Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2012, 20:28
DePeer
DePeer is offline
Hallo mensen,

Op school zat een vriendin van me een keer te huilen. Ik dacht eerst dat een vriendin van haar haar wel zou troosten, maar toen niemand haar blijkbaar opmerkte heb ik besloten een poging te doen. Alleen wist ik niet zo goed hoe ik dit moest doen, aangezien we elkaar toen nog niet zo goed kenden (sinds een half jaar bij elkaar in de klas). Ik heb mijn hand op haar schouder gelegd en gezegt dat het wel goed zou komen. Later kwamen haar vriendinnen erbij en namen zij het over. Ik vond dit zelf een nogal een afstandelijke manier van troosten van mezelf, en kan het haar niet kwalijk nemen als ze dat ook zo heeft ervaren.

Dus weet iemand een betere manier om vrienden te troosten? Nou hoeft niet elke vriend van me z'n gevoelens bij mij uit te storten, maar ik ben graag een vriend voor diegene die er een nodig hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2012, 21:00
Pythagoras.
Pythagoras. is offline
Vaak is überhaupt aandacht geven aan iemand die verdriet heeft al genoeg. Je hoeft niet allerlei vragen te stellen of dingen te doen, ernaast zitten en een arm om iemand heen slaan is vaak al meer dan genoeg. Je kan ook vragen of je iets voor hem/haar kan doen, dan hoor je het van de persoon zelf.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 21:01
Verwijderd
Praten, afleiden, knuffelen enz.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 21:10
Verwijderd
Zodra je een jaartje ouder bent sixpackjes cadeau doen. Of vieze zoete variaties als het meisjes betreft.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 23:58
MacyStacy
MacyStacy is offline
Je kan ook troosten met antwoorden geven op hun vragen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 11:25
DAH
DAH is offline
Praten en eventueel een knuffel. Maar luisteren doet al een heleboel.
Oud 11-06-2012, 19:04
WhiteBlossom
WhiteBlossom is offline
Je kende haar toch nog niet zo goed? Ik denk dat je reactie daarom heel normaal was.
Ik denk ook niet dat ze het als heel afstandelijk heeft ervaren, want JIJ was er voor haar, de rest van de school op dat moment niet. Soms kan het helpen om de stilte te verbreken, zo heb ik een keer zacht naast iemand zitten zingen die er even helemaal doorheen zat. We praatten niet, maar achteraf vond ze het wel fijn dat er iemand was.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten