Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 10:58
Turk February
Turk February is offline
Ik heb het vorige topic gesloten.

Citaat:
Verder ken ik trouwens geen moderne disneyfilms waarin het Ultieme Doel van de prinses is om zichzelf te verloochenen voor een man.
Belle en het Beest is meer Stockholm-syndroom dan Ware Liefde, maar belangrijker dan het vinden van haar echtgenoot was voor Belle het vinden van haar bibliotheek en de mogelijkheid om zich te ontwikkelen.
De boodschap is: als je maar lief ben voor die botte man, blijkt ie vast heel lief. En bijzondere afwijking van het sprookje, trouwens, waarin het Beest vanaf het begin al alleen aan de buitenkant een beest is, en van binnen gewoon een fijne prins, die Belle ook helemaal niet dwingt bij hem te blijven, zodat het verhaal gaat over Belle die in moet zien dat schoonheid van binnen zit. In de Disneyversie gaat het over het vrouwelijke verlangen mannen te kneden.

Citaat:
In Alladin speelt Yasmin maar een bijrol, maar zo ver ik me herinner verloochent zij ook niets.
Ze heeft problemen met het feit dat ze uitgehuwelijkt wordt, maar zodra dat probleem voor haar opgelost is, doordat ze toevallig Aladdin ontmoet, maakt ze zich er geen zorgen over. Aan de situatie wat betreft vrouwenrechten in Agrabah gaat ze niks doen; terwijl ze prinses is!

Citaat:
Mulan moest zich weliswaar als man verkleden om te vechten, maar dat is ook wel een beetje het punt van het verhaal, dus daar kon Disney niet veel aan doen. Ik weet niet meer hoe Mulan afloopt.
De mythe heeft twee eindes: in eentje eindigt Mulan tevreden als vrijgezel, in de ander wordt ze aan het einde een huwelijk in gedwongen en pleegt ze zelfmoord.

In de Disneyversie geeft ze met plezier had carrière in het leger op om te trouwen.

Mulan is echt een grove belediging. Alsof het nog niet erg genoeg was dat ze haar een draak als komische sidekick geven, gaat het einde rechtsstreeks in tegen het hele punt van het oorspronkelijke verhaal.
Oud 02-08-2012, 11:00
Verwijderd
Oud 02-08-2012, 11:04
Macrador
Macrador is offline
Gaat het hier nog steeds om Disney en hoe slecht het is?
Oud 02-08-2012, 11:05
Verwijderd
Schijnbaar ja
Oud 02-08-2012, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Gaat het hier nog steeds om Disney en hoe slecht het is?
Meer om een niet nader te noemen persoon zijn ontketende razernij jegens Disney
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Apate schreef:
Nou ja, moord en doodslag valt vast mee, maar het zijn meestal helemaal geen lieve romantische sprookjes meer. Sneeuwwitje wordt bijvoorbeeld door de dwergen gedwongen om schoon te maken voor bescherming, dat is niet vrijwillig
In de Grimmversie is dat gewoon een deal die ze sluit: ik mag hier blijven wonen als ik voor jullie schoonmaak. In de Disneyversie gaat ze vanzelf schoonmaken, want dat is haar aard.
Verwijderd
Het lijkt erop dat Paulus hiermee geen vrouwhatende bedoelingen heeft gehad. In 1 Korintiërs 11:2-16[2] zet hij namelijk uiteen dat vrouwen niet minder zijn dan mannen maar dat ze een andere positie dienen te bekleden daar de man het hoofd is van de vrouw.

Ehm.
Oud 02-08-2012, 11:08
Verwijderd
Nou ik vind het een leuke discussie!!!!!!1
Oud 02-08-2012, 11:09
Macrador
Macrador is offline
Ik denk dat kinderen er gewoon nog niet zo over doordenken. Als je oud genoeg bent en gaat denken gaat dat er toch uit? Ofwel overschat ik mensen alweer eens.
Oud 02-08-2012, 11:11
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Klaverhap schreef:
Pretty much. En die vervelende muizen hebben nogal een grote rol. Tom en Pieter. Die dan weer hun eigen trubbels hebben met de evil kat van stiefmoe.
En de koning en zijn raadsman, ofzo, die krijgen ook een rol. Dat is eigenlijk het enige leuke aan die film, dat die koning de hele tijd met zijn zwaard loopt te zwaaien als er iets misgaat.

Verder vind ik hem kut.
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat kinderen er gewoon nog niet zo over doordenken. Als je oud genoeg bent en gaat denken gaat dat er toch uit? Ofwel overschat ik mensen alweer eens.
Maar dan is het al te laat, want dan hebben, onbewust, alle genderrollen al vorm genomen in je hoofd!!!1!!1!!
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik denk dat kinderen er gewoon nog niet zo over doordenken.
Jongeh, dat is toch precies het punt. Propaganda werkt júist als het publiek er niet over nadenkt.
Oud 02-08-2012, 11:12
Verwijderd
Ik wil binnenkort wel een Disney-marathon met je houden Uice, dat lijkt me echt heel vermakelijk.
Oud 02-08-2012, 11:14
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik wil binnenkort wel een Disney-marathon met je houden Uice, dat lijkt me echt heel vermakelijk.
Yes! Maar welke films?
Oud 02-08-2012, 11:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het altijd een beetje HEEL ERG eng als ik een compleet nieuwe aria moet instuderen en ik kan op vijf pagina's in totaal drie maten lopende melodie vinden. Moderne muziek
Oud 02-08-2012, 11:15
Verwijderd
Sex gehad €10,-
Gerookt €3,-
Dronken geweest €7,-
Naakt zwemmen €5,-
Gezoend met iemand van het andere geslacht €5,-
Gezoend met iemand van hetzelfde geslacht €5,-
Gespiekt op een examen/proefwerk/test €2,-
In slaap gevallen tijdens de les €0,50
Geschorst €5,-
Gevochten €8,-
De politie uitgescholden/brutaal aangegaan €5,-
Iets gestolen €2,-
Drugs gebruikt €5,-
Je haar geverfd €0,50
Iets gedaan met iemand die een paar jaar ouder was €3,-
Uitgegaan met iemand boven de achttien (voor de mensen onder de 18 dan) €4,-
Een hele doos vol koekjes leeg gegeten €0,50
Jezelf in slaap gehuild €1,-
Gezegd ''Ik hou van je'' terwijl je het niet meende €1,-
Verliefd geweest €4,-
Gepakt bij iets wat je niet mocht doen €6,-
Aangehouden door de politie €2,-
Gearresteerd door de politie €10,-
Gevreeën met iemand €5,-
Geplast in het zwembad €3,-
Iets gedaan waarvan je spijt hebt €5,-
Flesje gedraaid €2,-

Ik heb trouwens een beetje moeite met dit lijstje. Hoe erger de misdaad hoe meer geld je krijgt, lijkt mij het principe. Of stoerheid? Maar seks hebben en gearresteerd worden staat ongeveer gelijk en tegen iemand zeggen dat je van 'm houdt terwijl dat niet zo is is altijd nog minder erg dan spieken?
Oud 02-08-2012, 11:15
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Jongeh, dat is toch precies het punt. Propaganda werkt júist als het publiek er niet over nadenkt.
Jij denkt er nu toch ook over na net zoals zoveel andere mensen? Jij hebt toch ook die films gezien als klein kind?
Oud 02-08-2012, 11:20
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jij denkt er nu toch ook over na net zoals zoveel andere mensen? Jij hebt toch ook die films gezien als klein kind?
Ja, maar ik denk erover na. Veel mensen niet; veel mensen denken dat Disneyfilms gewoon irrelevant vermaak zijn. "Het is maar een film."
Oud 02-08-2012, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Yes! Maar welke films?
Iig die je het hardste afkraakt natuurlijk: Assepoester, Ariel, Mulan (nooit gezien trouwens ), Sneeuwwitje, Belle en het Beest.

Verder stel ik The Lion King voor, dan hebben we die allebei nog een keer gezien. Dan hebben we zes films, dan mag jij er nog twee aandragen en dan hebben we een dag vol filmplezier
Oud 02-08-2012, 11:23
Carn
Carn is offline
ik heb toen ik jong was alleen Alladin en The Lion King in de bioscoop gezien. Verder kan ik me niet herinneren dat ik als kind een Disneyfilm heb gezien. Ook gingen we nooit naar de bioscoop (pas toen ik echt 10+ was staat me er wat van bij). Maar goed, ik mocht ook geen Telekids kijken en dat soort dingen.
Oud 02-08-2012, 11:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Yes! Maar welke films?
The Emperor's New Groove
Oud 02-08-2012, 11:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou me graag mengen in het gesprek, maar ik moet weg kusjes
Oud 02-08-2012, 11:24
Carn
Carn is offline
Nu ik er over nadenk heb ik Sneeuwwitje, Assepoester, De Kleine Zeemeermin, Mulan, Belle en het Beest en vast nog n zooi anderen uberhaupt nooit gezien. Ik ken er er wel fragmenten van van TV en misschien wat gezien bij anderen, maar ik kan me niet herinneren dat ik de films zelfs gewoon helemaal heb gezien
Oud 02-08-2012, 11:26
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Iig die je het hardste afkraakt natuurlijk: Assepoester, Ariel, Mulan (nooit gezien trouwens ), Sneeuwwitje, Belle en het Beest.
Je maakt het me moeilijk.

Citaat:
Verder stel ik The Lion King voor, dan hebben we die allebei nog een keer gezien. Dan hebben we zes films, dan mag jij er nog twee aandragen en dan hebben we een dag vol filmplezier
Ik ga er eens over nadenken.
Oud 02-08-2012, 11:27
Verwijderd
Ik zag de meeste op kinderfeestjes geloof ik, ik geloof niet dat we Disney-films thuis hadden.
Advertentie
Oud 02-08-2012, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Je maakt het me moeilijk.

Ik ga er eens over nadenken.
Het was niet de bedoeling dat het een makkelijke dag zou worden! Anders post jij ook het lijstje dat jij zou willen kijken en dan maken we er een middenweg van
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ja, maar ik denk erover na. Veel mensen niet; veel mensen denken dat Disneyfilms gewoon irrelevant vermaak zijn. "Het is maar een film."
Ach ik en mijn vrienden hebben het ook over zo een onderwerpen. Bijna elke vrijdag met een biertje erbij. Bijvoorbeeld over twilight want dat is ook nogal een goed rolmodel.
Met mijn ouders en broer heb ik het ook vaak genoeg over "zwaardere" onderwerpen.
Gisteren op skype terwijl ik minecraft speelde met Henk ook.
Dus ik denk dat er toch genoeg mensen zijn hoor.
Verwijderd
Citaat:
Ach, 't zal natuurlijk vast zo zijn dat het veel subtieler is allemaal. Maar ook ik vind wel dat Turk een beetje aan het doorslaan is over het algemeen; veel trekjes, acties en opvattingen zijn volgens mij prima terug te voeren op individualiteit in plaats van het "totaalplaatje" ten aanzien van een bepaalde sekse. En dat kan prima opgelost worden met een terloopse opmerking over het gedrag van prinses X, koning Y of steenmarter Z.

Citaat:
Maar dan is het al te laat, want dan hebben, onbewust, alle genderrollen al vorm genomen in je hoofd!!!1!!1!!

Citaat:
Nu ik er over nadenk heb ik Sneeuwwitje, Assepoester, De Kleine Zeemeermin, Mulan, Belle en het Beest en vast nog n zooi anderen uberhaupt nooit gezien. Ik ken er er wel fragmenten van van TV en misschien wat gezien bij anderen, maar ik kan me niet herinneren dat ik de films zelfs gewoon helemaal heb gezien
Dit inderdaad
Verwijderd
Citaat:
Maar ik heb Mulan gezien als jonge tiener, en ben dus het einde vergeten, want dat vond ik niet relevant omdat ze de rest van het verhaal cool was
Oud 02-08-2012, 11:31
Verwijderd
Citaat:
rare eurolijstje

Ik heb trouwens een beetje moeite met dit lijstje. Hoe erger de misdaad hoe meer geld je krijgt, lijkt mij het principe. Of stoerheid? Maar seks hebben en gearresteerd worden staat ongeveer gelijk en tegen iemand zeggen dat je van 'm houdt terwijl dat niet zo is is altijd nog minder erg dan spieken?
Ja, wat veel leuker is, is zo'n test op OKCupid, die ik even niet terug kan vinden omdat het een test uit 2000 was toen de hele website nog anders heette, en er nu duizend testen bij zijn gekomen.
Oud 02-08-2012, 11:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar ik heb Mulan gezien als jonge tiener, en ben dus het einde vergeten, want dat vond ik niet relevant omdat ze de rest van het verhaal cool was
Nou, zeg dat maar eens tegen een boedhist die ziet dat een heilig wezen tot comic relief met de tem van Eddie Murphy/Carlo Bozshard gedegradeerd wordt!
Verwijderd
Hah, de kater heeft een beetje issues met water drinken; 't debieltje kan niet nog zo goed inschatten hoe hoog het waterniveau in het bakkie is. Dus probeert-ie met z'n poot trillingen in het bakje te veroorzaken zodat-ie een glimp kan opvangen over hoe hoog het water staat. Met als gevolg dat-ie door de golfjes steeds water in z'n neus krijgt en moet niezen, proesten en geërgerd het waterbakje de Gaze of Death geeft
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ach ik en mijn vrienden hebben het ook over zo een onderwerpen. Bijna elke vrijdag met een biertje erbij. Bijvoorbeeld over twilight want dat is ook nogal een goed rolmodel.
Met mijn ouders en broer heb ik het ook vaak genoeg over "zwaardere" onderwerpen.
Gisteren op skype terwijl ik minecraft speelde met Henk ook.
Dus ik denk dat er toch genoeg mensen zijn hoor.
Natuurlijk zijn er genoeg kritische mensen. Maar er zijn ook genoeg niet-kritische mensen.
Oud 02-08-2012, 11:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
de sexual innocencetest van OK CUPID is best goed te vinden want die is van het bestuur
Oud 02-08-2012, 11:34
Verwijderd
Oh ja je hebt katten
Oud 02-08-2012, 11:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goed, ik ga beneden aan de piano even uitvogelen of er ook melodie in dit stuk zit. Ajuu!
Oud 02-08-2012, 11:35
Verwijderd
Citaat:
de sexual innocencetest van OK CUPID is best goed te vinden want die is van het bestuur
maar het was een test die, net als dit lijstje, seks en criminaliteit combineerde! Naughty or nice test ofzo?
Oud 02-08-2012, 11:42
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh! Hmm. Nou jekunt ook op datum sorteren enzo!
Oud 02-08-2012, 11:42
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Het was niet de bedoeling dat het een makkelijke dag zou worden! Anders post jij ook het lijstje dat jij zou willen kijken en dan maken we er een middenweg van
Hmm. Ik ga denk ik voor Dombo, Robin Hood en De Speurneuzen. We moeten het niet te moeilijk maken.
Oud 02-08-2012, 11:44
Verwijderd
Citaat:
maar het was een test die, net als dit lijstje, seks en criminaliteit combineerde! Naughty or nice test ofzo?
Ohja, die had ook like 1000 vragen toch?
Oud 02-08-2012, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Hmm. Ik ga denk ik voor Dombo, Robin Hood en De Speurneuzen. We moeten het niet te moeilijk maken.
Oke

Dan sluiten we af met Dombo want die vinden we allebei supergaaf

Assepoester
Robin Hood
De Kleine Zeemeermin
Belle en het Beest
De Speurneuzen
Sneeuwwitje
The Lion King
Mulan
Dombo

Wordt een lange zit
Oud 02-08-2012, 11:55
Verwijderd
Oh Disney-films duren niet zo lang, 12 uur in totaal.
Oud 02-08-2012, 11:57
Verwijderd
Oud 02-08-2012, 11:57
Verwijderd
Ik heb vorige week nog the lion king gekeken met Kind. Bij het stukje dat Simba, Timon en Pumbaa in een rijtje lopen en dat Simba dan ineens volwassen wordt moest ik huilen
Oud 02-08-2012, 12:00
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Oke

Dan sluiten we af met Dombo want die vinden we allebei supergaaf

Assepoester
Robin Hood
De Kleine Zeemeermin
Belle en het Beest
De Speurneuzen
Sneeuwwitje
The Lion King
Mulan
Dombo

Wordt een lange zit
Als dat maar goed gaat.
Oud 02-08-2012, 12:00
Verwijderd
Gatverdamme, het goorste aan koorts is nog wel dat je maar BLIJFT STINKEN NAAR ZWEET /overshare.
Oud 02-08-2012, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vorige week nog the lion king gekeken met Kind. Bij het stukje dat Simba, Timon en Pumbaa in een rijtje lopen en dat Simba dan ineens volwassen wordt moest ik huilen
Ik moest huilen bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen :') Omdat iedereen zo blij keek.
Oud 02-08-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Ik moest huilen bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen :') Omdat iedereen zo blij keek.
ik heb nog nooit iets OS-igs gezien maar het klinkt als iets waarbij ik ook zou kunnen huilen. Massale ..saamhorigheid ofzo
Oud 02-08-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Als dat maar goed gaat.
Ik heb hele leuke visuals hoe jij je uit een raam stort uit pure frustratie, terwijl je aan je haren trekt en roept WHY GOD WHYYYYY. Daarom heb ik de goede films een beetje afgewisseld met de slechte
Oud 02-08-2012, 12:03
Verwijderd
Citaat:
ik heb nog nooit iets OS-igs gezien maar het klinkt als iets waarbij ik ook zou kunnen huilen. Massale ..saamhorigheid ofzo
Het was ook mijn ontmaagding van de openingsceremonie. Maar allemaal teams in dezelfde pakjes en OMG wat zijn ze blij en OH WOW HIER HEBBEN ZE HUN HELE LEVEN NAAR TOE GEWERKT. Kijk ze stralen. *jank* Een klein kind was er niks bij :')
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten