Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laat je in ieder geval niet dwingen tot handelingen die je niet wil.
|
Verwijderd
|
ik zou het niet doen... je bent nog veels te jong. die man is met hele andere dingen bezig dan jij. zoek een jonge van ongeveer dezelfde leeftijd. andere mensen kijken er niet raar naar op. dan heb je tenminste ook iemand die in dezelfde fase van zn leven als jou bevind. zo kunnen jullie elkaar beter aanvullen en werkt dat positief.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je een relatie met hem wil zou ik helemaal niks doen.
Mannen rond die leeftijd zijn echt niet op zoek naar een lange relatie met een zestienjarige. Als ze een relatie willen met iemand, zoeken ze een vrouw rond hun eigen leeftijd, omdat dat overeenkomt met hun eigen levensfase. Gesprekken worden op een ander niveau gevoerd en gaan over hele andere dingen waarmee 16-jarigen aan komen zetten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zal je zeggen wat ik denk; je ziet er misschien appetijtelijk en vruchtbaar uit, mannen kijken daar net zo graag naar als vrouwen kijken naar goed verzorgde mannen. Als een meisje niet afkeurend wegdraait als er een oude man staart, dan blijft hij staren naar wat hij mooi vindt. Als het goed is zal hij dat niet doen als zijn vriendin bij 'm is, maar zolang de kust vrij is.. Ja, hij zal je ongetwijfeld een keer willen "nemen", of misschien wel vaker, "voor erbij"... Vergeet ook niet, als hij je nu op je 16e aantrekkelijk vindt, waar zal hij naar kijken als jij zometeen 26 bent? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het is nu ook niet dat ik er bepaald aantrekkelijk uitzie in mijn werk outfit. En wat is het verschil tussen een man die werkt in een winkel en een wielrenner? Het gaat over de leeftijd die ze gemeenschappelijk hebben, of hij nu bekend is of niet, maakt niet uit. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik probeer je nergens van te weerhouden ik geef alleen een mening vanuit een positie waarin ik niet alle informatie heb. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beetje zielige reacties op dit onderwerp. Vooral de reactie van Slome Kameel: "dat is beter voor iedereen, waarschijnlijk"
Waarom je zelfingenomen standpunt uitten? Het klinkt bijna als een veroordeling. Ook zie ik meerdere reacties voorbij komen met zogenaamde 'sociale' normen. Je kan een gevoel wat iemand heeft niet onderdrukken of wegzetten als abnormaal. Als wij onze waarden op gaan dringen (dus bepalen wat goed is voor een ander) zijn we niet beter dan die club mensen zo rond '40 - '45. Ik heb zelf een relatie met iemand die 20 jaar ouder is...en dat gaat goed, heel goed mag ik wel zeggen. Het enige waar ik tegen aanloop zijn de bekrompen reacties van anderen. Ik zou die relatie niet mogen hebben omdat hij te oud is. Bullshit, mij vertellen wat te doen of te laten maar zelf wel scheiden etc. omdat ze vreemd gaan? Wie is er nu niet normaal? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb een idee voor je....ga wonen in een ver land...kan je haar stenigen...jouw reactie..ach, omdat jij zegt dat hij haar vader kon zijn mag zij geen gevoelens hebben? Nou, bedankt maar weer...je voegt ook erg veel toe aan het topic. |
![]() |
|
first angel, niemand hier heeft ook maar iets gezegd over een relatie "niet mogen", maar het is helemaal niet vreemd om stil te staan bij sociale normen en waarden, omdat je daar nu eenmaal wel mee wordt geconfronteerd. Hoe je ermee omgaat is helemaal je eigen keuze, maar je kunt moeilijk doen alsof ze niet bestaan. Ook ligt het aan de leeftijd van iemand. Jij bent 19 en dus volwassen. Het is een heel ander verhaal wanneer iemand minderjarig is (en al helemaal als het om mensen van bijvoorbeeld onder de 15 gaat).
Mensen die kritiek hebben op dit soort dingen vergelijken met nazi's vind ik trouwens echt een zwaktebod, maar dat zal wel aan mij liggen. In dit geval gaat het niet eens om een relatie, maar om een meisje dat loopt te flirten met een man van wie ze niet eens weet of hij überhaupt wel vrijgezel is. Dan is het best logisch dat mensen haar kritische vragen stellen, vind je ook niet? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ben het met je laatste punt helemaal eens. Maar het veroordelen van mensen om wat ze doen.......er staat dan wel niet dat het niet zou mogen...maar als je tussen de regels doorleest dan zie je wat anders. En om je dan gelijk een stukje geschiedenis bij te brengen....de nazi's schoten mensen die 'anders' dachten of deden gewoon dood. In het minst erge geval mochten ze een kamp bezoeken. Zie dus niet in waar mijn vergelijking fouter is dan de opmerkingen van velen.
Ah, het lampje begint te branden >> omdat 'velen' het zo menen, is het toch fout wat de enkeling doet. Naja, misschien had ik dan wel erg veel gelijk met mijn vergelijking. Noem het maar een zwaktebod. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Nee, dat is nou juist het gevaar. Het begint met het 'niet kunnen' vinden. De rest is pijnlijk duidelijk geworden de laatste jaren nog.
Maar goed, dat is wel erg offtopic. Het gaat mij er juist om dat er allemaal moraalridders rondlopen die een mening hebben over een ander. Echt, ik weet waar het omgaat (als ervaringsdeskundige). Iedereen geeft zn mening maar waar is dat nou eigenlijk op gebaseerd?? Het is imo allemaal kort door de bocht. Voorbeeld: "het kan niet" , "hij is wel erg oud" wie bepaalde die maatstaven dan? Daar gaat het mij om. En kom nou niet met een dooddoener als dat het de maatschappelijke norm zou zijn. ** Want wij allen bepalen die maatschappelijke norm...en als we daarin als een blinde kudde achter elkaar aanlopen en naar elkaar blijven wijzen zal die norm nooit anders worden. Dus kom met steekhoudende argumenten. Laatst gewijzigd op 09-08-2012 om 04:06. Reden: Aanvulling na de ** |
![]() |
|
Nog even los van een "maatschappelijke norm" heeft iedereen wel zijn/haar eigen mening. Ik vind 16 en 35 een te groot verschil. Dat heeft niets met moraalridders of nazi's te maken, want ik vind ook dat iedereen lekker moet doen en laten wat 'ie wil, maar daarom mogen mensen hun mening wel geven.
Net zoals ik vind dat Uggs ontiegelijk lelijk zijn en zou willen dat ze worden verbannen. Is een mening en daar blijft het bij. Ik ga geen dead squads oprichten om mensen die wél Uggs dragen systematisch uit te roeien. Laatst gewijzigd op 09-08-2012 om 10:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zodra er in een willekeurig topic een vergelijking met Nazi's wordt gemaakt kan je het topic wel dichtgooien denk ik zo, want dat getuigd toch echt van een IQ van 60 en veel verder dan dat kom je niet. Misschien kan de vriend van 39 wel even uitleggen waarom je een topic verliest als je gaat lopen zeiken of normen en waarden ivm Nazisme... verder zal het allemaal best wel kunnen maar hoe dan ook ben je in zo'n relatie niet gelijk vind ik, omdat de ander altijd meer levenservaring heeft en een stuk verder is in zijn ontwikkeling, ookal vindt je je zelf echt supervolwassen en bla.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ot: Dat hij met je flirt, wil niet zeggen dat hij daadwerkelijk interesse heeft. Er zijn meer dan genoeg mensen die gewoon flirten en dat leuk vinden, vooral als ze merken dat iemand daar vatbaar voor is. Ik heb zelf een tijd in de horeca gewerkt en daar werd onder collega's heel wat afgesjanst. Ik ben vaak versierd door collega's en deed zelf net zo hard mee, maar dat was de manier waarop dat mensen daar met elkaar omgingen. En ik zeg dat het per sé zo is, maar ik vind wel dat je dat in je hoofd moet houden als je actie wil gaan ondernemen. Sommige mensen doen dat nou eenmaal en hebben het zelf niet eens in de gaten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vergelijking is niet zo krom als jij meent te denken. Eén van de kenmerken van nazisme is totalitaire (politieke) onderdrukking. En juist dat kenmerkt zich door alles na te jagen voor een bepaald beeld. Laat ik nou dat beeld zien als de normen en waarden waar het hier zo vol van staat. En je eerste zin "Zodra er in een willekeurig topic een vergelijking met Nazi's wordt gemaakt kan je het topic wel dichtgooien denk ik zo" slaat helemaal nergens op. Jij wilt mensen gewoon verbieden om een vergelijking te maken omdat dat volgens jou niet kan en een ieder die dat wel doet heeft een zeer laag IQ. Nja, jouw mening maar je zet jezelf wel buitenspel of niet vriendje? Of zeg je hier gewoon op een jouw passende manier dat mensen met een IQ wat niet aan jouw IQ kan tippen niet mogen discussiëren ? Want ja, weet jij wat ze deden met mensen met een laag IQ? Ik kan in dat geval wel een vergelijking voor jou bedenken....mensen met een laag IQ de mond snoeren...denk de volgende keer beter na voordat jij mij in een hoek wilt proberen te drukken.... Laatst gewijzigd op 09-08-2012 om 14:29. Reden: Foutje door vermeend laag IQ |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, dit topic gaat niet over nazisme, dus laten we er maar over ophouden. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Albert Heijn Topic (deel 4) ikbenschipper1 | 501 | 24-10-2008 22:49 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op een VEEL oudere man illegal_love | 74 | 11-09-2004 19:35 | |
Liefde & Relatie |
mijn oom en ik......Iemand lees dit aub HelpMePlease | 52 | 31-08-2004 16:44 | |
Liefde & Relatie |
groot leeftijds & afstandsverschil... xXxEvaxXx | 18 | 02-04-2003 21:48 | |
Seksualiteit |
mag je sex hebben onder de 16 jaar? en.. micra | 46 | 14-01-2003 08:55 | |
Seksualiteit |
Stelling:'n 16 jarige heeft een relatie met een30 jaar ouder persoon kan dat? junior | 13 | 29-04-2002 12:26 |