Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2012, 09:55
Verwijderd
Hoi allemaal
Ik vraag me af of ik stemmen in m'n hoofd heb
Ik heb geen stemmen maar gedachtes
Bijv als ik tv kijk komt er opeens een gedachte in me op dat ik de tv kapot moet slaan
Is dit hetzelfde als een stem in je hoofd hebben?
En zo ja wat kan ik er zelf aan doen want ik ga niet naar een psycholoog! Ik heb ergens gelezen dat als je stemmen in je hoofd hebt dat dat eigenlijk geesten zijn en je huis vervloekt is dus heb geen zin om hiermee naar een psycholoog te gaan en dat ze dan met een stofzuigerde komen om het geest vrij te maken ofso XD
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2012, 10:39
Verwijderd
Nee. het is best normaal geloof ik, want ik heb ook wel eens de neiging om bijv. m'n laptop uit het raam te gooien, of ik heb het gevoel als ik in de auto zit dat ik m'n telefoon uit het raam moet gaan houden. en ik heb hier weleens eerder iemand met een soortgelijk verhaal gezien. niets ergs dus. (zolang je het niet echt uitvoert)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:15
Verwijderd
Je zegt het eigenlijk zelf al: het zijn gedachtes! En daar is helemaal niets mis mee. Iedereen stelt zich wel eens voor hoe het zou zijn om iets te doen wat eigenlijk niet kan of mag. En soms heb je ook heel erg de drang daarnaar, maar er is niets aan de hand als je het niet uitvoert.

En wist je dat zelfs heel veel gezonde mensen soms stemmen horen terwijl die er niet zijn? Dus zelfs als je stemmen hoort, hoeft dat niet te betekenen dat er iets mis is.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:20
Vowel
Vowel is offline
Geesten bestaan niet.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:21
Verwijderd
ok bedankt
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 11:23
Verwijderd
Gedachtes zijn gedachtes. En dat soort rare gedachtes, als 'ik zou dat nu zó kapot kunnen gooien' of 'oei wat hoog, wat nou als ik eraf spring' heeft iedereen wel eens. Zo lang je die dingen verder totaal niet van plan bent en over het algemeen goed in je vel zit, is dat niet erg.

Als mensen 'stemmen in hun hoofd' hebben, ervaren ze die niet als in hun hoofd. Ze horen het echt, net zo duidelijk als wanneer iemand echt tegen ze praat. Overigens komt dat door verkeerde verbindinkjes of activiteiten in de hersenen en zijn psychologen geen ghostbusers
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 22:35
ThisIsMyName
ThisIsMyName is offline
dat kan eah, doe waar je je goed bij voelt, niet wat je allemaal in je hoofd ''hoort''
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 10:06
TijlDeconynck
TijlDeconynck is offline
Iedereen heeft stemmen in zen hoofd .
Zo spreek je bijvoorbeeld tegen jezelf elke dag , daardoor kan je plannen.

"neen, ik doe dat niet!" - in zichzelf

al is geprobeerd om de volume knop omlaag te draaien?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 17:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat is niet helemaal waar Sarah. Bij de dissociatieve identiteits stoornis (DIS) worden de stemmen wel degelijk in het hoofd ervaren. Hetgene waarbij men ook vaak het onderscheid kan maken met psychotische klachten. Ik denk echter dat het in dit geval gewoon om gedachten gaat.
Oud 01-06-2012, 10:40
TijlDeconynck
TijlDeconynck is offline
Citaat:
Als mensen 'stemmen in hun hoofd' hebben, ervaren ze die niet als in hun hoofd. Ze horen het echt, net zo duidelijk als wanneer iemand echt tegen ze praat. Overigens komt dat door verkeerde verbindinkjes of activiteiten in de hersenen en zijn psychologen geen ghostbusers
Dat kan maar is niet altijd zo dat ze dat zo ervaren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten