Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2012, 18:47
ADO070
ADO070 is offline
Is dat zeg maar mondeling of schriftelijk?
Ik zit in 4 havo, nog nooit een boekentoets gehad. Wel mondelinge overhoring, je moest gewoon de samenvatting leren/kennen.

Bedankt!!
Oud 29-10-2012, 21:16
ThomasJu
ThomasJu is offline
Dat ligt aan je leraar!

Bij de ene leraar was het niet heel lastig, die ging een liedje zingen en dat moest je af maken

Het was een liedje dat hij ook voor de klas heeft staan zingen (docent zonder schaamte )

Mijn andere docent was wat serieuzer, die vroeg wel naar de inhoud van sommige boeken, en naar je mening. Ook moet je het in de verschillende tijden kunnen plaatsen (en beargumenteren)

Dus:
"Noem iets waaruit blijkt dat 'Boek A' in de fase van de Romantiek hoort"
Of "vind je iets uit 'boek C' passen bij de Renaissance ?"

Als je gwn je boeken hebt gelezen en een beetje van de theorie weet moet het lukken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 00:03
haxordraxortje
haxordraxortje is offline
In Havo 4 zul je de hoofdpersonen moeten kunnen beschrijven (hij is zoon van die, hij is de vijand etc.)
Verder zul je per hoofdstuk samenvattend moeten kunnen vertellen wat er plaatsvond en welke hoofdpersonages erin voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2012, 07:56
Verwijderd
Ik heb voor mijn eindexamen op VWO vooral gedichten besproken. Leesdossiers of iets dergelijks zijn (goddank) niet teruggekomen. Voor mij was het dus vooral wat vrije interpretatie. Voor Engelse literatuur moest ik mijn boek beter kennen, tot mijn spijt, want ik had het boek niet gelezen en in hindsight had ik ook een ander boek kunnen/moeten kiezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten