Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2012, 17:10
Aqualia
Aqualia is offline
Hey allemaal!

Iedergeval al bedankt dat jullie de moeite nemen dit te lezen, daarmee helpen jullie me echt! Maar ik heb een vraagje. Ik doe vwo. maar voor heel veel mensen uit mijn topklas is dit te moeilijk. Mijn beste vriend is halverwege het schooljaar al weggegaan, en nu gaan mijn 2 andere vrienden ook al weg (de enige die ik nog had) Nou ben ik dus een meisje, en ik heb zat vriendinnen, alleen, ik ben heel erg gehecht aan mijn vrienden en ik ben bang dat ik hun kwijtraak. What to do?

'x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2012, 17:15
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Zit je nog wel bij hun op school? Bij mezelf merk ik altijd dat de vrienden die er écht toe doen, je die niet zo snel kwijtraakt. Wanneer je ervoor zorgt dat je contact houdt via Facebook en zo nu en dan eens afspreekt om wat te gaan drinken (en dit ook allemaal in stand houdt) verwatert het niet zo snel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 17:19
Aqualia
Aqualia is offline
Citaat:
Zit je nog wel bij hun op school? Bij mezelf merk ik altijd dat de vrienden die er écht toe doen, je die niet zo snel kwijtraakt. Wanneer je ervoor zorgt dat je contact houdt via Facebook en zo nu en dan eens afspreekt om wat te gaan drinken (en dit ook allemaal in stand houdt) verwatert het niet zo snel.
Hey! Bedankt voor de snelle reactie. Ik zit pas in het eerste jaar, maar voor mijn gevoel zijn dit vrienden forever. Ik ga ze echt heel erg missen! En ik denk juist omdat het pas het eerste jaar is, we minder contact zullen hebben! We kennen elkaar pas 8 maanden namelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Hey! Bedankt voor de snelle reactie. Ik zit pas in het eerste jaar, maar voor mijn gevoel zijn dit vrienden forever. Ik ga ze echt heel erg missen! En ik denk juist omdat het pas het eerste jaar is, we minder contact zullen hebben! We kennen elkaar pas 8 maanden namelijk.
Als jullie écht goede vriendinnen zijn dan zullen jullie niet bij elkaar in de klas hoeven te zitten om vriendinnen te blijven
Antwoord op je vraag "What to do?": Er valt niet veel aan te doen, behalve dat je ervoor kunt zorgen dat jullie vaak afspreken buiten school. En in de pauze kun je toch bij hun gaan zitten?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2012, 17:46
Aqualia
Aqualia is offline
De vrienden waar ik het over heb zijn jongens Maargoed, het maakt niet uit, in iedergeval bedankt voor al jullie advies!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 07:07
Verwijderd
Zitten jullie nog wel of niet bij elkaar op school? Anders kan je gewoon bij hen in de pauze gaan zitten! Bij mij gaat dat ook prima namelijk. En als het echt goede vrienden zijn kan je natuurlijk ook na school afspreken.

Overigens past dit beter op Liefde & Relatie, dus daar verplaats ik het naartoe.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Ik zit pas in het eerste jaar, maar voor mijn gevoel zijn dit vrienden forever.
Zijn ze waarschijnlijk niet. En je kan toch alsnog met ze afspreken?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 15:04
Verwijderd
Je spreekt jezelf een beetje tegen... Aan de ene kant ben je ervan overtuigd dat dit vrienden voor altijd zijn, aan de andere kant denk je dat je ze kwijtraakt als ze naar een andere klas gaan. Als het werkelijk vrienden voor altijd zijn zal dat geen noemenswaardige invloed hebben op jullie vriendscahp.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 16:51
Aqualia
Aqualia is offline
Citaat:
Je spreekt jezelf een beetje tegen... Aan de ene kant ben je ervan overtuigd dat dit vrienden voor altijd zijn, aan de andere kant denk je dat je ze kwijtraakt als ze naar een andere klas gaan. Als het werkelijk vrienden voor altijd zijn zal dat geen noemenswaardige invloed hebben op jullie vriendscahp.

Je hebt gelijk, ik heb het heel slecht geformuleerd. Wat ik bedoel te zeggen is, dat ik het gevoel heb, dat ik hen nooit meer kwijt zal raken, ik hou gewoon van ze. Waar ik bang voor ben, is dat zij hier anders over denken en minder zullen doen om de vriendschap te laten blijven bestaan. Bij die beste vriend is dat al een klein beetje gebeurd, hij heeft gezegd ik wil een nieuwe start maken op een nieuwe school met nieuwe vrienden.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 16:51
Aqualia
Aqualia is offline
Citaat:
Zitten jullie nog wel of niet bij elkaar op school? Anders kan je gewoon bij hen in de pauze gaan zitten! Bij mij gaat dat ook prima namelijk. En als het echt goede vrienden zijn kan je natuurlijk ook na school afspreken.

Overigens past dit beter op Liefde & Relatie, dus daar verplaats ik het naartoe.
Helemaal gelijk, sorry daarvoor
Met citaat reageren
Oud 01-06-2012, 21:51
Omegatypez
Omegatypez is offline
Spreek met ze af buiten school, easy
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Je hebt gelijk, ik heb het heel slecht geformuleerd. Wat ik bedoel te zeggen is, dat ik het gevoel heb, dat ik hen nooit meer kwijt zal raken, ik hou gewoon van ze. Waar ik bang voor ben, is dat zij hier anders over denken en minder zullen doen om de vriendschap te laten blijven bestaan. Bij die beste vriend is dat al een klein beetje gebeurd, hij heeft gezegd ik wil een nieuwe start maken op een nieuwe school met nieuwe vrienden.
Het moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Jammer dat jouw beste vriend het op die manier liet afweten, maar dan weet je ook wel dat dat dus niet een goede vriend is. Wat iedereen zegt, houd het contact een beetje warm en laat regelmatig wat van je horen. Houd in de gaten dat dat wederzijds is en praat er anders met ze over. Heb je het überhaupt al eens gevraagd of gezegd dat je het geen leuk idee vindt als je ze straks niet meer ziet? Ik denk dat je dat ook gewoon kunt zeggen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten