Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2002, 19:36
Verwijderd
Hoe erg lopen jullie nu tegen vooroordelen op en merken jullie dat jullie ze zelf ook hebben?

Ik loop af en toe wel tegen vooroordelen op, maar op een vreemde manier. Zo wordt ik altijd als lief meisje gezien, wat soms heel frustrerend kan zijn, maar op zich valt er best mee te leven

Maar om mn kleding wordt ik hier in de buurt ook wel afgerekend. Vooral in de zin uitgescholden te worden voor zwerver enzo. (ben jij een zwerver? ikee, hij: waarom draag je dan die kleding? ) en dat soort dingen, maar doordat ik er vaak nog heel lief uitzie valt het verder wel mee..

Ik weet wel van anderen en ook in het algemeen dat Gothics bijv. vaak voor heel agressief aangezien worden en dat soort dingen.

Maar als ik ga nadenken, zelf oordeel ik ook toch best wel snel over iemand. Bij een sletterig uiterlijk dat ik meteen denk dat het een slet is, of iemand die er als een doos uitziet bij voorbaat niet mag om er vervolgens achter te komen dat diegene heel erg aardig is. Maar verder ook met marrokanen enzo. Tijd geleden fietste ik ergens, en toen liep er een groepje marrokaanse jongens op het fietspad en dacht ik echt zo, onee.. daar moet ik langs. Toen was ik er bijna, sprong dr een op zei, riep alle anderen aan de kant en riep tegen mij: sorry, mevrouw, sorry!!

Ja, toen werd ik ff lekker met mn neus op de feiten gedrukt. Maar het gaat zo vaak vanzelf door dan slechte ervaringen met dat soort dingen..

In hoeverre hebben jullie dit nu ook?

(ik weet niet of dit topic wel hier hoort, maar tis op zich iets psychologisch toch? anders verplaats em maar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2002, 19:42
Verwijderd
Ik heb er zelf ook last van .. je leest dingen en je ziet dingen .. en dan heb je gewoon zoiets van: "nou, doe maar liever niet" .. dus ontwijk ik allerlei soorten mensen.

Nu weet ik ook wel dat er overal uitzonderingen bij zitten, maar over het algemeen voel ik mij er gewoon niet goed bij.

Zelf heb ik dit voornamelijk met Marokkanen en Turken .. daarnaast, met name bij het uitgaan, filter ik er zo mensen uit die op mij als arrogant overkomen of bedreigend .. terwijl ze dat niet eens hoeven te zijn.

Mjah, vreemd .. is gewoon mijn gevoel ofzo :/
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:48
Desp
Desp is offline
Ik ben best wel tegen vooroordelen, maar ik merk ook dat ik ze zelf echt wel heb...

Idd, als iemand er sletterig uit ziet, denk ik ook snel dat het een sletje ís... Als ik aan 'studenten' denk, zie ik 4 mensen in de trein zitten, die enorm hard met elkaar praten en tegen meisjes van 17 zeggen:'Ach joh, dat weet jij nog niet, jij bent nog maar 17, wij zijn al student!' (misschien omdat een vriendin van me dat altijd doet met haar vrienden??)...
Zelfs bij namen heb ik snel zoiets...

Is een slechte zaak eigenlijk... maar ja, ik heb vooroordelen over mensen en zij zullen net zo goed vooroordelen over mij hebben..
(Die ik het meest hoor zijn:'Hou je van vechten?' - niet dat ik er als een worstelaar uitzie, maar door een litteken op mijn wang )
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 19:57
Verwijderd
Nja, kijk.. tis wel zo van ik heb die vooroordelen dan wel, maar het is niet zo dak dr naar leef, oftewel dak niet opensta voor mensen om me het tegendeel vervolgens te bewijzen zeg maar..

Maar ja.. tis dan ook vanuit de pond naar hier, wat ik moet fietsen om naar huis te gaan is een ontzettende rotbuurt en dr wonen veel buitenlanders. Nu ben ik daar een aantal keer al lastiggevallen en vaak genoeg nageroepen of in de weg gezeten zeg maar, dan ga je die dingen toch snel koppelen..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:09
mathfreak
mathfreak is offline
Ongeveer een half jaar geleden was er op het Feedbackforum een heftige discussie gaande over mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum. Men had zich onder andere gestoord aan het feit dat ik me in bepaalde topics op dat forum over mijn eigen sexuele ervaringen had uitgelaten. Een ander struikelblok vormde mijn leeftijd. Vermoedelijk ging het hierbij om vooroordelen in de trant dat ik een vieze oude man zou zijn die er op kickt om sexverhaaltjes van tieners te lezen. Ik heb in een aantal replies aangegeven dat het er mij alleen maar om ging om door mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum te proberen een hulpverlenende functie te vervullen door vragen over sexuele kwesties te beantwoorden. Tevens liet ik weten dat ik bereid was om het vertellen over mijn eigen sexuele ervaringen achterwege te laten en dat ik mijn excuses aanbood aan al diegenen die mijn inmenging in persoonlijke topics als kwetsend hadden ervaren. Blijkbaar heeft dit alles toch een positieve indruk gemaakt, want sindsdien krijg ik geen negatieve reacties meer.
Ik heb zelf het idee dat ik op zich niet zo snel geneigd ben om vooroordelen over anderen te hebben, maar dat komt misschien ook omdat ik zelf niet geneigd ben om overhaaste conclusies te trekken.
Oud 15-07-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Ongeveer een half jaar geleden was er op het Feedbackforum een heftige discussie gaande over mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum. Men had zich onder andere gestoord aan het feit dat ik me in bepaalde topics op dat forum over mijn eigen sexuele ervaringen had uitgelaten. Een ander struikelblok vormde mijn leeftijd. Vermoedelijk ging het hierbij om vooroordelen in de trant dat ik een vieze oude man zou zijn die er op kickt om sexverhaaltjes van tieners te lezen. Ik heb in een aantal replies aangegeven dat het er mij alleen maar om ging om door mijn aanwezigheid op het sexualiteitsforum te proberen een hulpverlenende functie te vervullen door vragen over sexuele kwesties te beantwoorden. Tevens liet ik weten dat ik bereid was om het vertellen over mijn eigen sexuele ervaringen achterwege te laten en dat ik mijn excuses aanbood aan al diegenen die mijn inmenging in persoonlijke topics als kwetsend hadden ervaren. Blijkbaar heeft dit alles toch een positieve indruk gemaakt, want sindsdien krijg ik geen negatieve reacties meer.
Ik heb zelf het idee dat ik op zich niet zo snel geneigd ben om vooroordelen over anderen te hebben, maar dat komt misschien ook omdat ik zelf niet geneigd ben om overhaaste conclusies te trekken.
Nja, als je nadenkt is het best logisch dat mensen die vooroordelen krijgen..

Maar bij mij komen mn vooroordelen ook vooral voort uit angst.. Ik ben doodsbang op dat stuk weer lastig gevallen te worden, aangezien het de ergste keer een marrokaanse man was ontwijk ik dan alle marrokaanse mannen of cross ze heel hard voorbij enzow.. Tis de angst dat me iets gebeurt, en de dingen die me zijn gebeurt, waren bijv. door buitenlanders.. en dan benk toch voorzichtiger.. Maar ik uit zo'n vooroordeel ook nooit, ga niks lopen roepen of iets dergelijks, en kan het heel snel hebben aangepast enzow.. tgaat vaak zo snel en onbewust owk..

maar ik heb bijv ook ander soort vooroordelen.. Als ik tegen iemand op kijk denk ik van te voren al dat diegene mij wel niet zal willen kennen of mogen.. dat soort dingen zijn natuurlijk eigenlijk ook vooroordelen..

mja, kvinnet soms toch best erg dak dan zo denk, vooral omdak het liever niet wil
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 20:41
alpha
alpha is offline
Iedereen heeft vooroordelen, ookal hoort het niet. Ik heb ook voorordelen, over asielzoekers en hangjongeren bijvoorbeeld. Ik wil het niet, maar toch.
Ik bedoel, er zitten heel vaak 'lui' achter ons huis in een soort van park, en plotseling is er een fiets gestolen bij de buren. Ja, kijk dan ga je dingen denken.
En kampers (voor sommigen beter bekend als wooncaravanbowoners ofzo) vind ik ook eng. Als je ze kent en ze kennen jou dan zullen je ze nooit iets doen maar anders! Ze zijn zo'n groep dat ze, als ze je tegen zit, met z'n allen komen opwachten. En dat is nou eng, en dus denk je dat meteen van alle kampers. En van alle mensen die ik er eng uit vind zien.
Je hebt nou eenmaal snel een indruk op mensen. Tja, en als je dat gaat veranderen, dan ben je al snel TE makkelijk. En dat is dan weer ook niet goed....
Oud 15-07-2002, 21:07
Verwijderd
maar zijn er geen mensen die zelf tegen vooroordelen op zijn gelopen.. dus dat er mensen vooroordelen over jou hebben?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:10
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Nja, als je nadenkt is het best logisch dat mensen die vooroordelen krijgen..
Het is maar zeer de vraag of het inderdaad zo logisch is. Het is misschien wel begrijpelijk, maar logisch is het zeker niet. Toen ik begon met posten op het sexualiteitsforum was dat voor mij ook iets vreemds, maar er zijn 2 manieren om tegen iets vreemds aan te kijken. De eerste manier is om het, juist omdat het zo vreemd is, als iets bedreigends te beschouwen, hetgeen verklaart waardoor dergelijke vooroordelen ontstaan. De tweede manier (en dat is de manier waar ik zelf de voorkeur aan geef) is om de uitdaging om met het vreemde vertrouwd te raken aan te gaan. Voor mij was en is mijn aanwezigheid op dit forum en het sexualiteitsforum nog steeds een uitdaging, en uit de positieve reacties die ik van een van de FB's van het sexualiteitsforum en van een forumbezoekster heb mogen ontvangen concludeer ik dat het niet alleen voor mij, maar ook voor hen een uitdaging is dat ik op deze fora actief ben, en voor mij is dat dan ook voldoende reden om op deze fora actief te blijven.
Oud 15-07-2002, 21:33
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb dat 'gedoe' met mathfreak ook gezien. Als je een paar posts van 'm leest zie je gelijk dat 't onzin is. Hij geeft inderdaad gewoon goede adviezen. En ik ben daardoor ook na gaan denken over vooroordelen. En ik heb die ook. In mijn hoofd dan. Maar ik wil die daar in laten zitten. Dat klinkt misschien vreemd, maar toch is het zo. Ik laat 't erin zitten totdat ik weet dat 't klopt, of juist niet klopt.

Is dit te snappen?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 21:42
Verwijderd
Ik had zelf mijn bedenken bij mathfreak en soms nog steeds. Voor mijn gevoel blijft het vreemd, maar ik moet toegeven dat hij haast professioneel reageert
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 10:07
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik had zelf mijn bedenken bij mathfreak en soms nog steeds. Voor mijn gevoel blijft het vreemd, maar ik moet toegeven dat hij haast professioneel reageert
Welke bedenkingen heb je dan en waarom blijft het vreemd voor je?
Oud 16-07-2002, 11:33
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Het is maar zeer de vraag of het inderdaad zo logisch is. Het is misschien wel begrijpelijk, maar logisch is het zeker niet. Toen ik begon met posten op het sexualiteitsforum was dat voor mij ook iets vreemds, maar er zijn 2 manieren om tegen iets vreemds aan te kijken. De eerste manier is om het, juist omdat het zo vreemd is, als iets bedreigends te beschouwen, hetgeen verklaart waardoor dergelijke vooroordelen ontstaan. De tweede manier (en dat is de manier waar ik zelf de voorkeur aan geef) is om de uitdaging om met het vreemde vertrouwd te raken aan te gaan. Voor mij was en is mijn aanwezigheid op dit forum en het sexualiteitsforum nog steeds een uitdaging, en uit de positieve reacties die ik van een van de FB's van het sexualiteitsforum en van een forumbezoekster heb mogen ontvangen concludeer ik dat het niet alleen voor mij, maar ook voor hen een uitdaging is dat ik op deze fora actief ben, en voor mij is dat dan ook voldoende reden om op deze fora actief te blijven.
Het is logisch als je kijkt dat vooroordelen vaak op angst gebaseerd worden. Je hoort van allerlei creeps op het internet die op zoek zijn naar tieners en dat soort dingen. Als er dan op een scholieren forum iemand van 37 op een seksualiteit forum post, dan vind ik het logisch dat men daar bang voor is en daar vooroordelen over heeft. Ik bedoel, is het niet ook alleen maar goed mensen niet blind te vertrouwen maar er vraagtekens achter te zetten tot het tegendeel is bewezen.

Ik heb niets tegen over jou ofzo, ook geen vooroordelen gehad toen ik je zag posten enzow, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben.

Doordat ik vooroordelen heb ben ik wel voorzichtiger.. Ik ben dan misschien sneller angstig voor iemand maar hierdoor blijf ik wel alert. Dus hoe slecht zijn vooroordelen nu helemaal. Kijk, als je je vooroordelen echt gaat uitspreken op momenten dat dit niet nodig is, of tegenover andere mensen, of geen ruimte geeft aan iemand om het tegendeel te laten zien, gaat het te ver denk ik. Maar wanneer er vooroordelen in je hoofd zitten, je doet er verder niets mee maar blijft alleen maar alert is het nog niet eens zo negatief denk ik..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:11
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

Het is logisch als je kijkt dat vooroordelen vaak op angst gebaseerd worden. Je hoort van allerlei creeps op het internet die op zoek zijn naar tieners en dat soort dingen. Als er dan op een scholieren forum iemand van 37 op een seksualiteit forum post, dan vind ik het logisch dat men daar bang voor is en daar vooroordelen over heeft. Ik bedoel, is het niet ook alleen maar goed mensen niet blind te vertrouwen maar er vraagtekens achter te zetten tot het tegendeel is bewezen.

Ik heb niets tegen over jou ofzo, ook geen vooroordelen gehad toen ik je zag posten enzow, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben.
Als we dan toch over vooroordelen praten: toen ik pas op het sexualiteitsforum postte ontving ik een mailtje van Unexplained (Pim Effting) waarin de veelzeggende zinsnede "sommigen zijn bang voor een bepaald type mensen dat we liever niet willen kennen: pedofielen" voorkwam. Hij voegde er meteen aan toe dat hij daarmee niet wilde beweren dat ik pedofiel was, maar ik kan je verzekeren dat ik me door die zinsnede zeer gegriefd voelde, en dat heb ik hem dan ook in een mailtje dat ik hem direct daarna terugstuurde laten weten. Hij was bang voor negatieve reacties, waarop ik het voorstel deed dat ik op het psychologie- en sexualiteitsforum een verklaring zou plaatsen waarin ik aangaf wat de reden van mijn bezoek aan deze fora was, maar daar heb ik helaas geen reactie meer op gehad.
Een tijd daarna ontving ik weer een mailtje van hem met daarin een link naar een reply op het sexualiteitsforum waarin een aantal negatieve reacties naar mij toe stonden vermeld. Hij zei dat dit vooroordelen tegen mij waren en dat het misschien beter was om mijn leeftijd uit mijn profiel te verwijderen, maar dat hij wel van mening was dat ik op een positieve manier aan het posten was. Ik antwoordde hem dat ik zelf wel een reply in dat topic zou plaatsen omdat vooroordelen er zijn om bestreden te worden. Tevens gaf ik aan dat mijn profiel bleef zoals het was en dat diegenen die bezwaar tegen mijn aanwezigheid hadden maar een formele klacht tegen mij bij hem of de andere FB's moesten indienen. Ik heb dit fragment uit mijn mailtje tevens in dat topic vermeld om daarmee mijn standpunt ten opzichte van het gebeuren duidelijk te maken.
In een ander topic op het sexualiteitsforum, waarin gevraagd werd waarom men dat forum bezoekt, heb ik verteld over de vooroordelen die er tegen mij heersten en heb ik mijn standpunt herhaald dat vooroordelen er zijn om te worden bestreden. Ik liet ook weten dat ik dit zou blijven doen zolang dat noodzakelijk is, ongeacht wat de gevolgen mogen zijn omdat ik me niet op grond van vooroordelen wens weg te laten jagen van het forum. Het is mogelijk dat er misschien nog steeds mensen op het sexualiteitsforum zijn die mij menen te moeten beschouwen als een vieze oude man die er op kickt om sexverhaaltjes van tieners te lezen, maar in het topic dat ik zojuist noemde heb ik laten weten dat ik dat beschouw als hun probleem en niet als het mijne.
Oud 16-07-2002, 12:16
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Welke bedenkingen heb je dan en waarom blijft het vreemd voor je?
Kijk, ik begrijp dat je hier bent gehaald door iemand van het Exacte Vakken forum (tampert toch?) om te helpen bij Wiskundige en Natuurkundige vraagstukken, omdat je daar goed in bent en ook in realiteit bijles geeft.

Tot zover begrijp ik het helder.

Nu kan ik me ook nog wel voorstellen van jouw kant dat je mensen op het forum ook op andere gebieden wilt helpen, zeker aangezien het je ook interesseert.

Voor mij blijft het echter een vreemd gevoel, ik blijf me de vraag stellen waarom een 37 jarige ueberhaupt op het Seksualiteitsforum aanwezig is. Tuurlijk kun je zeggen dat je enkel advies geven wilt, maar ik blijf wantrouwend .. simpelweg omdat er sowieso een hoop freaks op deze aardkloot rondlopen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 12:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:
Kijk, ik begrijp dat je hier bent gehaald door iemand van het Exacte Vakken forum (tampert toch?) om te helpen bij Wiskundige en Natuurkundige vraagstukken, omdat je daar goed in bent en ook in realiteit bijles geeft.

Tot zover begrijp ik het helder.

Nu kan ik me ook nog wel voorstellen van jouw kant dat je mensen op het forum ook op andere gebieden wilt helpen, zeker aangezien het je ook interesseert.

Voor mij blijft het echter een vreemd gevoel, ik blijf me de vraag stellen waarom een 37 jarige ueberhaupt op het Seksualiteitsforum aanwezig is. Tuurlijk kun je zeggen dat je enkel advies geven wilt, maar ik blijf wantrouwend .. simpelweg omdat er sowieso een hoop freaks op deze aardkloot rondlopen.
Het feit dat er een hoop freaks op deze aardbol rondlopen wil nog niet zeggen dat ik er ook een ben (tenzij je mijn nickname letterlijk op zou willen vatten ), dus er is wat mij betreft geen enkele reden om wantrouwen tegen me te koesteren. Ik heb zeer bewust mijn leeftijd vermeld omdat ik wens te zijn wie ik ben en niet zoals anderen misschien zouden willen dat ik ben. Waarom ik op het sexualiteitsforum aanwezig ben heb ik al verteld. Ik heb verder geen bijbedoelingen, geen positieve en zeker ook geen negatieve, dus ik kan je alleen maar verzoeken om je wantrouwen tegen mij te laten varen, hoe moeilijk dat misschien ook voor je is.
Oud 16-07-2002, 12:59
Rhinus
Rhinus is offline
Alleen omdat er 37 achter/voor/onder/boven(?) zijn naam staat?

Ik kan ook een 40 jarige pedo zijn..
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
(tenzij je mijn nickname letterlijk op zou willen vatten )

Ik ben een computerfreak

Citaat:
Ik heb zeer bewust mijn leeftijd vermeld omdat ik wens te zijn wie ik ben en niet zoals anderen misschien zouden willen dat ik ben.
Mjah, daar heb je wel een punt. De meeste gekken doen zich anders voor..

Citaat:
ik kan je alleen maar verzoeken om je wantrouwen tegen mij te laten varen
Een beetje wantrouwen blijft, maar zo zit ik gewoon in elkaar Laten we het voor de rest maar rusten; het spreekt wel in je voordeel dat je goede replies geeft
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 14:16
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:

Een beetje wantrouwen blijft, maar zo zit ik gewoon in elkaar Laten we het voor de rest maar rusten; het spreekt wel in je voordeel dat je goede replies geeft
Ik ben in ieder geval blij dat je bereid bent om me het voordeel van de twijfel te gunnen en dat je mijn replies zo positief beoordeelt. Dat je tot op zekere hoogte toch wantrouwig blijft is iets wat voor mij herkenbaar is. Ik ben op 3 april in Zeist getest in het kader van een loopbaankundig onderzoek, en een van de resultaten was dat ik zeer gevoelig ben voor wat anderen over mij denken en hoe ik door hen word behandeld, en dat ik in die zin kwetsbaar ben en behoefte heb aan een omgeving waarin ik mensen kan vertrouwen. Ik kan je verzekeren dat dit helemaal klopt. Ik ben volkomen bereid om iemand mijn vertrouwen te schenken, mits ik zeker weet dat dat terecht is.
Oud 16-07-2002, 19:05
Verwijderd
Nja.. ik heb geen wantrouwen tegenover mathfreak ofzow omdat ik niet het idee heb dat hij mij kan schaden.. Misschien denk ik dit wel helemaal fout want ms zou iemand die dit zou willen wel allerlei manieren kunnen vinden om mij te schaden, mja..

