Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-06-2012, 08:51
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Hai,
Ik heb vorige week een boekenbon gekregen omdat ik geslaagd was, en nou was ik van plan om binnen 3 weken uit te geven want dan heb ik op vakantie wat te lezen,
Ik heb al wat rondgekeken op internet maar ben benieuwd of jullie nog tips voor mij hebben.
WAT WEL?
-verhalen die een psychisch zijn
-verhalen over jongeren
-waargebeurde verhalen
-verhalen met een stukje geschiedenis
-verhalen met avontuur/spanning

WAT NIET?
-verhalen over van die fantasy onderwerpen als geesten, dodenwereld etc.(dus geen twilight of harry potter)
-echte meisjesboeken over vriendjes en verliefdheid en dat soort onderwerpen, het mag er best in voorkomen maar niet het hoofdonderwerp

Om jullie een voorbeeld te geven, boeken als pizzamaffia en bijvoorbeeld Joel vind ik echt gaaf.

Thanks alvast!
Oud 22-06-2012, 07:59
Verwijderd
Kijk eens bij Thea Beckman en (de jeugdboeken van) Simone van der Vlugt.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2012, 08:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Boeken van Peter Pohl
Mijn naam is Olivia en daar kan ik ook niets aan doen - Jowi Schmitz
Mijn zus woont op de schoorsteenmantel - Annabel Pitcher
Een andere wereld- Monique Polak
Oud 22-06-2012, 22:30
Roosje
Roosje is offline
Ik blijf bij John Green! In eerder topic heb ik je nog een aantal boeken aangeraden, heb je die al geprobeerd?
Oud 23-06-2012, 13:55
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Roosje, heb ze nog niet allemaal kunnen vinden bij de bibliotheek(die is het in het dorp niet zo groot) maar Hoe ik nu leef en Gebr. Heb ik wel gelezen en dat vond ik echt mooie boeken!

@Vogelvrij&Etmakas, Thanks voor de tips! Mijn zus woont op de schoorsteenmantel heb ik al gelezen en dat is inderdaad een mooi boek!
Oud 24-06-2012, 14:26
Roosje
Roosje is offline
Oh goed om te horen! Fijn.

John Green hebben ze misschien wél bij de boekwinkel. Anders kun je ook via de website van Selexyz bestellen en ik geloof dat boekenbonnen dan ook geldig zijn.
Oud 25-06-2012, 12:55
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Schijndood van Simone van der Vlugt! Dat is echt zo'n goed boek, jaren geleden gelezen en ik denk er nu nog steeds wel eens aan.
Oud 25-06-2012, 13:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Schijndood van Simone van der Vlugt! Dat is echt zo'n goed boek, jaren geleden gelezen en ik denk er nu nog steeds wel eens aan.
Die heb ik pas geleden gekocht en gelezen, ja . Erg goed boek. Sowieso zijn alle historische jeugdromans van Simone van der Vlugt wel goed, vind ik.

Zo te lezen zou jij Stuk van Judith Visser ook wel goed vinden, denk ik. Het boek is erg goed opgebouwd; in het begin begrijp je de hoofdpersoon, maar later zie je haar langzaamaan veranderen in een gestoord meisje. Ik zou het boek beschrijven een als psychologische jeugdthriller.
Oud 25-06-2012, 16:22
vlindertje07
vlindertje07 is offline
'Stuk' lijkt me idd ook wel wat voor jou. Verder misschien de boeken van Monika Feth? Of de serie 'Morgen toen de oorlog begon' van John Marsden, die boeken vind ik ook goed.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2012, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik ook, ja. Vooral het moment dat
Spoiler

Of is dat een andere.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 12:10
Roosje
Roosje is offline
Oh en Duckdonkey, ik weet niet of ik je Caja Cazemier al wel eens heb aangeraden? Haar boeken, zeker de wat oudere, zijn erg de moeite waard. Ik vond Iris en KID-kind en Weerlicht en De eerste keer echt fantastisch. Ze schrijft met heel veel gevoel voor hoe het leven is als je in je puberteit zit en voor welke dingen er dan belangrijk zijn. Het gaat niet alleen om jongens & verliefdheden (zit er ook wel in, hoor) maar vooral ook over de ándere dingen die je tegen kunt komen. Zo gaat Iris over een meisje dat heel veel problemen met haar ouders heeft en daarom uit huis wordt geplaatst en Weerlicht over verliefd worden op een leraar, maar dan zonder cheesy te zijn. Misschien vind je dat ook wel leuk!
Oud 27-06-2012, 13:04
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Wow! Hihi ineens een hele lijst vol met tips! Bedankt allemaal!
@Roosje, Caja Cazemier heb ik wel eens gelezen, KID-Kind vind ik ook erg goed, maar ze heeft ook een aantal boeken die ik toch te standaard vind. Iris klinkt dan wel weer heel goed Thanks!
Reageren

Regels voor berichten