Daar ben ik weer eens. Zit met een probleem en kon me even geen andere website bedenken om advies te vragen, dan deze. Ik ben geen scholier meer, maar dat is hoop ik toch niet erg?

Hoewel ik al lange tijd driftig op zoek ben naar een huisje, zit het gewoon niet mee. Ik woon nog bij mijn ouders. De ruimte en het gebrek aan vrijheid beginnen mij steeds meer te benauwen, ik voel me helemaal niet meer zo prettig in het huis waar ik al mijn hele leven woon. Maar het ergste vind ik nog mijn beperkte vrijheid.
Ik heb me in de afgelopen jaren, door mensen die ik heb leren kennen, ontwikkeld tot een ruimdenkend en open persoon. Als ik alleen thuis ben dan ga en sta ik waar ik wil en blijf ik ook rustig bij mensen logeren of ga een avondje uit o.i.d. Maar zijn mijn ouders thuis dan heb ik altijd met hen rekening te houden. Ik ben 26, maar ze willen nog steeds precies weten waar ik heen ga en hoe laat ik thuis kom etc. Ik ben ze het antwoord misschien niet verschuldigd maar zij hebben het gevoel dat ze wel het recht hebben om te weten waar ik heen ga en met wie etc. Het onderwerp ligt erg gevoelig en ik denk dat als ik er de discussie over aan ga, ze dingen gaan zeggen die mij pijn zullen doen waarna de drempel om de deur uit te gaan nog hoger wordt.
Onlangs heb ik een leuke jongen leren kennen en ik wil een nachtje bij hem blijven slapen...maar daar hoef ik echt niet bij mijn ouders mee aan te komen...die krijgen een hartverzakking. Ik ben al dagen aan het broeden op een goed smoesje om een nachtje van huis weg te blijven, dat is toch eigenlijk idioot? wat kan ik het beste doen?