Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2012, 21:28
Guinie
Guinie is offline
Mijn virusscanner (Kaspersky) is nu al vanaf vier uur 's middags bezig met scannen en is pas op de helft. Toen ik mijn laptop net had was scannen zo gepiept, nu duurt het eeuwen, terwijl ik niet het idee heb dat ik mijn hele computer vol zooi gestopt heb. Kan dat lange scannen ergens anders aan liggen en hoe los ik dat dan op?
En kan ik mijn laptop de hele nacht laten scannen of is het beter als ik de scan nu onderbreek en hem morgen hervat? Dat schijnt te kunnen, heb het nog niet uitgeprobeerd.

Laatst gewijzigd op 23-04-2012 om 21:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2012, 06:54
freyk
freyk is offline
Dat het lang duurt, hoeft niet ernstig te zijn. Herstart je systeem en start de geplande scan handmatig.
tip: je systeem softwarematig "afstoffen" kan nooit kwaad.
Oud 24-04-2012, 15:15
Guinie
Guinie is offline
.. en hoe stof je je systeem af..? (a)
Met citaat reageren
Oud 24-04-2012, 16:55
freyk
freyk is offline
Nou, ik "stof" mijn systeem af door bestanden/applicaties die ik niet meer gebruik te verwijderen of deze naar een externe hardeschijf/dvd te kopieeren. Daarna start ik ccleaner(slim) om automatisch bestanden die het systeem niet meer gebruikt, te verwijderen.
Oud 10-05-2012, 08:28
tiempjuuh
tiempjuuh is offline
Als je een zogeheten 'snelle scan' neemt (geheugen, systeembestanden cq. mappen), is het vrij snel klaar (1 à 2 uur), als je een diepe scan neemt (geheugen, gehele oppervlakte Harde schijf), duurt dat gewoon heel erg lang, dat klopt. Je virusscanner scant ook automagisch alle bestanden die je opent/downloadt. An sich is een virusscan niet erg nodig, dat gebeurt vanzelf. Als je rare dingen merkt, is een diepe scan aan te raden. Hoewel een herinstallatie van Windows soms nog sneller is
Met citaat reageren
Oud 11-05-2012, 15:08
anomiemertje
anomiemertje is offline
Lol dan heb je gewoon veel grootte bestanden Defragmenteer je schijf is! Dat moet werken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten