Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Willen jullie je cijfers online bekijken
ja 48 90.57%
nee 5 9.43%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 14:47
Michel Raeven
Michel Raeven is offline
Beste scholieren,

scholen zijn steeds meer digitaal aan het worden. Een aantal mogelijkheden van internet zien ze echter over het hoofd. Zo bestaat er nog geen mogelijkheid om cijfers online te bekijken.
Samen met een oud-klasgenoot welke werkzaam is bij een IT bedrijf hebben we het plan opgesteld een website te maken waar iedere student zijn eigen inlog code voor kan krijgen. Met deze code heeft hij toegang tot de cijfers die hij vanaf de brugklas heeft behaald tot het moment dat hij de school verlaat.
Mijn vraag aan jullie is of hier behoefte aan is vanuit de scholieren.

graag jullie reacties
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2008, 16:37
Lisa_lve
Lisa_lve is offline
hi,

op mijn school (montessori lyceum amsterdam) zijn de cijfers van leerlingen uit de examenklassen voor hun hele schoolloopbaan al te zien via internet. Plan is om dit vanaf volgend jaar voor alle klassen te doen. Ook de ouders hebben (helaas) een inlogcode dus ook zij kunnen mijn cijfers & zelfs m'n absentie zien

De behoefte is er wel bij mij, maar het bestaat dus al! (Bij ons heet het Magister.)
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 16:43
Mara
Mara is offline
Mijn school had dit al, ik denk dus niet dat er nog behoefte is aan een ander bedrijf. Er zijn al oplossingen voor.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 17:38
marrel
marrel is offline
Volgens mij werken ook alle hogescholen en uni's met zo'n systeem. De HAN iig wel. Ze zijn zelfs al weer aan hun 2e systeem toe dus kan me niet voorstellen dat je iets geniaals bedacht hebt.
Oud 08-01-2008, 18:18
Verwijderd
Bij ons heet het ook Magister en het is bij ons dus ook al in gebruik. Het werkt goed vind ik, dus een goed idee is het zeker! Alleen jammer dat het al bestaat (hmm, dat klinkt bot, maar zo bedoel ik het niet ).

Maar om even terug te komen op de poll: Ik vind het fijn om online cijfers te hebben, dan kun je het ook altijd even controleren en zo, en je kunt het meteen zien als er een nieuw cijfer is! En fouten kun je meteen doorgeven.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2008, 19:20
Poeperd
Poeperd is offline
Wij gebruiken de "ELO" (Elektronische Leer Omgeving), waar sommige leraren af en toe wat cijfers online zetten. Een algemeen programma of iets dergelijks hebben we niet, dus ook zeker niet alle cijfers worden online gezet, laat staan alles van de afgelopen jaren.

Ik zou het wel fijn vinden, het is op zn minst handig. Nu moet je wachten totdat je je PTA overzicht uitgeprint krijgt van de school (wat ze nogal eens vergeten).
Oud 09-01-2008, 00:12
Ieke
Ieke is offline
Universiteiten hebben ook al van die systemen, dus opzich bestaat het al. Ik kan al mijn cijfers online zien en tegenwoordig krijg ik zelfs (gratis) smsjes als er een nieuwe op komt. (werkt alleen bij onze faculteit nog niet zo goed, maar bij andere is het een stuk beter)
Oud 09-01-2008, 00:28
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Universiteiten hebben ook al van die systemen, dus opzich bestaat het al. Ik kan al mijn cijfers online zien en tegenwoordig krijg ik zelfs (gratis) smsjes als er een nieuwe op komt. (werkt alleen bij onze faculteit nog niet zo goed, maar bij andere is het een stuk beter)
jep, die smsen zijn wel zo handig ik gebruik ze ook.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 07:35
Michel Raeven
Michel Raeven is offline
Bedankt voor jullie reacties. Ik wist wel al dat het hoger onderwijs werkt met ELO's en cijfers online, echter niet dat dit ook al voor middelbare scholen zo is.
Het is wel goed te weten dat scholen hier al mee bezig zijn, aangezien we toch met alle scholen contact op moeten nemen en dan de eerste vraag moet zijn of ze het systeem al hebben.
Toch is het wellicht voor de scholen makkelijker als dit landelijk geregeld is zodat ook bij wisseling van school je gegevens niet verloren gaan. Ik ga het er in ieder geval met mijn collega over hebben.
Zou graag wel nog meer reacties hebben omdat ik vooral de poll ook wil gebruiken bij het aanschrijven van scholen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 09:28
Verwijderd
Mijn oude middelbare school gebruikte idd ook Magister.
Alle cijfers van mijn loopbaan stonden er op, inclusief afwezigheid en ziekte enzo.

Het enige wat ik miste was een notificatie van een nieuw cijfer online, een mailtje bv.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 10:40
Michel Raeven
Michel Raeven is offline
Ik heb het programma magister eens bekeken en dit blijkt een heel uitgebreid programma te zijn.
Ons doel was om een simpel programma te maken met alleen cijfers om zo de kosten voor de scholen ook zo laag mogelijk te houden.

Mocht het plan doorgaan, welke informatie moet er volgens jullie zeker op staan?
Het al dan niet geven van inloggegevens aan de ouders zal afhankelijk zijn van de school
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:25
Kwark89
Kwark89 is offline
Ook bij mijn op school zijn cijfers op internet te zien
Met citaat reageren
Oud 09-01-2008, 13:55
Fingon
Fingon is offline
Het lijkt me wel handig, ik vraag me alleen af hoe veilig het is.
Oud 09-01-2008, 19:49
Poeperd
Poeperd is offline
Alleen cijfers en gemiddelden lijkt mij genoeg. Afwezigheid en dergelijke is een optie, maar ik zie het nut er niet echt van in. Behalve dan dat je ouders het na kunnen checken
Oud 10-01-2008, 09:10
Michel Raeven
Michel Raeven is offline
gezien bij mij de pauzes ook meestal langer duurden dan de lessen weet ik niet of het voor jullie zo goed is als je ouders het kunnen checken.
Het enige dat we erop willen zetten zijn de punten, het gemiddelde per rapport en hoe je er op dat moment voor staat bij het PTA.
Aangezien mijn collega bij een IT bedrijf werkt zal de veiligheid gewaardborgt zijn (zolang je je inloggegevens voor jezelf houdt natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 16:12
botervleug
botervleug is offline
Ik denk dat blackboard al in deze behoefte voorziet, al wordt het nog niet alom gebruikt op middelbare scholen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 12:34
remy476
remy476 is offline
bij mij kan t al
Oud 21-01-2008, 15:47
Verwijderd
Bij mij op school maken ze gebruik van My@VO. Een handig programmaatje. Ik kan dan via de website van mijn school inloggen als leerling en mijn klassenlijst en cijfers bekijken. Ik vind het wel fijn om je cijfers online te kunnen zien. Je hebt wel eens toetsen waarvan je heel snel je cijfer wilt weten. Sommige leraren kijken de proefwerken spoedig na en zetten de cijfers direct op de website. Zo hoef je niet een week in spanning te wachten.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 12:36
kassamiep90
kassamiep90 is offline
bij ons is het al 4 jaar ofzo, ik weet eigenlijk niet anders,
ik vind het reuze handig, vooral in toetsweken..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 18:27
tonio
tonio is offline
Bij ons op school in ieder geval niet, zou het wel heel handig vinden
Met citaat reageren
Oud 07-02-2008, 08:10
Nienna*
Nienna* is offline
Bij mij kan het niet Het lijkt me echt superhandig! Nu moet ik al die schoolexamenoverzichten steeds bewaren -_-'.
Een enkele keer in een vakantie stuurt onze leraar wel eens een mailtje met wat we voor een bepaald vak gehaald hebben voor het afgelopen schoolexamen, als dat voor de vakantie niet nagekeken is en in de vakantie wel.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2008, 19:37
EXBO
EXBO is offline
Wij gebruiken ook Magister, en onze hele school gebruikt het.
Oud 19-02-2008, 09:27
L:snne
L:snne is offline
Ik heb ook al veel gehoord dat scholen dat hebben. Onze school heeft dat nog niet . Ik zou 't opzich best prettig vinden. Vooral als alles gelijk in een lijstje staat. Dan heb ik ook niet meer dat gezeur dat je weer cijfers mist ed.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 22:58
W05512
W05512 is offline
Wij gebruiken ook magister en het werkt wel goed. Leraren zijn verplicht om cijfers er in te zetten. Het inzien van cijfers is eig. voor ouders bedoel maar er wordt meer gebruik gemaakt door leerlingen. En een nieuw programma is overbodig, omdat er al heel veel van dit soort programma`s bestaan. Scholen hebben vaak al de mogelijkheid om leerlingen en ouders toegang te geven tot de cijfers maar kiezen er bewust niet voor. Bij ons heeft het ook twee jaar geduurd voordat HAVO/VWO ook de mogelijkheid had terwijl er op het VMBO al gretig gebruik van werd gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2008, 17:42
Daphne.
Daphne. is offline
Wij hebben dat al en het werkt goed. je weet snel je cijfer. ook kan je zo inschrijven voor herkansingen. alleen 1 nadeel bij ons hebben ouders ook een inlognaam gekregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2008, 15:43
MrsDepp
MrsDepp is offline
Bij ons op school wordt ook Magister gebruikt. Ik vind het handig dat je al je cijfers op internet kunt bekijken, want het gebeurt wel eens dat een leraar een verkeerd cijfer invoerd. Zo is er een extra controle. Je kunt bovendien zien hoe je er op dat moment voor staat. Het is alleen jammer dat ouders ook een inlogcode hebben
Reageren

Regels voor berichten