Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2012, 13:49
Verwijderd
Hallo iedereen
Ik ben een jongen van 13 jaar en ben best laat met wisselen
Ik krijg a.s dinsdag een beugel, en alle tanden & kiezen die moeten gewisseld worden zijn al inmiddels gewisseld, alleen 1 probleempje, die twee tanden naast je 2 voortanden zitten er bij mij dubbel , oftewel, de vaste tanden zit er al, maar die melktanden zitten er ook nog onder!!

Wat nu!? want ik heb dit al best lang! en a.s dinsdag krijg ik m`n beugel al,
Ik heb ook liever niet dat ik die tanden eruit laat trekken, is het miss. mogelijk dat ze die plaatjes van de beugel (want het is een plaatjesbeugel) gewoon op mijn vaste tanden vastmaken??

alvast bedankt!, Nick
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 18:37
Verwijderd
Heeft je eigen tandarts daar niks over gezegd? En anders vraag je gewoon aan de ortho. Als ze er beter uit kunnen, dan is maar kleine ingreep, zo gebeurd. Succes man!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2012, 19:31
Pluis
Pluis is offline
Als je dinsdag je beugel krijgt betekent dat de orthodondist hier al van afweet en als die het geen probleem vindt voor het plaatsen van de beugel, dan zal het ook wel geen probleem zijn.
Oud 14-10-2012, 20:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor ik mijn beugel kreeg, werden alle melktanden die in de weg zaten, getrokken. Dus waarschijnlijk is dat bij jouw melktanden niet nodig?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 10:47
Verwijderd
Gewoon vragen aan je orthodontist dinsdag!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 12:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik had nog 1 losse tand die er maar niet uit wilde (met de goede tand erachter) en die hebben ze er zo uitgerukt. Zorg even dat ze dat niet bij jou doen, want dat was echt niet grappig. Vraag dan tenminste om verdoving.
Oud 15-10-2012, 13:15
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Little Phoebe: dat hangt er ook van af hoe ze het doen, want alle melktanden en -kiezen die er bij mij uit moesten voor mijn beugel (zeven stuks in totaal) zijn er zonder verdoving door de tandarts uitgehaald. Natuurlijk vond ik dat geen pretje, maar een verdoving was uiteindelijk vervelender geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 15:30
vlindertje07
vlindertje07 is offline
Ik had ook een melktand die bleef zitten, terwijl mijn vaste tand er allang naast/voor zat, en die heeft de tandarts gewoon zonder verdoving uitgetrokken, niets van gevoeld...

Maar ik zou het idd gewoon even aan je ortho vragen; denk dat als het echt een probleem was geweest, je dat inmiddels al wel gehoord had.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 19:04
Verwijderd
Nou ik heb mijn ortho 4/5 maanden geleden voor het laatst gezien, aan de linker kant (voor mijzelf) zit ie al aardig los, maar aan de rechterkant zit ie nog aardig vast (die krijg je er bijna niet uitgetrokken
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 23:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
@ Little Phoebe: dat hangt er ook van af hoe ze het doen, want alle melktanden en -kiezen die er bij mij uit moesten voor mijn beugel (zeven stuks in totaal) zijn er zonder verdoving door de tandarts uitgehaald. Natuurlijk vond ik dat geen pretje, maar een verdoving was uiteindelijk vervelender geweest.
Die van mij zat al wel los, maar niet los genoeg. Hij zat echt nog wel vast in het tandvlees en hoewel je er een heel eind mee kon wiebelen, kon hij er echt nog niet uit. Die feeks heeft gewoon een tang erop gezet en dat ding eruit gerukt
Oud 16-10-2012, 10:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik kreeg mijn beugel in elk geval niet voordat de tandarts die tand & kies die nog moesten wisselen er (met verdoving) had uitgetrokken. De tand die al los zat deed trouwens veel zeerder dan de kies die nog niet los zat.

Veel succes vandaag in elk geval, hopelijk ging je afspraak bij de orthodontist goed.
Oud 16-10-2012, 16:25
Verwijderd
Vandaag is mijn beugel geplaatst, zonder enkel probleem, er is niks getrokken enz.
bedankt iedereen!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2012, 22:58
steffanx3
steffanx3 is offline
ik ben 14 en moet me kiezen nog wisselen.
Geen zorgen!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Die van mij zat al wel los, maar niet los genoeg. Hij zat echt nog wel vast in het tandvlees en hoewel je er een heel eind mee kon wiebelen, kon hij er echt nog niet uit. Die feeks heeft gewoon een tang erop gezet en dat ding eruit gerukt
Altijd een gevoelig onderdeel van de tandarts vasthouden en zeggen: laten we elkaar geen pijn doen!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 19:51
Verwijderd
ik ben 15 en moet ook nog 2 tanden wisselen haha
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 20:04
Verwijderd
Ik ben 17 en heb me beugel al gehad

maak je geen zorgen tandarts geef dingen door aan beugeltandarts en volgens mij mag beugeltandarts niet eens tanden laten trekken maar kan aan je tandarts zeggen dat hij paar moet laten trekken
oja tanden trekken doet niet pijn je krijg verdoving
mag ook zonder btw

en veder je kan er toch zelf niks aan doen en wij kennen je ook geen advies geven gewoon afwachten altijd het beste

Laatst gewijzigd op 21-10-2012 om 20:25.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2012, 15:49
daisy0211_
daisy0211_ is offline
toen ik m'n beugel kreeg was ik ook nog bezig met wisselen, en op die tanden die k nog moest wisselen deden ze gewoon geen plaatje op..
x
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten