Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2012, 00:38
Verwijderd
Citaat:
Welke schadelijke effecten dan?
Dat mensen niet zichzelf kunnen zijn, dat je tegen verwachtingen (van jezelf of van anderen/de maatschappij) aanloopt waar je niet aan kunt voldoen, dat je als vrouw minder geld krijgt voor hetzelfde werk als een man, dat het raar is als je man of vrouw bepaalde ''afwijkende'' voorkeuren hebt, dat transgenders buiten de boot vallen, dat noch-man-noch-vrouw-mensen nog meer buiten de boot vallen, dat de maatschappij inefficiënt is ingericht omdat niet gebruik wordt gemaakt van de kwaliteiten van mensen omdat er een te grote hokjesgeest heerst, dat er mannen- en vrouwenberoepen zijn in sectoren waar dat nergens op slaat, dat vrouwen worden gezien als poppetjes, dat machtige, succesvolle vrouwen worden afgeschilderd als ''mannelijk'', dat wetgeving discriminatoir is, dat ongeschreven regels discriminatoir zijn. Concreter kan ik nu niet worden, het is laat.
Je kunt het met me eens zijn of niet, maar dat stereotypering in wat voor een zin dan ook, een te vermijden iets is, is mondiaal gezien wel algemeen geaccepteerd.
Advertentie
Oud 02-08-2012, 00:39
Verwijderd
Ik ga nu waarschijnlijk keihard GELAWYERED worden. :')
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ach, niet zo zeuren, hoor. Mensen die van Tolkien en Jackson houden zouden juist blij moeten zijn dat ze meer krijgen, en mensen die er niet van houden gaan die films toch niet zien.

De enigen die eronder lijden zijn de recensenten.
werkverschaffing, kan men weer toch een extra stukje gaan pennen, en mooie retrospectieve analyses schrijven
Verwijderd
Citaat:
Het gaat er dan ook niet om of een individueel meisje alsnog naar LEGO taalt (dat deed ik ook), maar om de collectieve hersenspoeling die het met zich meebrengt. Niet iedereen heeft ouders die een beetje tegenwicht kunnen bieden tegen het heersende stereotype beeld en daardoor kan zo'n collectie speelgoed (en vooral het gebrek aan ander soort speelgoed in sommige huizen, of het feit dat in kleuterklasjes de meisjes standaard in de poppenhoek worden gezet en dat een pop uit de handjes van een jongen getrokken wordt) zeker een rol spelen. Kinderen hebben in eerste instantie /care, maar ontwikkelen al heel snel voorkeuren en ideeen over zichzelf en over de wereld, die absoluut beinvloed zijn door nurture, en dus ook door speelgoed en kleding en de voorbeelden die tekenfilms uitdragen.
In fact, het leid hier te ver, maar je zou zelf kunnen betogen dat overheden die dit soort toestanden niet proberen in te dammen, het VN-vrouwenrechtenverdrag schenden omdat daarin staat dat stereotypen in de samenleving moeten worden uitgeband.
Ja, ik ben het volledig met je eens, hoor. Ik denk alleen dat je ook kunt doorslaan in de andere kant. Dus eigenlijk vind ik dat de beste houding /care is, maar wel bewuste /care, van het soort dat je pas ontwikkelt na het doorlopen van de volledige cirkel. En ik vind ook dat iedereen 'm zou moeten hebben, dus dan zouden die stereotypen ook niet bestaan.
Oud 02-08-2012, 00:40
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar zoals ik zei, het gros van de kinderen valt denk ik zonder problemen in de genderrol, en ik zie niet wat daar mis mee is. Meisjes zíjn nu eenmaal zorgender over het algemeen, en jongens zíjn technischer en wat niet al. Waarom daar altijd zo tegen geageerd wordt begrijp ik niet helemaal.
Dat meisjes en jongens dat doen is op zich prima, maar ik stoor me wel aan de mate waarin de popcultuur die dingen opdringt. Ik bedoel, mijn dochter gaat geen prinsessenfilms kijken zonder dat ik daarbij ga uitleggen wat er allemaal mis mee is.
Oud 02-08-2012, 00:41
Turk February
Turk February is offline
Ik hoor trouwens net dat het derde deel van de Hobbittrilogie in drie delen uitgebracht gaat worden.
Oud 02-08-2012, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel, mijn dochter gaat geen prinsessenfilms kijken zonder dat ik daarbij ga uitleggen wat er allemaal mis mee is.
Ik zie het precies voor me.
Oud 02-08-2012, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Dat meisjes en jongens dat doen is op zich prima, maar ik stoor me wel aan de mate waarin de popcultuur die dingen opdringt. Ik bedoel, mijn dochter gaat geen prinsessenfilms kijken zonder dat ik daarbij ga uitleggen wat er allemaal mis mee is.
Ik ga mijn kinderen op jonge leeftijd echt nog niet dat soort gedachten opdringen. Ze mogen spelen waar ze mee willen spelen en (tot op zekere hoogte) dragen wat ze willen dragen.
Om daar verder in te gaan vind ik overdreven.

Je hebt van die ouders die hun kinderen bewust 'genderneutraal' opvoeden, las zelfs ooit iets over ouders die hun kind niet wilden vertellen of het een jongen of meisje was? Zoiets in ieder geval

Dan denk ik, je kan ook doorslaan. Wat heeft zo'n kind daar nou later ECHT aan. Alleen een identiteitscrisis en minder aansluiting bij leeftijdsgenootjes, kan ik me zo voorstellen.
Oud 02-08-2012, 00:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik hoor trouwens net dat het derde deel van de Hobbittrilogie in drie delen uitgebracht gaat worden.
Ik las ook geruchten over gastrollen van Kristen Stewart en Robert Patterson als glitterende Dark Forest elven
Oud 02-08-2012, 00:44
Verwijderd
Ik zou dat ook niet zo actief uitdragen, denk ik.
Oud 02-08-2012, 00:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ga mijn kinderen op jonge leeftijd echt nog niet dat soort gedachten opdringen.
Maar Disney mag ze wel gedachten opdringen?

Citaat:
Ze mogen spelen waar ze mee willen spelen en (tot op zekere hoogte) dragen wat ze willen dragen.
Oh, van mij ook. Maar wel met de daarbij horende uitleg.
Oud 02-08-2012, 00:47
Turk February
Turk February is offline
Trouwens wel raar dat die Hobbit dan in drie delen móet, omdat het verhaal te groot zou zijn voor één, terwijl de LOTRs wel allemaal één film kregen. Maar goed, daar gingen de fans ook weer zeuren dat ie er twee regels tekst uit had weggelaten, dus het is denk ik best een verstandige beslissing.
Oud 02-08-2012, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Over het algemeen genomen zitten genderrollen wel ongeveer zo in elkaar, je hebt alleen mensen die daar tegen ageren, dat is wat anders.

Ik vind zelf dat er (hier in Nederland dan in ieder geval) genoeg ruimte is voor meisjes die wat meer jongensachtig zijn. Misschien in wat mindere mate voor jongens die meisjesachtig zijn, maar als je kijkt naar hoe 'vervrouwelijkt' de vaders van nu zijn, steeds meer met de kinderen doen, opvoedingsrol op zich nemen, koken, noem allemaal maar op, denk ik dat dat ten opzichte van vroeger ook nog wel meevalt.

Maar, om eerlijk te zijn, heel dat gendergedoe en stereotypering zit ook totaal niet in mijn /care- of interessegebied, dus waarschijnlijk kan ik er dus ook niet al teveel zinnigs over zeggen. Behalve dan dat ik het overdreven vind om er een al te groot issue van maken. Behalve dan bij de echte excessen, zoals jongetjes die graag een pop willen en die echt niet krijgen, enz enz.

Maar zoals ik zei, het gros van de kinderen valt denk ik zonder problemen in de genderrol, en ik zie niet wat daar mis mee is. Meisjes zíjn nu eenmaal zorgender over het algemeen, en jongens zíjn technischer en wat niet al. Waarom daar altijd zo tegen geageerd wordt begrijp ik niet helemaal.
Ik denk ook dat het in Nederland, vergeleken met veel andere landen dan, nog wel meevalt, maar dat betekend niet dat het goed is om een tegenbeweging van vrolijk unixeksspeelgoed te hebben als er een beweging van enkel-roze-poppetig-speelgoed is.
Dat meisjes nu eenmaal zorgen en mannen nu eenmaal technisch zijn, is een stereotype dat net zo vaak wordt bewezen als wordt ontkracht. Men is er nog lang niet over uit wat bij mannen en vrouwen (en alles daar tussenin) nu biologisch is, en wat door opvoeding (inclusief tijdsgeest, maatschappij, etc) gestalte krijgt. Omgang met indelingen in vrouwen en mannen dingen en taken zijn bijvoorbeeld niet universeel naar tijd en plaats. Wij in het westen VINDEN dat vrouwen nu eenmaal zorgzaam zijn en mannen goed kaarten kunnen lezen, maar dat onderscheid is zo gekneed, en niet zo omdat je zorgzaam bent als je een kut hebt. Er is bijvoorbeeld een stam in Afrika waar de mannen super lief met hun kinderen tutten en rond het dorp scharrelen, en de vrouwen hun kinderen links laten liggen, gaan jagen en zelfs agressief gedrag jegens man en kinderen vertonen.
Verder zal ik je niet meer vermoeien, het lijkt me er niet het juiste tijdstip voor.

Citaat:
Ja, ik ben het volledig met je eens, hoor. Ik denk alleen dat je ook kunt doorslaan in de andere kant. Dus eigenlijk vind ik dat de beste houding /care is, maar wel bewuste /care, van het soort dat je pas ontwikkelt na het doorlopen van de volledige cirkel. En ik vind ook dat iedereen 'm zou moeten hebben, dus dan zouden die stereotypen ook niet bestaan.
Helemaal mee eens. Mijn kinderen mogen alles hebben, van make-up tot zwaarden, maar dan wel ook van alles iets en niet alles in 'e'en categorie. En niks is zo erg als doorslaan en/of principieel doen om het principeel doen, dat weet ik. In zoverre kan ik me ook totaal niet identificeren met de ''echte'' feministes, bijvoorbeeld.

Citaat:
Sesamstraat doet wonderen, wat dat betreft.
Oud 02-08-2012, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig ben jij daar, die het zevenjarige kotertje haarfijn uitlegt wat er allemaal mis is met de wereld zoals geschetst door Disney

Citaat:
Oh, van mij ook. Maar wel met de daarbij horende uitleg.
Standaard tijdens of na de aftiteling of ga je het pas aanzwengelen als je merkt dat kindlief verzuipt in patronen?
Oud 02-08-2012, 00:49
Verwijderd
Citaat:
Gedachten zoals?

Als ik voor mezelf spreek, dan had ik echt geen diepere gedachten bij Disneyprinsessen hoor. Gewoon, dat ze leuk en mooi waren en mooi konden zingen.

Maar Trimm heeft misschien wel een punt dat het 20 jaar geleden allemaal wat onschuldiger was dan nu, en dat het nu allemaal wat hardnekkiger is wat betreft make-upjes en uiterlijkheden en alles. Ik weet dat niet, want ik zit niet in die leeftijdsgroep.
Oud 02-08-2012, 00:50
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
In zoverre kan ik me ook totaal niet identificeren met de ''echte'' feministes, bijvoorbeeld.
Met "echte" feministes bedoel je dan de feministes die je op televisie ziet?
Verwijderd
Ik kan niet slapen En ipv in bed blijven liggen kan ik nu forumen en jullie dat vertellen
Carn
Carn is offline
Citaat:
Trouwens wel raar dat die Hobbit dan in drie delen móet, omdat het verhaal te groot zou zijn voor één, terwijl de LOTRs wel allemaal één film kregen. Maar goed, daar gingen de fans ook weer zeuren dat ie er twee regels tekst uit had weggelaten, dus het is denk ik best een verstandige beslissing.
The Hobbit was al als een tweeluik aangekondigd, dus het is niet dat ze van 1 naar 3 gaan ofzo. En Lord of the Rings is gewoon 1 verhaal hè; maar door bindingstechnieken kreeg men het toentertijd niet voor elkaar om het als een boek op de markt te zetten.

Citaat:
The Lord of the Rings is often wrongly called a trilogy, because the publisher split the book into three parts because of the book's size. Tolkien himself had sub-divided the The Lord of the Rings into six parts, called Book I-VI, according to the plot. Tolkien never liked it being published in three parts or called a trilogy.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mag ik heel even storen met een vraag die hier totaaaaaal niks mee te maken heeft?

Als je in een brief wil zetten dat je je CV bij hebt gevoegd, moet dit dan nog voor de aanhef? En dan zo:

Bijlage: CV

Geachte jdghkjdhjkv,

?
Oud 02-08-2012, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Mag ik heel even storen met een vraag die hier totaaaaaal niks mee te maken heeft?

Als je in een brief wil zetten dat je je CV bij hebt gevoegd, moet dit dan nog voor de aanhef? En dan zo:

Bijlage: CV

Geachte jdghkjdhjkv,

?
Nee onderaan.
Oud 02-08-2012, 00:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee onderaan.
Na je naam?

Oei, had ik dat bijna fout gedaan!
Oud 02-08-2012, 00:52
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Gedachten zoals?
Het belangrijkste in je leven is je te laten nemen door een man die je kan verzorgen, zodat je zelf niks hoeft te doen.

Citaat:
Als ik voor mezelf spreek, dan had ik echt geen diepere gedachten bij Disneyprinsessen hoor. Gewoon, dat ze leuk en mooi waren en mooi konden zingen.
Nee, natuurlijk heb je dat soort gedachten niet bewust. Zo werkt hegemonie: een bepaald wereldbeeld wordt zo vaak herhaald dat het als normaal wordt gezien.
Oud 02-08-2012, 00:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Uice, je gaat toch niet een kind van 6 constant in de bios lopen bijpraten:? Dan krijg je taferelen als: "Dat wat je nu ziet, hoort normaal niet hoor, Jandrika! Jij hoeft niet in een toren te zitten te wachten op een prins, want in de hedendaagse westerse maatschappij mag je gewoon zelf iemand uitzoeken, en je hebt ook geen boze stiefmoeder die je giftige appels geeft. Alle appels die je stiefmoeder je meegeeft zijn GEZOND en moet je opeten op school! Nee, de schoolmelk is ook geen vergif, schat. Ho wacht, ik doe nu even je oren dicht, want dit liedje is racistisch en ik wil niet dat je donkere mensen later gaat betichten van diefstal. Negers zijn heel aardig. En ...Nee schat, de popcorn is op."
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Of zal ik er een mooi zinnetje van brouwen? Zoals "U kunt mijn CV vinden als bijlage" ofzo.
Verwijderd
Citaat:
Ik ga mijn kinderen op jonge leeftijd echt nog niet dat soort gedachten opdringen. Ze mogen spelen waar ze mee willen spelen en (tot op zekere hoogte) dragen wat ze willen dragen.
Om daar verder in te gaan vind ik overdreven.

Je hebt van die ouders die hun kinderen bewust 'genderneutraal' opvoeden, las zelfs ooit iets over ouders die hun kind niet wilden vertellen of het een jongen of meisje was? Zoiets in ieder geval

Dan denk ik, je kan ook doorslaan. Wat heeft zo'n kind daar nou later ECHT aan. Alleen een identiteitscrisis en minder aansluiting bij leeftijdsgenootjes, kan ik me zo voorstellen.
Oei, dat laatste is wel heel erg. Dat lijkt me alleen nodig als het om een hermafrodiet gaat (en zelfs dan....).
Maar huh, sinds wanneer is progressief opvoeden gedachten opdringen? Je legt je kind op een bepaalde leeftijd toch ook uit dat buurman henk van buurman jos houdt en dat t spleetoogje aan de overkant in china geboren is, maar nu hier een fijne familie heeft? Dan kan je toch ook wel praten over het feit dat niet alle jongens ''jongensdingen'' willen doen en vice versa, en op latere leeftijd dat ''jongensdingen'' eigenlijk een gek, niet kloppend woord is?
Ik zou mijn dochter echt niet verbieden met carnaval een roze prinses, te zijn of met make-up te spelen (evenmin mijn zoon), maar ik zou haar ook uitleggen dat haar jongere zusje als Peter Pan gaat, en dat dat ook goed is.
Oud 02-08-2012, 00:54
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Gelukkig ben jij daar, die het zevenjarige kotertje haarfijn uitlegt wat er allemaal mis is met de wereld zoals geschetst door Disney
Ja.

Citaat:
Standaard tijdens of na de aftiteling of ga je het pas aanzwengelen als je merkt dat kindlief verzuipt in patronen?
Standaard.
Oud 02-08-2012, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Na je naam?

Oei, had ik dat bijna fout gedaan!
Jep, helemaal onderaan! Dus na afsluiting en naam.
Oud 02-08-2012, 00:55
Verwijderd
Ik vond de meeste Disneyfilms erg saai en met name de prinsessen heel nietszeggend. Maar nu ik erbij stilsta, ik ben de eerste jaren van m'n leven ook geïndoctrineerd met Sovjet-propaganda, waarin juist sterk de nadruk werd gelegd op zekere gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. Dat je als vrouw ook gewoon wetenschapper kon worden, enzo. Dat zal wellicht schelen.
Verwijderd
Citaat:
Of zal ik er een mooi zinnetje van brouwen? Zoals "U kunt mijn CV vinden als bijlage" ofzo.
Nein. Gewoon:

Bijlage: Curriculum Vitae
Verwijderd
Citaat:
Met "echte" feministes bedoel je dan de feministes die je op televisie ziet?
Ik weet niet precies wat ik bedoel. Ik weet wel dat ik allergisch word van de ''de mannen behandelen ons al eeuwenlang slecht, het is oorlog tot we aan de mach zijn!"-uitspraken.
Oud 02-08-2012, 00:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Allebei.
Verwijderd
Volgens mij kan je ook op veel minder irritante manieren je doel bereiken
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Uice, je gaat toch niet een kind van 6 constant in de bios lopen bijpraten:? Dan krijg je taferelen als: "Dat wat je nu ziet, hoort normaal niet hoor, Jandrika! Jij hoeft niet in een toren te zitten te wachten op een prins, want in de hedendaagse westerse maatschappij mag je gewoon zelf iemand uitzoeken, en je hebt ook geen boze stiefmoeder die je giftige appels geeft. Alle appels die je stiefmoeder je meegeeft zijn GEZOND en moet je opeten op school! Nee, de schoolmelk is ook geen vergif, schat. Ho wacht, ik doe nu even je oren dicht, want dit liedje is racistisch en ik wil niet dat je donkere mensen later gaat betichten van diefstal. Negers zijn heel aardig. En ...Nee schat, de popcorn is op."
Nee, ik praat niet in de bios, en evenmin eet ik popcorn, noch zou ik mijn kind Jandrika noemen.

Maar ik zou wel achteraf kunnen zeggen: "Nou, Raflesia, wat vond je van die Ariël? Eigenlijk maar een dom wicht, dat ze zomaar haar zangtalent opgeeft voor een man die ze nog nooit gesproken heeft."
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik weet niet precies wat ik bedoel. Ik weet wel dat ik allergisch wordt van de ''de mannen behandelen ons al eeuwenlang slecht, het is oorlog tot we aan de mach zijn!"-uitspraken.
mach 1? mach 2? Da's wel snel hoor.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het is toch ook niet zo dat je je kind na elke film zo toespreekt, stelletje dommies. Gewoon dat je je kind van kleins af aan meegeeft dat vrouwen geen prinsesjes hoeven te zijn enzo.
Oud 02-08-2012, 00:57
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik weet niet precies wat ik bedoel. Ik weet wel dat ik allergisch wordt van de ''de mannen behandelen ons al eeuwenlang slecht, het is oorlog tot we aan de mach zijn!"-uitspraken.
Maar dat heb ik nog nooit een echte feminist horen zeggen. Alleen fictieve.
Verwijderd
Citaat:
mach 1? mach 2? Da's wel snel hoor.
Ik scheer me met Mach 3
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nein. Gewoon:

Bijlage: Curriculum Vitae
Oké, dank je

Dan PM ik mijn brief even naar Martin de Solliciteerman en dan kan ik ondertussen de adressen even opzoeken goed bezig jongens!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee, ik praat niet in de bios, en evenmin eet ik popcorn, noch zou ik mijn kind Jandrika noemen.

Maar ik zou wel achteraf kunnen zeggen: "Nou, Raflesia, wat vond je van die Ariël? Eigenlijk maar een dom wicht, dat ze zomaar haar zangtalent opgeeft voor een man die ze nog nooit gezien heeft."
"En haar kut rook vast naar vis"
Oud 02-08-2012, 00:58
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Maar ik zou wel achteraf kunnen zeggen: "Nou, Raflesia, wat vond je van die Ariël? Eigenlijk maar een dom wicht, dat ze zomaar haar zangtalent opgeeft voor een man die ze nog nooit gezien heeft."
Raflesia

En dan zegt ze: maar wat heb je aan zangtalent als je de hele dag onder water zit, papa?
Verwijderd
Citaat:
Het belangrijkste in je leven is je te laten nemen door een man die je kan verzorgen, zodat je zelf niks hoeft te doen.

Nee, natuurlijk heb je dat soort gedachten niet bewust. Zo werkt hegemonie: een bepaald wereldbeeld wordt zo vaak herhaald dat het als normaal wordt gezien.
Wil je zeggen dat kinderen bewust 'gebrainwasht' worden. Kom nou. Je zoekt meer achter Disney en tekenfilms dan er is.

Tuurlijk zijn er in de wereld nog achtergestelde vrouwen en wat niet al, maar om anno 2012 nog een issue te maken van vrouwen in Nederland die hun ding niet kunnen doen door de stereotypering, daar word ik een beetje moe van.
Verwijderd
Citaat:
Het is toch ook niet zo dat je je kind na elke film zo toespreekt, stelletje dommies. Gewoon dat je je kind van kleins af aan meegeeft dat vrouwen geen prinsesjes hoeven te zijn enzo.
Nou, gezien Turk z'n stelligheid en latente hang naar Veroorzakertjes zie ik 'm wel écht donderpreken geven tijdens een kinderfeestje
Verwijderd
Citaat:
nee, ik praat niet in de bios, en evenmin eet ik popcorn, noch zou ik mijn kind jandrika noemen.

Maar ik zou wel achteraf kunnen zeggen: "nou, raflesia, wat vond je van die ariël? Eigenlijk maar een dom wicht, dat ze zomaar haar zangtalent opgeeft voor een man die ze nog nooit gesproken heeft."
<3

Citaat:
"en haar kut rook vast naar vis"

Citaat:
oké, dank je

dan pm ik mijn brief even naar martin de solliciteerman en dan kan ik ondertussen de adressen even opzoeken goed bezig jongens!
Oud 02-08-2012, 00:59
Verwijderd
Ik baal heel erg dat ik mijn laptop heb uitgeleend en nu niet in bed kan forumen /firstworldproblem.
Verwijderd
Citaat:
Ik vond de meeste Disneyfilms erg saai en met name de prinsessen heel nietszeggend. Maar nu ik erbij stilsta, ik ben de eerste jaren van m'n leven ook geïndoctrineerd met Sovjet-propaganda, waarin juist sterk de nadruk werd gelegd op zekere gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen. Dat je als vrouw ook gewoon wetenschapper kon worden, enzo. Dat zal wellicht schelen.
Ik kan me geen enkele prinsessenfilm goed herinneren. Volgens mij keek ik die alleen sporadisch bij vriendinnetjes, thuis wilde ik winnie the pooh en de lion king en The Aristocats. Oh fuck, ik besef nu pas dat ook die laatste twee heel stereotyp zijn, op hun manier.

Laatst gewijzigd op 02-08-2012 om 01:06.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik weet niet precies wat ik bedoel. Ik weet wel dat ik allergisch word van de ''de mannen behandelen ons al eeuwenlang slecht, het is oorlog tot we aan de mach zijn!"-uitspraken.
Dat zijn dus vrouwen die het voor alle andere feministen verpesten.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik baal heel erg dat ik mijn laptop heb uitgeleend en nu niet in bed kan forumen /firstworldproblem.
Dat is precies wat ik nu aan het doen ben
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Raflesia

En dan zegt ze: maar wat heb je aan zangtalent als je de hele dag onder water zit, papa?
Dan zeg ik: hou je bek, mokkel, het is maar een film.
Oud 02-08-2012, 01:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
lion king
"Je vader gaat naar de tering, je moeder komt haar hol niet uit, je hoort later de stem van je vader diep in de nacht, mensen uit het zuiden zijn simpel van karakter en praten raar, en Hitler had het ook niet makkelijk"

Oud 02-08-2012, 01:00
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik dus nooit kunnen, m'n laptop uitlenen
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten