Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 22:59
Verwijderd
Ik merkte pas dat ik nogal aan het twijfelen was wat ik nou wel en niet direct onder mijn eigen naam publiceer. Nou kan ik me niet voorstellen dat ik de enige ben die hier zo zijn twijfels over heeft. Vandaar dit topic met daarin hopelijk straks een goede discussie waarom je wel of niet bepaalde informatie prijs kan geven.

Laat ik met mezelf beginnen. Ik ben een vrij open persoon en alhoewel ik mijn achternaam hier niet op het forum heb vermeld kan iedereen zonder enige moeite erachter komen wie ik nou eigenlijk ben. Ik merk dat ik daar opzich eigenlijk geen problemen mee heb. Maar misschien hebben jullie hier een andere kijk op.

Wat over mij hier te vinden is.
Voornaam
Werk (Bedrijf)
Dat ik autistisch ben
Dat ik momenteel voor D66 zou stemmen als ik zou mogen stemmen
Dat ik twijfel tussen de studies Tech. Informatica, Informatica, Tech. Natuurkunde, Tech. Wiskunde en Geneeskunde.
Dus nu mijn vraag aan jullie, waar trekken jullie de grens en waarom?

Laatst gewijzigd op 15-08-2013 om 17:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2012, 00:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik mis een poll.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 00:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik ben onder mijn eigen naam niet te vinden op google. Hier kan je mijn naam vinden als je goed zoekt en mensen weten ook waar ik werk en woon. Je kan hier een hoop over mij vinden, maar dat vind ik niet zo erg. Nog niet iig.
Ik zou het erger vinden als iemand dus gewoon mijn naam zou googelen en meteen een lijst aan websites met info over me zou vinden.
Oud 03-08-2012, 00:49
Verwijderd
Handig dat je 't nog even op een rijtje zet voor de belanghebbenden
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 08:27
Carn
Carn is offline
Ik merk dat ik mn MySpace eens moet gaan killen.

Verder ben ik heel bewust met wat ik wel en niet online plaats.
Oud 03-08-2012, 11:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben onder mijn eigen naam niet te vinden op google. Hier kan je mijn naam vinden als je goed zoekt en mensen weten ook waar ik werk en woon. Je kan hier een hoop over mij vinden, maar dat vind ik niet zo erg. Nog niet iig.
Ik zou het erger vinden als iemand dus gewoon mijn naam zou googelen en meteen een lijst aan websites met info over me zou vinden.
Maar dat hangt er toch maar net vanaf wat voor websites dat zijn? Als je mijn naam googelt, kun je van alles over mij vinden over bijvoorbeeld optredens die ik gedaan heb. En via bijvoorbeeld LinkedIn kun je ook vaak van alles over mensen vinden. Maar ik zou niet snel mijn voor- en achternaam op een forum zetten of zo en mijn adres sowieso nergens.
Oud 03-08-2012, 11:35
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Handig dat je 't nog even op een rijtje zet voor de belanghebbenden
haha dacht ik ook meteen
Oud 03-08-2012, 14:01
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dit.
Oud 03-08-2012, 14:42
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar dat hangt er toch maar net vanaf wat voor websites dat zijn? Als je mijn naam googelt, kun je van alles over mij vinden over bijvoorbeeld optredens die ik gedaan heb. En via bijvoorbeeld LinkedIn kun je ook vaak van alles over mensen vinden. Maar ik zou niet snel mijn voor- en achternaam op een forum zetten of zo en mijn adres sowieso nergens.
Mijn adres staat ook nergens, alleen mijn woonplaats, dus dat zegt niet zoveel, maar ik wil gewoon niet dat mensen dingen over mij vinden op google. Mijn facebook is niet te vinden, wel kwam ik op google mijn woonplaats tegen en mijn studievereniging, maar dat vind ik niet zo erg.
Voor de rest staan er mensen tussen met dezelfde naam, maar dat ben ik dus niet.
Oud 03-08-2012, 14:55
Martiño
Martiño is offline
Ik wist tot nu toe niet eens dat je iets deed bij je studievereniging dus kijk eens aan! We weten toch niet alles van je
Oud 03-08-2012, 15:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mijn adres staat ook nergens, alleen mijn woonplaats, dus dat zegt niet zoveel, maar ik wil gewoon niet dat mensen dingen over mij vinden op google. Mijn facebook is niet te vinden, wel kwam ik op google mijn woonplaats tegen en mijn studievereniging, maar dat vind ik niet zo erg.
Voor de rest staan er mensen tussen met dezelfde naam, maar dat ben ik dus niet.
Ik heb zelf een vrij doorsnee naam, dus bij mij vind je ook heel veel dingen die niet op mij van toepassing zijn. Ik denk dat je er dan maar het beste voor kunt zorgen dat jij degene bent waar de meeste websites naar verwijzen, dat het duidelijk is dat jij 'de echte' bent, of zo (en niet die vrouw van vijftig met een hondenpension...).

Maar je kan het ook niet echt tegenhouden toch, wat mensen over jou vinden op google? Je hebt niet echt zelf in de hand wat andere mensen schrijven, als je bijvoorbeeld mee zou doen aan een hardloopwedstrijd of zo, dan komt dat vaak ook op internet. Denk dat het vooral vervelend is als er rare foto's van je te vinden zijn (gelukkig heb ik dat niet).
Oud 03-08-2012, 17:24
Verwijderd
Ik let op dingen die daadwerkelijk iets verklappen. Exacte woonplaats, achternaam, kleine studie, etc. Maar het interesseert geen mens tussen welke studies je twijfelt of waar je op stemt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ik let op dingen die daadwerkelijk iets verklappen. Exacte woonplaats, achternaam, kleine studie, etc. Maar het interesseert geen mens tussen welke studies je twijfelt of waar je op stemt.
Wat dacht je van een toekomstige werkgever? Achternaam adres en dat soort informatie maakt mij eigenlijk niet uit. Ik ga er niet vanuit dat iemand mij van deze aardbodem wil laten verdwijnen maar die andere dingen en dingen die je zegt zijn voorql waar je denk ik mee uit moet kijken. Als je bepaalde dingen zegt op het internet krijg je ze niet meer weg en zodra de link met je achternaam ontstaat is al deze informatie gelijk aan je naam verbonden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2012, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Wat dacht je van een toekomstige werkgever? Achternaam adres en dat soort informatie maakt mij eigenlijk niet uit. Ik ga er niet vanuit dat iemand mij van deze aardbodem wil laten verdwijnen maar die andere dingen en dingen die je zegt zijn voorql waar je denk ik mee uit moet kijken. Als je bepaalde dingen zegt op het internet krijg je ze niet meer weg en zodra de link met je achternaam ontstaat is al deze informatie gelijk aan je naam verbonden.
Mijn toekomstige werkgever wordt niet aan dit account herinnerd, juist omdat ik mijn achternaam etc er niet aan koppel. Ja vast, het kan een keer misgaan, maar in principe vindt je werkgever je op deze manier niet. Ik ken maar één forumer die heel bewust voor- en achternaam online laat staan, zijn baas weet ook dat ie forumt.

En verder interesseert het mijn werkgever alsnog niet wat ik stem of tussen welke studies ik twijfel, en interesseert het mij niet mocht ie er op magische wijze achterkomen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten