Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2012, 17:29
RubenVWO
RubenVWO is offline
Hé,

Ik baal als een stekker. Magister, het systeem voor de cijfers, rond verkeerd af. Ik wil héél erg graag naar VWO. Ik zit nu in 3Havo en wil naar 4vwo volgend jaar. Ik sta gemiddeld een 7.89 en moet per se een 7.95 minstens gemiddeld staan.

Ik had laatst dus een fout gevonden in magister. Ze ronden verkeerd af, zoals....

7.8 + 7.9 = 15.7 : 2 = 7.85
Wat magister dan doet, ze schrijven een 7.8 op i.p.v. een 7.9.
Dit is toch verkeerd, als ik dit aantoon aan de school zou ik dan wel naar VWO kunnen, want dan heb ik een gemiddeld van een 7.95?

Groetjes Ruben,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2012, 17:37
Verwijderd
Oh, bij ons nemen ze juist altijd gewoon het eerste cijfer achter de komma, niet afronden. Is makkelijker
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 18:30
Verwijderd
Bij ons (wij gebruiken geen Magister) wordt het ook altijd heel raar afgerond. Misschien kan je ermee naar school gaan? En misschien laten ze je ook wel naar VWO gaan als ze zien hoe gemotiveerd je bent om VWO te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 20:32
Em.
Em. is offline
Ze zullen het daar afkappen ipv afronden. Maar als je gemiddelde gewoon klopt, dan moet je dat gewoon aangeven (bij mensen die beslissen of je naar vwo mag of mensen die daarmee kunnen praten of zoiets) want het gaat om het échte gemiddelde en niet om het magistergemiddelde neem ik aan!
Oud 16-06-2012, 20:48
Inspire
Inspire is offline
Waarschijnlijk is dat omdat dit soort softwareprogramma's vaak verkeerd afronden. Dat is een (stomme) fout in de programmeertaal die heel vaak voorkomt, waardoor opgeslagen getallen in de database verkeerd worden geïnterpreteerd, waardoor dit soort typische afrondfouten ontstaan.

Anyway, maak je niet druk, het echte gemiddelde telt toch wel, wat voor brouwsel Magister er ook van maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten