Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 01:01
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Nou, gezien Turk z'n stelligheid en latente hang naar Veroorzakertjes zie ik 'm wel écht donderpreken geven tijdens een kinderfeestje
Nee hoor. Ik wil mijn kinderen een gepaste liefde voor popcultuur bijbrengen. Maar ook een kritische blik.
Oud 02-08-2012, 01:03
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Tuurlijk zijn er in de wereld nog achtergestelde vrouwen en wat niet al, maar om anno 2012 nog een issue te maken van vrouwen in Nederland die hun ding niet kunnen doen door de stereotypering, daar word ik een beetje moe van.
Zolang vrouwen 's avonds niet in rokjes over straat kunnen, omdat ze er dan 'sletterig' uitzien en het dan hun 'eigen schuld' is dat ze verkracht worden, vind ik dat er nog heel wat te verbeteren valt.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
"Je vader gaat naar de tering, je moeder komt haar hol niet uit, je hoort later de stem van je vader diep in de nacht, mensen uit het zuiden zijn simpel van karakter en praten raar, en Hitler had het ook niet makkelijk"

"Monarchie is een betere bestuursvorm dan democratie, want met een democratisch gekozen leider die niet de rechtmatige troonopvolger is, komt er DROOGTE."
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik dus nooit kunnen, m'n laptop uitlenen
Mja, ik gebruik 'm praktisch nooit, een vriendin zat in hoge nood en dan help ik graag. Hij lag al een maand of 2 te verstoffen. Maar nu wil ik 'm natuurlijk net wel gebruiken
Carn
Carn is offline
Citaat:
popcultuur
"Kijk, dit waren de jaren 2000"
Oud 02-08-2012, 01:04
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Ik wil mijn kinderen een gepaste liefde voor popcultuur bijbrengen. Maar ook een kritische blik.
Over dat eerste gesproken; ik zag op Summer Darkness, na een burlesque-act (die best fraai was) een vader en zijn dochtertje van -ik schat- een jaar of 5. Hij zette haar op de 'catwalk' en ze dansten samen op Black No. 1 van TON, wat toen door de speakers galmde. Ze droeg een shirtje van Motorhead
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Verwijderd
Citaat:
Maar dat heb ik nog nooit een echte feminist horen zeggen. Alleen fictieve.
Ja nee je hebt een punt. Verkeerde woordkeuze van mijn kant. Misschien heb ik te weinig aansprekende voorbeelden gehad, en te veel vervelende interviews met miepen gelezen.

Citaat:
En wordt het niet zovaak herhaald OMDAT het normaal is? Al eeuwen en eeuwen en eeuwenlang?

Of wil je zeggen dat kinderen bewust 'gebrainwasht' worden. Kom nou. Je zoekt meer achter Disney en tekenfilms dan er is.

Tuurlijk zijn er in de wereld nog achtergestelde vrouwen en wat niet al, maar om anno 2012 nog een issue te maken van vrouwen in Nederland die hun ding niet kunnen doen door de stereotypering, daar word ik een beetje moe van.
Het is gewoon zo. En door mensen zoals jij blijft er ongelijkheid. Het is ook al eeuwenlang normaal dat er vrouwen worden uitgehuwelijkd en/of besneden, dat er homo's ter dood veroordeeld worden, ha ha ha. Dingen zijn normaal omdat je ze met zijn allen als norm beschouwd, die norm kun je veranderen. Er is niet zoiets als EEN WAARHEID over vrouwen en mannen, dat is wat ik je in mijn vorige post probeerde uit te leggen. De verschillen tussen vrouwen onderling, en ook die tussen mannen onderling, zijn veel groter dan die tussen mannen en vrouwen. Waarom is dat laatste onderscheid dan precies zo nodig en gerechtvaardigd (behalve bij dingen zoals sportwedstrijden, ik heb het niet over fysieke verschillen)?
Verwijderd
En daarna een beetje wauwelen over de tijd dat je nog geen internet had, of dat je niet kon bellen en internetten tegelijk en cassettebandjes opnemen enzo en dat het vet irritant was dat de DJ er dan doorheen praatte
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Zolang vrouwen 's avonds niet in rokjes over straat kunnen, omdat ze er dan 'sletterig' uitzien en het dan hun 'eigen schuld' is dat ze verkracht worden, vind ik dat er nog heel wat te verbeteren valt.
Voor zover ik weet is de algemene gedachte dat vrouwen sowieso niet verkracht mogen worden, en dat het geen uitlokking is van de vrouw als dat wel gebeurt. Zo worden verkrachtingszaken in dit land normaliter ook behandeld. Misschien dat er uitzonderingen zijn, maar dat is zeker niet aan de orde van de dag.
Verwijderd
Overigens zou ik mijn kind niet zozeer uitleggen wat er fout is aan Disney, maar het gewoon daarnaast ook Spirited Away en Adventure Time laten zien. En Portal laten spelen. Gewoon in aanraking brengen met goede dingen die geen overduidelijke 'jij kunt ook iets, jazeker, OOK AL BEN JE EEN MEISJE'-boodschap uitdragen, maar waar wel goeie mensen in zitten die toevallig meisjes zijn.
Oud 02-08-2012, 01:05
Turk February
Turk February is offline
Deze krotenkokers kende ik nog niet eens.
Verwijderd
Oh misschien had ik het filmpje even moeten kijken
Verwijderd
Hahahah WAT EEN GOED LIEDJE
Oud 02-08-2012, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Overigens zou ik mijn kind niet zozeer uitleggen wat er fout is aan Disney, maar het gewoon daarnaast ook Spirited Away en Adventure Time laten zien. En Portal laten spelen. Gewoon in aanraking brengen met goede dingen die geen overduidelijke 'jij kunt ook iets, jazeker, OOK AL BEN JE EEN MEISJE'-boodschap uitdragen, maar waar wel goeie mensen in zitten die toevallig meisjes zijn.
Verwijderd
Oh ja Quis, mocht er toch ooit een baby.sann komen dan wil ik graag dat jij ook peetmoeder wordt
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja nee je hebt een punt. Verkeerde woordkeuze van mijn kant. Misschien heb ik te weinig aansprekende voorbeelden gehad, en te veel vervelende interviews met miepen gelezen.
Of misschien moet je je definitie van feminisme uitbreiden.

