Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 03:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, ik denk dat ik meer eens slapen ga, en dan dromen van een wereld van witte chocola.
Oud 02-08-2012, 03:12
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

P6 van den comments
Ah, ik dacht dat 'ie top comment zou zijn. Dat verklaart.
Oud 02-08-2012, 03:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
1) Ik ook nog niet maar ken de artiesten wel (lang leve OTH) en 2) ik maak ze zelf, dus tenzij ik vergeet een pot of hulzen te kopen, heb ik altijd en wtf was jij al wakker om 1 uur!
Trut, ik was al wakker om half 10!

Citaat:
Link?
Niet echt duizent, maar wel meer dan verwacht:
http://www.youtube.com/watch?v=8YbSit8dMVY

Deze heeft meer likes dan die bij raymond.
Oud 02-08-2012, 03:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ah, ik dacht dat 'ie top comment zou zijn. Dat verklaart.
Dat was 'ie ook!
Oud 02-08-2012, 03:15
Verwijderd
Zeau, slaaptijd. Später!
Oud 02-08-2012, 03:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Trut, ik was al wakker om half 10!

Aww

Ik vind het chocoladelied ook tof, trouwens!
Oud 02-08-2012, 03:16
Verwijderd
Wat is de deal met top comments überhaupt? Zit daar een termijn op, ofzo?
Oud 02-08-2012, 03:18
Verwijderd
Citaat:

Ik vrees dat ik het niet kan opbrengen om nu tien minuten DWDD te kijken, maar je kritiek klinkt als iets waar ik het mee eens zou zijn
Oud 02-08-2012, 03:19
Verwijderd
Citaat:
Zeau, slaaptijd. Später!
Welterusten!
Oud 02-08-2012, 03:24
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vrees dat ik het niet kan opbrengen om nu tien minuten DWDD te kijken, maar je kritiek klinkt als iets waar ik het mee eens zou zijn
Ik weet niet eens meer precies wat er in het filmpje gezegd wordt, maar wel dat ik me er zo aan ergerde dat ik het niet nog een keer kan kijken.
Eigenlijk gaat dat altijd zo met DWDD, daarom kijk ik ook nooit meer.
Oud 02-08-2012, 03:35
Verwijderd
Oh, daar wilde ik heel enthousiast naar bed gaan, kom ik erachter dat ik nog 'n vol glas wijn heb staan. Oh well. Dan nog maar even intarwebben Iemand nog een suggestie voor een fijn nachtalbum?
Oud 02-08-2012, 03:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wakey!Wakey!?

Ik wilde gaan slapen, maar toen ging het heel hard onweren. En nu is het droog en stil, maar heb ik weer wat gevonden om te doen

Ik ga nog even Gameboyen en dan echt slapen
Oud 02-08-2012, 03:42
Verwijderd
Mnah, ik sla jouw suggesties maar over denk ik Maar goed, wijn op dus nu wel naar bed En dat doen we dan maar met Joy Division <3
Oud 02-08-2012, 04:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou zeg.
Oud 02-08-2012, 07:27
Verwijderd
Zo, drukke nacht hier.
Oud 02-08-2012, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Het was in Nederland tot 1991 nog legaal om je vrouw te verkrachten. Mannen verkrachten mocht ook nog, want verkrachting was niet genderneutraal gedefinieerd.

Ik denk, ik zeg maar even.

Het is tegenwoordig hip om een beetje denigrerend te doen over feminisme, maar het is echt niet zo lang geleden allemaal.
we hadden ook nog tot 1992 de huishoudschool. Waar op zich vanaf 1978 ook jongens op mochten maar die waren er niet. En 1978 is pok heel laat - dat is 10 jaar nadat mijn moeder er haar diploma haalde. Omdat ze wel goed kon leren, maar het ongepast zou zijn om als dorpsmeisje naar de hbs of het gymnasium te gaan (maargoed, dat was nog net vóór de 2e feministische golf, dus wel een wat andere situatie).

Laatst gewijzigd op 02-08-2012 om 09:35.
Oud 02-08-2012, 08:51
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Mijn beste vriendin is enorm preuts (wt ik ongelofelijk vind als je een kind heb gehad en er dus mensen in je kut hebben staan kijken), zegt dat ze nog nooit gematurbeerd heeft en vindt het vies als we het over seks hebben
En van mijn beste vriend hoef ik geen details, en hij niet van mij. Dat vinden we ranzig
nooit gemasturbeerd wtf hoe kan dat. Ik hoorde dit laatst ook al iemand anders zeggen.
Ik snap niet wat veel mensen die in je kut hebben gekeken met wel of niet houden van seks te maken heeft verder.
Ik wil van mijn bff zoveel mogelijk gore details. en zij ook van mij. vinden we leuk.

Citaat:
Ik speelde vroeger ook met autootjes. Ik had een garage en twee kleden. Alleen deden ze bij mij geen vroem vroem, maar spraken ze tegen elkaar, en had ik mannetjes en vrouwtjes auto's. Oh, en ze waren bijna allemaal een stelletje.
aah ja de autootjes van toos, aahw ik zie je nog zitten met je autokistje

nu je trouwens van mijn fetisj afweet vraag ik me af of je vroeger weleens is opgevallen hoe erg ik de barbies maar vooral Pim de lelijke lange slungelpop seksueel misbruikte
Citaat:
JA DAAAAAAAS AAN DE HAND IN GROOT BRITAAAAANJE
bedankt kutje.
Citaat:
Nou, ik denk dat ik meer eens slapen ga, en dan dromen van een wereld van witte chocola.
Citaat:
Ik las dat in zijn stem en nu zit zijn stem in mijn hoofd en wil ik de binnenkant van mijn schedel bewerken met een schuurspons.
hahaha ik hoorde het ook maar ik vind hem lief en ik wil mijn schedel niet bewerken met schuursponsjes.

dan nog iets dan onder mijn ctrl c staat uit het vorige topic :

Citaat:
miekje schreef : Jongens, ik heb nog een seksvraag.

Hoe zien jullie seks, over het algemeen? En daar bedoel ik mee: als lustding, liefdesding, me-time-ding, etc?
me-time-ding : mijn fetisj. Masturberen dus. En soms fetisjseks met iemand anders. Maar dat doe ik dus nog niet zolang (met iemand anders dan he)
lustding : ja, endorfines aanmaken de gexte. Liefdesding : ja, dingen ondergaan voor hem!
Allemaal dus speelt het mee. Of bedoelde je het anders?

En nu ga ik slapen want ik had zo'n bizar drukke nacht in het gekkenhuis dat mijn werk heet. Vannacht weer eentje en dan weekend, joepie.
Oud 02-08-2012, 09:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jongens, ik moet de kleine zeemeermin nog even verdedigen. De disneyfilm dan. Ze wilde al mens zijn en verzamelde allemaal spulletjes, voordat ze die prins ooit zag. Dat was eigenlijk haar droom. En toen zag ze voor het eerst een echte mens en ze raakte hem ook aan en redde hem en dan is het toch eigenlijk niet zo gek dat ze denkt dat ze verliefd op hem is? Maar wat ze altijd al wilde was mens worden. Dat is natuurlijk in het echte verhaal niet zo, maar dat maakt toch Ariel moderner dan het eigenlijke sprookje of dan Rusalka.
Oud 02-08-2012, 09:34
Verwijderd
Citaat:

Ik mis ook altijd de (zeldzame!) leuke discussies hier
Oud 02-08-2012, 09:38
Verwijderd
Het echte verhaal van Ariel had dan ook een andere moraal, namelijk "als je wat belangrijk voor jou is, opgeeft voor iemand anders, loopt het slecht met je af". Daarin was het juist de bedoeling dat ze een domme keuze maakte.
Oud 02-08-2012, 09:48
Carn
Carn is offline
Raymond <3 Dat cola liedje is ook top.
Oud 02-08-2012, 09:54
Verwijderd
Verder ken ik trouwens geen moderne disneyfilms waarin het Ultieme Doel van de prinses is om zichzelf te verloochenen voor een man.
Belle en het Beest is meer Stockholm-syndroom dan Ware Liefde, maar belangrijker dan het vinden van haar echtgenoot was voor Belle het vinden van haar bibliotheek en de mogelijkheid om zich te ontwikkelen.
In Alladin speelt Yasmin maar een bijrol, maar zo ver ik me herinner verloochent zij ook niets.
In de Leeuwenkoning speelt Nala ook maar een bijrol, maar die gaat juist op zoek naar redding voor haar volk, en stelt zich weliswaar wat passief op als ze Simba eenmaal vindt, maar dat had ik altijd opgevat als 'omdat Simba koninklijk bloed heeft', niet als 'omdat Simba een man is).
Pocahontas doet het in de Disneyfilm juist beter dan ze in het echt heeft gedaan, door niet met John Smit mee naar Engeland te reizen om als een exotisch dier tentoongesteld te worden, maar lekker te blijven waar ze zit.
Toy Story heb ik niet gezien.
The Hunchback of the Notre Dame herinner ik me niet zo goed meer als Disneyfilm, omdat ik daarna het boek heb gelezen en dat is heel anders.
Hercules kent wel alleen gekarikaturiseerde vrouwen. Al geven die niet per se wat ze belangrijk vinden op voor een man.
Mulan moest zich weliswaar als man verkleden om te vechten, maar dat is ook wel een beetje het punt van het verhaal, dus daar kon Disney niet veel aan doen. Ik weet niet meer hoe Mulan afloopt.
In Tarzan geeft Jane inderdaad wel alles wat ze had, op voor een man. Ik weet niet hoe dit in het boek gaat. Dus dat is één.
Vanaf dat punt heb ik niet meer heel regelmatig de grote Disneyfilms gezien.
Oud 02-08-2012, 10:49
Verwijderd
Goeiemorgen!

Ik hoorde laatst van iemand dat heel veel disney-films eigenlijk helemaal niet zo lief zijn. Als in, in de oorspronkelijke verhalen zit moord en doodslag enzo. Maar ik kan die versies niet goed vinden tot nu toe
Oud 02-08-2012, 10:51
Verwijderd
Ariel gaat dood. De klokkenluider gaat dood. Verder valt het meeste volgens mij wel mee, al heb ik gehoord dat in de Disney-versie van assepoester er helemaal niet in voeten wordt gesneden...?
Oud 02-08-2012, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Verder valt het meeste volgens mij wel mee, al heb ik gehoord dat in de Disney-versie van assepoester er helemaal niet in voeten wordt gesneden...?
Oud 02-08-2012, 10:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
nooit gemasturbeerd wtf hoe kan dat. Ik hoorde dit laatst ook al iemand anders zeggen.
Ik snap niet wat veel mensen die in je kut hebben gekeken met wel of niet houden van seks te maken heeft verder.
Ik wil van mijn bff zoveel mogelijk gore details. en zij ook van mij. vinden we leuk.

aah ja de autootjes van toos, aahw ik zie je nog zitten met je autokistje

nu je trouwens van mijn fetisj afweet vraag ik me af of je vroeger weleens is opgevallen hoe erg ik de barbies maar vooral Pim de lelijke lange slungelpop seksueel misbruikte

bedankt kutje.
Nee, lezen, kut. Ik snap niet dat ze zo preuts is.

En mijn garage

Nee, maar we schelen bijna 5 jaar he, dus toen jij daarmee begon, wist ik vast nog niet wat het was.
Oud 02-08-2012, 10:56
Verwijderd
Nou ja, moord en doodslag valt vast mee, maar het zijn meestal helemaal geen lieve romantische sprookjes meer. Sneeuwwitje wordt bijvoorbeeld door de dwergen gedwongen om schoon te maken voor bescherming, dat is niet vrijwillig , en het zijn er dan meer dan 7. De stiefmoeder probeert sneeuwwitje 3 keer zelf te vermoorden, waarbij 2 gefaalde pogingen die niet in het Disneysprookje voorkomen (alhoewel het dan gewoonweg misschien te lang wordt). De knappe prins kust sneeuwwitje helemaal niet wakker, hij betaalt de dwergen om sneeuwwitje en de kist te mogen meenemen. Ze hebben elkaar dan nog nooit ontmoet trouwens, de prins en sneeuwwitje. Dus best raar. Maar goed; de kist valt ofzoiets, en daardoor schiet het stukje vergiftigde appel uit de keel van sneeuwwitje.

Oh, en de boze stiefmoeder gaat aan het einde dood. Ze meot op het huwelijk van de prins en Sneeuwwitje namelijk dansen met ijzeren schoenen die verhit worden/zijn, en gaat uiteindelijk dood door verbranding.
Oud 02-08-2012, 11:00
Verwijderd
De disney-versie van Assepoester wordt inderdaad niet in voeten gesneden. In de Grimm-versie worden er overigens tenen afgehakt, en is de prins daadwerkelijk zo stom om het te geloven. Hij rijdt met een van de stiefzusjes naar het kasteel om te trouwen, totdat 2 duiven zeggen dat het muiltje veel te klein is. Pas dan ziet hij het bloed eruit gutsen.
Oud 02-08-2012, 11:00
Verwijderd
Oh, in mijn sprookjesboek kon Sneeuwwitje het gewoon wel goed vinden met de dwergen, maar doet de boze stiefmoeder inderdaad wél drie pogingen tot moord.
Oud 02-08-2012, 11:02
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ariel gaat dood. De klokkenluider gaat dood. Verder valt het meeste volgens mij wel mee, al heb ik gehoord dat in de Disney-versie van assepoester er helemaal niet in voeten wordt gesneden...?
SPOILERRRRR
Oud 02-08-2012, 11:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
De disney-versie van Assepoester wordt inderdaad niet in voeten gesneden. In de Grimm-versie worden er overigens tenen afgehakt, en is de prins daadwerkelijk zo stom om het te geloven. Hij rijdt met een van de stiefzusjes naar het kasteel om te trouwen, totdat 2 duiven zeggen dat het muiltje veel te klein is. Pas dan ziet hij het bloed eruit gutsen.
Ah, wat macaber
Oud 02-08-2012, 11:03
Verwijderd
Ja, maar dat soort dingen verteld Disney je niet

Overigens is het wel een belachelijk domme prins. Dan wil je zo iemand toch niet meer
Oud 02-08-2012, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat deed mijn sprookjesboek wel inderdaad. Ene stiefzus hakt de tenen eraf zodat het muiltje past, prins denkt 'jottem' en neemt haar mee, duiven in een notenboom zeggen 'he kijk eens, bloed', prins keert om, tweede stiefzus snijdt haar hak eraf zodat het muiltje past, prins denkt 'joechei' en neemt haar mee, duiven in een notenboom zeggen 'nee sukkel, weer bloed', prins keert om en ziet dan Assepoester pas. Die notenboom is belangrijk, want tijdens de vorige reis van Assepoesters vader vroeg de ene stiefzus hem om edelstenen en de andere om goud, maar Assepoester vroeg hem om het eerste takje van de hazelaar dat aan zijn hoed blijft kleven, en dat takje plant ze en daar groeit die boom dus uit. Dat is het begin van het sprookje.

Hoe gaat de Disney versie dan? Want wat ik hierboven vertel, is 80% van het sprookje, dus dan blijft er zo weinig over?
Oud 02-08-2012, 11:04
Verwijderd
Originele sprookjes ik vind het sowieso APART dat de prins assepoes blijkbaar helemaal niet meer herkent? Haar gezicht was toch niet veranderd? Dus blijkbaar viel hij alleen op d'r mooie kapsel, jurk, en pata's
Oud 02-08-2012, 11:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
In de Disney film kwam hij niet eens zelf, dat luie wicht.
Oud 02-08-2012, 11:05
Verwijderd
Ik vond het vorige topic super inspirerend om te lezen
Oud 02-08-2012, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Originele sprookjes ik vind het sowieso APART dat de prins assepoes blijkbaar helemaal niet meer herkent? Haar gezicht was toch niet veranderd? Dus blijkbaar viel hij alleen op d'r mooie kapsel, jurk, en pata's
Ja, in het sprookje is het dus een gemaskerd bal.
Verwijderd
Uhm, ik moet heel eerlijk zijn dat ik Assepoester nog nooit helemaal heb gezien, maar is het niet zo dat ze maar 1 avond naar het bal gaat en niet 3? En bovendien dus dat er volgens mij niets wordt afgesneden. Oh, en dat de stiefmoeder het muiltje breekt volgens mij, en dat daardoor bijna alles in het water valt
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Godver, ik heb beloofd deze week een vriendin van mijn moeder/mijn oude leidinggevende te helpen met haar nieuwe winkel. Maar nu ik daar om 1 uur moet zijn, heb ik niet zoveel zin meer
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Uhm, ik moet heel eerlijk zijn dat ik Assepoester nog nooit helemaal heb gezien, maar is het niet zo dat ze maar 1 avond naar het bal gaat en niet 3? En bovendien dus dat er volgens mij niets wordt afgesneden. Oh, en dat de stiefmoeder het muiltje breekt volgens mij, en dat daardoor bijna alles in het water valt
Ja, maar zij heeft de anderen nog
Oud 02-08-2012, 11:08
Verwijderd
Ja klopt. Maar in de film is het geen gemaskerd bal, dus dat vind ik stom.
Oud 02-08-2012, 11:09
Verwijderd
Misschien heeft de disneyprins prosopagnosie.
Oud 02-08-2012, 11:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vind Assepoester sowieso lame. Alleen Lucifer is awesome.
Oud 02-08-2012, 11:10
Verwijderd

Ik kijk nu een stukje film. Holy shit, assepoester ziet er dom uit, de prins ook. Zij lijkt de helft van de tijd gewoon stoned ofzo
Oud 02-08-2012, 11:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ariel is ook veel toffer.
Oud 02-08-2012, 11:11
Verwijderd
Hmmz. Hij komt inderdaad niet zelf met het muiltje.
Oud 02-08-2012, 11:13
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Weet ik die vent met dat oogglas
Verwijderd
Maar wat gebeurt er dan in de film, als het hele eigenlijke verhaal eruit geschrapt is? ze gaat naar het bal, danst met de prins, verliest haar schoen, gaat weer naar huis, past de schoen als die langskomt, en trouwt? Ofzo?
Verwijderd
Zo, jezus he dat muiltje is echt 1/10 van die voet ook. Als je dan nog iets wil afsnijden is een teen niet genoeg ook
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ook in de disney-versie?
In de opera-versie gaat Ariel (rusalka) trouwens helemaal niet dood. Dat is juist het zielige, want ze wil zo graag net als een mens een onsterfelijke ziel die naar de hemel gaat. Maar omdat ze de prins niet wil ombrengen zodat ze terug kan keren naar een leven als onsterfelijke waternimf, moet ze een dwaallicht worden en mannen in hun graf lokken gedurende 100 jaren, en pas dan mag ze als ziel naar de hemel. En dan komt natuurlijk haar geliefde prins in het bos en moet ze hem dus alsnog zijn dood in lokken. Ze doet dus twee keer in een opera HEEL dom.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten