Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2012, 15:52
Michael97
Michael97 is offline
Hoi iedereen,

ik had even een vraagje die al een tijdje in mijn hoofd zit.

Ik fiets nog regelmatig en heb zelf een koersfiets. Doe dit enorm graag en het is ook een van de weinige sporten die ik kan volhouden.
Nu het volgende :
Vooral bij lange afstanden heb ik soms last van wat jeuk en irritatie aan het scrotum of balzak. Dus eigenlijk aan de zijkanten. Als ik thuis kwam zag ik ook dat het een rode plek gaf. Ook had ik die plekken op mijn billen. Ik wist wel direct aan wat het lag. Namelijk het feit dat de haartjes heen en weer gingen wrijven over dezelfde plekken tijdens het rijden.
Dus had ik de oplossing gevonden om gewoon alles te scheren. Naast dit wrijf ik ook het scotum en de penis in met bodylotion. En het werkt dus ! Als ik na het rijden thuis kom heb ik nergens last van.
Naast dit was ik regelmatig mijn penis. Ik ben onbesneden en als de penis "in blije toestand' is komt er tamelijk wat vocht vrij.

Nu ben ik blij dat ik van het probleem beholpen ben maar aan de andere kant stel ik me er toch wat vragen bij. Want ik dacht dat alleen vrouwen zoveel zorg nodig hadden onderaan. Mannen zijn daaronder tamelijk ongevoelig onderaan en hebben minder hygiene nodig denk ik.

Wat denken jullie ? Zijn er nog jongens die dit doen en wat denken de meisjes daarover?
K'bedoel hebben jongens ook zoveel hygiene nodig als bij meisjes of hoeft dit allemaal niet?

Laatst gewijzigd op 28-08-2012 om 16:34.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 15:54
Martiño
Martiño is offline
Heb je nog een vraag of wilde je dit alleen met ons delen? Anders gaat het topic dicht.
Oud 28-08-2012, 15:57
Michael97
Michael97 is offline
Citaat:
Heb je nog een vraag of wilde je dit alleen met ons delen? Anders gaat het topic dicht.
k'heb de vraag toegevoegd
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 17:18
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Ik denk dat het bij meisjes inderdaad een stuk sneller vies wordt.. Waar ik niet blij mee ben Dx
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 17:45
Verwijderd
Dat weet ik zo net nog maar niet. Bij mannen heb je altijd die smerige kaas, daar heb ik dan weer geen last van. Ik denk dat het ook niet zo heel veel uitmaakt wie er meer hygiëne nodig heeft. Je moet je gewoon goed wassen, en daarmee basta
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 17:53
Michael97
Michael97 is offline
Citaat:
Dat weet ik zo net nog maar niet. Bij mannen heb je altijd die smerige kaas, daar heb ik dan weer geen last van. Ik denk dat het ook niet zo heel veel uitmaakt wie er meer hygiëne nodig heeft. Je moet je gewoon goed wassen, en daarmee basta
Is waar, veel maakt het niet uit maar ik vroeg me af of het normaal was dat ik zoveel hygiene nodig heb daaronder? Anders heb ik snel last van irritaties. Daarom hou ik ook alles goed netjes bij , scheer ik het en doe ik er bodylotion op. Mss ben ik daar beneden wat te gevoelig.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 00:07
Verwijderd
Vaseline ipv bodylotion op die plekken werkt ook goed! Veel mannen hebben last van "geschuur" op die plekken hoor. Niks raars.. en over smerige kaas gesproken.. (gatverdamme!) als je je voorhuid met douche naar achteren trekt en alles goed wast en als je gaat plassen je voorhuid ook een stukje terugtrekt heb je daar volgens mij geen last van. :-) Het is maar een tip voor de heren die Nardin blijkbaar is tegengekomen..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Is waar, veel maakt het niet uit maar ik vroeg me af of het normaal was dat ik zoveel hygiene nodig heb daaronder? Anders heb ik snel last van irritaties. Daarom hou ik ook alles goed netjes bij , scheer ik het en doe ik er bodylotion op. Mss ben ik daar beneden wat te gevoelig.
Veelvoorkomend probleem bij mannelijke wielrenners die veel fietsen. Is helemaal niet raar dat je dat hebt. Zorg trouwens ook goed dat je zeem schoon is ed.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 18:12
Verwijderd
Ik heb helemaal niet het idee dat het bij meisjes sneller vies wordt ofzo, maar wat doet dat er toe? Jij fietst veel en krijgt daardoor last, maakt toch niet uit dat meisjes daar mogelijk meer last van krijgen dan jongens? Gewoon vaseline op die 'schuurplekken' en klaar.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 18:26
Verwijderd
Wat meisjes er van van vinden dat een jongen dat doet?
nou als m vriend het zou doen mot die zelf weten ik wil het nit weten ;p
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten