| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
veel plezier!!Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
Ik vind het echt walgelijk hoe al het speelgoed voor meisjes roze moet zijn en dat alles draait om een mooi prinsesje zijn. Bahbahbah.
|
|
||
|
Citaat:
Maar ik ben echt HET prototype rose prinsesje, toen ik autootjes kreeg van mama ging ik kleertjes voor ze maken en ze in bed stoppen dus ik vind rose allemaal dikke prima |
||
|
|
|||
|
Citaat:
Er staan echt wat (imo) schokkende voorbeelden op die site. edit: Citaat:
Als je een andere kleur wilt moet je bij de jongensafdeling zijn.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Vrienden van me hebben een kind en de vader heeft z'n haar lang laten groeien met de expliciete bedoeling zijn dochter afwijkende ideeën over gender te geven.
De moeder heeft kort haar. Het effect is nog onbekend, maar tot zo ver laat de dochter meer interesse zien in het tekenen van monsters dan in roze.Maar ik denk eigenlijk dat kinderen sowieso /care hebben. Achteraf gezien vind ik het fout dat het 'meisjesgedeelte' van de speelgoedgidsen die ik vroeger trouw doorspitte vooral poppen en kaptafels bevatte, terwijl het 'jongensgedeelte' gave shit met piraten, bouwpakketten en microscopen had. Maar daarom wilde ik niet minder graag een microscoop en ik vond LEGO er ook niet minder leuk om. |
|
|
|
|
Zeg, The Hobbit wordt een trilogie en ik lees nu een artikel over wat ze er waarschijnlijk allemaal in gaan stoppen, ik moet eigenlijk zeggen dat het nu een stuk interessanter allemaal aan het worden is. Bij LOTR was het al wat om iig de belangrijkste passages uit het boek er in weten te krijgen, maar een wat korter verhaal uitbreiden spreekt een stuk meer tot de verbeelding
|
|
|
Verwijderd
|
Ik hou niet zo van dat hele issue. Alsof meisjes een kutjeugd hebben, of zich later slecht ontwikkeld blijken te hebben omdat ze poppen kregen in plaats van autootjes.
En sowieso, afwijkende ideeen over gender, waarom zouden ze die moeten hebben? Het is niet zo dat ze daar bijster veel aan gaan hebben in het latere leven, want genderrollen zitten nu eenmaal zo in elkaar, is dat zo erg? |
|
|
||
|
Citaat:
Hoe dik is The Hobbit nu werkelijk? Ik verwacht nu een veel te uitgesmeerd verhaal, puur om maar extra te cashen. En telkens een jaar wachten op het volgende deel.
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Ik speelde vroeger ook met autootjes. Ik had een garage en twee kleden. Alleen deden ze bij mij geen vroem vroem, maar spraken ze tegen elkaar, en had ik mannetjes en vrouwtjes auto's. Oh, en ze waren bijna allemaal een stelletje.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
In fact, het leid hier te ver, maar je zou zelf kunnen betogen dat overheden die dit soort toestanden niet proberen in te dammen, het VN-vrouwenrechtenverdrag schenden omdat daarin staat dat stereotypen in de samenleving moeten worden uitgeband.
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik had ook auotootjes.
![]() Ik denk dat het allemaal best meevalt. Op school mogen kinderen toch ook zelf kiezen of ze in de poppen- of blokkenhoek gaan spelen? Daar worden meisjes toch niet ingeduwd? Een hele hoop kinderen die vallen gewoon vanzelf wel in die rol, en de kinderen die daar een beetje van afwijken die zorgen er uiteindelijk ook wel voor dat ze doen wat ze leuk vinden. Tenzij ze halsstarrige ouders hebben die per se roze jurkjes willen blijven kopen, maarja. Nee, heel dat 'er moet geen onderscheid zijn tussen gender en geslacht' vind ik zoiets. Dat is er nu eenmaal, en daar is imo niet zoveel mis mee. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of heb je daar echt voorbeelden van dat dat aan de hand is? Want dat is dan wel lame ja. |
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() "New Characters On top of all the actual Tolkien appendices and notes, Jackson added new characters into the mix. Evangeline Lily (Lost) is playing Tauriel, a Mirkwood elf, who has some sort of romantic ties to Kili (played by Aidan Turner, the vampire from BBC's Being Human). As we stated before, Mirkwood elves appear twice in this story, even though Tauriel doesn't appear in the original Tolkien. It's already confirmed that Kili will be pursuing Tauriel... but on the battle field, in the woods, inside a barrel? That's another large Mirkwood plotline that doesn't appear in the books." Dit bevalt me nu al niet
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meisjes van nu zullen geen kutkeugd hebben omwille van hun speelgoed/kleding, nee, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om de stereotypering en vooroordelen en de schadelijke effecten dat dat met zich meebrengt. |
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Het verschil tussen toen en nu was opmerkelijk. Toen 'wij' opgroeiden waren er natuurlijk ook mode-spulletjes en roze prinsessenmeuk, maar je kon ook kiezen uit andere dingen. Nu worden kleine meisjes gebombardeerd met alles wat 'pretty', 'fashion' of 'diva' is. Poppen hebben allemaal kilo's make-up op hun bakkes en hebben sexy pakjes aan, meisjes in tekenfilms zijn allemaal 'fashionista's' en make-up setjes zijn overal te koop voor de 3+ doelgroep. Het is nog niet te zeggen wat voor invloed dit zal hebben op deze meisjes als ze eenmaal volwassen vrouwen zijn, maar in mijn ogen is het niet een positief iets. Als ik de verhalen hoor over de klasgenootjes van mijn 6-jarige nichtje, word ik vrij triest. Als zij, als mager sprietje, al komt vragen of ze te dik is, dan is er iets niet goed. Ook krijgt zij van volwassenen alleen maar te horen hoe mooi ze is, of hoe schattig ze eruit ziet. Nooit eens dat ze zo slim is of dat ze iets heel goed kan. Ze IS superslim, maar ze gelooft totaal niet in zichzelf, dat vind ik echt pijnlijk om te zien.
|
|
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En zelf mogen kiezen is relatief, als je maar vaak genoeg bepaalde voorbeelden krijgt is er van die eigen keuze niet heel veel meer over. Dus hiep hoi voor de Vrije School en aanverwanten op dit vlak, houten treinen voor iedereen ftw. Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind zelf dat er (hier in Nederland dan in ieder geval) genoeg ruimte is voor meisjes die wat meer jongensachtig zijn. Misschien in wat mindere mate voor jongens die meisjesachtig zijn, maar als je kijkt naar hoe 'vervrouwelijkt' de vaders van nu zijn, steeds meer met de kinderen doen, opvoedingsrol op zich nemen, koken, noem allemaal maar op, denk ik dat dat ten opzichte van vroeger ook nog wel meevalt. Maar, om eerlijk te zijn, heel dat gendergedoe en stereotypering zit ook totaal niet in mijn /care- of interessegebied, dus waarschijnlijk kan ik er dus ook niet al teveel zinnigs over zeggen. Behalve dan dat ik het overdreven vind om er een al te groot issue van maken. Behalve dan bij de echte excessen, zoals jongetjes die graag een pop willen en die echt niet krijgen, enz enz. Maar zoals ik zei, het gros van de kinderen valt denk ik zonder problemen in de genderrol, en ik zie niet wat daar mis mee is. Meisjes zíjn nu eenmaal zorgender over het algemeen, en jongens zíjn technischer en wat niet al. Waarom daar altijd zo tegen geageerd wordt begrijp ik niet helemaal. |
|
|
|
||
|
Citaat:
De enigen die eronder lijden zijn de recensenten.
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|