Advertentie | |
|
![]() |
|
als ik even mag gokken.. als je idd een echt goede koeler van zalman ofzo er opzet moet je stabiel toch makkelijk 3 ghz kunnen halen mogelijk zelfs 3,1 of 3,2
maarja dan moet ook het moederbord meewerken enzo kan er niet zoveel over zeggen ![]() gewoon even wat reviews lezen op internet over bepaalde koelers.. en als het je wat lijkt kopen goed monteren .. dan moet het geen probleem zijn lijkt me zo . .qua warmte.. tevens kan ik het je aanraden om eens op internet te zoeken wat andere halen met hetzelfde type processor Laatst gewijzigd op 17-11-2003 om 10:52. |
![]() |
||
Citaat:
ja hoor, heel goed mogelijk me pIV, mijn 2,4 draait op 3,0 stabiel, reken maar dat 3,2~3,4 wel kan
|
Verwijderd
|
Als je processor nu nog acceptabel koel blijft, ook in overgeklokte stand, dan scheelt een betere koeler geen ruk. Een betere koeler heeft pas nu bij overklokken als hij nu in overgeklokte stand echt duidelijk te heet wordt, dus boven de 60 graden zit en hij daardoor instabiel wordt.
Mijn eigen ervaring is dat het overklokken niet zoveel extra warmte genereert (temperatuur omhoog veel meer) en dat het over het algemeen niet zo heel veel zin heeft om een superdeluxe koeler erop te zetten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Hoever je kan gaan kan niemand je vertellen. Een P4 is meestal zo'n 20/30% over te klokken, een enkeling haalt 40/50%
1tip: Ga niet te snel met je voltages kutten, boven de 1,7 kun je last krijgen van SNDS en dan is je proc naar de eeuwige siliciumvelden. (SNDS betekend Sudden Northwood Death Syndrom) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Overclocken doe je niet door meteen 20% hoger te gaan. Je gaat je FSB per stapje verhogen. Als je een "800MHz" FSB hebt, is dat 200MHz, dus ga je van 200 naar 210, 214, 216, 218, 220, 222, etc. Als je een "533MHz" proc hebt, is dat 133MHz, en ga je naar 137MHz, 140, 142, 144, etc.
||
Citaat:
maar waarom in stapjes? om te zien hoe snel hij kan of gaat het stuk als je ineens van 133 naar 167 gaat zoals ik?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
WC is idd duur maar dan heb je ook wat. Het is echter alleen nuttig als je last hetbt van chronisch te hoge temperaturen. Voor een simpele WC moet je toch al gauw zo'n 200 euro neertellen.
Je kunt het terugbrengen tot 120 euro maar dan moet je hem zelf installeren. Dit gaat best maar je moet het wel goed doen, je wilt namelijk geen water op je chips hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|