Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het probleem is nu dus eigenlijk niet je school, want dat gaat nu goed, zeg je, maar dat je nog zo boos bent?
Misschien helpt het om het anders te zien. Niet te denken 'grr ze hebben me allemaal afgeremd, wat slecht van ze' maar 'ondanks dat alles me tegenzat, heb ik het toch maar mooi tot hier geschopt, wat goed van mij'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En tja zelf heb ik ook fouten gemaakt. Zoals dat ik niet sprint havo -> sprint vwo heb gedaan naar mijn vmbo. Waarom ik dat niet heb gedaan is omdat mijn moeder een oud leraar inhuurde die mij zou helpen omdat ik anders vmbo niet zou halen.... Die zelf man heeft mij er vanaf gepraat door met alle leraren een afspraak te maken van die school in een ronde tafel gesprek en mij er met pure intimidatie eruit te praten.... Toentertijd stond ik totaal niet sterk in mijn schoenen. Zelf heb ik ook een jaartje gewerkt na het halen van mijn 21+ test omdat ik 2 maand na het jaar begon klaar was maar ik kon nog instromen. Dit heb ik toentertijd gedaan omdat ik geen zomer vakantie heb gehad omdat ik moest leren, leren en leren en nog erg veel stress. Hier baal ik ook als een stekker van. Mijn ouders hebben mijn keuzes gesteund maar me nooit bijgestaan met het proces van een keuze maken. Dit neem ik ze erg kwalijk, want ze hebben echt amper nooit echt met mij gesproken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien was jij op je 18e wel helemaal niet zo ontwikkeld op andere gebieden dat je geen WO had kunnen doen, misschien zie je de meerwaarde van heel wat dingen over het hoofd. Die hangen samen met de aanleidingen waarom jij eigenlijk lwoo moest doen. Misschien was je wel slim genoeg maar lang niet zelfstandig genoeg? Misschien scoorde je slecht onder druk omdat het sociaal niet zo goed liep? Misschien was je op je 20e gestopt met WO omdat je nooit een moment had gehad om uit het raam te staren?
En je kunt er nu niks meer aan veranderen. Het is wel heel makkelijk nu boos te worden en de schuld bij anderen te leggen. Zorg maar gewoon dat je het nu wél haalt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maarja ik moet het gewoon accepteren en de voordelen ervan zien zoals dat ik nu een ontzettend sterk doorzettingsvermogen heb en zeer sociaal ben geworden. Achteraf gezien heb ik maar 3 jaar verloren, zo erg is dat ook weer niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je goed las bedoelde ik met 'zorg dat je het nu wél haalt' dat je er dan ook gewoon doorheen moet nu je op dit punt bent gekomen, niet dat je in het verleden hebt gefaald maar dat je in het verleden er niet eens hebt mogen beginnen. |
![]() |
|
![]() |
Ik snap je frustratie heel goed. Mijn broertje heeft ook speciaal onderwijs gedaan. Je leert daar echt de meest simpele dingen, zoals hoe je vakken vult in een supermarkt. Geen idee hoe het er bij jou aan toe ging. Ik zou helemaal knettergek worden als ik zulke dingen had moeten leren. Vind wel dat er bij jou grote fouten zijn gemaakt. Ze hadden bijvoorbeeld best een IQ test bij je kunnen afnemen. Oud klasgenootje is van vmbo ook helemaal opgeklommen naar het vwo. Nu studeert ze geneeskunde. Zij moest vmbo doen omdat ze dyslectisch is. Bij haar zijn er dus ook wat dingen mis gegaan.
Ik zou het nu gewoon achter je laten en accepteren dat het zo gelopen is. Wees trots dat je het zo ver hebt geschopt! |
![]() |
|
![]() |
Nou stoppen ga ik sowieso nu niet doen omdat het nu juist zo lekker gaat
![]() En speelgoedgitaar (leuke nickname speel zelf ook gitaar ![]() Maarja al met al ik loop nu wel met de allerbeste mee en daar ben ik apetrots op! Alleen naast dat ik geen werk op niveau kreeg zat ik bij lui op de basisschool met een IQ van rond de 90 gemiddelt. Dit zorgde voor een sociaal isolement dat enorm was en geeft me tot op de dag van vandaag nog steeds het gevoel dat er iets mis met mij is. Doordit alles vind ik dat op onderwijs absoluut niet bezuinigd mag worden, maar zelfs dat de uitgaven minimaal verdriedubbelt moeten worden en dat het ambacht van leraar zijn weer gerespecteerd word en niet gezien word als een tweede rangs baan! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil alleen even zeggen dat ik je gevoel begrijp (althans ik kan mij erg goed vinden in mijn interpretaties van je verhaal
![]() In elk geval denk ik dat jij trots en blij mag zijn dat je nu bent waar je vandaag bent! dat kunnen velen in vergelijkbare situaties niet zeggen denk ik. Je hebt bijna, door eigen inspanningen, een Wo diploma. Ik weet niet wat ik met deze post wil zeggen ![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
weerwolfspel #31 twinkebel | 500 | 03-04-2007 20:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Oplossingen graag juno | 501 | 09-01-2007 23:02 | |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Panorama zet aan tot massahysterie en rassenhaat Woodstock | 87 | 28-01-2004 21:34 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Pijnlijke Eenvoud juliettebinoche | 59 | 11-01-2004 22:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 |