Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2012, 18:46
Verwijderd
Heee,

Ik heb sinds een paar maand een raar vlekje naast mijn oog. In de eerste instantie dacht ik dat het een puistje zou worden, maar het werd geen puistje en het vlekje verdween ook niet. Op de foto lijkt het maar een wazig vlekje, maar hij is knalrood en valt echt op. Ik gebruik geen foundation, dus daar kan ik hem ook niet onder 'verstoppen'. Wel een coverstick als het nodig is, maar daar is hij ook moeilijk mee weg te werken. Wat is dit voor vlekje en hoe kan ik hem laten verdwijnen ?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Oog1.jpg (628.1 KB, 16x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:08
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
dit is een spinnaevus volgens ik zie.. een bloedvatbeschadiging. (best is natuurlijk datket met een loupe zou zien ma da lukt natuurlijk niet )
als je hem wil coveren, gebruik dan groen. Groen camoufleert rood. maar dan gebruik je wel foundation best er over als je niet als shrek wilt rondlopen
ik heb dit ook, in het midden van m'n neus!
heb je daar onlangs een puistje willen uitduwen ofzo?
als je de spinnaevus zelf weg wilt kun je hem laten weglaseren bij een dermatoloog (hier in belgie kun je vrij een afspraak maken bij een dermatoloog maar ik denk in Nederland dat je eerst bij de huisarts moet gaan en dat deze jou dooverwijst)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:30
Verwijderd
@Greenscarfed: ik dacht in het begin dat het een puistje was ja, en omdat hij zo hardnekkig bleef zitten, heb ik er wel aan lopen knijpen en friemelen. Maar het is best wel een naar plekje, omdat het op een hoek van mijn gezicht zit, en het licht er dus altijd op valt. Make-up zie je dus altijd zitten. Maar groen ? Hoe kom ik aan een groene coverstick ? En bij een dermatoloog zal het natuurlijk best wel duur zijn, ik weet niet of ik er dat wel voor over heb. Gaat hij niet ooit vanzelf weer weg ?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:33
Verwijderd
Je hebt bij de kruidvat wel zo'n palletje met groen, rode en gewoon huidskleurige foundation. Kost een paar euro. En je kan misschien beter naar de dokter gaan en die kan je dan misschien doorverwijzen naar een dermatoloog.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 19:38
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
@Greenscarfed: ik dacht in het begin dat het een puistje was ja, en omdat hij zo hardnekkig bleef zitten, heb ik er wel aan lopen knijpen en friemelen. Maar het is best wel een naar plekje, omdat het op een hoek van mijn gezicht zit, en het licht er dus altijd op valt. Make-up zie je dus altijd zitten. Maar groen ? Hoe kom ik aan een groene coverstick ? En bij een dermatoloog zal het natuurlijk best wel duur zijn, ik weet niet of ik er dat wel voor over heb. Gaat hij niet ooit vanzelf weer weg ?
Normaal gezien gaat dit niet meer weg...
groene coverstick vind je gewoon in het kruidvat (kweetniet of je van nederland of belgie bent)
of in een drogist ofzo..
enfin aan de foto te zien denk ik toch aan een spinnaevus vanuit mijn opzicht.. aangezien het er al heel erg lang zit zegje...
ik denk niet dat het erg duur is om dit te verwijderen, je moet eens opzoeken hoe een spinnaevus er uit ziet het is precies een spinnetje dat je ziet onder je huid zoals ze zeggen maar datz ijn zichtbare haarvaatjes! als je het toch eventueel laat weglaseren doe dit dan best in de winter, want je mag dan een tijdje niet meer in de zon :-)
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 20:23
Verwijderd
Greenscarfed, ik ben Nederlandse Ik zal het wel eens proberen, zo'n groene coverstick. Bedankt voor je informatie en tips !
Met citaat reageren
Oud 27-07-2012, 20:25
Verwijderd
http://www.google.nl/imgres?q=spinna...r:0,s:62,i:269

Het lijkt nog het meest hierop, maar de mijne heeft een iets meer wijnachtigkleurtje Dus het zal wel een spinnaevus zijn dan !
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 16:27
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Je hebt bij de kruidvat wel zo'n palletje met groen, rode en gewoon huidskleurige foundation. Kost een paar euro. En je kan misschien beter naar de dokter gaan en die kan je dan misschien doorverwijzen naar een dermatoloog.
Dit. Ik heb soms ook rare dingen met/op mijn huid, en dan ga ik altijd even naar de huisarts en laat ik ernaar kijken. Ik heb meerdere keren in mijn leven onverklaarbare virale infecties gehad, en als het zich gaat spreiden ben je echt niet blij. Even naar de dokter dus
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten