Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2012, 18:28
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
ik zal helemaal bij het begin beginnen.

Mijn moeder heeft 3 jaar geleden een 5 jaar lange relatie gehad met "mijn Stiefvader."
Die man kende we eigenlijk al heel lang omdat hij de vader is van J die bij mij in de klas zat. Ik ken J dus echt al 15 jaar ofzo. Door die relatie zagen J en ik als echte broer en zus.

Die relatie is verbroken en "mijn stiefvader" is getrouwd met zijn vrouw. Ik kom om het weekend samen met J bij hem om te logeren. J woont ergens anders nog gewoon bij zijn moeder, dus vaak is hij hier niet.

Maar het punt van dit stuk is dat ik me in die jaren gevoelens ben gaan voelen voor J, maar ik weet niet wat ik er mee moet. Oké hij is geen bloedverwant, maar het idee dat we elkaar echt als broer en zus zien zit me zo dwars dus ik zal het hem nooit vertellen.

Waarom ik dit schrijf terwijl er eigenlijk geen oplossing is?? Gewoon omdat het oplucht dat het er uit is, want mijn gevoelens voor me alleen worden me net iets te sterk voor me dat ik soms in slaap huil omdat ik het niet kan / durf te uiten.

Dank je wel voor het luisterend oor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2012, 18:36
Em.
Em. is offline
Jullie zien elkaar toch niet 'echt als broer en zus'? Jij in ieder geval niet (meer)! Dan zou het van zijn kant ook zo kunnen worden of zijn.
Oud 09-09-2012, 18:40
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Jullie zien elkaar toch niet 'echt als broer en zus'? Jij in ieder geval niet (meer)! Dan zou het van zijn kant ook zo kunnen worden of zijn.
nee ik zie hem echt niet meer als broer.
weet je op msn zitten we elkaar ook elke keer te plagen en met afsluiten dan zeggen we altijd byebye(K) ly(L)

vandaag ook..
Ik moest gaan en dus sloten we af met ons ritueeltje zou ik het maar ff noemen.
maar toen ik ly(L) zei, zei hij ly2(L) (al merk ik daar niet veel van)
ik snap hem niet maar een normaal antwoord zag die niet meer...

ik weet gewoon echt niet meer wat ik der van moet denken
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 21:07
klooterkip
klooterkip is offline
Je moet een keuze maken. Of je zegt het hem, met het risico dat jullie vriendschap er (erg) onder kan lijden. Of je zegt het hem niet, met het risico dat je iets heel moois misloopt. Ook Blijf je met die gevoelens zitten en je kan beter worden afgewezen, dan in onzekerheid blijven zitten. Althans zo denk ik erover.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 21:20
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Je moet een keuze maken. Of je zegt het hem, met het risico dat jullie vriendschap er (erg) onder kan lijden. Of je zegt het hem niet, met het risico dat je iets heel moois misloopt. Ook Blijf je met die gevoelens zitten en je kan beter worden afgewezen, dan in onzekerheid blijven zitten. Althans zo denk ik erover.
ja maar dat wil ik dus echt niet. ik wil hem niet kwijt als vriend, daarom durf ik het niet te zeggen
zometeen moet die niks meer van me enzo
Met citaat reageren
Oud 09-09-2012, 21:22
Em.
Em. is offline
Citaat:
Waarschijnlijk is het handiger (met meer kans van slagen ) als je niet doet 'ik vind je leuk en ben ontzettend verliefd op je, wat vind je van mij?' maar als je het subtieler aanpakt en wel laat zien dat je interesse in hem hebt, zonder dat je jezelf eigenlijk op een presenteerblaadje aanbiedt. En dan steeds een stapje verder gaat en kijkt in hoeverre hij meegaat, tot het zover gaat dat je 'm redelijk veilig kan vragen of hij X serieus bedoeld. Hoewel je al aardig op die weg lijkt te zitten.
Oud 09-09-2012, 21:30
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Waarschijnlijk is het handiger (met meer kans van slagen ) als je niet doet 'ik vind je leuk en ben ontzettend verliefd op je, wat vind je van mij?' maar als je het subtieler aanpakt en wel laat zien dat je interesse in hem hebt, zonder dat je jezelf eigenlijk op een presenteerblaadje aanbiedt. En dan steeds een stapje verder gaat en kijkt in hoeverre hij meegaat, tot het zover gaat dat je 'm redelijk veilig kan vragen of hij X serieus bedoeld. Hoewel je al aardig op die weg lijkt te zitten.
wat moet ik doen dan??

tips!!!

(heb nooit een vriend gehad dus weet hier echt niet veel van)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 08:00
Verwijderd
Nou, spreek eerst eens af in het echt. Bied aan voor hem te koken, daarna een filmpje kijken samen. Kruip lekker dicht tegen hem aan. En de rest zal vanzelf gaan
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 08:27
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Nou, spreek eerst eens af in het echt. Bied aan voor hem te koken, daarna een filmpje kijken samen. Kruip lekker dicht tegen hem aan. En de rest zal vanzelf gaan
nou ik zie hem vaak genoeg in het echt....

Vrijdag zie ik hem weer en ga met hem IT kijken (horror) hij word dan ook mijn knuffelheld, zodat ik tegen hem aan kan kruipen als het eng word :$

dus dat doen we eigenlijk al standaard dus ja....

andere tips???
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 08:37
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:

Vrijdag zie ik hem weer en ga met hem IT kijken (horror) hij word dan ook mijn knuffelheld, zodat ik tegen hem aan kan kruipen als het eng word :$

andere tips???
IT is een lachertje vroeger was t eng nu is dit horror comedy...
Oud 10-09-2012, 08:48
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
IT is een lachertje vroeger was t eng nu is dit horror comedy...
nou ik vond hem eng, voor het stukje wat ik gezien heb....
maar durfde het niet af te kijken dus ga het samen me J doen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 15:16
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:
Ja ik zou het ook niet direct zo zeggen, daar was ik erg onduidelijk mee. Maar ik bedoelde dat ze het moest laten blijken of niet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 15:17
klooterkip
klooterkip is offline
Citaat:

andere tips???
Doe wat je normaal niet zou doen? En ik geloof niet dat hij je zou dumpen als vriend, mocht het fout gaan. Jullie hebben voor een lange tijd een hechte vriendschap en dat gaat zeker daardoor niet kapot.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2012, 19:19
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Doe wat je normaal niet zou doen? En ik geloof niet dat hij je zou dumpen als vriend, mocht het fout gaan. Jullie hebben voor een lange tijd een hechte vriendschap en dat gaat zeker daardoor niet kapot.
Maar toch.. ik zou me dood schamen als die er achter komt. ik weet het gewoon echt niet....
Soms lijkt het dat hij me leuk vind maar op andere momenten dus echt niet!!! Want ik weet niet hoe we der op kwamen maar ik vroeg hem of die me lelijk of dik vond (vind ik van mezelf wel) en toen zei hij: "Nee dik ben je niet alleen wat gezet. Je bent leuke meid maar niet mijn smaak...."
Dus ik geloof echt niet dat hij me leuk vind
dus ik ga het hem dus nooit vertellen denk ik
ik vind het echt moeilijk op sommige momenten om me in te houden
maar liever dat ik al gekwetst ben dan het nog extra van hem te horen
en misschien is onze vriendschap sterk genoeg maar ik zou hem nooit maar echt nooit meer onder ogen durven te komen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2012, 07:44
honkballertje
honkballertje is offline
Als hij zegt dat je niet zijn smaak bent vindt hij je inderdaad niet 'leuk leuk' dus vrij nutteloos om hiermee door te gaan, tenzij sinds die tijd blijkt dat hij toch veranderd is over die mening.
Oud 11-09-2012, 08:35
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Als hij zegt dat je niet zijn smaak bent vindt hij je inderdaad niet 'leuk leuk' dus vrij nutteloos om hiermee door te gaan, tenzij sinds die tijd blijkt dat hij toch veranderd is over die mening.
Als je weet hoe onze msn gesprekken soms lopen, dan zou je begrijpen waarom ik soms enorm twijfel....

Ik ben gewoon enorm ziek ik mijn hoofd dat ik gewoon op hem verliefd word / ben!!!!!!

Laatst gewijzigd op 11-09-2012 om 09:11.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 07:25
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je bent niet ziek in je hoofd, dat slaat nergens op, het is alleen onhandig dat je verliefd wordt op een soort-van-familielid. Ik zou zeggen, probeer jezelf niet zo met hem bezig te houden en dan gaat het vanzelf na verloop van tijd wel weer over.
Oud 17-09-2012, 10:52
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
Je bent niet ziek in je hoofd, dat slaat nergens op, het is alleen onhandig dat je verliefd wordt op een soort-van-familielid. Ik zou zeggen, probeer jezelf niet zo met hem bezig te houden en dan gaat het vanzelf na verloop van tijd wel weer over.
Dus gewoon niet meer hopen??

Zou der dan echt geen kans zijn dan???
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 15:12
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er is niet géén kans, als jij een kans ziet, pak hem dan, maar ik zou zelf geen relatie beginnen met mijn stiefbroer. Kei ongemakkelijk. Maar als je hem echt heel leuk vindt hoef je die kans niet te laten liggen.
Oud 17-09-2012, 16:03
Verwijderd
Citaat:
nee ik zie hem echt niet meer als broer.
weet je op msn zitten we elkaar ook elke keer te plagen en met afsluiten dan zeggen we altijd byebye(K) ly(L)

vandaag ook..
Ik moest gaan en dus sloten we af met ons ritueeltje zou ik het maar ff noemen.
maar toen ik ly(L) zei, zei hij ly2(L) (al merk ik daar niet veel van)
ik snap hem niet maar een normaal antwoord zag die niet meer...

ik weet gewoon echt niet meer wat ik der van moet denken
Ik denk dat je gewoon wat meer (L) en (K) moet toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 17:08
DarkMoontje
DarkMoontje is offline
Citaat:
ja maar dat doe ik al en hij doet precies terug maar nu ben ik weer een weekend bij hem geweest en dan is hij echt een broer type niet echt zoals hij op msn deed, dus ik snap hem niet meer
Met citaat reageren
Oud 17-09-2012, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten