Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2012, 13:00
Jason_2
Jason_2 is offline
beste mensen wie kan mij helpen met het zoeken na een nieuwe laptop
ik ben opzoek naar een laptop voor mijn technies opleiding
ik bn opzoek naar een het liefst ultrabook maar een dune laptop mag kan ook !!
butget is max 650 euro ik wil minimaal een i3 der in hebben en omdat ik met autocad ga werken wil ik wel een met een videokaart tenzij iemand zegt dat de hd graphics van intel wel mee vallen en als het nog mogelijk is om de laptop af te kunnen betalen zou k je kunnen zoenen

thnxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2012, 13:18
huntingyade
huntingyade is offline
ik denk dat het met een budget van 650 euro redelijk krap gaat worden. en als ik jou was zou ik gewoon kijken voor een normale notebook van asus ofzo. want autocad is niet bepaald een licht programma als je er fijn mee wilt werken en ook iets meer wilt doen dan alleen autocad. en wat voor een opleiding doe je?. als je bouwkunde doet moet je op een gegeven moment ook met andere programma's zoals revit werken dus dan is het wel aan te reden een degelijke laptop te halen.
Oud 10-08-2012, 13:36
Verwijderd
Lees dit eens door. Tien tegen één dat je voldoende informatie vindt om zelf een verantwoorde keuze te maken. Het is weliswaar een ander budget en dergelijke, maar er staan genoeg bruikbare dingen in die je kunt 'vertalen' naar je eigen wensen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:38
Jason_2
Jason_2 is offline
Citaat:
ik denk dat het met een budget van 650 euro redelijk krap gaat worden. en als ik jou was zou ik gewoon kijken voor een normale notebook van asus ofzo. want autocad is niet bepaald een licht programma als je er fijn mee wilt werken en ook iets meer wilt doen dan alleen autocad. en wat voor een opleiding doe je?. als je bouwkunde doet moet je op een gegeven moment ook met andere programma's zoals revit werken dus dan is het wel aan te reden een degelijke laptop te halen.
mijn opleiding electrotechniek

ik zat meer naar zoiets te kijken http://www.bcc.nl/acer-32364g34mn.ht...ications-table
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 16:59
huntingyade
huntingyade is offline
dan kan ik je toch echt aanraden om eerder deze te nemen: http://www.bcc.nl/asus-55vdsc029v.html

hier heb je toch wat meer voor dezelfde prijs. de acer die jij stuurde had maar een 128 mb grafische kaart. en volgens mij krijg je daarmee in autocad niks gedaan.
en bij de asus die ik gelinked hebt heb je een betere processor en een degelijke videokaart. dus zal hij qua specificatie ook nog wat langer mee kunnen gaan enzo.

nu weet ik niet of het zoveel verschil maakt met een ultrabook qua gewicht is hij hetzelfde en qua prestaties denk ik beter dan de acer. mischien dat het in de batterijduur zit maar dat is ook niet zo'n probleem neem ik aan ?

edit: ik heb nog even gekeken maar die asus is maar 1,2 cm dikker en weegt een 400 gram meer. en ik denk dat dat beter past bij de applicatie die jij erop wilt gebruiken dan de ultrabook.
Oud 10-08-2012, 18:08
Jason_2
Jason_2 is offline
Citaat:
dan kan ik je toch echt aanraden om eerder deze te nemen: http://www.bcc.nl/asus-55vdsc029v.html

hier heb je toch wat meer voor dezelfde prijs. de acer die jij stuurde had maar een 128 mb grafische kaart. en volgens mij krijg je daarmee in autocad niks gedaan.
en bij de asus die ik gelinked hebt heb je een betere processor en een degelijke videokaart. dus zal hij qua specificatie ook nog wat langer mee kunnen gaan enzo.

nu weet ik niet of het zoveel verschil maakt met een ultrabook qua gewicht is hij hetzelfde en qua prestaties denk ik beter dan de acer. mischien dat het in de batterijduur zit maar dat is ook niet zo'n probleem neem ik aan ?

edit: ik heb nog even gekeken maar die asus is maar 1,2 cm dikker en weegt een 400 gram meer. en ik denk dat dat beter past bij de applicatie die jij erop wilt gebruiken dan de ultrabook.
http://www.laptopshop.nl/product/179...2364g52mn.html

en wat vind je van deze ik heb tog liever een ultra is iets nieuws voor mij omdat ik al een acer laptop heb en omdat ik hem elkedag na school ga dragen mag hij best dun zijn maar jou mening over deze?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 19:35
Henk
Henk is offline
Citaat:
http://www.laptopshop.nl/product/179...2364g52mn.html

en wat vind je van deze ik heb tog liever een ultra is iets nieuws voor mij omdat ik al een acer laptop heb en omdat ik hem elkedag na school ga dragen mag hij best dun zijn maar jou mening over deze?
Je kan beter een laptop meedragen waar je je hele schoolperiode wat aan gaat hebben dan dat ie net 2kg lichter is
Oud 11-08-2012, 19:36
Henk
Henk is offline
Ik zou gaan voor een laptop met inderdaad voldoende grafisch geheugen en als je op school beschikbaarheid hebt over schermen die groot genoeg zijn voor je tekeningen dat je dan eentje neemt met een iets kleiner scherm waardoor ie toch lichter is.
Oud 11-08-2012, 22:39
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Je kan beter een laptop meedragen waar je je hele schoolperiode wat aan gaat hebben dan dat ie net 2kg lichter is
hij kan beter bij bijvoorbeeld de asus die ik eerder linkte blijven dan bij die ultrabook.
want het scheelt dus bijna niks. die asus weegt een goede 2,5 kilo en de ultrabook 2,2 kilo. dat is echt een klein verschil hoor als je het in je rugzak doet. en voor die 1,2 cm in de dikte hoef je het ook niet te doen.

dus inderdaad beter een ietsje zwaardere laptop die de komende 4 jaar wel volstaat zowel school als prive dan perse iets wat lichter is en mischien na 3 jaar vervangen moet worden om het de programma's niet meer aan kan.
Oud 11-08-2012, 23:26
Jason_2
Jason_2 is offline
Citaat:
hij kan beter bij bijvoorbeeld de asus die ik eerder linkte blijven dan bij die ultrabook.
want het scheelt dus bijna niks. die asus weegt een goede 2,5 kilo en de ultrabook 2,2 kilo. dat is echt een klein verschil hoor als je het in je rugzak doet. en voor die 1,2 cm in de dikte hoef je het ook niet te doen.

dus inderdaad beter een ietsje zwaardere laptop die de komende 4 jaar wel volstaat zowel school als prive dan perse iets wat lichter is en mischien na 3 jaar vervangen moet worden om het de programma's niet meer aan kan.
ik keek ook meer naar de accuduur die ultrabook houd het makkelijk 8 uur vol
Met citaat reageren
Oud 11-08-2012, 23:57
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
ik keek ook meer naar de accuduur die ultrabook houd het makkelijk 8 uur vol
tenzij je meer dan 2 uur moet reizen ofzo maakt de accuduur vrij weinig uit naar mijn mening. op school heb ik altijd de mogelijkheid om hem aan de stroom te hangen en thuis ook. waar ik ook zit. dus dan maakt het eigenlijk niet zoveel meer uit of je accu het 2 uur volhoudt of 8 uur.
Oud 13-08-2012, 13:13
Verwijderd
Citaat:

AutoCAD LT heeft geen 3D mogelijkheden dus het is niet zo boeiend wat voor videokaart erin zit. Het is ook onwaarschijnlijk dat hij met elektrotechniek 3D gaat modelleren op een manier dat een standaardvideokaart dat niet aan zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 13:51
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
AutoCAD LT heeft geen 3D mogelijkheden dus het is niet zo boeiend wat voor videokaart erin zit. Het is ook onwaarschijnlijk dat hij met elektrotechniek 3D gaat modelleren op een manier dat een standaardvideokaart dat niet aan zou kunnen.
maar volgens mij heb je dan alsnog wel iets meer nodig dan 128 mb van de intel hd graphics. want zelfs zonder die 3d optie vraagt autocad volgens mij wel meer.
en je kan beter een systeem halen dat lang genoeg mee kan gan dan iets wat het nu mischien net redt en bij de volgende nieuwe versie van het programma het niet meer aan kan.
Oud 14-08-2012, 02:09
Verwijderd
Citaat:
maar volgens mij heb je dan alsnog wel iets meer nodig dan 128 mb van de intel hd graphics. want zelfs zonder die 3d optie vraagt autocad volgens mij wel meer.
en je kan beter een systeem halen dat lang genoeg mee kan gan dan iets wat het nu mischien net redt en bij de volgende nieuwe versie van het programma het niet meer aan kan.
Bullshit. 2D graphics zijn heel eenvoudig 2D graphics. Je hebt niet meer geheugen nodig dan dat er aan bitmapinformatie in de maximumresolutie past.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 09:36
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Bullshit. 2D graphics zijn heel eenvoudig 2D graphics. Je hebt niet meer geheugen nodig dan dat er aan bitmapinformatie in de maximumresolutie past.
dat geloof ik ook helemaal van je ik dacht alleen dat autocad over het algemeen toch wel wat eisen had . ik zie wel bij dat autocad lt 2GB aan RAM nodig heeft volgens autodesk dus dat kan wel irritant worden als je maar 4 GB RAM hebt.
Oud 14-08-2012, 18:14
Verwijderd
Dat is dan wel weer waar!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 18:17
huntingyade
huntingyade is offline
zo af en toe komt er bij nog wel wat nuttigs uit
Oud 16-08-2012, 11:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ik kan AutoCAD 2012 prima draaien op mijn inmiddels ruim 2½ jaar oude laptop waar destijds 3GB geheugen in zat en met een Intel video chip
Zo lang je maar 2D blijft modelleren that is.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten