|
|
Bekijk resultaten poll: Willen jullie je cijfers online bekijken | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 90.57% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 9.43% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties. Ik wist wel al dat het hoger onderwijs werkt met ELO's en cijfers online, echter niet dat dit ook al voor middelbare scholen zo is.
Het is wel goed te weten dat scholen hier al mee bezig zijn, aangezien we toch met alle scholen contact op moeten nemen en dan de eerste vraag moet zijn of ze het systeem al hebben. Toch is het wellicht voor de scholen makkelijker als dit landelijk geregeld is zodat ook bij wisseling van school je gegevens niet verloren gaan. Ik ga het er in ieder geval met mijn collega over hebben. Zou graag wel nog meer reacties hebben omdat ik vooral de poll ook wil gebruiken bij het aanschrijven van scholen. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb het programma magister eens bekeken en dit blijkt een heel uitgebreid programma te zijn.
Ons doel was om een simpel programma te maken met alleen cijfers om zo de kosten voor de scholen ook zo laag mogelijk te houden. Mocht het plan doorgaan, welke informatie moet er volgens jullie zeker op staan? Het al dan niet geven van inloggegevens aan de ouders zal afhankelijk zijn van de school |
![]() |
|
![]() |
gezien bij mij de pauzes ook meestal langer duurden dan de lessen weet ik niet of het voor jullie zo goed is als je ouders het kunnen checken.
Het enige dat we erop willen zetten zijn de punten, het gemiddelde per rapport en hoe je er op dat moment voor staat bij het PTA. Aangezien mijn collega bij een IT bedrijf werkt zal de veiligheid gewaardborgt zijn (zolang je je inloggegevens voor jezelf houdt natuurlijk) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij mij op school maken ze gebruik van My@VO. Een handig programmaatje. Ik kan dan via de website van mijn school inloggen als leerling en mijn klassenlijst en cijfers bekijken. Ik vind het wel fijn om je cijfers online te kunnen zien. Je hebt wel eens toetsen waarvan je heel snel je cijfer wilt weten. Sommige leraren kijken de proefwerken spoedig na en zetten de cijfers direct op de website. Zo hoef je niet een week in spanning te wachten.
|
![]() |
|
Bij mij kan het niet
![]() Een enkele keer in een vakantie stuurt onze leraar wel eens een mailtje met wat we voor een bepaald vak gehaald hebben voor het afgelopen schoolexamen, als dat voor de vakantie niet nagekeken is en in de vakantie wel. |
![]() |
|
![]() |
Wij gebruiken ook magister en het werkt wel goed. Leraren zijn verplicht om cijfers er in te zetten. Het inzien van cijfers is eig. voor ouders bedoel maar er wordt meer gebruik gemaakt door leerlingen. En een nieuw programma is overbodig, omdat er al heel veel van dit soort programma`s bestaan. Scholen hebben vaak al de mogelijkheid om leerlingen en ouders toegang te geven tot de cijfers maar kiezen er bewust niet voor. Bij ons heeft het ook twee jaar geduurd voordat HAVO/VWO ook de mogelijkheid had terwijl er op het VMBO al gretig gebruik van werd gemaakt.
|
![]() |
|
Bij ons op school wordt ook Magister gebruikt. Ik vind het handig dat je al je cijfers op internet kunt bekijken, want het gebeurt wel eens dat een leraar een verkeerd cijfer invoerd. Zo is er een extra controle. Je kunt bovendien zien hoe je er op dat moment voor staat. Het is alleen jammer dat ouders ook een inlogcode hebben
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Informatie online scholenpakket Nyreve | 5 | 19-07-2013 08:47 | |
Games |
De beste online game n?thon | 21 | 08-03-2010 01:14 | |