Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2012, 18:00
bassiebe
bassiebe is offline
Helaas weer een blautje gelopen...
Het is echt ernstig bij mij... In 1 kwartaal 2 blauwtjes lopen ik snap er niks van. Tegenwoordig ben ik veel zelfverzekerder dan eerder, ik zie er naar mijn mening er veel beter uit en ben ook rustiger. Ik heb echt wanhopig naar een relatie help!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2012, 18:55
Verwijderd
dat laatste zinnetje van jou doet et em.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 19:00
Verwijderd
In één kwartaal twee blauwtjes? Met Kerst maar een hoge boom kopen, en een touw!

Nee, ik denk dat je je niet moet richten op blauwtjes. Je moet niet wanhopig zijn met een relatie zoeken, maar wachten tot je iemand vindt die bij je past en met wie je je gelukkig voelt. Die zijn er als het goed is niet zomaar, neem aan dat jij als je eerlijk tegen jezelf bent niet zomaar voor iedereen zou gaan. Wanhopig op zoek gaan naar een relatie lijkt me in ieder geval een behoorlijke afknapper.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 19:32
Em.
Em. is offline
Waarom ben je zo wanhopig? Wanhopige mensen zijn niet leuk. Mensen met zelfvertrouwen die zich óók redden zonder jou, die zijn interessant en daar stop je moeite in (want als je dat niet doet, gaan ze weg, want ze redden zich ook alleen) - maar mensen die alleen maar wanhopig een relatie willen zijn een beetje eng. Tenminste, als ik me iemand moet indenken die dat heeft en die mij als relatiemateriaal zou zien, zou ik het maar beangstigend vinden dat ie zo graag een relatie zou willen (want doet hij het dan voor mij of voor de relatie? en laat hij me niet meteen links liggen als ik niet meteen inga op z'n reacties?) en minder leuk dan mensen van wie ik aandacht krijg omdat ze me oprecht leuk vinden en niet omdat ze wanhopig zijn.

Verder is het ook niet zo erg om geen relatie te hebben. Zeker als je niet verliefd bent! En als je ook nog niet binnen een paar jaar onvruchtbaar wordt, want te oud, terwijl je o zo graag kindjes wil met iemand, is er weinig reden tot haast.

Dus maak je niet druk om een relatie, ga het gewoon lekker leuk hebben met mensen en plezier maken en dan komt het vanzelf allemaal ooit wel goed.
Oud 29-09-2012, 19:32
Thomas.
Thomas. is offline
Wat grimm zegt

Als je wanhopig gaat zoeken kom je meestal een beetje creepy over, zeker als je te veel aandacht gaat besteden aan haar.
Geduld, my friend, geduld.
Oud 30-09-2012, 09:41
bassiebe
bassiebe is offline
Laat ik het anders benoemen...
Ik bedoel niet echt wanhopig meer dat ik een relatie hard nodig heb. Ik voel me alleen dat bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 12:53
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je alleen voelen is een probleem dat in jezelf ligt. Een relatie beginnen met iemand is dan alleen maar symptomen bestrijden: zolang je met die ander tijd doorbrengt voel je je minder alleen, maar als die ander even geen tijd voor je heeft voel je je alsnog alleen en ben je dus totaal afhankelijk van die ander. Dat legt ook heel veel druk op je partner en dat is gewoon niet prettig, dat houden jullie niet lang vol, denk ik zo. Je kunt beter eerst leren in je eentje gewoon gelukkig te zijn, zonder dat je een relatie nodig hebt. Een sociaal leven opbouwen, hobby's zoeken, zorgen dat je in je eentje al een compleet mens bent. Dan pas kan je echt een gezonde relatie met iemand hebben waarin jullie elkaar ook de nodige ruimte kunnen gunnen. Je moet een relatie aangaan omdat jullie goed bij elkaar passen en gelukkig worden van elkaar, niet omdat je je zonder een relatie alleen voelt. Dat laatste mag eigenlijk (vind ik) niet meespelen.
Oud 30-09-2012, 13:29
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Je alleen voelen is een probleem dat in jezelf ligt. Een relatie beginnen met iemand is dan alleen maar symptomen bestrijden: zolang je met die ander tijd doorbrengt voel je je minder alleen, maar als die ander even geen tijd voor je heeft voel je je alsnog alleen en ben je dus totaal afhankelijk van die ander. Dat legt ook heel veel druk op je partner en dat is gewoon niet prettig, dat houden jullie niet lang vol, denk ik zo. Je kunt beter eerst leren in je eentje gewoon gelukkig te zijn, zonder dat je een relatie nodig hebt. Een sociaal leven opbouwen, hobby's zoeken, zorgen dat je in je eentje al een compleet mens bent.
Wat een onzin. Als je in je eentje 'gewoon gelukkig' en 'compleet' bent, dan kun je net zo goed alleen blijven.
Oud 30-09-2012, 14:00
DAH
DAH is offline
Citaat:
Wat een onzin. Als je in je eentje 'gewoon gelukkig' en 'compleet' bent, dan kun je net zo goed alleen blijven.
En daarom zei Cherry ook:

Citaat:
Dan pas kan je echt een gezonde relatie met iemand hebben waarin jullie elkaar ook de nodige ruimte kunnen gunnen. Je moet een relatie aangaan omdat jullie goed bij elkaar passen en gelukkig worden van elkaar, niet omdat je je zonder een relatie alleen voelt. Dat laatste mag eigenlijk (vind ik) niet meespelen.
Ik ben het er mee eens.
Oud 30-09-2012, 14:09
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Laat ik het anders benoemen...
Ik bedoel niet echt wanhopig meer dat ik een relatie hard nodig heb. Ik voel me alleen dat bedoel ik
Dat is nu juist wat mensen bedoelen met "wanhopig zijn". Je zou een relatie niet nodig moeten hebben. En zeker niet om gelukkig te zijn. Probeer eerst eens blij met jezelf en je leven te zijn en je daarna open te stellen voor een relatie. Geen enkel meisje wil een relatie met een jongen die verder niets heeft waarom hij geeft, of waar hij gelukkig van wordt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 14:48
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Je kunt toch gelukkig en compleet zijn en dan iemand tegenkomen waarmee je het leuk hebt en dan zeggen, ja, dit wil ik er nog wel bij hebben? Een partner moet, mijns inziens, meer een kers bovenop de slagroom zijn. Het moet niet zo zijn dat je standaard minder dan gelukkig bent tot je een goede partner tegenkom, dan hangt er opeens heel veel van die ander af.
Oud 30-09-2012, 14:56
Verwijderd
Een relatie starten die je nodig hebt is er een die sowieso mislukt.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 18:01
enjoylife
enjoylife is offline
Je moet niet op zoek zijn naar een relatie. Je moet het op je af laten komen, dus ga gezellig met vrienden & vriendinnen leuke dingen doen, de ware komt vanzelf wel!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 21:19
S0meone
S0meone is offline
Ligt het aan mij of zijn er zoveel mensen die denken dat ze een relatie moeten hebben?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 07:22
Verwijderd
Citaat:
Ligt het aan mij of zijn er zoveel mensen die denken dat ze een relatie moeten hebben?
Ik zou er graag commentaar op leveren maar ik ben al vijf jaar onder de pannen
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 17:06
DAH
DAH is offline
Citaat:
Er zijn vrij veel, ja. Oh, en voor de zestiende ontmaagd worden schijnt okk van groot belang te zijn.
Oud 03-10-2012, 12:50
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Een relatie starten die je nodig hebt is er een die sowieso mislukt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 17:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
Nou, misschien verstaan jullie iets anders onder nodig hebben, maar ik vind het heel normaal dat mensen behoefte voelen aan liefde. Dat zit er nogal diep ingebakken. En dan vind ik doen alsof je eerst niks en niemand nodig moet hebben voor je aan een relatie kunt beginnen een beetje naief.
Oud 04-10-2012, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Nou, misschien verstaan jullie iets anders onder nodig hebben, maar ik vind het heel normaal dat mensen behoefte voelen aan liefde. Dat zit er nogal diep ingebakken. En dan vind ik doen alsof je eerst niks en niemand nodig moet hebben voor je aan een relatie kunt beginnen een beetje naief.
Mensen voelen behoefte aan liefde, maar zouden dat niet op een random persoon moeten botvieren om liefde te krijgen. Dan heb je het te extreem nodig. Laat het los op iemand waar je iets bijzonders voor voelt. En dan ga je díe relatie niet aan omdat je hem nodig hebt, maar omdat die ander bijzonder is. Bij jou past.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten