Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2002, 20:16
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
de laatste tijd voel ik me vaak vet kut

eerst dacht ik dat het was omdat m`n vriendin zo verweg woont en ik haar daardoor niet zo vaak zie.

maar het neemt steeds ergere vormen aan ik word steeds depressiever en ga steeds vaker aan zelfmoord denken
t is dat ik geen gun heb en dat dat voor mij de enige optie zou zijn .
en t is niet dat ik zit van niemand houd niemand zou me missen .
maar ik heb er soms gewoon geen zin in t allerengste is nog wel dat ik soms helemaal para begin te denken van als ik dan .......... zou ik dan ook nog vijanden meenemen .

en natuurlijk dat ik zelf niet eens weet waarom ik bepaalde dingen denk/doe

ik zit er zelf heel erg aan te denken om hulp te gaan zoeken maar ik weet niet of ik wel naar een psych toe durf want ik ken lui die zijn na die tijd alleen maar erger en erger geworden en die hebben nou tbs

dan zit ik nog te denken aan hypnose therapie mischien kom ik daarmee achter waarom ik die bepaalde dingen denk/doe

ik weet t allemaal niet meer please respond

*knip -> sorry dit soort tips hebben we liever niet*

Laatst gewijzigd op 03-08-2002 om 22:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2002, 22:39
dystopia
dystopia is offline
(Dat laatste wat je typte vond ik, zeker in dit zinsverband, niet passen. Ik heb ook even je titel aangepast.)

Zoek dan professionele hulp. Wat houdt je tegen? Lui zijn is geen argument. Je wilt niet met het leven stoppen nou bewandel die weg dan. Sommige problemen zijn nou eenmaal heel moeilijk/niet op te lossen... denk dat dat echt kan helpen zeker als je al van alles hebt geprobeerd. Als je het te zwaar vindt meteen op bezoek te gaan bij een psycholoog kun je ook eerst bellen en op die manier een praatje maken. Telefoonnummer staat bijvoorbeeld www.korrelatie.nl

En wat anderen allemaal hebben ervaren. Er zijn ook mensen heel goede ervaringen. Laat je niet van de wijs brengen en probeer 't gewoon!
Oud 04-08-2002, 09:50
Hippielove
Hippielove is offline
Ik ben 2 keer bij een psycholoog geweest en de 2e keer heeft het me enorm geholpen. Dat betekent niet dat ik nu niet meer met problemen zit, maar het is wel afgenomen. Ik heb af en toe overigens nog wel een terug val, maar ik heb geleerd hoe ik mezelf daar uit kan helpen. Ik wil niet zeggen dat het jou ook zou helpen, maar bij mij had het dus in ieder geval succes.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 03:09
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Ik denk ook soms van "als ik me van kant maak dan niet zielig in m'n appartementje, nee 'k ga eerst soort onbekende superheld worden, zelf achter alle verkrachters e.d. gaan, ze afmaken, kan ik me ineens volledig geven omdat ik niets meer te verliezen heb..."
En ja, kan zijn dat je vind dat je raar denkt, ieder heeft wel zo'n onderliggende gedachten het verschil met de anderen is dat jij 't durft posten op dit forum.
Als je verder normaal kan leven heeft deze maatschappij geen probleem met jou, en als jij ermee geen probleem hebt is alles weer "in orde" ....

Zoek proffesinele hulp, get that lazy ass of your couch.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 07:36
de abt van sion
de abt van sion is offline
Heel voorzichtig zijn met professionele hulp! Voordat je het weet, hebben ze je stevig in hun klauwen, en ze laten je nooit meer los. Eenmaal bij een psych geweest, zit je voor de rest van je leven in een hokje. In een hokje? Ja, dat merk je wel als je gaat solliciteren...

Probeer je probleem zelf op te lossen, want jij bent de enige die dat kan.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 08:24
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
*verhaal*
Altijd proberen zo aanstootgevend te blijven he?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 15:06
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Verbitterd verhaaltje over psych. met betrekking tot het solliciteren en de maatschappelijke positie die je door psych-bezoek inneemt.

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 18:32
de abt van sion
Citaat:
Iotje schreef:
Niet verbitterd, maar realistisch. Ik ken bijvoorbeeld een paar mensen die personeelschef zijn, of directeur personeelszaken, en die beweren dat ze mensen met een psych. verleden vrijwel nooit aannemen vanwege het (terechte) verhoogde risico op problemen.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 21:07
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Niet verbitterd, maar realistisch. Ik ken bijvoorbeeld een paar mensen die personeelschef zijn, of directeur personeelszaken, en die beweren dat ze mensen met een psych. verleden vrijwel nooit aannemen vanwege het (terechte) verhoogde risico op problemen.
Achterhaalde theorie.
Individuele hulp is de sleutel.

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 12:36
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:

Achterhaalde theorie.
Individuele hulp is de sleutel.

Er is geen sleutel en het is allemaal even nutteloos.......
Oud 06-08-2002, 18:22
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Iotje schreef:

Er is geen sleutel en het is allemaal even nutteloos.......
Er is wel een sleutel. Het komt er alleen maar op aan dat je die weet te vinden. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat professionele hulp niet nutteloos hoeft te zijn. Voor jou mag dat misschien wel het geval geweest zijn, maar dat betekent nog niet dat dat bij iedereen zo is.
Oud 06-08-2002, 19:33
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Er is wel een sleutel. Het komt er alleen maar op aan dat je die weet te vinden. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat professionele hulp niet nutteloos hoeft te zijn. Voor jou mag dat misschien wel het geval geweest zijn, maar dat betekent nog niet dat dat bij iedereen zo is.

Heb ik dat gezegd???
Oud 07-08-2002, 10:21
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Iotje schreef:

Heb ik dat gezegd???
Laat ik het dan anders formuleren: het zou misschien kunnen dat jij door je eigen ervaringen tot de conclusie bent gekomen dat professionele hulp nutteloos is (met de nadruk op "zou kunnen"), maar dat betekent nog niet dat professionele hulp altijd per definitie nutteloos is.
Oud 07-08-2002, 13:55
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Laat ik het dan anders formuleren: het zou misschien kunnen dat jij door je eigen ervaringen tot de conclusie bent gekomen dat professionele hulp nutteloos is (met de nadruk op "zou kunnen"), maar dat betekent nog niet dat professionele hulp altijd per definitie nutteloos is.

Ik heb niet gezegd dat het altijd per definitie nutteloos is , alleen dat het bij mij nutteloos is.

(Dat heb ik nu ik er naar terugkijk toch wel een beetje anders geformuleerd, toch bedoel ik er niet mee dat het "per definitie nutteloos is")
Oud 07-08-2002, 17:12
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Iotje schreef:

Ik heb niet gezegd dat het altijd per definitie nutteloos is , alleen dat het bij mij nutteloos is.

(Dat heb ik nu ik er naar terugkijk toch wel een beetje anders geformuleerd, toch bedoel ik er niet mee dat het "per definitie nutteloos is")
Uit jouw opmerking "Er is geen sleutel en het is allemaal even nutteloos....." zou je anders af kunnen leiden dat het in het algemeen nutteloos is, en zo heb ik het ook geïnterpreteerd. Het was voor jou misschien wel duidelijk dat het alleen voor jou nutteloos was, maar ik kon dat nergens uit afleiden, vandaar dus mijn reactie. In ieder geval bedankt voor je toelichting.
Oud 11-08-2002, 12:48
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
Ik denk ook soms van "als ik me van kant maak dan niet zielig in m'n appartementje, nee 'k ga eerst soort onbekende superheld worden, zelf achter alle verkrachters e.d. gaan, ze afmaken

sukkel wie is er zieker jij of ik !!!
Oud 11-08-2002, 12:52
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Heel voorzichtig zijn met professionele hulp! Voordat je het weet, hebben ze je stevig in hun klauwen, en ze laten je nooit meer los. Eenmaal bij een psych geweest, zit je voor de rest van je leven in een hokje. In een hokje? Ja, dat merk je wel als je gaat solliciteren...

Succes.
ben ik het helemaal mee eens ken veel lui die er in zijn blijven steken na bezoek psych maarja op dit moment gaat het wel weer goed het komt altijd met golven maar zolang ik nog met m`n vriendin heb blijf ik wel leven

evil is together the psych is alone
Oud 11-08-2002, 12:54
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

die beweren dat ze mensen met een psych. verleden vrijwel nooit aannemen vanwege het (terechte) verhoogde risico op problemen.
wat een *grof scheldwoord*

FB/edit: gelieve dit scheldwoord niet te gebruiken, zeker niet op Psychologie

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:16
de abt van sion
Citaat:
Tiesch_ W schreef:
wat een *knip*
Dat is waar, maar helaas is het realiteit.

Weet je waar je eens mee moet beginnen? Met je zegeningen te tellen. Tel je zegeningen! Het kan niet waar zijn dat je hele leven kommer en kwel is. Breek daar doorheen. Als je wilt, moet dat op den duur lukken.
En: het geeft heel wat meer voldoening om je probleem zelf op te lossen dan om dat anderen te laten doen.
Succes!

Laatst gewijzigd op 11-08-2002 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 16:09
Kayla
Kayla is offline
Als ik het goed begrijp maak je jezelf van kant dus als je vriendin het uitmaakt.
Ik persoonlijk vind dat nogal slecht ik heb er ervaring mee.
Stel je voor ze is niet meer verlief op je en houd het toch met je aan omdat ze bang is dat je anders zelfmoord pleegt.
(nah het kan natuurlijk ook zijn dat ze dit niet weet maar ik heb wel vaker dit soort verhalen gehoord)
Mijn vraag dus eigenlijk weet zij dat je dan zelfmoord zou plegen als ze het uitmaakt?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Heel voorzichtig zijn met professionele hulp! Voordat je het weet, hebben ze je stevig in hun klauwen, en ze laten je nooit meer los.
Wat een zwartmakerij.

Citaat:
Eenmaal bij een psych geweest, zit je voor de rest van je leven in een hokje. In een hokje? Ja, dat merk je wel als je gaat solliciteren...
Onzin. Wordt nergens bijgehouden.

Citaat:
Durf hulp te vragen!
Oud 11-08-2002, 22:03
de abt van sion
Citaat:
dystopia schreef:

Onzin. Wordt nergens bijgehouden.

De dossiers worden tot 50 jaar na je dood bewaard.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 22:13
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Hoe weet je dat?
Oud 11-08-2002, 23:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Bron? Heb je niet heh? Fabeltjes
Oud 16-08-2002, 15:31
Tiesch_ W
Tiesch_ W is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Dat is waar, maar helaas is het realiteit.

En: het geeft heel wat meer voldoening om je probleem zelf op te lossen dan om dat anderen te laten doen.
Succes!
hou je bek en begin aub niet met dat grevo gejammer
Oud 16-08-2002, 19:18
arrebar
arrebar is offline
met profecionele hulp heb ik slechte ervaringen, dus ik ben meestal op mezelf en mijn vrienden aangewezen
Reageren

Regels voor berichten