Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2002, 21:14
junior
junior is offline
denk t niet man of vrouw die 30 jaar ouder is heeft veel meer levenservaring en een 16 jarige heeft dat niet dus het oudere persoon kan er misbruik van maken.
Oud 27-04-2002, 21:22
Chimera
Chimera is offline

Gaan we nu voor elke leeftijdscombinatie een topic openen?
Oud 28-04-2002, 10:09
Verwijderd
Ligt er aan wat die 16jarige heeft meegemaakt.. Als die een heel moeilijke tijd heeft gehad ofzow dan heeft ie over het algemeen best wel veel levenservaring toch opgedaan en kan al heel volwassen zijn, dat kan trouwens zoiezo, hangt af van de persoon.. Diegene kan zelfs veel volwassener zijn dan de 30jarige persoon, ik ken een jongen van 29 die iets heeft met vriendin van mij die inmiddels 18 is en zij is dus echt wel volwassener dan hij..

Wat volgens mij eerder een probleem oplevert is het feit dat op je 30ste een relatie ms iets veel serieuzer is dan op je 16de.. en dat bij iemand van 30 kinderen al in beeld kunnen zijn en alles.. Ik denk daarom dat de behoeftes en dingen in een relatie te veel verschillen. Maar je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen waarbij het wel werkt
Oud 28-04-2002, 10:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
ik ken een jongen van 29 die iets heeft met vriendin van mij die inmiddels 18 is en zij is dus echt wel volwassener dan hij..
Dan is het wel een ontzettende loser, als iemand van 18 volwassener is dan hij.
Oud 28-04-2002, 11:28
Verwijderd
Das jouw mening..

zij is gwoon heel volwassen, ze wordt ook meestal op ongeveer 24 geschat.. Hij is ms wat onvolwassen.. maar zielig echt niej hoor
Oud 28-04-2002, 15:42
*mystery*
*mystery* is offline
Citaat:
junior schreef:
denk t niet man of vrouw die 30 jaar ouder is heeft veel meer levenservaring en een 16 jarige heeft dat niet dus het oudere persoon kan er misbruik van maken.
sorry hoor, maar 16 en 46 kan echt niet meer!!! das best wel een pedo, die gast van 46!!!
Oud 28-04-2002, 15:46
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

zij is gwoon heel volwassen, ze wordt ook meestal op ongeveer 24 geschat.. Hij is ms wat onvolwassen.. maar zielig echt niej hoor
Als je het als 28 jarige bij 18 jarige moet zoeken ben je zielig, punt uit. Maar bovendien is er ook nog een groot verschil tussen 16 en 18. Op je 16e ben je nog volop aan het puberen, op je 18e begin je echt volwassen te worden.
Oud 28-04-2002, 16:27
Nicolai
Nicolai is offline
Liefde is liefde.
Maar wat weet je van de liefde op 14-jarige leeftijd?

Ik snap bovendien niet dat er geen reacties uit hun vriendenkring kwamen over het leeftijdsverschil. Als ik nu al (op 17 jarige leeftijd) met iemand van 14 jaar ging zou ik vierkant uitgelachen worden door mijn vrienden.

Eigenlijk vind ik het niet kunnen..maar ik ken die mensen ook niet. misschien als ik ze wel ken dat ik een totaal ander perspectief heb op hun relatie
Oud 28-04-2002, 16:29
Nicolai
Nicolai is offline
O! SH*T!! verkeerde topic

gaat toch over hetzelfde onderwerp
Oud 28-04-2002, 17:09
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Chimera schreef:

Als je het als 28 jarige bij 18 jarige moet zoeken ben je zielig, punt uit. Maar bovendien is er ook nog een groot verschil tussen 16 en 18. Op je 16e ben je nog volop aan het puberen, op je 18e begin je echt volwassen te worden.
Er is ook 10 jaar tussen mij en m'n vriend:ik 18, hij bijna 28. En hij is absoluut niet zielig: hij is helemaal geen sloef ofzo, staat enorm op zijn principes,enz...
Ik begrijp ergens wel dat je het zo raar vind (daarvoor was ik ook niet echt voor zo'n groot leeftijdsverschil) en we hebben er dan zelf ook heel lang over nagedacht of we er wel mee zouden doorgaan, want daarvoor dacht hij dat ik veel ouder was. En ik ben blij dat we voor elkaar gekozen hebben, want leeftijdsverschil heeft nog geen enkel moment in de weg gestaan. Je hebt meisjes van 18 en meisjes van 18, weetjewel. Ik ben nogal zelfstandig, al van kindsbeen af bepaal ik grotendeels mijn eigen weg, dus van ik die me minderwaardig zou opstellen t.o.v. hem, is gewoonweg geen sprake.
Ik kom overeen met z'n collega's, z'n vrienden en hij grotendeels ook wel met de mijne, dus waarom zouden we ons schuldig moeten voelen t.o.v. een aantal conventies in deze maatschappij als het enige dat wij willen is:elkaar gewoon graag zien..??
Oud 28-04-2002, 18:19
Zarya
Zarya is offline
Hoort deze stelling niet bij liefde&relatie?

Ik vind dat als de personen er gelukkig van worden om wie het draait (16 en 46 ofzo) Nou veel plezier ermee, daar ga ik me niet mee bemoeien.
Oud 28-04-2002, 19:23
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ik denk dat Chimera erg in hokjes denkt wat leeftijd betreft. Hij denkt vast dat alle personen van 30 in deze wereld volwassener zijn dan alle 18 jarigen. En hij denkt ook dat ieder mens pas op zijn 18e volwassen wordt, en dat zoiets bij niemand kan op zijn of haar 16e.

Verder van die cirkelredeneringen als "Het kan niet, want het kan gewoon niet!! Punt uit!!"

Maar ik zal er vast geen goed oordeel over kunnen vellen, want ik ben 16, en dus per definitie niet zo wijs en slim als Chimera met zijn 22 jaar.
Oud 28-04-2002, 19:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:

Maar ik zal er vast geen goed oordeel over kunnen vellen, want ik ben 16, en dus per definitie niet zo wijs en slim als Chimera met zijn 22 jaar.
Klopt.

Oud 29-04-2002, 12:26
chanel
chanel is offline
deze topic hoort eigenlijk op L&R, maar aangezien we t er net over hebben gehad dit soort 'leeftijdstopics' een beetje te minderen sluit ik m hier al,

voor elke leeftijd en combinatie kan er een andere topic geopend worden, eindeloos dus, en als ik de ene wel sluit en de andere niet is t oneerlijk, dus we houden deze vergelijkingen er even uit

Chanel

Regels voor berichten