Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2012, 21:57
Verwijderd
Ik wist geen andere plek om dit te plaatsen

Dus mijn probleem is dat ik vooroordelen heb over Marookanen, ik ben er zelf echt niet blij mee maar ik kom er zelf niet vanaf.

Dus ik miet zeggen dat ik geen enkele aardige marokaan ken en ik zie ze als
Spoiler

Ik weet dat niet alle marokaanen zo zijn en ik wil hier dus vanf, heeft iemand tips voor me?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2012, 00:38
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarom vind je dat? Heb je een slechte ervaring met iemand van Marokkaanse komaf? Heb je dit alleen bij Marokkanen of ook bij Turken en andere islamieten? Of gewoon iedereen met een (licht)getinte huid?

En ja, wij kunnen niet zoveel doen om jouw kijk op de wereld te veranderen, dat kan alleen jij. Je vindt het zelf stom, maar zegt er niks aan te kunnen doen. Dat is natuurlijk onzin.

Ik vond vrouwen met boerka's altijd een beetje beangstigend, tot ik besloot een gesprek te voeren met een gesluierde vrouw. Het was een hele lieve dame en ze vond het helemaal niet gek dat ik haar allerlei vragen stelde (of ze het niet warm had en waarom een gewone hoofddoek volgens haar niet volstond). Misschien zou je dat eens kunnen proberen?
Oud 25-08-2012, 07:39
Verwijderd
Ik heb dit probleem alleeen met Marokkaanen, en ik kan over het algemeen heel goed overweg met Turkse mensen en het maakt mij ook echt niet uit wat iemands huidskleur is.

En het ja ik heb slechte ervaring met "ze" gehad, eigenlijk geen een goede ervaring.
Ik ken ze als de brutale aapen die iemand aanrijden en dan gaan schelden, de sukkels die kanker dit en kanker dat zeggen.
De rotjochies en meisjes die duidelijk iets doen maar dan doen of ze van niks weten en boos worden op de persoln die hen beschuldigt.

Ik heb ook toen ik wat jonger was vaak genoeg meegemaakt dat ik bijvoorbeeld ging voetballen met vrienden waar toevallig marokkaanen waren en na gevraagd te hebben om mee te mogen doen krijgen we een bal naar ons hoofd of een vort in onze buik.

En ik woon in een buurt met aardig wat marokkaanen, gellukig net iets meer turken/nederlanders maar tegenwoordig heb ik niet zoveel gedult meer met ze en als nu eentje me zomaar gaat uitschelden om stoer te doen bij zijn vrienden kan hij verwachten dat ik hem van zijn fiets duw.

Wat mij juist weer in de probleemen krijgt want dan halen ze natuurlijk weer hun broer en vader en half marokko erbij en daarom wil ik er ook vanaf.

En ik kan daar op het moment echt zelf niks aan doen omdat ik GEEN enklele aardige/aan andere denkende/reasonable marokkaan ken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 10:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jij wil er alleen vanaf, omdat je niet in elkaar geslagen wil worden. Niet omdat je het vervelend vindt een hekel te hebben aan een hele bevolkingsgroep. Althans, dat is wat ik lees. En wat ik zei, je kunt alleen jezelf helpen. Ga gewoon eens praten met iemand van je eigen leeftijd. Geen zware gesprekken, maar over de buurt ofzo.
Oud 25-08-2012, 10:44
Verwijderd
Dat is ook wel zo, gelukig is zoiets nog nooit gebeurt maar straks kom ik iemand tegen met een woede probleem en dat heb ik echt een probleem.

En ik probeer zeker mensen die ik niet ken een kans te geven en niet meteen een oordeel te hebben maar dat vind ik zeker moeilijk dus ik zal je advies in gedachten houden en als ooit nog de kans voorkomt zal ik eens een gesprek aanknopen.

Ook ben ik benieuwd of er mischien marokaanse mensen op dit forum zijn die bereid zijn een gesprek met mij te hebben gewoon over het weer.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 11:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nederlandse mensen kunnen ook woedeproblemen hebben en je neersteken, dat weet je hè? het ligt echt niet aan de afkomst. Marokkanen worden gewoon meer in het nieuws gebracht (naar mijn idee).

Maar als je in een wijk woont met veel allochtonen, spreek er dan gewoon eentje aan irl.
Oud 25-08-2012, 19:46
Verwijderd
Er zijn genoeg toffe mocro's hoor.

En verder is het prima te begrijpen dat je 'bevooroordeeld' bent. Ondanks dat er genoeg uitzonderingen zijn zit er nou eenmaal verschrikkelijk veel kakkerlakken tussen. Heeft voornamelijk te maken met de beperkte opvoeding, eercultuur en de simplistische sekte die ze aanhangen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 11:24
Verwijderd
Het is fijn om te horen dat ik niet puur evil ben maar dat het wel een klein beetje logisch is.

En phoebe ik ga echt niet zomaar op een groep afstappen en maar zomaar iets zeggen en ik zal ook niet zo gauw op een oudere vrouw die amper nederlands kan en pitten blijft spugen afstappen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 11:29
Verwijderd
Geloof niet dat jouw vooroordelen echt vooroordelen zijn:

DEN HAAG - Nog steeds komen allochtone jongens in Nederland veel vaker in aanraking met de politie dan autochtone. Dat blijkt uit het uitgelekte jaarrapport Integratie van het Sociaal en Cultureel Planbureau. 65 procent van de Marokkaanse jongens is wel eens aangehouden door de politie en 55 procent van de Antilliaanse. Bij autochtone jongens is dat 25 procent.

En om discussie te voorkomen gelijk de bronvermelding:
http://www.rnw.nl/suriname/bulletin/...s-schrikbarend

Ohja, het is een rapport van dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 11:32
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dus dat wil maar zeggen dat je ze allemaal maar slecht mag vinden? Onzin. Plus, hij wil er vanaf en daar help je hem niet echt mee.

abcdefgh: Je hoeft toch ook niet gelijk op een groep af te lopen, ze zijn ook wel eens alleen, weet je
Oud 26-08-2012, 12:05
Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Er zijn genoeg toffe mocro's hoor.

En verder is het prima te begrijpen dat je 'bevooroordeeld' bent. Ondanks dat er genoeg uitzonderingen zijn zit er nou eenmaal verschrikkelijk veel kakkerlakken tussen. Heeft voornamelijk te maken met de beperkte opvoeding, eercultuur en de simplistische sekte die ze aanhangen.
Dit.

Je weet van jezelf dat je vooroordelen hebt. Dat lijkt met al heel goed. Je moet gewoon in je achterhoofd houden dat je iedereen een eerlijke kans moet geven (dus ook Marokkanen die je nog niet kent). Zoals Reverend al zei zitten er ook goede tussen en het zou zonde zijn als je die al bij voorbaat afwijst. En als je Marokkaanse mensen negatief gaat benaderen dan kan het ook een soort self-fulfilling prophecy worden.

Ik snap trouwens wel wat je zegt hoor. Ik ben zelf in een buurt opgegroeid met een hoog percentage Marokkaanse bewoners en ik herken wel wat je zegt. Ik had persoonlijk wel vaak iets minder problemen met Marokkanen dan vrienden van mij, omdat ik ze altijd wat positiever benaderde (er niet al van tevoren vanuit ga dat het rotzakken zijn).

Ik vind het verder niet raar dat jij boos wordt als mensen jou zonder reden uitschelden en/of lastig vallen. Dat zou ik ook niet pikken. Het maakt verder niet uit of het Marokkanen zijn of anderen. Ik zou het van niemand pikken.

Maar zoals ik al zei begrijp ik je heel goed hoor. Mijn ervaring is ook dat veel van die Marokkaanse jongens etterbakjes zijn die mensen zonder reden lastig vallen en uitschelden. Het is helemaal niet raar dat jij daardoor een hekel krijgt aan die mensen, zolang je maar beseft dat er ook leuke/lieve Marokkanen zijn. Ook al lijkt het voor jou nu misschien alsof dat niet zo is door al je negatieve ervaringen
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 23:15
MarcWeller
MarcWeller is offline
ik heb er ook alleen maar slechte ervaringen mee gehad, Er zijn gewoon te veel redenen tegen en te weinig voor, Ze hebben zat gestolen van mij, maja dat hebben ze ook gemerkt, moeten ze der maar niet stoer over doen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 16:50
Verwijderd
Hmm ik had vandaag een praatje met een marokaanse jongen uit mijn klas en op zich ging dat wel normaal/goed en natuurlijk moet ik weer als ik naar huis fiets een jochie tegenkomen die me gaat uitschelden midden op straat?
Dus daar ging de verbetering :/
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 18:59
Volk
Volk is offline
Citaat:
Geloof niet dat jouw vooroordelen echt vooroordelen zijn:

DEN HAAG - Nog steeds komen allochtone jongens in Nederland veel vaker in aanraking met de politie dan autochtone. Dat blijkt uit het uitgelekte jaarrapport Integratie van het Sociaal en Cultureel Planbureau. 65 procent van de Marokkaanse jongens is wel eens aangehouden door de politie en 55 procent van de Antilliaanse. Bij autochtone jongens is dat 25 procent.

En om discussie te voorkomen gelijk de bronvermelding:
http://www.rnw.nl/suriname/bulletin/...s-schrikbarend

Ohja, het is een rapport van dit jaar.
Hoe berekenen ze dat? Want een marrokaan of antilliaan kan ook prima autochtoon zijn. Ben benieuwd naar de precieze verhoudingen en naar waar ze autochtonen die marrokaan/antilliaan zijn en de allochtone nederlanders onder scharen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2012, 21:44
MarcWeller
MarcWeller is offline
Citaat:
en natuurlijk moet ik weer als ik naar huis fiets een jochie tegenkomen die me gaat uitschelden midden op straat?
Dus daar ging de verbetering :/
Ik had dat jochie zo hard neer getrapt, of gewoon even goed bij de kraag gegrepen, afhankelijk van hoe oud hij is,

Als die ***ker buitenlanders hun kinderen niet kunnen opvoeden, opvoeden wij ze toch met de harde hand van sociaal.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 18:05
Verwijderd
Citaat:
opvoeden wij ze toch met de harde hand van sociaal.
.....wat
Met citaat reageren
Oud 01-09-2012, 20:25
Sebastien
Sebastien is offline
ik ken marrokanen die zich schamen voor hun mede-marrokanen. En ook ik heb slechte ervaringen met marrokanen, maar als je met een paar een beetje normaal praat dan blijken ze soms best aardige personen te zijn. alhoewel het in groepen meestal eikels zijn, heb ik er tegenwoordig niet zoveel problemen meer mee. (helpt ook dat ik niet echt in een buurt woon waar veel marrokanen wonen. geloof dat er 3 of 4 marrokanen in mijn dorp wonen)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 13:28
deadlytown
deadlytown is offline
ik heb er alleen slechte ervaring mee, vind het niet zo raar die vooroordelen over marrokanen.
Oud 06-09-2012, 13:44
Afrodiete
Afrodiete is offline
Er bestaan best leuke aardige Marokkanen, maar door deze stereotypering kijken we niet verder dan onze neus lang is.
Oud 06-09-2012, 17:40
icetea296
icetea296 is offline
ik ben ook helemaal niet weg van al die marrokanen hoor, maar er zitten er wel een paar bij waar je mee kan lachen enzo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 19:52
Sergay
Sergay is offline
Generalisen van andere bevolkingen is wat wij het beste doen, "die zijn allemaal zo" blabla.
Geert Wilders heeft hier ook weer grote invloed op wat averechts werkt maar niemand wat van zegt.
Logisch dat hij zo gehaat wordt, als je zo kleinered praat over de islam en zijn mensen terwijl je geen stap binnen het cultuur durft te zetten om te kijken hoe het er werkelijk aan toe gaat. Alleen maar de negatieve nieuwsberichten lezen en daar een oordeel van bevestigen, de jongere generatie neemt dit automatisch ook mee.

Hoe denk je dat de marokkanen zich voelen? Ze weten zelf ook wel dat ze een slecht beeld in het land hebben en dat sommige mensen ze vies aankijken etc, de ouders hebben hier weinig controle op omdat de jongeren buitenhuis toch doen wat zij willen doen. In grote steden als rotterdam is hier helemaal geen toezicht meer op omdat de jongeren daar overal op straat zwerven en daar heel anders aantoe gaat kleinere steden in het oosten.

Ik woon zelf in zo'n kleine stad in brabant en hier kom je nauwelijks buitenlanders tegen op straat, wel turken maar marokkanen zelden en helemaal geen antillianen of negers etc.
Maar hier is dan ook geen last van hangjongeren en ook geen crmininaliteit of iets, dit soort meldingen komen voornamelijk uit steden als tilburg, rotterdam, amsterdam etc, en dit verergert imo. alleen maar omdat o.a de negatieve invloeden van de media als een harde klapt in het gezicht komt.

Als jij alleen maar haat berichten leest/hoort over je eigen bevolking en jou van alles wordt verweten, de docenten op school die bevooroordeeld zijn(komt heel vaak voor) dan verlies jij ook vertrouwen in hun en de nederlandse maatschappij. Wat ga je dan doen? Rebellen, omdat ze toch niets postiefs over je te zeggen hebben, "schijt aan de overheid" is wat ze roepen.

Het is een tegen reactie van de marokkanen op de actie van de nederlandse maatschappij, je wordt niet eerlijk en vriendelijk behandeld dus dan doe je hetzelfde terug, het interesseert je niets meer. Rebellen dus.

Mijn persoonlijke mening over marokkanen, mijn broer is bevriend met een stuk of 5 marokkanen al een jaar of 10 en hun komen regelmatig bij ons binnen etc en dit zijn echt hele lieve jongens, niks kwaads of wat dan ook.
Voor mij heel positief omdat 1 van deze jongens nu een leraar is geworden op mijn school en mijn economie docent is geworden, goed voorbeeld voor de maatschappij.
Zijn oudere broer is ook docent op het vmbo.
Zijn oudere zus doet provincie zaken en is zelfs op tv verschenen, op de bekende step.
Een andere vriend heeft een hoge vocubulair, nog nooit heb ik iemand ontmoet met zo'n charismatische vlotte babbel. Zo loopt hij het winkelcentrum binnen, ziet een nederlander en maakt dan een spontane vriendelijke gebaar en maakt een gesprek met ze, gisteren zag ik hem een hollandse vrouw lachend praten, zo is hij altijd, ook met buurtbewoners etc, socialer dan de gemiddelde nederlander

Ik zou zeggen, probeer wat je nu doet voort te zetten, blijf het proberen tot je positief contact hebt met een marokkaan en vraag naar zijn achtergrond en heb het over de culturele verschillen etc, is een interessant gespreksonderwerp en positief ervaring voor jullie beiden.
Er zijn genoeg lieve marokkanen die je tegenkomt en waar je gewoon mee kunt praten.

De agressieve jongeren die jij noemt voelen zich gewoon onbegrepen door de nederlandse maatschappij en hoe zij zich gedragen is hun reactie tegenover alle zwartpraat en de racistische vooroordelen.
Oud 07-09-2012, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Generalisen van andere bevolkingen is wat wij het beste doen, "die zijn allemaal zo" blabla.
Geert Wilders heeft hier ook weer grote invloed op wat averechts werkt maar niemand wat van zegt.
Logisch dat hij zo gehaat wordt, als je zo kleinered praat over de islam en zijn mensen terwijl je geen stap binnen het cultuur durft te zetten om te kijken hoe het er werkelijk aan toe gaat. Alleen maar de negatieve nieuwsberichten lezen en daar een oordeel van bevestigen, de jongere generatie neemt dit automatisch ook mee.
Hij wordt niet uitsluitend gehaat hoor. In tegendeel zelfs, hij is nogal populair. En hoe bedoel je een stap in de cultuur zetten? Zijn kritiek is juist op islamieten die géén stap in de nederlandse cultuur willen zetten.

Citaat:
Ik woon zelf in zo'n kleine stad in brabant en hier kom je nauwelijks buitenlanders tegen op straat, wel turken maar marokkanen zelden en helemaal geen antillianen of negers etc.
Maar hier is dan ook geen last van hangjongeren en ook geen crmininaliteit of iets, dit soort meldingen komen voornamelijk uit steden als tilburg, rotterdam, amsterdam etc, en dit verergert imo. alleen maar omdat o.a de negatieve invloeden van de media als een harde klapt in het gezicht komt.
Zou je dan niet kunnen concluderen dat je eigenlijk niet echt een mening hierover hebt? Van de zijlijn roepen 'dat het allemaal wel meevalt' en dat jij wel even weet hoe de vork echt in de steel zit lijkt me nogal voorbarig.
Citaat:
Als jij alleen maar haat berichten leest/hoort over je eigen bevolking en jou van alles wordt verweten, de docenten op school die bevooroordeeld zijn(komt heel vaak voor) dan verlies jij ook vertrouwen in hun en de nederlandse maatschappij. Wat ga je dan doen? Rebellen, omdat ze toch niets postiefs over je te zeggen hebben, "schijt aan de overheid" is wat ze roepen.
Nu overdrijf je nogal. De ervaring leert mij juist dat 'nette marokkaantjes' altijd overdreven positief worden gediscrimineerd, juist omdat het zo'n unicum is. Als ze 'schijt aan de overheid' roepen zijn dat juist de probleemkinderen.
Citaat:
Het is een tegen reactie van de marokkanen op de actie van de nederlandse maatschappij, je wordt niet eerlijk en vriendelijk behandeld dus dan doe je hetzelfde terug, het interesseert je niets meer. Rebellen dus.
Ach ja, dat is het. :')
Citaat:
Mijn persoonlijke mening over marokkanen, mijn broer is bevriend met een stuk of 5 marokkanen al een jaar of 10 en hun komen regelmatig bij ons binnen etc en dit zijn echt hele lieve jongens, niks kwaads of wat dan ook.
Voor mij heel positief omdat 1 van deze jongens nu een leraar is geworden op mijn school en mijn economie docent is geworden, goed voorbeeld voor de maatschappij.
Zijn oudere broer is ook docent op het vmbo.
Zijn oudere zus doet provincie zaken en is zelfs op tv verschenen, op de bekende step.
Een andere vriend heeft een hoge vocubulair, nog nooit heb ik iemand ontmoet met zo'n charismatische vlotte babbel. Zo loopt hij het winkelcentrum binnen, ziet een nederlander en maakt dan een spontane vriendelijke gebaar en maakt een gesprek met ze, gisteren zag ik hem een hollandse vrouw lachend praten, zo is hij altijd, ook met buurtbewoners etc, socialer dan de gemiddelde nederlander
Zoals ik eerder al zei: Het typische overdreven prijzen van mocro's die zich wel netjes gedragen. Leuk, maar niet heel relevant natuurlijk. Ik ken ook prima mocro's, maar het gaat niet om hen.
Citaat:
De agressieve jongeren die jij noemt voelen zich gewoon onbegrepen door de nederlandse maatschappij en hoe zij zich gedragen is hun reactie tegenover alle zwartpraat en de racistische vooroordelen.
Onzin. Hoe ze zich gedragen is voornamelijk veroorzaakt door een gebrek aan opvoeding, achterstand qua kennis, een eercultuur en een religieuze achtergrond die zich boven andersdenkenden schaart.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 12:29
Sergay
Sergay is offline
Citaat:
Hij wordt niet uitsluitend gehaat hoor. In tegendeel zelfs, hij is nogal populair. En hoe bedoel je een stap in de cultuur zetten? Zijn kritiek is juist op islamieten die géén stap in de nederlandse cultuur willen zetten.
En daarom weigert hij zelf ook om een stap in een moskee te zetten?
Hoe hypocriet. Roepen dat het aan de islamieten ligt maar zelf niet openstaan voor hun cultuur/geloof. Eersteklas hater, iedereen weet dit, misschien verwoord hij dit niet zo maar in zijn positie is het ook haast niet mogelijk om openbarig felle opmerking te maken omdat zijn carriere daarmee voorbij is, hij verbloemd wat hij vindt en wilt het ze netjes mogelijk brengen terwijl we allemaal weten dat hij islamieten van de aarde wilt laten verdwijnen.

Citaat:
Zou je dan niet kunnen concluderen dat je eigenlijk niet echt een mening hierover hebt? Van de zijlijn roepen 'dat het allemaal wel meevalt' en dat jij wel even weet hoe de vork echt in de steel zit lijkt me nogal voorbarig.
Ik hoef niet rond te paraderen met mijn mening zoals anderen dat doen, ik kaart simpelweg enkele gedachtepuntjes waar ook rekening mee gehouden kan worden.

Citaat:
Zoals ik eerder al zei: Het typische overdreven prijzen van mocro's die zich wel netjes gedragen. Leuk, maar niet heel relevant natuurlijk. Ik ken ook prima mocro's, maar het gaat niet om hen.
Er valt hier weinig te zeggen over het gedrag van de agressieve marokkaan.
Er zijn al enkele voorbeelden genoemd door de TS in zijn ervaring hiermee.
We kunnen allemaal concluderen dat het aan de opvoeding etc ligt maar waar ik licht op wilde schijnen zijn de nieuwsberichten en de voorbarige reacties van de nederlanders over marokkanen zoals de TS hier heeft neergezet. Dit is ook typisch en mag dus ook in mindere mate door rekening te houden met de gevoelens van de andere partij.
Er wordt vaak geroepen "was zeker weer een marokkaan die het deed" maar dit zijn juist de opmerkingen die opstapelen en woede oproepen bij de marokkanen zelf, ze negeren het niet.

Citaat:
Onzin. Hoe ze zich gedragen is voornamelijk veroorzaakt door een gebrek aan opvoeding, achterstand qua kennis, een eercultuur en een religieuze achtergrond die zich boven andersdenkenden schaart.
Ben ik het mee eens en dit heb ik ook niet ontkent. Mijn toelichting komt door mezelf in hun schoenen te verplaatsen en in te voelen, iets wat de meeste nederlanders een gebrek aan hebben. Dus het speelt degelijk wel mee.
Oud 07-09-2012, 13:03
Verwijderd
Citaat:
En daarom weigert hij zelf ook om een stap in een moskee te zetten?
Hoe hypocriet. Roepen dat het aan de islamieten ligt maar zelf niet openstaan voor hun cultuur/geloof. Eersteklas hater, iedereen weet dit, misschien verwoord hij dit niet zo maar in zijn positie is het ook haast niet mogelijk om openbarig felle opmerking te maken omdat zijn carriere daarmee voorbij is, hij verbloemd wat hij vindt en wilt het ze netjes mogelijk brengen terwijl we allemaal weten dat hij islamieten van de aarde wilt laten verdwijnen.
Wat verwacht je mogelijk te leren in een moskee? Wat zal dat aan zijn mening veranderen? Ik ben in kerken geweest, dat heeft mijn mening over sektes en bijgeloof echt niet veranderd.

En ach, een "eersteklas hater"? Omdat hij het niet zo met Islam heeft? Is Rutte dan niet net zo goed een eersteklas hater omdat hij socialisten niet hoog heeft zitten? Zo kan je elke politicus wel betichten van het hater-zijn.

Sowieso zou het denk ik wenselijk zijn als de moskee-bezoekers juist proberen wat meer tijd thuis rond te brengen.

Citaat:
Ik hoef niet rond te paraderen met mijn mening zoals anderen dat doen, ik kaart simpelweg enkele gedachtepuntjes waar ook rekening mee gehouden kan worden.
Zeg me als ik iets mis, maar je post staat vol met meningen? Maakt niet uit verder, daarom zijn we hier.

Citaat:
Er valt hier weinig te zeggen over het gedrag van de agressieve marokkaan.
Er zijn al enkele voorbeelden genoemd door de TS in zijn ervaring hiermee.
We kunnen allemaal concluderen dat het aan de opvoeding etc ligt maar waar ik licht op wilde schijnen zijn de nieuwsberichten en de voorbarige reacties van de nederlanders over marokkanen zoals de TS hier heeft neergezet. Dit is ook typisch en mag dus ook in mindere mate door rekening te houden met de gevoelens van de andere partij.
Er wordt vaak geroepen "was zeker weer een marokkaan die het deed" maar dit zijn juist de opmerkingen die opstapelen en woede oproepen bij de marokkanen zelf, ze negeren het niet.
Welke nieuwsberichten precies, degene waarin wordt vermeld dat wederom iemand met een "Noord Afrikaans uiterlijk" iets heeft geflikt?

En waarom komen die 'voorbarige' reacties vandaan denk je? Waarom zijn er geen/minder voorbarige reacties op andere bevolkingsgroepen?

Citaat:
Ben ik het mee eens en dit heb ik ook niet ontkent. Mijn toelichting komt door mezelf in hun schoenen te verplaatsen en in te voelen, iets wat de meeste nederlanders een gebrek aan hebben. Dus het speelt degelijk wel mee.
Heel Nederland zit vol met mensen die zich in de schoenen van minderheden proberen te verplaatsen. De conclusies die eruit komen verschillen echter nogal.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 14:11
Sergay
Sergay is offline
Citaat:
Wat verwacht je mogelijk te leren in een moskee? Wat zal dat aan zijn mening veranderen? Ik ben in kerken geweest, dat heeft mijn mening over sektes en bijgeloof echt niet veranderd.
Niet zozeer leren maar gewoon kijken wat de mensen daar doen, wat het met ze doet en waarde voor ze heeft, bij ze thuis langsgaan om thee te drinken zou ook aardig zijn.
Andersom mag een buitenlander ook bij de nederlander thuis langskomen, minder socialie segregatie, ipv conclusies trekken van afstand.

Citaat:
En ach, een "eersteklas hater"? Omdat hij het niet zo met Islam heeft? Is Rutte dan niet net zo goed een eersteklas hater omdat hij socialisten niet hoog heeft zitten? Zo kan je elke politicus wel betichten van het hater-zijn
.

Oh hij heeft niet zo met de islam? Op de manier hoe hij minderwaardig over het geloof praat, de oneindig beledigende opmerkingen, de valse conclusie dat de islam extreem en gewelddadig zou zijn, hij zou het liefst het geloof en de mensen uit het land bannen, een politici die de anti-isam project leidt.
En jij noemt het "hij heeft het gewoon niet zo met de islam". Dan had hij de mensen wel in hun waarde gelaten, ipv ze te krenken vanachter zijn beveiligde haagse torentje.
Laat me niet lachen. Deze man heeft waanideeën.

Citaat:
Sowieso zou het denk ik wenselijk zijn als de moskee-bezoekers juist proberen wat meer tijd thuis rond te brengen.
Omdat? Waarom zou hij minder tijd in het moskee moeten doorbrengen?
De heledag thuiszitten is niets voor hun, voor de meeste (oudere generatie) van hun is de moskee een sociale ontmoetingsplaats om hun vrienden en kennis te zien, een warme kopje thee en een gezellige babbel. Dit is afgeleid van de turkse mannen in het vaderland die overdag in de locale cafe's zitten met een kopje thee, en een dambord.
Dit kom je daar overal tegen en de meeste mannen brengen zo hun tijd overdag door.
Dit soort cafe's zitten direct naast het moskee, dus ze zitten niet in de moskee zelf maar de naastgelegen cafe om te socialiseren. Hier in Oss heb je dat ook, er zit zelfs een turkse groentewinkel ernaast, ideaal voor de turkse gemeenschap uit de omgeving.
En ik denk dat dit ook voor de marokkanen geldt.
Voor de nederlanders die denken dat ze tijdloos op een bid-kleed zitten en naar de muur staren, dit is niet waar maar een misplaatste conclusie die de pvv-aanhang zou trekken.
Vandaar mijn bovengenoemde idee, kom eens kijken en een bakje thee drinken en zie de waarheid voor jezelf.

Citaat:
Welke nieuwsberichten precies, degene waarin wordt vermeld dat wederom iemand met een "Noord Afrikaans uiterlijk" iets heeft geflikt?

En waarom komen die 'voorbarige' reacties vandaan denk je? Waarom zijn er geen/minder voorbarige reacties op andere bevolkingsgroepen?
Ik ontken niet dat zij vaker in het nieuws verschijnen dan andere bevolkingsgroepen, dit is zo, hoe triest ook maar dat betekent niet dat ik het ook meteen zo moet aannemen.
Ik geloof niet dat zij zo betrokken en geweldadig zijn zoals de media doet zeggen, wordt de daders gevraagd waarom zij dit deden? wat hun motief was? Nee, dit wordt ingevuld tot de meeste vergaande opmerkingen die we nu vandaag de dag op straat horen. "Was het weer een marokkaan die het gedaan heeft?" Onzin dus.

Van jou weet ik dat je alles aanneemt zoals het in nieuwsberichten wordt omschreven maar dit geldt niet voor anderen gelukkig. Er zijn nog mensen die zelf willen bepalen of zij de aangedrongen informatie wel willen geloven ofniet. Lees de reacties van de lezers op nu.nl maar eens, misschien wel interessant voor jou.

Citaat:
Heel Nederland zit vol met mensen die zich in de schoenen van minderheden proberen te verplaatsen. De conclusies die eruit komen verschillen echter nogal.
Was het maar zo.

Zet maar een populatie nederlanders in marokko neer, laat ze gediscrimineerd worden, lage cijfers op school halen, kritiek krijgen van alle kanten, de criminele jongeren in het nieuws zetten, nog meer kritiek op ze af vuren, en dan heb ik het nog niet over de culturele en geloofs verschillen, de taaldrempel, de verschillen in opvoeding, etc.

Maar hoe denk je dat zij hier dan mee om zullen gaan? Een onrelevante vergelijking maar als je zegt dat jullie je in de marokkanen verplaatsen, verplaats het dan zo door de situatie om te draaien en geef mij is antwoord wat voor positie de nederlanders in marokko zouden hebben? Denk je dat zij daar nog gewild zouden zijn na alle negatieve aandacht om hun heen? Echt niet. Dit gebeurd dus hetzelfde met de buitenlanders hier.
Zij krijgen een slechte naam omdat zij zich niet altijd perfect aan de maatschappij kunnen aanpassen, dus ze moeten maar met modder bekogeld worden omdat het niet goed genoeg is.

Laat de nederlanders het is van deze kant bekijken en beseffen dat het niet zo makkelijk is voor de buitenlanders.
De criminele pad kiezen is geen excuus, dat is hun eigen foute keuze maar wat brengt hun hiertoe denk je? Denk je dat ze een ochtend opstaan en vrolijk roepen "laat ik vandaag maar crimineel worden en mijn bevolking voor schut zetten"

Neem dan ook de moeite om hem te vragen waarom hij tot dit punt is gekomen.
Waarom hij deze keuze heeft gemaakt? Misschien wordt je dan verbaasd.

Niet zo snel oordelen en ga is langs bij deze mensen, praat met ze en pas dan heb je het recht om een mening over ze te vormen.
Een mening vormen via nieuwsberichten/media is gewoon een zielig excuus, je kent de mensen niet eens persoonlijk en toch doe je alsof je ze tot het botje kent en heb je de lef om zo zwakzinnig over ze te praten. Hypocriete mensen overal, en dit soort figuren neemt geen enkel buitenlander serieus, ga eerst maar bij ze thuis langs, of nog beter in hun moederland en neem daar een kijkje.
Iets wat Wilders nooit zou doen, maar toch weet hij precies hoe het daar aantoe gaat, hij weet het zogenaamd zo goed en hiermee wilt hij de nederlandse bevolking beinvloeden voor zijn EIGEN anti-islam project. Een zelfingenomen bekrompen narcist als je het mij vraagt.
Ik kan niet geloven hoe een rationeel, weldenkend persoon dit soort onzin kan geloven.
Ik denk dat de aanhangers het WILLEN geloven, ook doordat zij worden gevoed met dit soort nieuwsberichten, het wordt letterlijk met de paplepel in de mond gegoten.

Mijn vriendin is racistisch opgevoed terwijl ze zelf geen racist wilt zijn, maar toch heeft ze wel zulke ideeën van haar vader overgenomen. Ik ben zelf van turkse afkomst, en ze komt gewoon bij me thuis etc maar ze kan het niet laten om zo'n slecht beeld van moslims te hebben.
Waarom denk je? Wilders mag trots zijn op zijn aanhang, laten we alle moslims maar verjagen en onszelf superieur vinden.
Straks krijg je hetzefde verhaal als in america, black versus white.
Blijf Wilders maar toejuichen met zijn zieke ideologie en help hem de maatschappij kapot te maken.
Straks zijn we allemaal gelukkig en perfect, zolang we maar aannemen dat Wilder gelijk heeft.
Toch?

Laatst gewijzigd op 07-09-2012 om 14:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2012, 17:30
Verwijderd
discusie tijd!

Maar ik kan eerlijk gezegd niiet veel met je verhaal sergay, dat van dat "we worden oneerlijk behandeld dus gaan we ze reden er voor geven" klinkt erg onwaarschijnlijk.
Ook lijkt het alsof je hun gedrag goed probeert te praten.

Maar toch bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 18:34
Sergay
Sergay is offline
Citaat:
discusie tijd!

Maar ik kan eerlijk gezegd niiet veel met je verhaal sergay, dat van dat "we worden oneerlijk behandeld dus gaan we ze reden er voor geven" klinkt erg onwaarschijnlijk.
Ook lijkt het alsof je hun gedrag goed probeert te praten.

Maar toch bedankt voor je reactie.
Dat maak jij ervan. Er zijn meespelende factoren genoemd die het gedrag van marokkaanse jongeren kunnen beinvloeden en tevens een aandachtspunt die meespeelt tot het aanzet van wangedrag.
Als jij de oorzaak niet wilt begrijpen, dan waarom zeuren over de gevolgen?

Kijk naar logische verklaringen en doe je eigen onderzoek ipv een koude vooroordeel te stellen zoals je hebt gedaan.
Oud 07-09-2012, 18:51
Verwijderd
Zeuren over gevolgen?
Ik zie in dat ik zelf fout zit dus waar moet ik de oorzaak van begrijpen?
Dat ik fout zit?

En ik heb een probleem daarom vraag ik om hulp en niet om hoe ik het hat kunnen voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 19:15
Sergay
Sergay is offline
Citaat:
Zeuren over gevolgen?
Ik zie in dat ik zelf fout zit dus waar moet ik de oorzaak van begrijpen?
Dat ik fout zit?

En ik heb een probleem daarom vraag ik om hulp en niet om hoe ik het hat kunnen voorkomen.
Het lijkt alsof je het probleem ontkent, je hebt het alleen over de wangedrag van de marokkanen gehad, en hoe jij overtuigd wilt worden.
Wil je antwoord op je vragen dan zul je meer begrip moeten tonen en zelf actie moeten ondernemen.

Er is genoeg hierover gezegd en jou reactie daarop komt over als "oh het zal wel".

Succes ermee
Oud 07-09-2012, 20:08
Verwijderd
Ik wil overtuigd worden, dit topic heeft geen andere functie en ik gebruik nou eenmaal argumenten.
Ook wil ik helemaal niet over komen als het zal wel en ik dacht ook niet dat dat het geval was, zoals ik al eerder zij had ik een gesprek met een Marokaanse jongen uit mijn klas en ik had was nooit naast hem gaan zitten en ik begon nooit over hem te vragen als ik niet zou willen veranderen.

En jij succes met je niet zo gauw aangevallen noemen!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Niet zozeer leren maar gewoon kijken wat de mensen daar doen, wat het met ze doet en waarde voor ze heeft, bij ze thuis langsgaan om thee te drinken zou ook aardig zijn.
Cohen ging bij iedereen langs om thee te drinken en we weten allemaal hoe het met hem is afgelopen. Ik zie echt geen toegevoegde waarde van thee drinken met wat moslims. Waarom ga jij niet thee drinken met pvv'ers? Dat zou aardig zijn.

Citaat:
Andersom mag een buitenlander ook bij de nederlander thuis langskomen, minder socialie segregatie, ipv conclusies trekken van afstand.
Is dat verboden dan?
Citaat:
Oh hij heeft niet zo met de islam? Op de manier hoe hij minderwaardig over het geloof praat, de oneindig beledigende opmerkingen, de valse conclusie dat de islam extreem en gewelddadig zou zijn, hij zou het liefst het geloof en de mensen uit het land bannen, een politici die de anti-isam project leidt.
En jij noemt het "hij heeft het gewoon niet zo met de islam". Dan had hij de mensen wel in hun waarde gelaten, ipv ze te krenken vanachter zijn beveiligde haagse torentje.
Laat me niet lachen. Deze man heeft waanideeën.
Mening. Daarnaast kan ik het prima begrijpen dat je primitief bijgeloof uit het land wil bannen. Helaas is Wilders een beetje hypocriet en richt hij zijn pijlen alleen maar op moslims.
Citaat:
Omdat? Waarom zou hij minder tijd in het moskee moeten doorbrengen?
Het is nutteloos en ervaring leert dat de zoontjes van de trouwe moslims wel wat extra begeleiding kunnen gebruiken.
Citaat:
De heledag thuiszitten is niets voor hun, voor de meeste (oudere generatie) van hun is de moskee een sociale ontmoetingsplaats om hun vrienden en kennis te zien, een warme kopje thee en een gezellige babbel. Dit is afgeleid van de turkse mannen in het vaderland die overdag in de locale cafe's zitten met een kopje thee, en een dambord.
Dit kom je daar overal tegen en de meeste mannen brengen zo hun tijd overdag door.
Dit soort cafe's zitten direct naast het moskee, dus ze zitten niet in de moskee zelf maar de naastgelegen cafe om te socialiseren. Hier in Oss heb je dat ook, er zit zelfs een turkse groentewinkel ernaast, ideaal voor de turkse gemeenschap uit de omgeving.
Ideaal.

Citaat:
Voor de nederlanders die denken dat ze tijdloos op een bid-kleed zitten en naar de muur staren, dit is niet waar maar een misplaatste conclusie die de pvv-aanhang zou trekken.
Vandaar mijn bovengenoemde idee, kom eens kijken en een bakje thee drinken en zie de waarheid voor jezelf.
En zoals ik al zei is dat een nutteloos idee.

Citaat:
Ik ontken niet dat zij vaker in het nieuws verschijnen dan andere bevolkingsgroepen, dit is zo, hoe triest ook maar dat betekent niet dat ik het ook meteen zo moet aannemen.
Dat je wat zo moet aannemen?
Citaat:
Ik geloof niet dat zij zo betrokken en geweldadig zijn zoals de media doet zeggen, wordt de daders gevraagd waarom zij dit deden? wat hun motief was? Nee, dit wordt ingevuld tot de meeste vergaande opmerkingen die we nu vandaag de dag op straat horen. "Was het weer een marokkaan die het gedaan heeft?" Onzin dus.
Interessant dat jij dat denkt.
Citaat:
Van jou weet ik dat je alles aanneemt zoals het in nieuwsberichten wordt omschreven maar dit geldt niet voor anderen gelukkig. Er zijn nog mensen die zelf willen bepalen of zij de aangedrongen informatie wel willen geloven ofniet. Lees de reacties van de lezers op nu.nl maar eens, misschien wel interessant voor jou.
Ongefundeerde kreet die je verwijfdheid nog eens bevestigd. Ik kijk kritisch naar alle nieuws. Het was jij die kritisch was op het standaardnieuws maar louche websites meteen als waarheid ziet, puur omdat het in je eigen straatje past.

Citaat:
Zet maar een populatie nederlanders in marokko neer, laat ze gediscrimineerd worden, lage cijfers op school halen, kritiek krijgen van alle kanten, de criminele jongeren in het nieuws zetten, nog meer kritiek op ze af vuren, en dan heb ik het nog niet over de culturele en geloofs verschillen, de taaldrempel, de verschillen in opvoeding, etc.
Irrelevant. Het gaat om mocro's in Nederland.
Citaat:
Maar hoe denk je dat zij hier dan mee om zullen gaan? Een onrelevante vergelijking maar als je zegt dat jullie je in de marokkanen verplaatsen, verplaats het dan zo door de situatie om te draaien en geef mij is antwoord wat voor positie de nederlanders in marokko zouden hebben? Denk je dat zij daar nog gewild zouden zijn na alle negatieve aandacht om hun heen? Echt niet. Dit gebeurd dus hetzelfde met de buitenlanders hier.
Wederom irrelevant. En jouw conclusie is dan ook niets anders dan speculatie. Interessantere vraag is trouwens hoe de regering van Marokko op dergelijke tuig zou reageren.
Citaat:
Zij krijgen een slechte naam omdat zij zich niet altijd perfect aan de maatschappij kunnen aanpassen, dus ze moeten maar met modder bekogeld worden omdat het niet goed genoeg is.
Je overdrijft verschrikkelijk. Alsof alle PVV stemmers per definitie alles uit het buitenland dood wil hebben
Citaat:
Laat de nederlanders het is van deze kant bekijken en beseffen dat het niet zo makkelijk is voor de buitenlanders.
Doen ze al.
Citaat:
De criminele pad kiezen is geen excuus, dat is hun eigen foute keuze maar wat brengt hun hiertoe denk je? Denk je dat ze een ochtend opstaan en vrolijk roepen "laat ik vandaag maar crimineel worden en mijn bevolking voor schut zetten"
Wat ze denken maakt niet zoveel uit.
Citaat:
Neem dan ook de moeite om hem te vragen waarom hij tot dit punt is gekomen.
Waarom hij deze keuze heeft gemaakt? Misschien wordt je dan verbaasd.
Misschien niet. Waar gaat dit over?

Citaat:
Niet zo snel oordelen en ga is langs bij deze mensen, praat met ze en pas dan heb je het recht om een mening over ze te vormen.
Wilders heeft met meerdere moslims gepraat en dat ging prima. Dat hij het niet eens is met hun sekte en dat hun kinderen kutventjes zijn betekent niet dat hij niet normaal met ze zou kunnen omgaan.

En wederom: Ga zelf eens langs bij PVV'ers, praat met ze en dan heb je het recht om een mening over ze te vormen. Of geldt dat alleen andersom?
Citaat:
Een mening vormen via nieuwsberichten/media is gewoon een zielig excuus
Alsof de mening altijd gevormd zou zijn aan de hand van de media Ik berust mijn mening op wat ik heb meegemaakt. Daarnaast: Waar baseer jij je mening op dan? Instinct? :')
Citaat:
, je kent de mensen niet eens persoonlijk en toch doe je alsof je ze tot het botje kent en heb je de lef om zo zwakzinnig over ze te praten. Hypocriete mensen overal, en dit soort figuren neemt geen enkel buitenlander serieus, ga eerst maar bij ze thuis langs, of nog beter in hun moederland en neem daar een kijkje.
Ha, daar heb je alweer dat "ga bij ze langs".
Citaat:
Iets wat Wilders nooit zou doen, maar toch weet hij precies hoe het daar aantoe gaat, hij weet het zogenaamd zo goed en hiermee wilt hij de nederlandse bevolking beinvloeden voor zijn EIGEN anti-islam project. Een zelfingenomen bekrompen narcist als je het mij vraagt.
Emotional rage waaaaah.
Citaat:
Ik kan niet geloven hoe een rationeel, weldenkend persoon dit soort onzin kan geloven.
Ik denk dat de aanhangers het WILLEN geloven, ook doordat zij worden gevoed met dit soort nieuwsberichten, het wordt letterlijk met de paplepel in de mond gegoten.
Rationele weldenkende mensen gaan ook niet naar de moskee. Verder kan je wel de schuld blijven geven aan nieuwsberichten maar dat trapt niemand meer in tegenwoordig.
Citaat:
Mijn vriendin is racistisch opgevoed terwijl ze zelf geen racist wilt zijn, maar toch heeft ze wel zulke ideeën van haar vader overgenomen. Ik ben zelf van turkse afkomst, en ze komt gewoon bij me thuis etc maar ze kan het niet laten om zo'n slecht beeld van moslims te hebben.
Waarom denk je? Wilders mag trots zijn op zijn aanhang, laten we alle moslims maar verjagen en onszelf superieur vinden.
Wederom overdreven gehuil. Voor iemand die Wilders beticht op generalisatie generaliseer je zelf er wel flink op los trouwens. Wat zelfreflectie zou je geen kwaad doen.
Citaat:
Straks krijg je hetzefde verhaal als in america, black versus white.
Blijf Wilders maar toejuichen met zijn zieke ideologie en help hem de maatschappij kapot te maken.
Straks zijn we allemaal gelukkig en perfect, zolang we maar aannemen dat Wilder gelijk heeft.
Toch?
:') Laten we het iets zakelijker houden. Ik vind de islam een stuk ziekere ideologie dan die van Wilders. Maar ach, meningen.

Laatst gewijzigd op 08-09-2012 om 13:09.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2012, 14:56
DAH
DAH is offline
De meeste vechtpartijen op mijn school zijn tussen Noord-Afrikanen. Het vmbo op mijn school? Vooral noord-afrikanen en arabieren. Er zitten ook arabieren en afrikanen bij mij op het vmbo, maar toch veel minder en die zorgen niet voor de problemen.
Het argument van 'Zij voelen zich aangevallen door de Nederlanders en zijn onbegrepen en reageren door crimineel gedrag te vertonen' vind ik onzin. Bewijs het tegendeel, zou ik zeggen, in plaats van de vooroordelen bevestigen. Ik weet dat er genoeg prima arabieren en afrikamen zijn, er is zelfs een marrokaanse middenklasse, maar een te groot deel van de afrikaans-arabische allochtonen is verkeerd bezig, lijkt het in mijn ogen.
Reageren

Regels voor berichten