Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2012, 18:11
Verwijderd
Hallo,

ik heb vorige week een morningafterpil geslikt. Maar vandaag ben ik ineens 'ongesteld'. Terwijl dat eigenlijk volgende week had moeten zijn.

Wat is er aan de hand ?

Laatst gewijzigd op 17-07-2013 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 18:28
Pluis
Pluis is offline
Dat komt door die morning after pil. Er zit een hele lading progesteron in die map, en doordat je er ineens heel veel van neemt krijg je dus eerst een piek en daarna een dal in progesteronspiegel in je bloed. Je lichaam reageert op het dalen van het progesteron in je bloed met ongesteld worden. Het kan dus nu best een beetje sukkelen tot je volgende week je normale menstruatieperiode krijgt, op het moment dat je eigen progesteronproductie ook z'n natuurlijke dal heeft bereikt.
Oud 07-08-2012, 18:36
Verwijderd
Okee, dankewel Pluis !
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 18:38
Pluis
Pluis is offline
Geen probleem. En nu dit is gebeurd is het misschien wel slim om eens na te gaan denken over de pil.
Oud 07-08-2012, 18:49
Verwijderd
ik vind de pil te ingrijpende gevolgen hebben voor mijn lichaam. Ik ben erg zuinig op mezelf, met alles wat ik doe.

Laatst gewijzigd op 17-07-2013 om 15:22.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2012, 22:50
Martiño
Martiño is offline
Over ingrijpend voor je lichaam gesproken, wat denk je dat zwangerschap met je doet? Gebruik dus altijd een condoom als je de pil niet wil gebruiken.
Een MAP heeft ingrijpendere gevolgen op je lichaam dan een condoom, en is geen veilige vorm van anticonceptie.
Oud 08-08-2012, 20:13
Verwijderd
Martiño, wees niet ongerust. We gebruiken ALTIJD een condoom. Maar deze keer overnachtten we onverwacht in een hotel, en geen condooms bij de hand.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 20:46
Martiño
Martiño is offline
Ik ben niet ongerust hoor Het is meer dat ik het vreemd vind dat je geen pil wil gebruiken, maar vervolgens wel seks hebt en dan de MAP gebruikt (waarbij je een grotere kans hebt op zwangerschap dan de pil of condoom, en een grotere hormonenbom is dan de pil). Je had natuurlijk ook gewoon voor één keer geen seks kunnen hebben.
Oud 08-08-2012, 21:32
Verwijderd
Ik zie wel een verschil in een dagelijkes hormonenbom, dan één keer een hormonenbom.

Laatst gewijzigd op 17-07-2013 om 15:23.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2012, 17:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Maar als je die keuze maakt, moet je dus gewoon geen seks hebben als je geen condoom bij je hebt. Anders boeien die hormonen je kennelijk niet zo veel.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 10:05
Grassprietjes
Grassprietjes is offline
Citaat:
Maar als je die keuze maakt, moet je dus gewoon geen seks hebben als je geen condoom bij je hebt. Anders boeien die hormonen je kennelijk niet zo veel.
Dit. Plus je zegt dat je zuinig op je lichaam bent, maar dat spreekt het seks zonder anticonceptie en het halen van een MAP nogal tegen . Ook als je bijna nooit seks hebt en elkaar ook op andere gebieden wilt leren kennen, is het verstandig om toch over andere anticonceptie te denken. Er zijn voldoende anticonceptiemiddelen die maar weinig hormonen bevatten en daarmee ben je toch altijd beschermd tegen zwangerschappen. Je kunt best veel op internet opzoeken en anders zou je dit altijd met je huisarts kunnen bespreken .
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 19:04
Verwijderd
Ik heb bijna nooit seks. Echt bijna nooit. En dan spreek ik over één keer in de drie maanden ofzo. Ik ben gewoon niet zo 'sekserig'. Die éne keer, in die (drie) maanden, gebruiken we condooms. Ik vind het niet nodig om voor die paar keer per jaar aan de pil te gaan. Ik heb in mijn bijna driejarige relatie één keer seks gehad zonder condoom, en hij is ook niet in mij klaargekomen. En die éne keer heb ik een MAP geslikt. Dat was dus 'deze' keer.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 19:57
Verwijderd
Ik denk dat wat er bedoeld word is, dat als je toch maar zo weinig seks hebt, waarom je het dan doet terwijl je geen condoom bij je hebt? Als je het niet vaak doet, dan kan het vast en zeker wel een dagje wachten tot jullie wel condooms hebben, al helemaal als je zogezegd geen hormonen wil vanwege de gevolgen voor je lichaam
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten