Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2009, 14:26
borstenvooruit
borstenvooruit is offline
Hallo allemaal,
Ik ben een jongen van 14 jaar en ben 1,83 meter lang,
ik zelf ben daar niet altijd even blij mee: de meeste mensen van mijn leeftijd en mensen waarmee ik omga zijn kleiner, en ik heb altijd het gevoel dat ik door mn lengte er ''slungelig'' bij loop omdat mn botten dan harder zouden groeien dan mn spieren.
Ik vraag me af wat (vooral meisjes) vinden van lange jongens,
Ik vind lange meiden niet lelijk maar ik val meer op meiden die kleiner zijn dan ik (zoals mn vriendin) Zij valt er dus wel op maar dat is misschien een uitzondering.
Je hoort wel vaak dat meiden vallen op lange jongens, maar iedereen zn eigen smaak.
Dus post hier wat jij vind van lange mensen (jongens)
Oud 15-08-2009, 14:38
Alyssia
Alyssia is offline
1,83 is helemaal niet lang hoor, het is juist gemiddeld voor een Nederlandse jongen. Nu lijkt het misschien nog wel enorm, maar over een paar jaar zijn je vrienden ook bijgegroeid en dan val je helemaal niet meer op.

Ik ben zelf vrij lang voor een meisje (1.74) dus ik heb graag een jongen waar ik mijn hoofd bij moet optillen als ik met 'm zoen. Ik val ook niet op kleine jongens, 1,80 is toch wel het minimum. Lange meiden vind ik trouwens gaaf, maar dan moeten ze wel rechtop lopen en niet zo ingezakt zoals je vaak ziet. Lelijke houding krijg je daar van.
Oud 15-08-2009, 14:45
borstenvooruit
Weetje wat wel toevallig is, mijn vriendin is ook 1,74, ik vind dat trouwens niet ''lang'' omdat het altijd nog kleiner is dan ik ben.
Oud 15-08-2009, 14:45
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik ben zelf redelijk groot, niet gigantisch ofzo maar ik ben toch altijd één van de grotere mensen in m'n omgeving geweest (momenteel 1,91cm denk ik dus dat valt nog wel mee maar toch niet echt klein). In je puberteit voelt groot zijn misschien 'n beetje slungelig aan maar dat is ook gewoon deel van de puberteit. Als je wat ouder wordt, zal je daar echt niet zo veel last meer van hebben. Dat botten en spieren verhaaltje lijkt mij niet echt juist Klinkt'n beetje vreemd maar ik ben eigenlijk ook geen expert.

Groot zijn heeft in mijn ogen vooral voordelen en al zeker als je niet supermager bent Niet veel mensen die ruzie zoeken met grote sterke jongens Tijdens optredens en festivals heb je ook altijd't beste uitzicht, idem in de bioscoop (wel balen voor de mensen achter jou hehe). Het heeft zo z'n voordelen bij bepaalde sporten en in de winkel kan je makkelijk iets uit de hoge rekken halen En ik heb ook de indruk dat veel meisjes wel vallen op iets grotere jongens.

Die klungeligheid zie je, zoals ik al zei, wel vaker bij grote jongens tijdens de puberteit maar na'n tijdje gaat dit vanzelf wel weer weg. Ik denk dat't iets te maken heeft met dat je lichaam nog in groei is maar je toch al erg lange ledematen hebt ofzo Dunno... In ieder geval, als je niet van nature uit een erg klungelig iemand bent, gaat het vanzelf wel weer over.

Ik zou je er in ieder geval geen zorgen over maken
Oud 15-08-2009, 14:47
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
1,83 is helemaal niet lang hoor, het is juist gemiddeld voor een Nederlandse jongen.

1,83 als je 14 jaar oud bent is echt niet gemiddeld, denk ik Acht jaar later misschien wel, maar waarschijnlijk gaat borstenvooruit nog wel'n heel stuk groeien dus hij zal wel boven het gemiddelde komen...
Oud 15-08-2009, 14:51
borstenvooruit
tjaa, als je het zo bekijkt heeft het veel voordelen
maar ik denk wel dat je goede ''verhoudingen'' moet hebben, iemand van 2 meter die broodmager is ziet er langer uit dan iemand van 2 meter die dik is of breed gebouwd,
ik zelf vind (denk ik) dat het bij mij dan wel mee valt, ik ben niet dik en doe iedere dag 2x oefeningen, dus ben ik wat breder. Maar dat hangt maar van je opvatting af
Oud 15-08-2009, 14:53
borstenvooruit
Citaat:
1,83 als je 14 jaar oud bent is echt niet gemiddeld, denk ik Acht jaar later misschien wel, maar waarschijnlijk gaat borstenvooruit nog wel'n heel stuk groeien dus hij zal wel boven het gemiddelde komen...
Ik ben nu al iets van 5 centimeter langer dan mn vader en meer dan 10 centimeter dan mn moeder
Oud 15-08-2009, 14:55
PatoLoco
PatoLoco is offline
Mja je bent ook nog heel jong he. Het is normaal dat je op jouw leeftijd nog niet echt 'breed' bent. Tijdens je puberteit wordt je lichaam ook mannelijker en zal je ook wat meer spierweefsel krijgen. Zeker als je ook genoeg beweging hebt. Binnen'n paar jaar zal je sowieso wel nog wat groter zijn maar waarschijnlijk ook iets breder. En als je dan nog vindt dat je er wat te mager uitziet dan kan je altijd wat krachtsporten gaan doen ofzo.

Ik zou het heus niet als'n slechte eigenschap zien hoor. Ok als je 2m30 bent dan is het niet meer leuk natuurlijk maar, al bij al, vind ik groot zijn toch zeker geen slechte eigenschap.
Oud 15-08-2009, 14:59
borstenvooruit
Ik vind dat je gelijk hebt
Maar ik ben niet mager hoor, volgens het GGD onderzoek op school ben ik precies op gewicht, ik weeg 71 kilo, maar dat is trouwens een ander verhaal
(maar met oefeningen bedoelde ik dus 2 krachtrainingen per dag als ik er tijd voor heb, alleen klinkt dta weer overdreven voor een 14 jarige, maar dat komt gewoon neer op sit ups op zo'n speciaal bankje daarvoor en gewichtheffen met verschillende apparten)
Oud 15-08-2009, 15:05
borstenvooruit
Meer meningen over lange jongens.......
Oud 15-08-2009, 15:19
Alyssia
Alyssia is offline
Ik had een jongen in m'n klas en die is nu dik 2.10... Dat vind ik dan weer wat te ver gaan, hoewel ik wel een tijdje verliefd op hem ben geweest. Maar dat was in de derde en toen was ie nog niet zo lang

Ik vind mijn eigen lengte trouwens heel fijn - hier voel ik me vrij 'normaal', maar zodra ik ergens anders in de wereld kom, ben ik echt zo'n boom Heel handig op festivals.
Oud 15-08-2009, 15:21
borstenvooruit
ahaaaaa
ik ga nu naar de 3de, hopen dat ik niet 2.10 wordt

Laatst gewijzigd op 15-08-2009 om 16:14.
Oud 15-08-2009, 17:42
Verwijderd
Ik ben zelf 1,57 dus echt mini En mijn ex was 1,93 ofzo.. en mijn huidige vriend ook iets van 1,83 xD

Dusja blijkbaar val ik niet op kleine jongens
Oud 15-08-2009, 19:30
MisSunshine
MisSunshine is offline
1,83 is echt zo lang nog niet hoor! Op school misschien nu nog wel, maar dat komt nog wel! Vaak zijn eerst de meiden aan de beurt wat betreft groeien. Zelf ben ik denk ik nog een paar cm langer als dat jij bent. Ik weet het nl niet precies. Wel wil ik een vriend die langer is dan dat ik ben.. Of even lang. Een man hoort langer te zijn vind ik altijd. En die spieren groeien vanzelf wel! Wees er vooral niet onzeker over!
Oud 15-08-2009, 21:24
Sennah
Sennah is offline
Ik vind lange jongens erg mooi!

In principe val ik ook op lange jongens, ook altijd gedaan, maar toevallig heb ik nu een hele lieve vriend die iets kleiner is dan ik..

Uiteindelijk maakt ook lengte dus geen zak uit!
Oud 15-08-2009, 21:32
janosch
janosch is offline
Ik vind het irritant, ik wil liever iemand die even lang/net ietsje langer is dan ik (ik ben 1,70 dus hooguit 1,75 ofzo) Ik vind het vervelend als mensen (te) lang zijn. Als ik dan een stapje achteruit doe om ze aan te kunnen kijken, komen ze weer dichterbij, argh
Maar inderdaad hoor je vaak dat mensen van lange jongens houden maar ik niet, ik voelde me juist altijd een buitenbeentje wat dat betreft
Oud 15-08-2009, 21:37
Balance
Balance is offline
Ik kan me nog herinneren dat ik, toen ik 14 was, één van de langsten van de klas was. Als meisje van 1.66m.
Kwam gewoon doordat al die jongens hun groeispurt nog niet hadden gehad.
Toen ik het jaar erop terug kwam van de zomervakantie schrok ik me rot. Al die jongens in mijn klas waren ineens minstens een kop groter

Je hebt nu wellicht het idee erg lang te zijn, maar dat verandert snel zat. En het standaardbeeld is nogal altijd dat de jongen langer is dan het meisje, dus ik denk niet dat het voor veel mensen een bezwaar zal zijn.
Trouwens, of je er slungelig bij staat heeft allereerst met je bouw te maken, maar daarna vooral met je houding. Ga gewoon rechtop staan, schouders naar achter, borst vooruit.
Oud 16-08-2009, 17:33
DmCraanen
DmCraanen is offline
Heya OP.

1.83 is prima. je weet ook niet hoe lang je doorgroeit toch? misschien is het meeste er bij jou nu wel uit.

überhaupt is lang zijn niks mis mee. Ik ben zelf twee meter zes en ben daar trots op!! loop zo recht als het kan (als je achteruit hangt ziet dat er niet uit >_>) en draag vaak nog brogues met hakken eronder ook... (weer 2 cm erbij). Dat klunzig gaat er ook wel weer uit want blijkbaar duurt het even voordat je zelf snapt dat je hard groeit (heb zelf ook wel ns wat om gegooid omdat ik dacht dat mn arm er nog niet was - absoluut geen last meer van!)

Mijn vriendin is 1.66 dus dat is lachen. geen problemen mee gehad verder. zij strekt zich gewoon uit naar boven en ik buk. vaak vinden mensen het nog wel schattig ook.

En mocht je nog gezeur hebben met mensen die je erop aankijken - moet je zowieso niks van hebben; je past gewoon niet in hun kleine referentiekader - helaas voor hen ^_^

Het enige irritante aan lang zijn, is de deurposten...

Groet

Daniel
Oud 16-08-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
1,83 is helemaal niet lang hoor, het is juist gemiddeld voor een Nederlandse jongen. Nu lijkt het misschien nog wel enorm, maar over een paar jaar zijn je vrienden ook bijgegroeid en dan val je helemaal niet meer op.

Ik ben zelf vrij lang voor een meisje (1.74) dus ik heb graag een jongen waar ik mijn hoofd bij moet optillen als ik met 'm zoen. Ik val ook niet op kleine jongens, 1,80 is toch wel het minimum. Lange meiden vind ik trouwens gaaf, maar dan moeten ze wel rechtop lopen en niet zo ingezakt zoals je vaak ziet. Lelijke houding krijg je daar van.
Dat is niet lang, tenminste niet voor een Nederlands meisje. 1m74 is precies het gemiddelde. Voor 19-jarige jongens is dat 1m86.

@TS: Zelf ben ik 1m90 lang, en vrouwen vallen doorgaans op mannen die langer zijn dan henzelf, dus het is alleen maar een voordeel tenzij je freakish lang wordt.

Mijn vriendin is trouwens 1m54, dus dat is een mooi contrast.
Oud 16-08-2009, 22:41
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Dat is niet lang, tenminste niet voor een Nederlands meisje. 1m74 is precies het gemiddelde. Voor 19-jarige jongens is dat 1m86.
Maar toch ben ik groter dan vrijwel alle meiden van mijn leeftijd, die ik ken dan. Er zijn er wel een paar groter, maar die zijn dan ook meteen boven de 1.80.
Oud 17-08-2009, 12:57
Volk
Volk is offline
Mijn vriend is 1.97 en dus 41 cm langer dan ik. Ik houd van lange mensen. En daarbij heb je als lange jongen het voordeel dat je bij vrijwel elk meisje inkijk hebt. Mijn vriend heeft dat heel leuk gevonden in zijn puberteit (en volgens mij nog steeds wel)
Oud 17-08-2009, 17:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik vind een jongen van 1.83 eigenlijk al bijna een kleintje. Ik ben zelf namelijk 1.80/1.81 en ik hou wel van een wat lange en grote vent. Als je 71 kg bij 1.83 weegt ben je waarschijnlijk helemaal niet zo slungelig als je denkt. Je voelt je denk ik slungelig omdat je gewoon nu de langste van de klas bent. Maar als de rest straks ook gaat groeien en jij meer man wordt verdwijnt dat vanzelf. Waarschijnlijk groei je nog flink door. De ggd heeft vast een groeicurve gemaakt, wat komt daaruit? Als je nu al langer bent dan je ouders zul je waarschijnlijk geen 2.10 worden.
Oud 17-08-2009, 20:13
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind 1m83 niet lang.. en lange jongens zijn juist Dus wees er blij mee.
Oud 18-08-2009, 08:37
Lilium
Lilium is offline
Ik val juist op lange jongens. Mijn vriend is zelfs 1,97 m. .
Oud 18-08-2009, 12:22
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Dat is niet lang, tenminste niet voor een Nederlands meisje. 1m74 is precies het gemiddelde.
Ik dacht dat 1,68 het gemiddelde was. Wat ik trouwens ben en mijn lover is 1.95. Kan prima dus.
Oud 18-08-2009, 13:00
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben zelf 1,95 en voel me al snel klein, behalve in het buitenland. nederlanders zijn gewoon erg lang.

1,83 is echt dwergsize
Oud 20-08-2009, 15:40
Rivka
Rivka is offline
Ik ben 13 jaar en 1.72, dus ik weet wel hoe je je voelt, want ik steek ook vaak uit. Maar geloof me, meisjes vinden lange jongens heel leuk
Oud 20-08-2009, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Mwah, genoeg jongens die vroeg zo lang zijn en over het algemeen worden die een jaar of wat later bij- danwel ingehaald door leeftijdsgenoten. Niet zo'n grote kans dat hij 2m+ wordt hoor

@TS: Als tiener viel ik juist op lange slungelige jongens Maar op een gegeven moment wordt breed toch aantrekkelijker, gelukkig op de leeftijd dat jongens ook daadwerkelijk breder worden. Heutzutage vind ik lang nog steeds aantrekkelijk, maar alleen als de jongen in kwestie niet smal en slungelig is, en ook niet als hij te dik is. Lang en stevig doch slank en brede schouders Maar goed, 't is geen vereiste, 't huidige vriendje is maar 10 cm langer dan ik en dat heeft ook zo z'n voordelen. Kleiner dan ik zou ik trouwens niet echt waarderen, dus je kunt beter wat langer zijn dan wat kleiner

@Kazet: Het gemiddelde voor Nederlandse vrouwen was vorig jaar oid 1,68 (wat ik ook ben ), maar voor 15-25 zal het wel hoger liggen, want tussen leeftijdsgenoten ben ik meestal iets kleiner dan gemiddeld.
Oud 20-08-2009, 17:45
Miss-Lauwtje
Miss-Lauwtje is offline
Ik val ook altijd op langere jongens! Mijn vriend is 1.98 dus best wel heel groot, vooral omdat ik 1,76 ben dus moet elke keer wel heel erg op mijn tenen staan of hij bukken Maar is wel komisch hoor Vind er niks mis mee!
Oud 22-08-2009, 03:17
Annenassoep
Annenassoep is offline
Aahhh lange jongens...kwijl
waarom zou je je als jongen zorgen maken over te lang zijn...lang is mooi!
Oud 14-09-2009, 15:56
MissA
MissA is offline
1.83, mooie lengte toch? Ik zal er juist blij mee zijn als ik jou was. Ik ben een meisje en ben 1.75 en heb een vriend die bijna 1.90 is. Ik vind het fijner als een jongen langer is dan ik. En ik denk dat veel andere meiden er ook zo over denken! Ik zal me er niet te druk om maken
Oud 14-09-2009, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Ik ben 13 jaar en 1.72, dus ik weet wel hoe je je voelt, want ik steek ook vaak uit. Maar geloof me, meisjes vinden lange jongens heel leuk
Ik ben 1.48...
Oud 24-09-2009, 21:43
mirko
mirko is offline
Ik ben zelf 1m89 en ben blij dat ik zo rond mijn 16e een serieuse tempoversnelling heb geplaatst qua lengte. Vooral bij het sporten vind ik mijn lengte wel een pluspunt. Voor de rest maakt het eigenlijk niet veel uit.
Oud 25-09-2009, 18:38
marrel
marrel is offline
Ik houd wel van lange mannen Kan me voorstellen dat het een beetje ongemakkelijk voelt als je zo snel bent gegroeit maar dat komt wel goed.
Oud 27-09-2009, 21:43
Verwijderd
Lange mannen zijn hot. Ik denk dat ik voor het merendeel van de vrouwen kan spreken als ik zeg dat ik liever een hele grote man heb dan een hele kleine.. Geeft toch een soort van "beschermend" gevoel, een hele grote man.
Alhoewel mijn vriendje niet heeel lang is, steekt hij wel ongeveer een kop boven me uit. Ik ben namelijk 1.65 en hij 1.80nogwat.

Een héel groot verschil is niet zo handig (mijn ex was 2.07 en dat was best wel niet-cool. Mensen staarden ons nogal na..)
Gewoon trots op zijn, goede houding en niet "ineengedoken" om kleiner te lijken. Je bent goed zoals je bent.
Oud 17-10-2009, 21:58
Ghislaine91
Ghislaine91 is offline
Citaat:

Ik ben het hier roerend mee eens!
Ikzelf ben een meid van 1.75 meter lang, en ik val zeker niet op kleine jongens. Een jongen moet voor mij minimaal 1.751 zijn. In elk geval langer dan ik, dus
Ik ben heel blij met mijn lengte. Ik zou niet graag een kleintje willen zijn, omdat je dan altijd of over het hoofd wordt gezien of als schattig wordt beschouwd of zoiets, en dat lijkt me niets

Dus wees maar blij met je lengte! Het is perfect, en nog altijd beter dan dat je zo'n klein stomp mannetje bent xD
Oud 18-10-2009, 10:16
voussavez?
voussavez? is offline
Voor een 14-jarige is 1.83 redelijk lang. Je zult nog wel wat groeien, waarschijnlijk tot rond de 1.90. En al zou je niet meer groeien, dan is 1.83 nog steeds een normale lengte.
Oud 24-10-2009, 02:08
Madness212
Madness212 is offline
Ik ben 15 en ben ongeveer 1.87.En ben er juist altijd blij mee geweest.maar als je jezelf te smal vind kan je soms gaan fitnessen.
Oud 24-10-2009, 12:32
wup
wup is offline
Het liefst zie ik ze over de 1,90 want dan zijn ze iig groter dan ik. Maar ben ook wel verliefd geweest op kleinere mannen. Conclussie: uiteindelijk maakt het geen reet uit.
Oud 29-10-2009, 14:30
dede95
dede95 is offline
Ik vind eigenlijk dat je vriendje groter moet zijn dan z'n vriendin.
Maar ik ken ook iemand in mijn omgeving die 1.82 is.
Ik vind het een normaale lengte.
Oud 29-10-2009, 16:44
Verwijderd
Ik ben zelf rond de 1.80 en ik vind kleinere jongens echt niet fijn. Mijn vriend is ruim 10 cm langer en dat is prima.
Ik vind 1.83 voor een jongen zelfs aan de kleine kant.
Oud 30-10-2009, 13:12
Roosje
Roosje is offline
Lang is goed. Ik ben 1,75 en ik ben altijd als ik op hakken loop langer dan m'n lovah. Maar misschien zoek ik de verkeerde uit. 1,83 is nog te klein eigenlijk, ik hoef maar m'n ene paar laarzen aan en ik ben al langer.. En ik ben uitermate graag kleiner dan m'n minnaar.
Oud 03-11-2009, 04:08
The Senna Fan
The Senna Fan is offline
ben zelf 1.96 en in NL valt het wel mee, voel me daar boven gemiddeld.
maar woon nu in USA en hier ben ik echt lang vergeleken met anderen.

Belangrijk is dat je als lange man (of vrouw) niet gebukt of krom gaat lopen. Schouders naar achter en rechte nek. Niet op een arrogante manier maar gewoon rechtop. Het valt namelijk heel erg op als een lange kerel krom loopt en dat ziet er niet uit.

Voor Borstenvooruit: je bent nu 14 en waarschijnlijk krijg je nog een groeispurt en zal je dus nog wel een heel stuk langer worden. een tip --> weet niet of sport, maar zo ja, mooi zo, blijf dat vooral doen zodat je controle over lichaam blijft houden. anders word je zo'n lange slungel zonder coordinatie om het maar ff bot te zeggen
Ben zelf altijd blijven voetballen en tennissen en ben dus absoluut niet slungelig, best snel en heb goede oog-hand coordinatie (zonder op te scheppen haha!)
Plus, meiden vallen over het algemeen eerder op een lange kerel dan op een korte. Als je op je houding en coordinatie let en je niet schaamt voor je lengte komt alles goed

anyway, succes ermee
Oud 21-08-2012, 16:22
ingiebras
ingiebras is offline
Hallo, ik ben pas lang en dat is echt niet leuk ik ben 15 jaar en 1 meter 93 lang. Iedereen zegt wel 'maar lang zijn heeft toch ook zijn voordelen' maart ik was liever iets kleiner.
Oud 21-08-2012, 16:43
Martiño
Martiño is offline
Up, en inmiddels ander topic geopend: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1865094

Regels voor berichten