Mocht het dan nog een keer gebeuren, zonder aankondiging naar een docent gaan en die erbij halen en eisen dat het wordt opgelost.
Eventueel kun je ook proberen te organiseren dat er zo'n anti-pestmiddag of zoiets komt. Volgens mij zijn er een boel van dat soort dingen te vinden. Ik kan me herinneren dat er bij mij op school wel eens iemand in de klas iets kwam vertellen en dat er dan met de hele klas over gesproken werd. Daarnaast kun je de gepeste jongen een hart onder de riem steken door hem te vertellen dat de pesters achterlijke klootzakken zijn waar 'ie zich niets van aan moet trekken. Oh en als je een gesprek over pesten op gang zou willen brengen, zou je morgen over dit bericht iets kunnen zeggen: http://nos.nl/artikel/436969-rouwadv...-veel-los.html Nu is mijn inspiratie op.
|
![]() |
Ik kan je helpen met het pesten
Over mezelf: Ik ben vroeger 2 jaar lang gepest in de brugklas en de 2e klas van de middelbare school. Ik ben toen altijd begreigd, opgewacht, geslagen en uitgescholden door groepjes jongens, en iedereen lachte me uit, ik voelde me toen altijd zooo bedreigd en slecht dat ik depressieve gedachtes kreeg, ik weet exact hoe je je voelt. Ik ben na 2 jaar op taekwondo en kickboxen gegaan, heb daar meer dan 4 jaar op gezeten en ben regionaal en landelijk kampioen geworden middelklasse. |Toen ik gepest werd hielp niemand me, iedereen was bang dat hij/zij ook gepest zou worden als hij/zij me zou helpen. Mijn ouders deden weinig en leraren heb je HELEMAAL NIKS aan, ze willen alleen er maar over praten praten en nog eens praten: FOUT DAT HELPT HELEMAAL GEEN * Laurens Laatst gewijzigd op 12-11-2012 om 13:02. |
![]() |
|
@mistertween Vast heel aardig van je bedoeld maar het kan natuurlijk ook anders uitpakken:
1 (gunstigste geval waar jij denk ik van uit gaat) Pester(s) zijn zo bang geworden dat ze met een grote boog om hem heen lopen. 2 Pester(s) zijn zo pissig geworden dat ze hun eigen Badr Hari meenemen die die jongen eens grondig verbouwt.. 3 De politie komt net langs als jij bezig bent de pester(s) wat sociale vaardigheden bij te taekwando-en. In dat geval heb je wat uit te leggen op het politiebureau.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Voorlichting pesten op school risicovol Poliziek.info | 4 | 06-03-2013 13:00 | |
Algemene schoolzaken |
Slachtoffersymptomen Digitaal pesten Chmee | 7 | 22-05-2006 15:47 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
beschouwing over pesten 0o-meisje-o0 | 0 | 17-10-2005 19:57 | |
Psychologie |
[Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor Tuinkabouter !! | 55 | 13-10-2003 15:53 | |
Verhalen & Gedichten |
(verhaal) De pest aan pesten LotteLover | 7 | 10-12-2002 17:58 | |
ARTistiek |
Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten! Anne | 5 | 21-10-2001 10:10 |