(Dat staat een beetje passief agressief, maar zo is het niet bedoeld.)
Oud 02-08-2012, 01:07
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hahahah WAT EEN GOED LIEDJE
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat is al een stuk beter idd. Portal laten spelen zodat ze ook nog eens gamevaardig wordt en handig en probleemoplossend leert denken, en hell, misschien wordt ze later dan wel de nieuwe Cave Johnson!
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen zullen NOOIT in veilig in een kort rokje door een achterbuurt over straat kunnen. Dat is een utopie. We vinden het allemaal erg, het hoort niet, we kunnen er schande van spreken, maar de menselijke natuur gaat niet veranderen. Je houdt altijd klootzakken, engerds en randdebielen die zich daar niks van aantrekken. Dan kan je als feministische beweging hoog of laag springen, domme kerels gaan dan echt niet ineens het licht zien.

We kunnen beter besluiten wat beter op onszelf te passen OMDAT er debielen rondlopen, in plaats van te denken "nou en, ik mag dit, mannen moeten maar van me afblijven'.
Tuurlijk moeten ze dat, en UITERAARD is het niet je eigen schuld als je verkracht wordt, maarja, moeten we dan onszelf maar risico laten lopen omdat we daar toevallig recht op hebben?
Kromme wereld, maar zo werkt het imo.
Oud 02-08-2012, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik praat niet in de bios, en evenmin eet ik popcorn, noch zou ik mijn kind Jandrika noemen.

Maar ik zou wel achteraf kunnen zeggen: "Nou, Raflesia, wat vond je van die Ariël? Eigenlijk maar een dom wicht, dat ze zomaar haar zangtalent opgeeft voor een man die ze nog nooit gesproken heeft."
Voor mijn vorige post was ik nog iets aan het opstellen over geniepig dingen zeggen over luie prinsen en domme prinsessen. Opvoeden is manipuleren, toch?

We moeten tegelijkertijd kinderen krijgen, Turk, want anders is Z. al te oud en ze moeten wel speelvrienden die op dezelfde manier zijn geïndoctrineerd.
Oud 02-08-2012, 01:08
Verwijderd
Het is zeker vijf dagen geleden dat een liedje me zo vervulde van plezier
Oud 02-08-2012, 01:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb het hele filmpje afgekeken wat een heerlijke paupertjes.
Verwijderd
Citaat:
Voor mijn vorige post was ik nog iets aan het opstellen over geniepig dingen zeggen over luie prinsen en domme prinsessen. Opvoeden is manipuleren, toch?
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon zo. En door mensen zoals jij blijft er ongelijkheid.
Ik zal me er vannacht om in slaap huilen.

Overigens vind ik al die dingen je noemt uiteraard erg en niet kunnen, maar dan heb je het over wereldwijd. Ik hou het kleiner in mijn posts, heb het over Nederland, en dan in het bijzonder over genderrollen bij kinderen. Verder pretendeer ik er niet meer verstand van te hebben.
Oud 02-08-2012, 01:10
Verwijderd
En nog een keer
Verwijderd
Die chick staat ook niet in een supercoole kooi maar in een veredelde hondenbench
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En nog een keer
Vooral die mooiboys die dat stukje zo slecht playbacken he en dan vooral die gast links, met zijn handgebaartjes bij O O O.
Oud 02-08-2012, 01:11
Carn
Carn is offline
Je ziet me ownen door je straat met mn vespa en n sma

Alhoewel dit nog niet eens zo'n slecht nummer is. Behalve dat het ontzettend debiel is, natuurlijk.
Verwijderd

Lekker, hoor.
Verwijderd
Hoe kom je hieraan Carn?
Oud 02-08-2012, 01:12
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Vrouwen zullen NOOIT in veilig in een kort rokje door een achterbuurt over straat kunnen. Dat is een utopie. We vinden het allemaal erg, het hoort niet, we kunnen er schande van spreken, maar de menselijke natuur gaat niet veranderen. Je houdt altijd klootzakken, engerds en randdebielen die zich daar niks van aantrekken. Dan kan je als feministische beweging hoog of laag springen, domme kerels gaan dan echt niet ineens het licht zien.
Natuurlijk zullen er altijd psychopaten zijn, maar ik denk dat je onderschat hoe licht er over zaken als verkrachting gedacht wordt. Zie dit: http://programma.vpro.nl/dorst/items...t-Roos-2.html; een column waarin een meisje beschrijft hoe ze verkracht wordt, zonder dat blijkbaar een big deal te vinden.
Oud 02-08-2012, 01:13
Verwijderd
Citaat:
"Je vader gaat naar de tering, je moeder komt haar hol niet uit, je hoort later de stem van je vader diep in de nacht, mensen uit het zuiden zijn simpel van karakter en praten raar, en Hitler had het ook niet makkelijk"

Ja, dat bedoelde ik met mn laatste zin.
Citaat:
Dit.

Citaat:
En dit.

Citaat:
Oh ja Quis, mocht er toch ooit een baby.sann komen dan wil ik graag dat jij ook peetmoeder wordt

Citaat:
Of misschien moet je je definitie van feminisme uitbreiden.

(Dat staat een beetje passief agressief, maar zo is het niet bedoeld.)
Nou, vooral niet doodmoe op een van mn stokpaardjes gaan zitten, dan maak ik schrijf- en redeneerfouten. Dat er meerdere vormen en definites van feminisme zijn is me bekend, waar ik me wel en niet in kan vinden weet ik niet precies. Ik ben wat meer geintresseerd in gender en holebi-dingen dan in glazen plafonds en dergelijke. Of nou, in dat eerste ben ik meer op wetenschappelijke voet geïnteresseerd, op dat laatste meer omdat het me persoonlijk wel goed zou uitkomen als er eens betere vaderschapsverloven zouden komen, etc, maar daar lees ik dus niks/weinig over.

Citaat:

We moeten tegelijkertijd kinderen krijgen, Turk, want anders is Z. al te oud en ze moeten wel speelvrienden die op dezelfde manier zijn geïndoctrineerd.
Ik meld me!
Oud 02-08-2012, 01:14
Carn
Carn is offline
Ah, ze hebben ook een ballad.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Voor zover ik weet is de algemene gedachte dat vrouwen sowieso niet verkracht mogen worden, en dat het geen uitlokking is van de vrouw als dat wel gebeurt. Zo worden verkrachtingszaken in dit land normaliter ook behandeld. Misschien dat er uitzonderingen zijn, maar dat is zeker niet aan de orde van de dag.
Het gaat niet zozeer om de wet, maar hoe andere mensen denken.
Als een vrouw zich op een bepaalde, vrij blote, manier kleed wordt er over haar gepraat. Als een vrouw besluit met een hele shitload aan mannen seks te hebben, wordt er over haar gepraat. (Als een man een boel wijven neukt, dan is er niks aan de hand. Dat hoort zo.)

Bepaalde mannen hebben dan gauwer het idee dat zo'n vrouw makkelijk is en geven haar de schuld dat ze er te sexy uitziet en dat 'ie nu ineens opgewonden is en dat ze wel moet. Ookal zegt ze nee.
Als die vrouw dat dan doet tegen haar zin, dan zal ze eerder beschaamd zijn om er wat van te zeggen want, tsja, ze heeft het zelf 'uitgelokt'. Andere vrouwen beamen dat ook, want 'ze is een slet, dus ze zal het stiekem wel gewild hebben'.

Ik zie iig van Amerikaanse vrouwen veel van zulk soort posts langskomen. Daarom zijn er ook zogenaamde 'slutwalks'. Het maakt niet uit hoe je je kleed, of met hoeveel mensen je seks hebt gehad, nee is nee en er is geen excuus voor verkrachting.

[/feministrant]
Verwijderd
Hahahahahahahaha Ik hoop dat ik nooit mijn talent verlies om keihard en heel lang in m'n eentje te lachen. <3
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hoe kom je hieraan Carn?
Tettercore postte het op onzin. Tori is een klassieker van een tijdje terug.
Oud 02-08-2012, 01:15
Verwijderd
HAHAHAHA het is geen hondenbench het is zo'n kar waarop bij de Albert Heijn spullen vanuit de vrachtwagen de winkel ingereden worden hahahaahah
Oud 02-08-2012, 01:15
Turk February
Turk February is offline
Ik moet hier zo om lachen:

Citaat:
Hey, ik ben op zoek naar een film die ik me vaag herinner; het was een Nederlandse film, waar ik me eigenlijk nog maar 1 deel van kan herinneren. er word een volgens mij een videoband vertrapt door een paard, en dan zegt een man op een heel gekke manier: ''zo. nu heeft niemand er meer wat aan.*hijgende lach*.''

ja het klinkt misschien vreemd maar ik moet het nog eens zien. dus als jullie me kunnen helpen, graag.
Oud 02-08-2012, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Het was in Nederland tot 1991 nog legaal om je vrouw te verkrachten. Mannen verkrachten mocht ook nog, want verkrachting was niet genderneutraal gedefinieerd.

Ik denk, ik zeg maar even.

Het is tegenwoordig hip om een beetje denigrerend te doen over feminisme, maar het is echt niet zo lang geleden allemaal.
Oud 02-08-2012, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Ik zal me er vannacht om in slaap huilen.

Overigens vind ik al die dingen je noemt uiteraard erg en niet kunnen, maar dan heb je het over wereldwijd. Ik hou het kleiner in mijn posts, heb het over Nederland, en dan in het bijzonder over genderrollen bij kinderen. Verder pretendeer ik er niet meer verstand van te hebben.
Nou, ik houd al op hoor. Ook in Nederland spelen genderrollen bij kidneren een rol, punt.
Oud 02-08-2012, 01:17
Carn
Carn is offline
Overigens blijft dit toch een van mijn favorieten. Mn collega is nog met hem op de foto geweest op Sziget

Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk zullen er altijd psychopaten zijn, maar ik denk dat je onderschat hoe licht er over zaken als verkrachting gedacht wordt. Zie dit: http://programma.vpro.nl/dorst/items...t-Roos-2.html; een column waarin een meisje beschrijft hoe ze verkracht wordt, zonder dat blijkbaar een big deal te vinden.
Nee hoor, dat onderschat ik zeker niet. Heb toevallig op Viva nog een topic gelezen van een verkracht meisje waarvan vrouwen (!) vonden dat 'het wel een beetje haar eigen schuld was'. Ook zijzelf ging dat op een gegeven moment geloven. Omdat ze met hem meegegaan was.

Uiteraard is het niet iemands eigen schuld, maar je kan wel het risico verkleinen. Maar dat mag je volgens sommige vrouwen ook niet zeggen, omdat je ALLES zou moeten kunnen doen zonder gevaar te lopen. Tja, in een perfecte wereld kan dat, maar daar leven we niet in.
Verwijderd
*Ook even wat deponeert* In Amerika is een verkrachtingszaak afgewezen omdat de vrouw zo'n strakke spijkerbroek droeg dat ze 'm wel zelf uitgedaan moest hebben.
Verwijderd
Citaat:
Hij vraagt of ik M wil. Ik weet niet wat het is. MDMA: XTC zonder speed. Alleen maar happy, ok. Ik vertel dat ik nog nooit drugs heb gebruikt, maar vannacht alles doe.

Dit zegt toch genoeg over dat meisje zélf? Niet zozeer iets over hoe men in het algemeen over verkrachting denkt. Dit is gewoon een dom schaap zoals zovelen, nul verantwoordelijkheidsgevoel.
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
[filmpje] Ah, ze hebben ook een ballad.
Die gebaartjes bij 'ik had dingen voor ogen zelfs als ik sliep.'
Oud 02-08-2012, 01:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Je baseert je mening daarover op 1 mogelijk fictieve column?
Oud 02-08-2012, 01:18
Verwijderd
Citaat:
ik moet hier zo om lachen:
Oud 02-08-2012, 01:19
Verwijderd
Citaat:
Ik meld me!
Uitstekend! Nu moeten we nog allemaal in dezelfde woongemeenschap gaan wonen.
Oud 02-08-2012, 01:19
Verwijderd
Citaat:
Overigens blijft dit toch een van mijn favorieten. Mn collega is nog met hem op de foto geweest op Sziget

[filmpje]
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten