Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2012, 16:31
joeri15
joeri15 is offline
hallo ik ben joeri ik doe 5 havo en ik wil na dit jaar de hotelschool gaan doen in den haag maar het probleem is dat je hier duits in je pakket voor moet hebben. Ik ben naar de decaan gegaan en die legde mij 2 mogelijkheden voor nl, instromen op school dus met een jaar achterstand en een extra vak erbij of een taalcursus volgen op het goetthe instituut maar hier zijn wel enige kosten aan verbonden.

mijn vraag is of jullie nog mogelijkheden weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2012, 17:38
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik zou zeker voor de eerste optie gekozen hebben, maar dan kijk ik puur naar mezelf als ik in die situatie gezeten zou hebben.

Hoe goed was je in Duits in de onderbouw? Duits in de bovenbouw is eigenlijk niets meer dan in de onderbouw wat grammatica betreft, dus alle naamvallen e.d. zullen je nog wel bekend voorkomen als je ze weer een keer hoort (of je kent ze nu nog, geen idee). In de bovenbouw komt er eigenlijk alleen maar luister-, spreek-, schrijf- en leesvaardigheid bij, maar als je goed was in Duits, zal daar het probleem niet liggen denk ik. Ik zou zeggen: ga ervoor en neem Duits erbij in je vakkenpakket, zo heel veel tijd neemt het niet in beslag.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 08:06
Verwijderd
Ik zou inderdaad instromen met een jaar achterstand.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 18:27
joeri15
joeri15 is offline
Ja maar wat als ik dan niet slaag voor mijn examen? want ik ben nu tot februari erg druk met school door het profielwerkstuk en andere praktische opdrachten. de cursus is van januari tot mei. maar het liefst zou ik willen weten of er nog andere mogelijkheden zijn omdat ik er goed over na moet denken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 09:23
Brandon Kindt
Brandon Kindt is offline
Instromen is een goede optie.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2012, 19:00
Kesa
Kesa is offline
Mwoa, om nou op een vervolgopleiding te beginnen met al gelijk een jaar achterstand voor een bepaald vak, zou ik ook niet op te staan springen... De cursus van het Goethe-Institut is wel hoogwaardig en je krijgt er ook een officieel erkend diploma voor, echter is de cursus inderdaad misschien wel wat prijzig en zover ik weet moet je de cursus dan in het Goethe-Institut in A'dam, R'dam of Den Haag volgen.

Een andere mogelijkheid is nog een cursus Duits bij het LOI, waarbij je het merendeel zelfstandig/thuis kunt doen en begeleiding via Internet hebt. Het examen aan het einde van de cursus wordt ook afgenomen door het Goethe-Institut - en voor dat examen betaal je dan nog wel een bedrag. Dit zou dan nog eventueel een derde mogelijkheid voor jou kunnen bieden.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2012, 10:53
Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ja maar wat als ik dan niet slaag voor mijn examen? want ik ben nu tot februari erg druk met school door het profielwerkstuk en andere praktische opdrachten. de cursus is van januari tot mei. maar het liefst zou ik willen weten of er nog andere mogelijkheden zijn omdat ik er goed over na moet denken.
Als jij bang bent dat zo'n cursus teveel tijd gaat kosten, volg je toch Duits op je school? Het enige wat je voor Duits moet inhalen waarschijnlijk, is nog een of twee boekjes lezen en daar een toets van maken die meetelt voor het schoolexamen. Verder kregen wij alle SE's pas in het eindexamenjaar, dus dat zou dan het enige zijn. Als je goed was/bent in Duits, haal je het echt wel. Zoveel tijd kost het niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 16:22
NadeHAVO
NadeHAVO is offline
Als ik in jou situatie zou zitten zou ik er ook voor kiezen gewoon het vak erbij te nemen. Ik denk dat Duits met zelfstudie al snel zou kunnen bijspijkeren, want het is geen moeilijke taal. Maar dat is natuurlijk mijn mening, dat kan voor een ander wel heel anders liggen. Zelf heb ik het wel in mijn vakkenpakket zitten, dus ik weet niet beter.

Ik ga trouwens elk jaar op vakantie naar Oostenrijk, wat ook heel erg helpt aan het verbeteren van een taal. Als je in het land zelf bent leer je zo'n taal heel snel.

Er bestaan ook tripjes naar het buitenland waarbij je in groepsverband een taal leert. Dat schijnt super leuk en gezellig te zijn. Misschien zou je zoiets kunnen doen in een van je vakanties?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 19:06
Cucumber.
Cucumber. is offline
Ja, maar hij moet Duits gevolgd hebben op een instituut. Hij moet het vak afgesloten hebben om tot de hotelschool toegelaten te kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2012, 20:34
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Ik ga trouwens elk jaar op vakantie naar Oostenrijk, wat ook heel erg helpt aan het verbeteren van een taal. Als je in het land zelf bent leer je zo'n taal heel snel.

Er bestaan ook tripjes naar het buitenland waarbij je in groepsverband een taal leert. Dat schijnt super leuk en gezellig te zijn. Misschien zou je zoiets kunnen doen in een van je vakanties?
Tripjes of vakanties naar Duitstalig gebied zullen weinig helpen als je uiteindelijk toch met een vo-diploma, of een erkend diploma van bijvoorbeeld het Goethe-Institut, moet aantonen een bepaald niveau te beheersen .
Met citaat reageren
Oud 09-10-2012, 17:38
NadeHAVO
NadeHAVO is offline
Kesa heeft gelijk! Maar het zou je taalvaardigheid wel verbeteren... Ik leun namelijk al 5 jaar achterover bij het vak Duits, omdat ik het (bijna) allemaal al weet. Zelf heb ik er dus wel veel aan gehad om in het land zelf de taal te leren kennen.

Misschien kun je wel een erkend tripje vinden op het Internet? Maar dan zou je zelf even moeten rondkijken. Want ik weet zelf niet precies of die er wel of niet zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten