Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
want voor je vrienden wil maken moet je wel uit je hol komen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie ze buiten tikkertje spelen en nog meer van die kleuters spelletjes... ook vooral hoe ze zich gedragen.. En dat op een middelbare school... En ik zit nog wel in de eerste klas @edit Ik zit dus altijd eenzaam op een bankje op school.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En verder moet je toch wat contact proberen te leggen op school. Echt niet iedereen is 'stoer' óf 'kinderachtig', er zit vast nog wel iets tussen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maarja als jij alle mensen afwijst die tikkertje spelen en anderen een stoer groepje vormen waar jij niet bijhoort tja.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dit is nog puberteit. Geloof me, school is niet het echte leven.
Als je van school af bent en van al die mensen die tikkertje spelen dan kun je je eigen ding doen zoals reizen, studeren met leeftijdsgenoten met dezelfde interesses, vriendinnen krijgen, uitgaan, op de pc zitten en gewoon doen wat je wilt. Het leven is nog lang niet begonnen mijn jongen, je bent pas 13 en op 1/7e van je leven. Een beetje jammer om dat te eindigen, en geloof me, zoveel pijn wil je je ouders niet aandoen. Er zijn echt wel mensen die van je houden, en als je dat niet gelooft, wacht dan nog een paar jaar en dan merk je het zelf. Succes ![]()
|
![]() |
Als je een jaar of dertien bent kan het heel gemakkelijk voorkomen dat je buiten de rest valt. Veel mensen zijn op die leeftijd 'zoekende' en doen allemaal met elkaar mee. Zowel de stoere jongens als de 'grote kleuters'. Iedereen lijkt op die leeftijd hetzelfde te zijn. En als jij dan toevallig anders bent (ANDERS, niet MINDER) hoor je er niet zomaar bij.
Verder... niet te hoge eisen stellen aan het gespreksniveau. Je hebt niks bijzonders te vertellen? Je klasgenoten ook niet waarschijnlijk. Maar ze praten gewoon over dingen die niet bijzonder zijn. De dagelijkse dingen, paar grappen tussendoor. Je hoeft dus inhoudelijk niks bijzonders te zeggen. Maar ik kan me voorstellen dat je niet op je klasgenoten gaat afstappen als ze niks tegen je zeggen. Weet ook niet of dat zo'n goed idee, dat kan namelijk ook best pijnlijk uitpakken (ze praten gewoon door, alsof je er niet bent). En waarschijnlijk niet eens omdat ze je niet mogen maar omdat ze het te druk hebben met stoer doen en met elkaaar. Het nadeel van het feit dat je de pauzes alleen doorbrengt is dat mensen misschien gaan denken dat je saai zou zijn (anders zou je wel bij anderen zitten) terwijl het in feite denk ik eerder zo is dat je gewoon een type bent dat gekend moet worden en nou net daarin zijn jongeren op deze leeftijd niet zo goed. Probeer zo min mogelijk zichtbaar alleen te zijn in de pauzes. Is er geen computerlokaal o.i.d. dat open is?? Of kun je tijdens een langere pauze wat winkels inlopen? Hoe kom je tussenuren door dan (als je die hebt)? |
![]() |
|
![]() |
Probeer eerst dat negatief zelfbeeld over jezelf te veranderen. Je moet jezelf leren apprecieren en in jezelf geloven dus je moet meer zelfvertrouwen krijgen. Als je met de attitude gaat blijven rondlopen dat niemand je ooit leuk gaat vinden dan is dat ook zo, want je gedrag gaat zich helemaal zetten naar die attitude.
Probeer dus je klasgenoten aan te spreken. Je moet heus geen super interessante dingen te vertellen hebben om vrienden te maken, praat gewoon over doodnormale dingen zoals de lessen, tv-programma's, hobby's, wat je klasgenoten hebben gedaan in het weekend ... . Probeer die zelfmoord gedachte maar snel uit je hoofd te zetten, want je leven begint nog maar net. Succes ermee! |
![]() |
|
![]() |
Ik was ook eenzaam altijd! Ik dacht dat ik de enigste was.
Eerst gaf het veel ongemak en het ontmoedigde me heel vaak. Verbijsterend dat anderen je niet meetrekken of eruittrekken. En ik twijfelde aan de goedheid van mensen. Wel had ik daardoor heel veel tijd om anderen te beschouwen. Mijn karakter is dus meer beschouwend. Niet altijd even leuk als anderen rottig doen, maar je kunt ook proberen alle goede dingen te ontdekken (die heeft namelijk ook iedereen) Je bent geschikt voor zelfstandig wetenschappelijk onderzoek op die manier, en omdat je karakter bescheiden is, ben je dan ook niet irritant opdringerig voor anderen. Een pluspunt! Veel lezen kan dan ook tot je karakter behoren. Geeft je kennis. Het kan heel mooi uitgroeien! Ook zulke mensen heeft de maatschappij nodig! |
![]() |
|
Is het raar als ik zeg dat ik een beetje moedeloos van je wordt? Je ziet de dingen echt alleen maar negatief in. Mensen proberen je hier te helpen, je ideeën aan te rijken en het enige wat jij zegt is: ze willen me toch niet, ik heb niets te vertellen enz.. Heb je het überhaupt wel eens geprobeerd? Je moet zélf wat van je leven maken, niet alles komt je aanwaaien. Dus inderdaad ga op een sport, wordt lid van bijvoorbeeld een jongerenvereniging, zoek een baantje, spreek mensen aan en vooral wees positief! Iedereen kent een periode van eenzaamheid in z'n leven, die ze ook zelf weer moeten doorbreken!
|
Als jij met niemand om wilt gaan/iedereen afwijst en nooit iets vertelt, is het logisch dat andere mensen je links laten liggen. Gesprekken kun je niet voeren met iemand die niets zegt en als jij je nergens bij wilt aansluiten, hoor je d'r ook niet bij. Dus: verlaag je eisen m.b.t. gesprekspartners en gespreksonderwerpen en mensen 'met wie jij om zou kunnen gaan' en knoop gewoon eens een gesprekje aan. Dingen gaan doen buiten school is ook een goede manier om (andere) mensen tegen te komen en daar kun je dan ook weer mee praten. Dat mag gewoon zonder dat diegene perfect is en zonder dat het gespreksonderwerp fantastisch is, en dan zie je vanzelf wel waar het schip ergens strandt en of het iets is.
||
Citaat:
Je moet er juist in geloven dat ze je wel als vriend willen. Niemand word er gezelliger op als je denkt dat niemand je vriend wilt zijn. Je moet denken dat iedereen je vriend wil zijn, stel jezelf open! Ik ben zelf ook geen 'stoer' type, ik ben skinny, maak veel grappen, ik heb nog net geen korte broek en bretels aan. Iedereen verdient vrienden, jij ook, dus stel je er voor open. |
![]() |
|
Het klinkt hard, maar je hebt zelf ook een aandeel hierin. Dat jij eenzaaam bent komt niet (alleen) door de mensen om je heen, maar (ook) door jezelf!!
Als jij nooit een praatje maakt met andere mensen zullen zij ook niet snel op jou afstappen. Als je nou eens wat zegt tegen anderen mensen en een gesprekje voert (desnoods over een vak, het weer, tv programma oid). Loop door de school met je hoofd omhoog (dus niet naar de grond kijken), kijk mensen af en toe eens aan en lach. Stel jezelf toegankelijk op. Dan zullen mensen sneller op je afstappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tsjonge tsjonge zeg.... ![]() Neem me niet kwalijk maar een beetje respect kan toch geen kwaad? En hoe kom je daarbij dat ik beter voel dan andere jongetjes.... Het is juist het tegenovergestelde....! ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
JIJ moet eens wat respect voor mensen hebben. JIJ zeurt dat sommige mensen je niet willen hebben terwijl je alternatieven niet eens overweegt. Zeg eenzame jongen, een beetje respect kan toch geen kwaad? En als je dat niet voor elkaar krijgt, blijf dan niet doorzeuren over hoe je geen vrienden hebt. |
![]() |
|
Ik vind het echt super kut voor je dat je geen vrienden hebt, maar ik word ook heel deptessief van jou manier van praten. Als je een oproepje plaats om jou te helpen, en je krijgt hulp, kun je die ook proberen te aanvaarden. En er oets mee te doen.
Maar, alsnog. Niemand verdiend he om in de eerste zo te voelen als jij. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
ik weet het niet meer.... Mandii--xx | 6 | 28-01-2010 21:32 | |
Psychologie |
ik weet het niet meer Barb4 | 7 | 30-12-2007 19:34 | |
Psychologie |
Het grote lucht je hart topic nummer 93!! Verwijderd | 492 | 13-04-2007 13:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Als niemand kijkt I C U | 12 | 08-03-2006 16:07 | |
Psychologie |
Eenzaam tijdens opname.. ~~dolce~~ | 12 | 01-02-2006 18:18 | |
Psychologie |
Wij westerse mensen verdienen het niet om zelfmoord te plegen. Ki Fighter | 55 | 15-04-2002 19:34 |