Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Als ze het slim spelen zouden ze er dus goede punten uit kunnen slepen, en het is een mooie gelegenheid om Sap er uit te werken (kabinetspost waar ze m.i. wél goed kan functioneren) en een nieuwe politiek leider te zoeken. Overigens verwacht ik wel dat GL nog wat aantrekt in de peilingen.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik geef de voorkeur aan een zo progressief en pragmatisch mogelijke coalitie, en dan moet je het gewoon rond het midden zoeken (D66, GL, met mindere mate VVD en CU).
De CU is een partij waar ik het op veel punten an sich wel mee kan vinden, met politici die op mij redelijk betrouwbaar en helder overkomen. Ze zijn soms opmerkelijk progressief, het tragische is dat ze op immaterieel gebied zo conservatief-christelijk zijn, dus ik heb ze liever niet een coalitie.
|
En one-issue partijen horen niet thuis in een coalitie, of niet eens in de Tweede Kamer, als je het mij vraagt (hoe sympathiek ik de Piratenpartij ook vind
![]()
|
Ik vind niet dat je een politieke partij helemaal rond één issue moet opbouwen. Ik zeg niet dat ze geen recht hebben om in het parlement te zitten (ze zijn gekozen dus ze hebben het recht), maar persoonlijk vind ik dat je als partij meer moet bieden dan je standpunten op één gebied. Je mag als lid van de Kamer overal over stemmen, dan moet je ook een heldere visie en standpunten formuleren over al die gebieden, en je niet focussen op maar één zaak.
Ik vind het bijvoorbeeld absurd dat een dierenpartij nu vanalles heeft te zeggen over bijvoorbeeld het Europese noodfonds. Dat is hun recht/plicht als volksvertegenwoordiging, maar ze zijn niet op die punten de Kamer binnengekomen.
||
Citaat:
Het one-issue wordt erg sterk aangezet. De PvdD-fractie doet verder in de praktijk ook aan alle debatten mee die niet over dieren/natuur gaan. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Dat lijkt mij reden genoeg, Ik wil geen enkele partij die uit geloofsovertuiging handelt, zich ermee identificeert of door laat leiden aan de macht. Ik snap zelf ook best wel dat "de bijbel" meer een gids is dan vaste regels voor veel leden van zulke partijen anno 2012, maar het gaat hier om persoonlijke meningen dus dan toch liever niet. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb jij vandaag gewaardeerd? Verwijderd | 500 | 31-08-2012 16:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Verwijderd | 500 | 07-10-2005 00:33 |