Maar goed, ik ben in deze situatie dus niet 'bang' dat het zo is en daardoor heb ik dan geen vooroordelen. Mijn vooroordelen komen echt puur voor uit angst, eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 17:37
mathfreak
mathfreak is offline
Om jullie te laten zien hoe diep bepaalde vooroordelen geworteld kunnen zijn en hoe moeilijk het voor sommige mensen daardoor is om er afstand van te nemen vewijs ik jullie naar dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=187021
Oud 20-08-2002, 18:49
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Om jullie te laten zien hoe diep bepaalde vooroordelen geworteld kunnen zijn en hoe moeilijk het voor sommige mensen daardoor is om er afstand van te nemen vewijs ik jullie naar dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=187021
Ach, dat jochie weet amper wat 'ie zegt

Don't worry about it.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:27
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:
Ach, dat jochie weet amper wat 'ie zegt

Don't worry about it.
Het is ook niet zo zeer dat ik me er zorgen over maak. Ik verwijs alleen maar naar dit topic om te laten zien dat mensen door hun vooroordelen als het ware zo blind zijn dat ze niet in staat zijn om feiten en vermoedens van elkaar te onderscheiden of in staat of bereid zijn om kritisch over hun eigen opvattingen na te denken.
Oud 20-08-2002, 22:01
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik noem gothics altijd "de junkies". Ik weet niet waarom, maar dat gaat vanzelf.
Oud 21-08-2002, 09:12
tacidvs
tacidvs is offline
Heb en had, het is nu minder dan vroeger, een bepaalde minachting voor jongere mensen, dat terwijl ik zelf ook nog niet zo bejaard ben. Vooraal meisjes van onder de 18 nam ik niet serieus, kwam denk ik door de aanwezigheid van een menigte vrij suffe mensen bij mij in de buurt, die waren geen goed voorbeeld. Maarja, op een gegeven moment kom je er achter dat er andere mensen bestaan, dat die veel leuker zijn dan 'volwassen' personen, misschien omdat ze nog jong zijn ofzo, nog leven.
Oud 21-08-2002, 10:19
Verwijderd
Mjah..Ik moet eerlijk zeggen - en dat klinkt vast heel raar- maar ik voel me heel veilig als ik door een buurt met buitenlanders fiets s Avonds zou ik er niet graag zijn, maar dat ligt niet aan dat het een buurt met buitenlanders is, maar omdat ik sowieso niet graag savonds buiten ben. Ik merk dat ik wel bang word assik langs een groepje 'hangjeugd' moet omdat ik daar negatieve ervaringen mee heb. Gek is et eigenlijk dat ik dat dus vooral met Nederlanders heb en vrij weinig met buitenlanders..

Natuurlijk ondervind ik zelf ook wel eens vooroordelen. Rondom mijn leeftijd bijvoorbeeld. Vaak wordt, as je iets serieus zegt tegenover een ouder iemand, dat afgedaan als 'de leeftijd' en 'je bent te jong'. Ik weet van mezelf dat ik geestelijk ouder ben dan 15 jaar, maar blijkbaar is er een bepaalde leeftijd voor nodig om serieus genomen te worden... <- Ook niet altijd hoor, maar je merkt het soms. Ook hier op het forum. "wat weet jij daar nou van, je bent te jong" etc.

Ook met mn kleding heb ik dat wel eens. Ze gaan Pipo de clown en Mamalou zingen assik met een redelijk gekleurde broek langsloop ofzow.. Wat ik dan doe is koppie op en doorlopen voor zolang ik et kan hebben. Maar leuk is het niet dat je moet zijn zoals zij of anders niet.

Wat betreft Mathfreak wil ik het volgende zeggen: Aangezien ik zeer weinig op sexualiteit kom, interesseert het me vrij weinig Ik vind iig dat je iemand het voordeel van de twijfel moet geven.
Er is hier ook een tijd lang ene Marsje geweest. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar wel bedenkingen bij had, en wel om het volgende:

Een vriendin van me is helemaal weg van paarden en ging vaak naar een paardenforum. Marcel (marsje dus) kwam daar ook. Hij was de enige jongen. De enige oudere (32 meen ik me te herinneren) en hij had niet eens iets met paarden. (zoals uit zn reacties duidelijk was geworden, volgens diezelfde vriendin) Ik zat redelijk veel op onzin en opeens zag ik daar Marsje dus. Opzich was er met zn posts niets mis, maar omdat hij ook nu weer een forum op zocht met alleen maar jongeren, liet mij toch enigsins twijfelen. Ik heb echter nooit iets gezegd tegen Marsje waardoor ik hem verbood om op het forum te komen ofzow, ik vind alleen dat je wel een beetje uit moet kijken.

Ik heb geloof ik best veel getypt
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:26
Verwijderd
hihi, ineens komt dit topic weer tot leven

Ja, ik had laatst maf gesprek met jongen. Ik ken hem dus al mn hele leven, we hebben samen in de box gezeten zeg maar. En nou ja, zijn toen beiden een totaal andere richting uitgegaan qua 'stijl'. Ik meer de alternatieve richting, en hij meer... housparty richting zeg maar.

Ik fietste wel eens langs zijn school, en no matter met wie hij stond, hij zei me altijd vrolijk gedag. Ik was dan heel verbaasd dat hij zn vrienden liet staan voor mij en da tie mij nog wou kennen. Bleek ook dat hij precies hetzelfde dacht toen altijd kwamen we achter.

En ook dat hij dacht van na, ik zal het vast niet meer met Kim kunnen vinden want ze heeft andere muziek, andere vrienden en alles. Maar we hebben een hele avond zitten lullen, en blijkt dus dat dat echt ontzettend meevalt maar we het gewoon nog perfect met elkaar kunnen vinden...

Dus das dan weer een andere maffe vorm van vooroordelen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 12:14
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
ikzelf heb niet zo gauw vooroordelen. ja tuurlijk denk ik ook wel eens van goh wat ziet die dr uit! maar dan bekijk ik het puur op uiterlijk en besef ik me heel goed dat die persoon misschien wel een hartstikke sympathiek persoon is.
ik heb dus niet meteen een oordeel klaar over iemand die ik alleen nog maar gezien heb en niet persoonlijk ken en dus vrijwel niks weet over haar/zijn karakter.

Andersom heb ik het wel. ik wordt door heel veel mensen in mijn omgeving bevooroordeeld. zo denken ze bijvoorbeeld dat ik alles kan hebben, zoals kwetsende opmerkingen e.d. , terwijl dat eigenlijk best wel meevalt (is misschien ook wel deels mn eigen schuld want ik laat dan ook niet zien dat het me wel degelijk iets doet...) ook denken ze dat ik snel agressief word en dat ik af en toe net een jongen ben, omdat ze me nog nooit hebben zien huilen, ook niet als k pijn had ofzow (ook weer zo'n belachelijk vooroordeel.

Grtz & more, K.G.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 19:42
the witchbitch
the witchbitch is offline
ik werd vroeger door een meisje gepest. Het volgende jaar zat ik bij haar in de klas en zijn toch vriendinnen geworden. Later zei ze tegen me dat ik toch heel aardig was. Het was gewoon mijn houding.
Dus ik was onzeker en slecht gekleeed en ip daarom onaardig.

Maarja ik heb zelf ook veel vooroordelen. Zo heb ik ook wel eens iemand uitgelachen om dr uiterlijk en gedrag en was er later weer bevriend mee., eigenljk gewoon andersom, best lullig opzich, maarik denk dat zij van dat lachen niks meer herinnerd, er waren zoveel mensen die het vele male erger deden.
Oud 23-08-2002, 17:19
smilegirl
smilegirl is offline
ik kom dat best vaak tegen...
als mensen ook maar weten dat ik nie bij me eigen ouders woon komen er al van die vooroordelen van oooww een probleemkind

of ik heb dat mensen denken dat ik heel stil en verlegen ben...
maar das helemaal nie zo ben zekers nie verlegen....
ik kijk alleen de kat ff uit de boom

maarja wou alleen ff melden dak het vaak tegen kom vooroordelenn of ik zelf bevooroordeeld ben...

ik denk dat iedereen dat wel een beetje is..als je een ster op tv ziet denk je toch ook immers vaak van baah wat een arogante kwal terwijl ie in het echt misschien heel aardig is (of juist andersom)

nouja

doeg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten