Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2002, 15:09
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
kweet niet of hij hier thuis hoort, maar het heeft denk wel met je lichaam en gezondheid te maken dus, anders maar naar psychologie ofzo.

maar vandaag op school. de tweede schooldag was het weer zo ver, na de les werd ik aangesproken op mijn drukke gedrag en nog geen 5 minuten daarna vloog alles door de gang, stoelen, boeken, ik sloeg keihard tegen de muren met me handen, duwde een meisje gewoon omver, begon te stampen en te schreeuwen en sloot me vervolgens een half uur op in de wc. mijn linkerhand is helemaal blauw en begon te bloeden, ik wist niet meer wat ik moest. ik was zo radeloos. Ik wil zó graag laten zien dat ik het kan, maar het lukt niet. mensen weten half niet hoe frustrerend het gewoon is. ik was het zó zat voor de zoveelste keer.

ik voelde het aankomen, wilde het tegenhouden, maar voor ik het wist. BAM! de hel brak weer los en ik ging door het lint. Mensen schrikken van me, leraren helemaal. Ze kregen me niet uit de wc. wat moet ik nu doen? wie kan mij raad gegven?

help me please
Oud 30-08-2002, 15:47
Quiana
Quiana is offline
Wow , wat vervelend voor je zeg..
Ben je niet in behandeling bij een arts?
Heb je geen medicijnen ofzow?
Hmz, vrij nutteloze replay, sollie
iig sterkte
Oud 30-08-2002, 19:11
ESCO
ESCO is offline
Je kan daar gewoon medicijnen voor krijgen, ken wel een paar mensen die er pilletjes voor krijgen.
Als je geen pillen wilt zal t niet opeens overgaan ja misschien blowen daar word je wel rustig van.
Oud 30-08-2002, 19:20
Angeles
Angeles is offline
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heb jij nog wel meer problemen dan ADHD alleen. Ik heb zelf ook ADHD, maar ik zou nooit een ander kwaad doen en ik heb zeker niet zo'n lage mate van zelfbeheersing. Als je zo ontzettend snel agressief bent dan heb je echt een heel groot probleem en dat ligt dus niet alleen aan je ADHD.

Ik geloof best dat het moeilijk is om ADHD te hebben, dat weet ik zelf ook. Maar het is best mogelijk om aan jezelf te werken, eventueel met hulp van buitenaf. Je kunt niet alles op je ADHD gooien. Jij bent verantwoordelijk voor je eigen daden. Je kunt niet doorgaan op deze manier, je omgeving heeft hier last van.

Ga aan jezelf werken, zoek hulp, doe iets. En het eerste wil ik je vast vertellen: ADHD is nooit een excuus. Dus werk eraan.
Oud 31-08-2002, 10:20
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
zoek hulp.
Oud 31-08-2002, 11:09
Verwijderd
Vertel de leraren en je klasgenoten wat er aan de hand is, dan zullen ze minder schrikken, iig weten dat het weer over gaat en wat er aan de hand is.
Oud 31-08-2002, 13:44
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
leraren en leerlingen weten het allemaal al. Ik heb medicijnen ervoor, ritalin. Ik kawm er dus later achter dat ik die was vergeten in te nemen. dan gebeurt zoiets bij mij sneller. En er is waarschijnlijk niet meer aan de hand dan dat ik ADHD heb hoor. Ik loop stage bij moeilijk opvoedbare kinderen met allemaal adhd en daar zijn ze ook zo snel agressief. Agressie en woede-uitbarstingen hebben zeker wel met ADHD te maken. En ja, ik heb een hele lage frustratiedrempel en kan mezelf vaak niet beheersen, als mensen zeggen: werk eraan, doe er wat voor, denk eens na voor je wat doet of zegt kan ik zo kwaad worden.

ik begrijp de reacties van de mensen, maar mensen weten niet hoe ík me voel en dat ik amper tot 5 kan tellen als ik kwaad wordt, dus dan heb ik zoiets van; ik begrijp jullie reactie, maar wie begrijpt mij?

zijn genoeg mensen die zeggen 'ah ik begrijp je wel hoor' maar ik denk dat iemand die zelf geen adhd heeft, zulk soort situaties moeilijk kan begrijpen, en dat kan ik me heel goed voorstellen want zelfs ik weet niet hoe ik het iedere keer voor elkaar krijg.

ik word bang van mezelf, ik voel het aankomen, ik word stil, moet huilen, trek me heel erg terug, op dat moment moet ik tot 10 tellen. Vaak kom ik niet verder als 2 en begin ik alweer iets om te gooien of ergens tegen aan te slaan. Op dat moment zie ik mijzelf de dingen doen, maar tegelijkertijd is alles wit om me heen en ben ik echt woedend. Terwijl ik dit doe vlucht ik altijd naar een plek waar ik alleen kan zijn, vaak het toilet, naar buiten, een kamer of dergelijke. NOoit blijf ik tussen de mensen staan. Ik vind het zo vervelend!

waarom zou ADHD geen excuus kunnen zijn? ik krijg geen woede-aanvallen voor de lol, ik ben niet druk omdat ik daar zin in heb, ik ben niet impulsief om mensen te plagen, dat komt door die shit adhd. Ik hoor vaker dat adhd geen excuus is. maar dat is het wel, Het is een ziekte, en natuurlijk mag niemand, met welke ziekte dan ook daar alles op afschuiven. Maar wat ik wel vind is dat mensen niet altijd moeten doen alsof het zo makkelijk is om met jezelf om te gaan als je adhd hebt, en dús zeggen dat het geen excuus is. Want er zijn genoeg mensen die denken dat adhd zomaar iets is, maar die hebben het mis, alleen het hebben al is vreselijk moeilijk, en dan nog al die onbegrip.
Oud 31-08-2002, 14:40
Angeles
Angeles is offline
Heb je mijn reply überhaupt wel gelezen? Er staat toch heel duidelijk dat ik zelf ook ADHD heb. En ik vind het heel rot voor je dat jij je agressie kennelijk niet onder controle kan houden en als je daar zelf niet uitkomt dan zou ik daar begeleiding bij zoeken als ik jou was, maar ik vind het dus fout om te stellen dat het alleen door je ADHD komt en dat je er zelf niks aan kunt doen.

Op die manier komen vaak de misverstanden in de wereld dat alle mensen met ADHD onhandelbare, onaangepaste mensen zijn en dat is dus gewoon enorme onzin. En hoe moeilijk jij het misschien ook hebt, jij bent uiteindelijk degene die hard zal moeten werken om je aan te passen en niet de buitenwereld. Toen ik klein was, was ADHD nog niet eens bekend en ik ben er op latere leeftijd achtergekomen dat ik het heb, ik ben altijd als een 'normaal' kind behandeld, heb me gewoon aan dezelfde regels moeten houden als ieder ander kind en ik weet van mezelf dat ik me heel goed aan kan passen, het enige waar ik wel eens last van heb is dat ik erg chaotisch ben, dat het druk is in mijn hoofd en dat ik me heel moeilijk kan concentreren. Omdat ik wel heel goed kan leren, kan ik gewoon een universitaire opleiding doen, ik snap wel dat niet iedereen zoveel geluk heeft als ik. Maar toch is en blijft het zo dat JIJ je moet aanpassen en niemand anders. Het lijkt wel erg makkelijk om een speciale behandeling te krijgen en dat mensen veel meer van je pikken omdat jij ADHD hebt, maar uiteindelijk is dat heel mensonterend voor jezelf en geeft het ook nog een vervelende stempel aan alle andere mensen die ook ADHD hebben.

Bovendien vind ik het wel heel makkelijk van je om te zeggen dat mensen die kritiek hebben op jouw manier van doen er wel niks van zullen begrijpen. Ik weet heel goed hoe het is, maar ik vind wel dat je er zelf iets aan moet doen - en ik wil ook benadrukken dat ADHD helemaal niet wil zeggen dat je per se ook agressief bent, want dat ben ik dus helemaal niet. Dat heeft dus voor een groot deel ook te maken met persoonlijkheid en zelfbeheersing - en dat bedoel ik ook met dat je het niet alleen op ADHD mag gooien. Je bent geen lichaam met ADHD erin, je bent een mens met een heleboel eigenschappen en een van die 'eigenschappen' (kenmerken) is ADHD. In die volgorde en niet andersom.

Als jij een probleem hebt met je omgeving zul jij eraan moeten werken. Als het je zelf niet lukt - wat geen schande is, overigens - zoek dan hulp via je huisarts, vraag een verwijzing voor de RIAGG of Parnassia, of voor Jeugdzorg. En ik wil nogmaals benadrukken: professionele hulp krijgen is geen schande ! Als er iets met je lichaam aan de hand is ga je toch ook naar een dokter? Schaam jezelf daar niet voor, het is goed om aan jezelf te werken.

En nogmaals, voor je weer begint te roepen dat ik het niet begrijp: Ik heb dus ook ADHD . Ik herken dus wel een deel, maar niet iedereen met ADHD is ook agressief . Lang niet iedereen zelfs.

Dus je kunt kwaad worden en je kunt op je kop gaan staan en je kunt roepen dat ik het niet begrijp, maar het is niet anders: het is aan JOU om er iets aan te doen. Met of zonder hulp.

Sterkte ermee.
Oud 31-08-2002, 16:56
HIBJ
HIBJ is offline
ADHD is zwaar vervelend, heb ut zelf ook gehad waardoor ik in het begin weinig vrienden had, maar ik denk dat er wat faalangst bij zit, waardoor je zo boos wordt dat dingen niet lukken
Oud 31-08-2002, 17:16
Chelsea
Chelsea is offline
het klopt, je kan heel erg agresief zijn met adhd maar het hoeft niet
Oud 01-09-2002, 18:35
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
zoek hulp.
Ik sluit mij hierbij aan, want dit is niet het enige probleem waarmee je kampt.

Overigens zou ik de bron van je problemen eerder zoeken in psychoses dan in ADHD.
Oud 06-09-2002, 16:07
loppy
loppy is offline
Ik heb zelf ook ADHD en weet presies waar je het over hebt. Soms dan heb je van die dagen dat je het gewoon niet hebt. Je het last van woede aanvallen, maar ook van vrolijkheids aanvallen. Dan lul ik aan 1 stuk door en alles is leuk en aardig. ook heb ik huilbuien. Dan huil ik om alles. Ik gan nu vaak naar Assen naar iets van praten met hulp ofzo.

wat jij moet doen is er voor zorgen dat je veel nachtrust hebt. Het gebeurt me vaak dat ik maar 1half uurtje minder heb geslapen ik bewerk het tegniek-lokaal alweer met een hamer . Wat je ook kan doen is zergen dat je iets anders vind waar op je je op kunt uitleven, als je een ander afreageer midel vind gaat je veel beter echt !!! En zorg ook dat de plaats waar je bent georganieseert is.

maar als je nog vraagen hebt moet je met iemand gaan praten die er verstand van heeft !!!

veel sterkte
Oud 13-06-2012, 18:07
eefiesssss
eefiesssss is offline
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met je gaat! Kun je inmiddels beter omgaan met je woede-aanvallen? Ik heb wel eens zulke leerlingen in de klas en vind het zo lastig hoe ik met hen om moet gaan. Ik zeg dan vanuit mijn boosheid (als docent) wel eens dingen die niet zo handig zijn. Hoe kan ik zo iemand op de goede manier bij mijn les betrekken?
Oud 13-06-2012, 19:06
Martiño
Martiño is offline
Ik denk niet dat degene die dit topic heeft gestart nog gaat reageren (het is namelijk 10 jaar oud), dus hier op L&G gaat er een slotje op.

eefiessssss, als je wilt kun je een topic over dit onderwerp openen op ons subforum Psychologie.

Regels voor berichten